конспект уроку в 5 класі "Космічні тварини"

Опис документу:
конспект уроку для 5 класу на тему "Космічні тварини". В конспект додано мистецький словник, в якому є визначення потрібні для уроку. є фізкульт-хвилинка, хвилинка-веселинка, правила поводження з пластиліном є ілюстрації картин

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Скульптури космічних тварин.

Мета: продовжувати ознайомлення учнів зі скульптурою як видом мистецтва; надавати первинні відомості про види скульптури; ознайомлювати учнів із поняттями «кругла скульптура», «пам’ятник», «статуя», «статуетка», «рельєф»; ознайомлювати з поняттям «анімалізм» як жанром образотворчого мистецтва; збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати навички основних видів ліплення, передавання форми та побудови предметів; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу.

Обладнання: для вчителя – навчальні плакати; зображення творів відомих художників-скульпторів; навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення; для учнів - дошка для ліплення; пластилін (глина); стеки; простий олівець; матеріали для відбитка.

Тип уроку: комбінований.

Вузлики напам’ять.

Фактура – характер поверхні скульптурного твору.

Художній образ – відображення навколишнього світу у творі мистецтва відповідно до уявлення автора.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель пропонує пригадати основні ознаки скульптури, зокрема відмінності від графіки та живопису.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • З ким з тварин космічного заповідника ви хочете потоваришувати?

  • Хто проведе вас безпечними стежками між густих заростей дивовижних рослин, попередить про небезпеку, захистить?

На рідній землі в людини завжди є вірні друзі – домашні тварини: собака, кіт, кінь тощо.

  • А який друг у космічного мандрівника?

Сьогодні ми це і побачимо, ваше завдання створити скульптуру космічної тварини.

IV. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя

Дуже часто ми можемо побачити пам’ятники видатним особам, статуї (скульптурні зображення) впливових городян і меморіальні ансамблі (композиції з декількох скульптур), що присвячені історичним подіям. Такі зображення називають монументальною скульптурою, і зазвичай вони дуже великих розмірів.

Для створення монументальної скульптури використовують каміння, бетон і бронзу, тому що ці матеріали зберігаються тривалий час.

Монументальна скульптура завжди пов’язана з простором, у якому знаходиться. Вона є складовою міських вулиць і майданів. Зазвичай таку скульптуру виконують без пророблення дрібних деталей, адже глядачі дивляться на неї зі значної відстані.

Станкову скульптуру встановлюють зазвичай у закритих приміщеннях. Найчастіше це портрети людей і зображення тварин. Станкову скульптуру можна уважно розглядати з усіх боків. У ній ретельно проробляють дрібні елементи і деталі. Виконують станкову скульптуру найчастіше з мармуру і бронзи, рідше — з деревини.

Часто скульптуру використовують для прикрашання. Її називають декоративною скульптурою. Таку скульптуру можна побачити майже в кожній оселі. Вона може бути іграшкою і чудовим подарунком.

Маленьку скульптуру, призначену для прикрашання будинку, називають статуеткою.

Організація сприйняття творів мистецтва

Робота з підручником.

1. Розгляд фотографій, малюнків (підручник образотворче мистецтво 5 клас)

Учитель пропонує учням уважно розглянути скульптури слонів. Звернути увагу, як стилізація форми, особливості матеріалу і фактури, характер декору впливають на створення художнього образу тварини. Підручник ст.. 115.

Щоб створити оригінальний образ тварини, скульптори враховують природні властивості матеріалу, які дають змогу передати фактуру відповідно до задуму.

Якими б чудернацькими не були образи фантастичних тварин, усі вони мають голову, тулуб, лапи(або крила), хвіст та пропорції реальних тварин.ст.117

Погляньте на добрих друзів – веселих чоловічків з кумедними тваринками. Ст..117.

V. Практична робота учнів

Візьмемо для роботи матеріал, що може замінити глину – пластилін. З чого виготовляється пластилін , знаєте? (Відповіді учнів)

Слова вчителя: Це штучний матеріал із суміші глини з олією, смальцем або бджоляним воском та фарбниками. Як ви гадаєте, що являється найголовнішим інструментом при ліпленні? Відгадайте?

Загадка: П’ять братів, п’ять силачів,

Хоч і здаються малими

Можеш все робити ними:

І писати, й майструвати…

Хто вони ? Зумій вгадати? (Пальці)

А допоміжним матеріалом є …. стеки.

Згадаємо ще й правила користування пластиліном:

  • не брати до рота;

  • не запихати в очі;

  • не розкидати;

  • не наліплювати на парту;

  • ліпити на дощечці;

  • користуватися стеками;

  • помити руки після користування пластиліном.

Інструктаж.

І виготовляти будемо тваринку відповідно до обраного кольору… Коли ми зображуємо тварину, скульптура називається анімалістичною.

Створіть скульптуру фантастичної тварини (матеріал за вибором – пластилін, тісто, глина)

  • Перед початком роботи пластилін треба добре розігріти та розім’яти;

  • починати ліплення конструктивним способом потрібно з найбільших частин (у тварин – це тулуб і голова) ;

  • потім виконуйте частини менші за розміром (лапи, вуха, хвіст, шию). Слід пам’ятати, що задні лапи в усіх звірів ніби вигнуті в коліні назад.

  • під час ліплення весь час порівнюйте розміри і пропорції окремих частин тіла.

  • частини тіла скріпіть між собою промазуванням. При з’єднанні тонких частин скульптури ( хвіст, кінцівки) можуть погнутися . Тому всередину таких деталей треба вставити шматочки дроту чи тоненькі палички (сірники) (Див. Додатки № 2,3,4,5)

  • постарайтеся передати своєму звірові характерні пози, передати його рух.

Нанесіть стекою рисунок фактури на фігуру тварини.

Для створення фантастичного вигляду тварини застосовуйте різні природні та штучні матеріали(шишки, хвою, клаптики тканини, хутра тощо).

Хвилинка – веселинка.

Але дивіться, щоб не було так як у Андрія.

(вірш О.Фесюка «Я ліплю слона»)

Я зараз вам зліплю слона,

Заждіть лише хвилину…

Не вийшов слон – була лише одна

Коробка пластиліну.

Учні виконують фігурки самостійно, додаючи за бажанням елементи декору за допомогою підручних матеріалів методом приліплювання або відбитка.

Фізкультхвилинка.

Пташка високо літає.

Зайчик високо стрибає.

Тихо лис десь пробіжить.

Їжачок в траві сидить.

Десь в барлозі спить ведмідь.

Цих тваринок всіх любіть.

Готову статуетку можна розфарбувати, а потім покрити клеєм ПВА. Це надасть їй блиску і довговічності.

VІ. Підсумок уроку

1. Обговорення учнівських робіт

Із фігурок створюють загальну композицію «Космічні улюбленці». Виконані учнями статуетки можуть стати подарунками для друзів та близьких.

2. Бесіда:

Що найбільше сподобалося на уроці?

Які емоції викликав урок?

3. Прибирання робочих місць.

Домашнє завдання

Спостереження за тваринами.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!