Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 4 класу

Опис документу:
Документ містить конспект уроку з образотворчого мистецтва для 4 класу. Тема. Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Композиція «Космічні прибульці». Мета: закріпити навички малювання пейзажу; формувати художній смак при добірці кольорів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Клас: 4 клас.

Тема. Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Композиція «Космічні прибульці»

Мета: закріпити навички малювання пейзажу; формувати художній смак при добірці кольорів, поглиблювати знання учнів про наукові досягнення у вивченні космосу; розвивати фантазію, творчу уяву, почуття композиції; виховувати спостережливість, інтерес до образотворчого мистецтва здатність до естетичного осмислення та відтворення власних творчих ідей, виховувати естетичний смак.

Техніка та матеріали: живописна техніка, альбом для малювання, акварельні фарби або гуаш, пензлики, баночка з водою, олівець, гумка, фломастери.

Терміни і поняття: фантастичний образ, реальний образ.

Дидактичний матеріал: зразок малюнка, ілюстрації космосу, ракет, прибульців, ілюстрації з реальними і фантастичними образами.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогоднішній урок хочеться почати з чудових рядків, що кличуть нас до завзятості, працьовитості, радості життя, творчості. Нехай вони стануть і вашим девізом:

Не можеш  дізнайся,

Не знаєш  дізнайся,

Пробуй, шукай, здійснюй, досягай.

Учитель перевіряє порядок на партах.

ІІ. Вступна бесіда. Повідомлення теми уроку

Кожна людина мріє мати друзів. Щоб вони були надійними й веселими. Щоб ніколи не почуватися самотньо. Людство взагалі теж мріє про друзів  сусідів по зоряному будинку. Якими вони будуть, схожими на нас чи зовсім іншими?

Поки що люди не знають, хто, крім нас, мешкає у великому зоряному домі. Кожному хочеться мати веселих і добрих сусідів. Давайте самі вирушимо в Космос або покличемо до нас у гості кумедних інопланетян. Для цього потрібно, щоб у політ вирушила наша фантазія.

Як ви гадаєте, як виглядають наші зоряні сусіди?

Звісно, ви маєте рацію. Вони можуть виглядати як завгодно, адже їх ще ніхто не бачив.

Уявіть що ми у космосі. До нас на урок завітали прибульці на своїх космічних кораблях і хочуть з нами подружитися. Вони б хотіли навчитися малювати так як це вмієте ви. А для початку вони б хотіли вам розповісти про реальні і фантастичні образи.

 Фантастичний образ  це образ, вигаданий людиною, який не існує в реальному світі. Людей, які їх придумують, називають фантастами, а самі образи можуть народжуватися в літературі, образотворчому мистецтві, кіно.

 Реалістичний образ – це образ, який існує в реальному світі.

 Отож сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у космос.

 У наш час космічні польоти стали звичним явищем. А були часи, коли тільки фантасти писали про подорожі на Місяць, Марс, Венеру. Задумувалися люди про будову Всесвіту, про космос ще з прадавніх часів. І тільки 12 квітня 1961 року Юрій Гагарін, побувавши в космосі 108 хвилин (менш ніж дві години) відкрив дорогу в космос і побачив Землю збоку.

 Ви вже знаєте, що в пейзажі зображуються природа. Це можуть бути широкі простори полів і дрімучі ліси, високі гори й бурхливе море, великі міста й затишні села. На одних картинах образи людей і тварин, природа чи предмети намальовані реалістично і виглядають, як справжні. Та є багато художників, які створюють фантастичні краєвиди, що існують тільки в їхній уяві. Однак навіть такі образи чимось нагадують реальні.

Демонстрація вчителем реалістичних і фантастичних пейзажів

 Діти, подивіться уважно на пейзажі і скажіть, який із пейзажів ми віднесемо до фантастичних, а яких до реалістичних.

Ми сьогодні будемо вчитися зображати незвичайні фантастичні образи. Будемо створювати композицію «Космічні прибульці»

ІІІ. Демонстрація прийомів роботи

Давайте пригадаємо, як користуватися фарбами.

  1. Не можна знімати зайву фарбу для цього є ганчірочка.

  2. Не можна змішувати різні фарби прямо у чашечках. Від цього фарби псуються і втрачають свій колір. Щоб змішувати фарби, є палітра.

  3. Води не бійся: частіше мий пензлика.

  4. По роботі вимий пензлика, витри його ганчіркою. Вимий палітру і банку для води.

Сьогодні ми будемо малювати «Космічні прибульці». Подивіться на космічний пейзаж.

Як ви думаєте з чого потрібно почати малювати?

  1. Простим олівцем потрібно намітити поверхню планети.

  2. Позначити розташування літального апарату, космічного прибульця та космонавта.

  3. Промалювати їх форму можна за власним зразком чи за власною уявою. Зверни увагу, чим далі перебуває предмет, тим вище він зображується, і навпаки, найближчий до глядача предмет розміщений на картині найнижче.

  4. Доповнити зображення дрібними деталями.

  5. Як правильно розфарбувати малюнок? (Потрібно звернути увагу, що на малюнку виділено головне за допомогою теплих і холодних кольорів).

  6. І після висихання малюнка лінії потрібно обвести фломастерами.

IV. Самостійна творча робота учнів

Розгортайте альбоми для малювання. Починаймо малювати. І наші друзі з нами разом.

Фізкультхвилинка

Із-за парт ми піднялись,

Всі добряче потяглись,

Гарно спинки всі прогнули

І про втому геть забули.

Пальці всі в замок закрили

Й стисли їх мерщій щосили.

А тепер присіли  раз!

Фізкультпауза у нас.

Піднялись і пострибали,

Мов сніжинки покружляли.

Сіли рівно  і до праці.

Хай не стомлюються пальці.

Учні малюють, вчитель слідкує за порядком у класі, допомагає учням у роботі.

V. Підсумок уроку

Учитель проводить виставку робіт (хто швидше впорався, прикріплює свою роботу на дошку).

Що ми сьогодні робили на уроці? Що малювали?

Чим сподобався вам сьогоднішній урок?

Ось і скінчився урок,

І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре, друзі,

Відпочиньте по заслузі!

Прибульці дуже вражені вашими малюнками. І вони вам дуже дякують за гостинність, старанність і надзвичайну фантазію. Вони прощаються з вам і бажають успіхів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!