Конспект уроку з фізики на тему "Швидкість у природі"

Інклюзивна освіта

Для кого: 8 Клас

21.08.2020

169

2

0

Опис документу:
Розробка містить основний теоретичний матеріал даної теми з елементами природознавства та приклади розв'язку задач. Стане у нагоді вчителям фізики, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема.Швидкість у природі.

Мета: систематизувати і узагальнити знання учнів про швидкість; закріпити вміння розв’язувати задачі на визначення швидкості, шляху, часу; покращити математичні навички обчислення, розширити знання з природознавства. Корекція і розвиток мислення, його процесів. Виховання бажання працювати, самостійності, спостережливості.

Обладнання: каса, фізичні величини, картки для самостійної і індивідуальної роботи, мультимедійна дошка, таблиця швидкості у природі.

Тип уроку: інтегрований

Хід уроку.

І. Вступна частина уроку.

1. Організаційний момент.

2. Нервово-психологічна підготовка до уроку.

Швидкість у природі

Над кущами ластівка літала

Між якими по дорозі повз слимак

Комарів і мошку полювала,

А слимак не розженеться аж ніяк.

Добре ластівці, що крила вона має,

Шлях великий пролітає вмить.

А слимак – той з місця не сповзає,

Час завмер для нього, ніби спить.

«Ластівко, я хочу запитати,

Чи розкриєш свій секрет хоч раз?»

«Хочеш знати, як швидкість визначати?

Треба поділити шлях на час!»

Л. Красюк

3. Перевірка домашнього завдання.

«Мозковий штурм»

- Про яку фізичну величину розповідає автор? (Швидкість)

- Як визначити швидкість? (поділити шлях на час)

- Якими латинськими літерами позначається швидкість, шлях , ( показ карток з фіз.. величинами)

- Що показує швидкість? (який шлях проходить тіло за одиницю часу)

- Що таке шлях? (це довжина траєкторії, пройдена тілом за певний проміжок часу)

- Які одиниці швидкості ви знаєте?(1 м/с, 1 км/год )

- Перевіримо розв’язання задач, які були задані.

ІІІ варіант – взаємоперевірка з поясненням.

І-ІІ варіант – запис на дошці , пояснення і взаємоперевірка.

ІІ. Основна частина уроку.

  1. Повідомлення теми і мети уроку. (слайд)

  • Сьогодні в нас незвичайний урок з елементами природознавства. Ми вдосконалимо наші знання про швидкість та закріпимо вміння обчислювати задачі на знаходження швидкості, шляху, часу. Розширимо знання з природознавства.

  1. Актуалізація опорних знань.

«Пригадай формулу»

На дошці каса. За допомогою карток з фізичними величинами учні викладають формули для визначення швидкості, часу, шляху.

  1. Систематизація і узагальнення знань.

  • Швидкість об’єктів природи дуже різноманітна. (слайд таблиця швидкості). Розгляньте таблицю швидкості тварин . Найшвидша тварина серед наземних це гепард – 120 км/год, серед птахів – сокіл сапсан у вертикальному польоті – 350 км/год, серед риб – риба-парусник - , найповільніші тварини – лінивець - , слимак - , серед риб – морський коник,

Швидкість руху тварин

Місце

Тварина

Швидкість км/год.

1

Сокіл у піке

350

1

Гепард

110

2

Вилоріг

98

3

Лев

80

4

Сіра лисиця

67

5

Монгольський кулан

64

6

Страус

64

7

Кролик

56

8

Ластівка

9

Жирафа

51

10

Кіт

48

11

Людина

43

12

Слон

40

13

Лелека

14

Ящірка

28

15

Білка

19

16

Курка

15

17

Миша

13

18

Лінівець

0,25

- А зараз я пропоную розв’язати задачу . (Слайд з умовою задачі)

Задача. Рекорд за дальністю перельотів належить лелеці. Інколи ці птахи долають шлях в 480 кілометрів за добу. Яка середня швидкість їх польоту?

Гра «Будь уважний» - перевіримо хто з нас найуважніший і потренуємо свою пам’ять.

Розгляньте слайди і спробуйте запам’ятати що на них зображено. Скільки ластівок?

Слайд про ластівку.

  • А зараз давайте складемо задачу про ластівку, і допоможе нам таблиця швидкості.

Шлях

Швидкість

Час

918 км

км/год

?

Відстань між крайніми північною і південною географічною точкою України 918 кілометрів. За який час подолає цю відстань ластівка, швидкість якої 54 км/год?

Слайд з розв’язанням для перевірки правильності.

Фізкультхвилинка.

Самостійна робота.

Задача. Найшвидшим птахом України є сокіл сапсан. Нападаючи на здобич він розвиває швидкість 83 м/с. Який шлях він подолає за 5 секунд?

Слайд з розв’язанням задачі для перевірки.

ІІІ Заключна частина уроку.

  1. Підсумок уроку.

Вправа «Асоціативний кущ»

  1. Оцінювання учнів.

  2. Домашне завдання.

Визначити власну швидкість бігу на 100 м.

  1. Створення установки на відпочинок.

9

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.