конспект уроку №"24 в 5 класі "Мистецькі подарунки космічним друзям "

Опис документу:
конспект уроку №24 для 5 класу на тему "Мистецькі подарунки космічним друзям". В конспект додано мистецький словник, в якому є визначення потрібні для уроку. фізкультхвилинка "совенята". є ілюстрації картин

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Мистецькі подарунки космічним друзям.

Мета: Ознайомити дітей з народною іграшкою в Україні; із традиційним видом українського декоративно-прикладного мистецтва – петриківським розписом; закріпити поняття про ритм і симетрію;закріплювати навички роботи з пластиліном;

розвивати відчуття кольорової гармонії, зорово-рухової координації, уяви та фантазії при створенні декоративної композиції в крузі; удосконалювати навички роботи з фарбами;

виховувати любов до творів декоративно-прикладного мистецтва.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: для вчителя – Репродукції творів майстрів декоративно-прикладного мистецтва, декоративні тарелі, вироби дітей, таблиці; малюнки із зображенням декоративних розписів на предметах домашнього вжитку; для учнів – матеріали за вибором.

Вузлики на пам'ять

Декоративно-прикладне мистецтво – мистецтво створення і оздоблення художніх виробів, що мають практичне призначення в побуті.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Ти чуєш, як співає дзвінок!

Він нас кличе на урок.

Щоб всі гарно ми сідали

І урок свій починали.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

  • Які ви знаєте види декоративно-прикладного мистецтва?

  • Які вироби є у вас вдома?

  • Назвіть види орнаменту?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

У культурах багатьох народів нашої планети здавних часів сформувалася традиція обмінюватися подарунками на свята та інші урочисті події. Отримані подарунки були знаком людської гідності як дарувальника, так і того, хто їх приймає. У слов’янських народів головний предмет подарунку – хліб (коровай), що втілює багатство, життєву силу і долю. Також дарували посуд, тканину, одяг.

Підготовка подарунків – найцікавіше і найприємніше заняття перед зустріччю з друзями. Космічним друзям треба передати такі подарунки, щоб вони відчули в них щиру вдачу землян, їхню відкриту душу, вочевидь побачили надзвичайну майстерність народних і професійних митців минулого і сьогодення. Тому найкращі подарунки – вироби декоративно-прикладного мистецтва.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Вступна бесіда.

Декоративно-прикладне мистецтво – вид мистецтва, спрямований на формування художньо-естетичного середовища людини, створення мистецьких виробів для побуту. Твори декоративно-прикладного мистецтва мають свій художній зміст та декоративну образність. Вони пов’язані з національними особливостями, народними звичаями та традиціями. Виготовляються зазвичай з дерева, тканини, скла, металу. За технікою виконання розрізняють декоративний розпис, художню різьбу та карбування, вишивку, ткацтво тощо. Найдревнішим видом оздоблення виробів декоративно-прикладного мистецтва є орнамент.

  1. Перегляд демонстраційного матеріалу.

Погляньте на подарунки – твори декоративно-прикладного мистецтва, якими пошановували іноземні гості керівників різних держав у давнину і сьогодні. Ст. 153.

Роздивіться твори декоративно-прикладного мистецтва. Який з них на вашу думку, найкращий подарунок рідним та друзям? Ст..154.

Подумайте, як матеріал та техніка виготовлення вплинули на характер візерунків декоративних тарілок.

Знайдіть серед зображень витинанку, густе скло, гобелен. Ст..155.

З яких матеріалів виготовлені народні іграшки? Ст.. 155.

Фізкультхвилинка для очей «СЕВЕНЯТА»

Сплять маленькі совенята, (очі заплющені)

Раз! – розкрили оченята

Подивилися навколо (кругові рухи очима)

Потім вгору і додолу (головою не рухати, тільки очима)

Оченята – блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

V. Практична робота

Підготуйте ескіз подарунка космічним друзям. Намалюйте гуашшю: декоративну композицію за мотивами петриківського розпису; один з виробів декоративно-прикладного мистецтва (глечик, тарілку, рушник, килим); виліпіть з пластиліну народну традиційну іграшку. Із запропонованих варіантів оберіть той, що найбільше вам подобається.

Красиво розмістіть малюнок на аркуші: оберіть вертикальний чи горизонтальний формат, визначте оптимальний розмір зображення, правильно передай особливості форми предмета, відповідно до форми розмістіть декор, доберіть гармонійне поєднання кольорів. Дотримуйтесь ритмічного чергування елементів орнаменту.

VІ. Підсумок уроку

1. Обговорення учнівських робіт

2. Бесіда:

  • Що найбільше сподобалося на уроці?

  • Які емоції викликав урок?

  1. Прибирання робочих місць.

VІІ. Домашнє завдання

Дізнатися про історію виникнення рушників.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!