конспект уроку №20 в 5 класі "Рельєфи дивовижних рослин"

Опис документу:
конспект уроку №20 для 5 класу на тему "Рельєфи дивовижних рослин". В конспект додано мистецький словник, в якому є визначення потрібні для уроку. є метод "Мікрофон", фізкультхвилинка. є ілюстрації картин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Рельєфи дивовижних рослин.

Мета: Ознайомити учнів із заглибленим рельєфом . Композиційне узгодження силуетної форми із зображуваною площиною; декору – із силуетною формою. Провести бесіду про скульптуру; ознайомити учнів з різними видом рельєфу – Контррельєф; формувати навички роботи з пластиліном: розмазування, розкачування, накладання, промазування; уміння використовувати стеки для вирівнювання, обрізування, загладжування; виховувати любов до творів образотворчого мистецтва.

Обладнання: Колекція метеликів, таблиці, малюнки, ілюстрації з різними видами метеликів, рельєфні зображення.

Тип уроку: систематизація і узагальнення знань.

Хід уроку.

І.Організаційна частина

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас.

Біля парти станемо чемно –

Хай мине час недаремно.

Будемо уважні і старанні всі –

Сядемо рівненько на місця свої.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1). Гра «Мікрофон»

  • Ви не забули, що таке скульптура ? (Вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну форму і виконуються з твердих або пластичних матеріалів).

  • Що це за пластичні матеріали? (глина, пластилін).

  • З чого виготовляється пластилін? (глина з додаванням смальцю, олії, бджолиного воску та барвників).

  • Основні види скульптури. (кругла та рельєфна).

  • Із скількох боків можна споглядати круглу скульптуру? ( З усіх боків її можна обійти).

  • А рельєфну? (З одного боку).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

У космічному заповіднику мандрівники побачили чимало дивовижних трав, квітів, кущів, несхожих на земні. Вигадливі форми цих рослин можна зобразити за допомогою рельєфу.

Окрім опуклого рельєфу існує також заглиблений рельєф – контррельєф.

Зображення в контр рельєфі поширені в мистецтві скульптури з найдавніших часів.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда про скульптуру.

Дуже давно, коли люди ще не вміли ані говорити, ані малювати, вони жили у великих печерах, які захищали їх від негоди і від їжаків. Одного разу людина випадково торкнулася смужки вологої глини на стіні печери — і на ній з’явився відбиток її долоні, юдина зацікавилася і почала водити по глині пальцем — на стіні з'являлися лінії, яких раніше не було. Але минуло дуже багато асу, перш ніж людина здогадалася зіскребти зі стіни жменю лини і зробити з неї об’ємне зображення.

Перші скульптори могли навчатися лише на власному досвіді, грудки глини в їхніх руках поступово набували подібності фігурок людей і тварин. Після дощу вода легко всмоктувалася землю, але там, де були ділянки глини, калюжі залишалися довго. Людина зрозуміла, що глина не пропускає воду, а от, з неї можна виготовляти горщики і глечики. Люди почали виготовляти з глини посуд. А коли навчилися плести кошики, намазували їх глиною зсередини, і ягоди та зерно більше не випиналися з них.

Можливо, одного разу, пустуючи під час гри, діти випадково відштовхнули такий кошик у багаття, що завжди горіло посередині Печери. Суха лозина спалахнула і швидко згоріла, але обпалена глина стала твердою, як камінь, і зберегла малюнок лозин. Так в’явилося гончарне мистецтво: глина, вода, вогонь і людські руки 1 сьогодні створюють найрізноманітніший посуд.

Після того як перша глиняна фігурка випадково потрапила у вогонь, люди винайшла спосіб зберігати побачене в об’ємному зображенні тривалий час.

Розглядаючи виступи та западини на кам’яних стінах печер, люди помітили, що вони нагадують обриси тварин, і почали прибирати шматочки каменю, збільшуючи помічену подібність. Згодом людина зрозуміла, що можна розфарбувати камінь, тоді обриси стануть ще більш схожими на звірів (бізонів, оленів, мамонтів). Мистецтво барельєфа (напівоб’ємне зображення, зазвичай зроблене на пласкому фоні) збереглося до наших часів. Ви маєте справу з ним дуже часто. (Учитель показує учням барельєфне карбування на монетах.)

Контррельєф був поширений у Давньому Єгипті.ст.126.

Використовуючи лише Контррельєф, давні митці передавали виразність форми тварин, рослин, людей тощо. Ст.. 127

Зверніть увагу, як вдало Контррельєф використано для зображення образу фантастичної тварини та для декоративної фактури. Ст.. 127.

Зображення в контр рельєфі можна виконати за допомогою різьблення по дереву. Роздивіться дерев’яні дошки, які в давнину використовували для виготовлення пряників.

Погляньте, як вправно застосовують контррельєф сучасні народні майстри. Ст.. 128.

У всіх видах рельєфу, як і в творах графіки та живопису, велику роль відіграє композиція зображення. Зверніть увагу на рівновагу в композиції з рибок. Ст.. 129.

Розгляньте варіант розташування контр рельєфу в інтер’єрі. Ст. 130.

V. Практична робота учнів

Повторимо правила користування пластиліном:

  • не брати до рота;

  • не запихати в очі;

  • не розкидати;

  • не наліплювати на парту;

  • ліпити на дощечці;

  • користуватися стеками;

  • помити руки після користування пластиліном.

Створіть контррельєф «Фантастичні рослини», «Чарівна квітка», «Ритми космічних трав» (пластилін).

Для тла рельєфу використовуйте пластилін такого кольору, яким ви уявляєте колір рослин на далеких планетах.

Проріжте стеком рисунок трав різної товщини. Поступово заглиблюйте рельєф.

Частину зображення можна виконати шляхом врізання або заглиблення тла навколо контуру рослин.

VІ. Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки – раз! Раз – присіли, два – піднялись.

На носках стоїть весь клас. Хай мужніє наше тіло.

Два – стали рівно, руки вниз. Хто старався присідати,

На сусіда подивись. Може вже відпочивати.

VІІ. Підсумок уроку

Демонстрування, перегляд та оцінювання дитячих робіт.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
1
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!