Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Мета : - уточнити і закріпити знання отримані на уроці ;
відпрацювати усні та письмові обчислювані навички множення і ділення двоцифрового та трицифрового чисел на одноцифрове і двоцифрове числа ;опрацювати розв`язування задач, які міс -тять знаходження дробу від числа ; удосконалити вміння розв`язувати задачі на рух у протилежному напрямку , уміння знаходити частку від числа ;
повторити поняття орбіта , доба , рік сонцестояння , рівнодення ; пам`ятки історії ,храм ,ікона , мозаїка , фреска , вівтар , ЮНЕСКО та їх значення в житті людини ;
ознайомити учнів із законом України « Про охорону історичних пам`яток » та ст.. 35 Конституції України ( свобода віросповідання );
учити спостерігати ,робити висновки , узагальнювати , працю- вати зі схемою ;
розвивати увагу , логічне мислення ;створювати умови для розвитку пізнавального інтересу ;
виховувати у дітей почуття патріотизму , взаємодопомоги ; відповідальності ,
Обладнання : комп`ютер, мультимедійна система , карта подорожі , , схема « Річний рух Землі навколо Сонця » , дошка , довідник , учбові та письмові приладдя…
Структура самопідготовки.
I.Організаційний момент :
1)провітрити клас ;
2)перевірити порядок у класі , наявність довідкової літератури ( пам`я -ток ), підготовку робочих місць дітей…
3) налаштувати дітей на якісне виконання завдань .
Вихователь : Діти , приготувались до уроку. У нас сьогодні на уроці гості , давайте їх привітаємо ( діти повертаються до гостей і вітають їх ). А тепер згадаємо , як треба поводити себе на уроці (папка № 1 слайд № 1)
-поводимось – тихо !
-сидимо – рівно !
- міркуємо – швидко !
- відповідаємо – правильно !
- лічимо – точно !
- пишемо – гарно !
- обіцяємо бути : уважними , старанними , активними ,
дисциплінованими…
II. Вступна частина.
Вихователь: Мені здається , ми отримали телеграму з Космосу : « Ми , мешканці Всесвіту запрошуємо вас на екскурсію до планет Наукової сис- теми. Летіти треба за маршрутом , вказаним на карті , інакше можете загубитися ,але нажаль ми можемо дати вам лише частину карти ». Ну що , діти, згодні подорожувати ? ( Діти відповідають ).
Тоді влаштовуйтесь зручніше , беріть все необхідне і вирушаємо! У нас буде три екіпажі : А, Б , В.
А-працюють самостійно
Б- консультуються з групою А
В –працюют з вихователем
Ви готові до старту ?
Ми сідаємо до ракети, щоб відкрити нові планети .
Екіпажі , на старт ! ( Є старт ! ).
Пристебнути ремені ! ( Є пристебнути ремені !).
Мотор ! ( Є мотор ). ( слайд 2 -11 ).
9, 8,7,6,5,4,3,2,1- Пуск !
(Звучить космічна музика ).
Вихователь : Ось ракета зашуміла все голосніше і голосніше , похитнулась і плавно пішла в гору ( слайд № 12). Повз нас пролітають комети , миготять планети і зорі .
Все за вікном незвичайне :
Простір стелиться космічний,
Оглядаємо крізь шибки
Небо ,сонце і зірки.
Вже Земля така маленька –
Голубенька – голубенька.
Аж не віриться мені :
Ніби м`ячик вдалині! (слайд № 13 ).
Вихователь : Поки ми летимо , я пропоную розпланувати нашу подорож ,
щоб встигнути якомога більше : на огляд планети математики -20 хв.,на
планету Природознавства - 20 хв. , українська мова–15 хв., історія України -20хв.
Космонавти повинні бути уважними , зосередженими , уміти добре раху- вати . В. Чкалов говорив , що пиліт – це математика . Дійсно , підкорення Космосу не обійшлось без математичних розрахунків , і сьогодні нашою першою зупинкою буде планета Математика. А поки ми летимо давайте потренуємось :
Відгадайте загадки :
Загадковий сяє Марс ,
Може , хтось живе там ?
Понесе до Марсу нас ,
Мов стріла … ( ракета ).( слайд №1 4)
Всі від нього навкруги
Набираються снаги .
Тільки ранок настає ,
Виглянь у віконце !
Всім вогонь життя дає
Променисте … (сонце ).( слайд №1 5 ).
Роздивитися мікроб
Допоможе мікроскоп ,
А вивчати зорі щоб ,
Треба мати … (телескоп ).( слайд № 16 ).
В небі куля вогняна
Має довгий хвіст вона.
То не зірка , не планета,
Здогадалися … ( комета ).( слайд №1 7 ).
Ті-ті-ті… його сигнали
В морі судно наздогнали .
Капітан повинен знати
Звідкіля штормів чекати ,
Де цунамі може бути
А пильнує це - … ( супутник ).( слайд № 18 ).
Як називають явище , коли з неба падають зірки ? ( зорепад ).
Вихователь : Що роблять люди , коли бачать зірку , що падає ?( Діти відповідають ) . Давайте і ми загадаємо , щоб наша робота сьогодні була успішною . ( слайд № 19 - 27).
Девіз нашого уроку : Ми світ відкрити поспішаємо , а світ – це кожен з нас ! ( слайд № 28 ) .
Математика.
Вихователь : Ось ми і наблизились до планети Математики , але вона відкриє нам свої секрети , якщо ми виконаємо деякі завдання.
Вихователь : Віталік розповість , яке завдання нам треба виконати (ро- зібрати завдання ).
Учень : Нам треба виконати № 590 , № 591 , № 592 .
Вихователь : Зараз на уроках математики ви вивчаєте тему : « Дроби » , тож давайте повторімо , що таке дріб . ( папка 2 слайд № 1-17 ) .
Молодці ! Це правило вам знадобиться при рішенні задачі № 591 . Щоб виконати № 590 згадаємо , у якій послідовності треба виконувати дії в прикладах . ( Діти відповідають усно).
Вихователь : Що стосується № 592 , то це завдання для групи А ( тих , хто швидко , а головне правильно виконає попередні номери ) . Це задача на рух у протилежних напрямках . Схему цієї задачі ви можете побачити на дошці ( папка 2 слайд № 18). Також хочу зазначити , що завдання можна зробити двома способами .
А для того щоб не забути про нашу подорож ми , як справжні капітани будемо фіксувати всі події у бортових журналах , ваших зошитах , дуже охайно , красиво … (нагадати про осанку ).
Фізкультхвилинка « В Австралії іде дощ »,
Гімнастика для очей ( красивий космос ). (папка 3 ).
Природознавство.
Вихователь: Ну що ви готові летіти далі ? ( Діти відповідають ). Тож сідайте до ракети . Наступна зупинка – планета Природознавства ( кос- мічна музика ). Яке завдання треба виконати ?
Учень : Сторінка 119- 121 читати , відповідати на питання , вивчити поняття та вміти розкривати їх зміст .
Вихователь : Відкривайте підручники , спочатку прочитайте текст пошепки ( діти читають ).
Вихователь : Прочитали ? Добре ! А тепер я пропоную групам Б і В про -читати цей текст « ланцюжком » по два речення ( діти читають ). Гру- па А в цей час підготує питання для перевірки вивченого матеріалу
Вихователь : Всі ознайомились з текстом ? Тоді відповідаємо на питання до тексту , які підготувала група А:
1.Що називають : а) добою ; б) роком ?
2. Чому день змінює ніч ?
2. Коли на території нашої держави найдовший день ?
3. Поясніть , чому відбувається зміна пір року .
4. Чи існує відмінність у тривалості дня і ночі на території України влітку й узимку ? Що називають : а) сонцестоянням ; б) рівноденням ?
5. Поясніть нерівномірність розподілу сонячного світла і тепла на поверхні Землі протягом дня і року .
Вихователь : Щоб закріпити вивчений матеріал я пропоную подивитись, як обертається наша Земля навколо своєї осі та сонця .
Фізкультхвилинка « Я ходила до магазину »,
Гімнастика для очей «Прослідкуй за зіркою ».
Українська мова .
Вихователь :Такими словами Тарас Григорович Шевченко у своїх віршах виспівував нашу мову. Тож ми відправляємось на наступну планету , щоб
удосконалити знання з рідної мови . Вправа , яку потрібно виконати , на повторення пройденого у 4 класі матеріалу . Тому перш ніж ми почнемо її виконувати , я пропоную повторити правило. Прочитайте завдання (діти читають). Яке правило потрібно повторити?
Учень : Що таке неозначена форма дієслова .
Вихователь : Правильно. Оскільки в підручниках немає цього правила , да -вайте відкриємо довідники ( діти знаходять правило і повторюють його , потім один з учнів розказує правило в голос , наводить приклади ) . Ще одне правило, яке потрібно повторити – чергування приголосних у коренях дієс- лів. Його ви можете знайти у своїх підручниках на сторінці 175 . Хто пов- торив правило , починає виконувати вправу . Не забудьте підкреслити приголосні звуки , які чергуються .
Історія України.
Вихователь : Наступна наша зупинка – це планета історії України. Яке тут треба виконати завдання ?
Учень : Сторінка 140 – 149 читати , відповідати на питання , вивчити поняття та вміти пояснювати їх значення .
Вчитель : Я пропоную спочатку прочитати текст та виписати незнайомі слова і дати їм пояснення ( діти напівголоса читають текст та випи- сують слова ) .
Якщо ви ознайомились з тестом , то давайте перевіримо , як ви запам`ятали інформацію .
1.Що називають історичними пам`ятками ?
2.Як називають храми у різних релігіях ?
Вчитель : Ми можемо побачити відображення світогляду народу , розглянувши його релігію , вивчаючи архітектуру храмів . Зверніть увагу на зображення різних релігійних споруд на сторінці 142. Вони дуже різні ,але кожна має своє значення , кожна цеглина несе інформацію до віруючої людини … Хочу звернути вашу увагу на те , що і в нашому місті є люди , які сповідують інші релігії ,хоча більшість населення – православні християне . Ст. 35 Конституції України захищає права громадян на свободу сповідувати будь–яку релігію або не сповідувати ніякої. Тому ми з повагою повинні відноситись до людей , які відрізняються від нас своїми поглядами .
3. Що означають поняття ікона , фреска ,мозаїка ?
4.Коли були спорудженні Софійський собор та Києво-Печерська лавра ?
(11 ст. )
5. Як ви розумієте вислів : « Із храмом було пов`язано усе життя наших предків » ?
6. Як ви думаєте , чому Софійський собор і Києво – Печерську лавру вва -жають видатними пам`ятками історії не лише України , а й усього світу ?
Вчитель : Сьогодні Софійський собор та Києво – Печерську лавру внесено до переліку всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО ( ЮНЕСКО –Всесвітня організація освіти , науки та культури при ООН) .
7. Дізнайтеся , які храми є у вашому місті . Кому чи чому вони присвячені та коли були збудовані ? ( презентація « Храми мого міста» ).
Вихователь : Наша подорож закінчується , нам пора повертатися додому. Сьогодні ви всі були дуже старанними . А поки ми будемо летіти , скажіть мені , чи сподобалось вам подорожува- ти . Якщо так покажіть зелену зірочку , а якщо ні – червону .
А що саме вам сподобалось ? ( діти відповідають ).
В нас сьогодні була лише частинка шляху до Наукової системи . Я обіцяю, що завтра ми продовжимо подорожувати . Ми відправимось до планет Російської мови та Світової літератури. Але ви і самі можете знайти цей шлях : бо кожного разу , коли ви будете читати книжки або виконувати якісь вправи чи завдання ви будете відкривати нові планети Знань . У старших класах це буде Хімія , Фізика , Біологія…
А зараз я пропоную вам відпочити . (космічна музика папка № 6).
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»