• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Різне
  • Конспект уроку " Українознавство як цілісна системна наука, інтегративна ͗ навчальнадисципліна. Істоорична основа українознавства."

Конспект уроку " Українознавство як цілісна системна наука, інтегративна ͗ навчальнадисципліна. Істоорична основа українознавства."

Опис документу:
Конспект подає перебіг уроку українознавства №1 у 9 класі "Українознавство як цілісна системна наука, інтегративна ͗ навчальна дисципліна. Історична основа українознавства".Мета уроку: з'ясувати, що таке інтегративна навчальна дисципліна, визначити історичну основу українознавства; розвивати навики аналізу історичного процесу, вміння бачити досліджуване; виховувати почуття гордості за свою країну.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Матеріал для вчителя

Українознавство 9 класʹ

Тема уроку: Українознавство як цілісна системна наука, інтегративна ͗

навчальна дисципліна. Істоорична основа українознавства.

Мета : - з͗ясувати, що таке інтегративна навчальна дисципліна, визначити

історичну основу українознавства;

- розвивати навики аналізу історичного процесу,вміння бачити

досліджуване;

- виховувати ппочуття гордості за свою країну.

Тип уроку : урок вивчення нової теми.

Метод – інтерактивний.

Форма - урок-дискусія.

Перебіг уроку

І.Організаційний момент.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

- Вчитель про мету і завдання уроку.

- Метод рефлексії

  • Мої очікування.

  • На уроці-дискусії я маю можливість …?

( учні висловлюются про свої можливості на уроці )

ІІІ.» Круглий стіл »

  • 1.Вч. : Що вивчає українознавство ?

( учні дають коментовану відповідь )

  • Вч. Українознавство наука про Україну і світове українство , є важливим складником знань про всесвітнє людське суспільство через призму феномена українства і історії. Поняття українство охоплює: українцiв як свiтовий феномен (в Українi i зарубiжних країнах), займали i займають питомi українськi землi поза теперiшнiми державними кордонами України з найдавнiшого по теперiшнiй часи.

Завданням українознавства є не тільки відродження пам’яті історії, а

й створення на ґрунті уроків минулого передумов для осмислення

проблем сучасності та визначення перспектив і шляхів досягнення мети у

майбутньому.

  • Що вам відомо про українців, .які освоїли землі далеко за кордонами своєї країни?

  • Що таке «діаспора »?

  • Що спонукало українців емігрувати до жарубіжжя?

  • Ваше ставлення до таких подій .

( вистуи учнів )

  • 2. Чому українознавство інтегративна дисципліна?

  • Яке місце належить історії у цій інтеграції?

  • Ваше ставлення до історії .

  • Як ви розумієте істооричний процес?

  • Чому історія стала основою українознавства ?

( учні вибирають питання і аналізують їх)

(дискусія навколо відповідей)

  • Вч.

Завданням українознавства є не тільки відродження пам’яті історії, а й створення на ґрунті уроків минулого передумов для осмислення проблем сучасності та визначення перспектив і шляхів досягнення мети у майбутньому.

Історичні особливості розвитку українознавства зумовили концепції.

1. Українознавство із самого зародження було, є і має бути формою як пізнання світу та самопізнання, так і виховання та самовиховання (як визначального чинника самотворення).

2. Ще в Київській Русі воно призначалося і для урядово-конфесійних, і для родинних та освітніх сфер; це виправдалося історично, тому велика традиція має бути продовжена.

3. З першопочатків українознавство охоплювало крає-, країно-, народо- (племено-), суспільство- та державознавство. Комплексний підхід і на сучасному етапі має зумовлюватися самим предметом – феноменом України, що

а) перебуває в постійному процесі розвитку;

б) охоплює всі сфери буття і свідомості народу: етнопсихологічну, природо-екологічну, мовну, економічну, історичну, національно-державну, соціокультурну, релігійно-філософську, мистецьку, правову, міжнародних відносин. Жоден окремо взятий компонент понять «Україна», «українство» не розкриває.

Отже, принцип історизму - один із основоположних принципів пізнавальної діяльності. А зміст категорії «історизм» складає «ІДЕЯ РОЗВИТКУ» в усіх сферах людського знання взагалі й у науках про людину і Україну зокрема

  • Де ще використовується принцип історизму?

( виступи учнів ).

  • Беручи до уваги « історичну основу « ми овинні: ….

( учні висловлюють свою думку )

ІV.Підсумки уроку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»