Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«Реалізація професійної діяльності та розвиток цифрової компетентності педагога через обмін методичними матеріалами в цифрових бібліотеках»

Конспект уроку для 9 го класу за темою: "Національні парки Великобританії"

Англійська мова

Для кого: 9 Клас

12.04.2020

413

19

0

Опис документу:
Мета Практична:  Розвиток навичок читання і аудіювання  Тренувати монологічне та діалогічне мовлення  Тренувати учнів у вживанні граматичних часів дієслів. Освітня:  Сформувати та закріпити знання учнів про національні парки та їх особливості, їх значення як заповідних зон, так і туристичних центрів. Розвиваюча:  Розвивати комунікативні здібності учнів.  Розвивати уміння слухати та розуміти іноземну мові (діалог в запису)  Розвивати творчі здібності учнів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок з англійської мови для учнів 9-а класу

Вчитель Мельник Олександра Юріївна

Дата проведення 05.11.2018

Тема: Національні парки Великобританії

Мета

Практична:

  • Розвиток навичок читання і аудіювання

  • Тренувати монологічне та діалогічне мовлення

  • Тренувати учнів у вживанні граматичних часів дієслів.

Освітня:

  • Сформувати та закріпити знання учнів про національні парки та їх особливості, їх значення як заповідних зон, так і туристичних центрів.

Розвиваюча:

  • Розвивати комунікативні здібності учнів.

  • Розвивати уміння слухати та розуміти іноземну мові (діалог в запису)

  • Розвивати творчі здібності учнів.

  • Сформувати базові навички і вміння, необхідні для подальшого розвитку комунікативної компетенції.

  • Удосконалювати техніку читання.

Виховна:

  • Виховувати культуру спілкування.

  • Виховувати в учнів самостійність мислення, кмітливість.

  • Виховувати наполегливість творчо працювати.

Наслідки учіння: Наприкінці уроку діти повинні використовувати лексику уроку у мовленні, будувати не менше 15 речень у розповіді,висловлювати свої думки,щодо відвідування національних парків Британії, «за» та «проти» відвідування парків Британії,використовуючи весь лексичний запас уроку.

Обладнання: Підручник, робочий зошит, презентація в PowerPoint, роздатковий матеріал для групової та фронтальної роботи, комп’ютер,монітор, відеозаписи,аудіо запис.

Оформленнядошки: учитель оформлю дошку і повідомляє наступну інформацію:

Учитель: Сьогодні на уроці ми навчимося з вами, активно використовуватилексичний запас уроку, прослуховуватиавтентичнідіалоги.

Тип уроку:Урок розвитку навичок читання та аудіювання

Форми роботи:фронтально-індивідуальні, в парах.

Методи:метод наочності, метод тренувальних вправ, метод пояснення.

Схематичний план уроку:

I.Початок уроку. Привітання з класом…………………………………2 хв.

II.Повідомлення теми та мети уроку…………………………………….2 хв.

III.Фонетичнарозминка…………………………………………………..4 хв.

IV.Уведення в іншомовну атмосферу……………………………………3 хв.

V.Перевірка домашнього завдання……..……………………………….4 хв.

VI.Аудіювання……………………………………..………………………6 хв.

VII.Читання………………………………………………………...………5 хв.

VIII.Тест «Howgreenareyou?»……………………………..………….….4 хв.

IX.Certificate…………………………………………………………………6 хв.

X. Домашнє завдання…………………………………………………..…..3 хв.

XI.Підведення підсумків уроку…………………………………………….2 хв.

ХІД УРОКУ

  1. Preparationtothe apprehension of the foreign language

Етап 1GreetingПривітання

Прийом Вчитель → учень, вчитель → клас

Org. moment Greetings

T: Hello, my dear pupils! Glad to see you! Take your seats. How are you today? I hope everything is allright.Today we have a very interesting and unusual lesson, we have a lot of guests. Ok, let’s begin our work.

Ps: Hello teacher. We also glad to see you. We are fine.

Етап 2AimПовідомлення теми та мети уроку.

Мета:Довести до відома учнів, про що вони можуть дізнатися і що вивчити

Прийом:Повідомлення вчителя

T: By the way, do you want to know the topic of our lesson? I think yes. I propose you to watch a small video and guess the name of our today’s lesson.

(Перегляд відео ролика, діти дають припущення стосовно назви теми уроку.)

Ps: Maybe, it’s about our Earth, nature protection, environment…

T: Very nice! Yes, you’re absolutely right. This video was so impressive, so it wasn’t hard to guess, was it?

Етап 3Phoneticwarming-up

Мета: Навчити та проконтролювати правильність вимови деяких звуків.

Прийом: Робота з класом

T: And now I suggest you to do the next part of our work. Let’s practice ourselves in phonetic a little bit. We are going to do some phonetic exercises and then learn a tongue twister.

Ok, the first letter is v,tell me some words with this letter.

( vast, environment, invitation…)

T: Very nice! Let’s move on, the next letter is w sound a bit similar, isn’t it?

Pronunciationforthe W soundisnottoodifficult.  This soundisveryclosetovowelsounds.

Instruction: Makethelipsnarrowandclosetoeachotherwithoutthelipstouching.  Also maketheinsideofthemouthclosertogether.  Then movethelipsandmouthfurtherapartasyoumakethissound.

(when, work, away,waiter,water…)

T: Brilliant! And the last but not the least, sound <p>, this sound is voiceless and it’s pronounced with aspiration.

What isan aspiration by the way?

An aspiration- a plosive(вибуховий звук)pronounciationwith a strongburstofair.

T: Take a sheet of paper and try to pronounce the voiceless sound <p> with an aspiration. Your sheets should move somehow, it’s called an aspiration.

Укр. мовою – придихання.

T:Ok,you did a great job! Let’s learn a tongue twister then and train ourselves how to pronounce <p> sound correctly.

На екрані скоромовка PeterPiper

PeterPiperpicked a of pickledpeppers.

A peckofpickledpeppersPeterPiperpicked.

IfPeterPiperpicked a peckofpickledpeppers,

Where'sthepeckofpickledpeppersthatPeterPiperpicked?

T:Good! This task wasn’t easy, but still you managed to do it.

Етап 4WarmingupУведення в іншомовну атмосферу.

T: And now stand up please and make two groups, the task for each group is to make questions about “National parks of the UK and environmental protection as well”.

T: Very good! Now take turn to ask and answer the questions.

(Діти складають запитання,після цього задають їх один одному).

T: Thank you very much, take your seats. Now open your books at page 50 and we’ll revise the material from the previous lesson.

(Діти повторюють слова,потім вчитель запитує декількох учнів,вони перекладають слова та словосполучення англійською мовою).

beautifulnature – прекрасна природа

themajesticbeauty – велична краса

a picturesqueview – мальовничий вид

a marvellous/ breathtakinglandscape – дивовижний / захоплюючий пейзаж enchantingwaterfalls – чарівні водоспади

thestunningcountryside – приголомшлива місцевість

anamazingscenery – дивовижний краєвид

toweringmountains – високі гори

woodyhillsides – вкриті лісами схили гір

toadmire – захоплюватись, милуватись

todiscover – відкривати, знаходити

towanderthrough – мандрувати (десь)

tofeelthewarmthofsmth – відчуватитеплочогось

toenjoy – насолоджуватись

tostrollthroughgardens – прогулюватисьвсадках

totakeajourney– відправитисьуподорож

toinspire – надихати

T: Excellent!

Етап 5CheckonHomeworkПеревірка домашнього завдання.

Мета:Оцінити підготовку учнів до уроку, зокрема перевіркою домашнього завдання

Прийом:Повідомлення учнів

T: Now it’s time to check your home assignment. You task was to make a project about one of the parks of the UK.

(Двоє учнів за бажанням презентують свої проектні роботи.)

T: While you’re listening to their projects fill in the tables. Some gaps are empty, complete them with the appropriate information.

T: Thank you girls for your presentations. Your marks are excellent today. Nice, we are moving forward. I have also prepared a video about another park which is situated in the UK.Again while you are watching fill in the gaps.

(Відео про Exmoor park)

T:What can you say about these parks? What conclusion can we make?

(Один з учнів робить висновок про відео та презентації)

Pupil1: All of us can admit the beautiful nature. These parks are marvelous, they’ve got picturesque views, enchanting waterfalls, amazing sceneries and woody hillsides.Everyone can admire and discover this majestic beauty. And also we must protect and take care about our environment and the Earth.

Main Part of the Lesson

  1. Етап 6Listening Comprehension

Мета:Розвивати уміння слухати та розуміти текст в запису

Прийом: Усна бесіда вчителя, вчитель → учні, аудіо запис → учні

T: Great job, guys! We have already spoken about the beauty of the nature, about it’s flora and fauna, but let’s find out what people can do in these parks, what activities they can have in the parks.

Let’s listen to the conversation between two young people and their tastes. But before listening we need to know about some popular activities. What are they?

  1. Pre-ListeningActivity. Етап підготовки до прослуховування.

Open your books at page 54 and read them.

2) Do this exercise before you are listening. Write the correct word in the boxes below the picture.

2)Listening

Учні слухають діалог.

3) Post-ListeningActivity. Етап перевірки розуміння змісту прослуханого

діалогу.

T: Let’s see how well you have understood the dialogue. Take the hand-outs and do the first task.

1)Do this exercise while you are listening. Which six activities do the speakers say they are going to do? Tick () allthe correct answers.

2) Do this exercise while you arelistening. Circle the best option to complete these sentences.

T: Very good! Answer my questions, please. What do you prefer? What is your favorite kind of sport or activity?

(Двоє учнів за бажанням дають відповіді на запитання).

Етап 7Подання тексту для читання.

Мета:Навчити учнів іншомовному спілкуванню, вживати лексику та вирази теми у мові

Прийом:Робота в режимі: Вчитель → клас та учень → учень

1) Pre-ReadingActivity. Етап підготовки до читання

Бесіда з учнями.

T:Let’s read the text about some rear species of Exmoor national park.

Before reading look at the screen and get acquainted with new words.

Venison[] 1) оленина2) дичина

Moorland []вересове пустище; місцевість, яка поросла вересом

Hind[] самкаблагородногооленя

stag [] 1) олень-самець 

antlers []оленячі роги

calfI[] дитинча оленя

abandon [] відмовлятися; залишати

herd [] стадо, череда

heather []  верес

whortleberry[] чорниця

bramble[]  ожина

sapling []  пагін, паросток

acorn[] жолудь

2)Reading

Red deer have survived on Exmoor since pre-historic times. Exmoor was once a Royal Forest with strict Forest Law which protected the deer in order to maintain a supply of venison and a hunting ground for the king. There are about three thousand deer on Exmoor, living on moorland and farmland, and using the woodlands for cover.Red deer are the largest wild land animals in England. Adult stags stand about 115 cm at the shoulder. Hinds are about 15 cm less. Only stags grow antlers. They shed them in April and early May and new ones start to grow immediately. As the stag gets older the antlers have more 'points' until they reach old age and start to 'go back'.

Calves are born in June and July, and are usually born in moorland vegetation or by the edge of woodland. A single calf is normal and twins very rare. For a few days the calf will lie quietly, well-camouflaged with dappled spots on its russet coat looking like sunlight on dead bracken. If you do see a calf it is important not to touch it or the mother may abandon it.  Soon it is strong enough to run with its mother and join the herd. They keep together for a year or more.

Red deer eat a wide variety of food, including young shoots of heather, whortleberry, brambles, saplings and grass. They also feed on acorns, berries and ivy as well as farm crops.

The National Park Authority, working with the Exmoor and District Deer Management Society and others, has recently completed a programme of research to find out more about the red deer population, its health, ecology, and the role it plays in the Exmoor economy.

  1. Post Reading Activity

T: Let’s check how well you have understood the text. Answer my questions please.

  1. What was an Exmoor?

  2. How many deer are there in the Exmoor?

  3. Who grow antlers?

  4. Why is it so important not to touch the calf?

  5. What do red deer eat?

Етап 8Quiz

Мета: Перевірити знання дітей з теми навколишнє середовище

Прийом:Учитель-учні

T: Let’s find out how well you take care about our nature and our environment. Let’s do a small quiz, and find out how green you are. Read the question and choose the answer you agree most with.

How green are you?

1. If you had a lot of old newspapers and empty bottles, would you…

a) leave them on the pavement?

b) put them in a rubbish bin?

c) recycle them?

2. If somebody offered to give you one of the following as a gift, which would you choose?

a) a big, fast car

b) a motorbike

c) a bicycle

3. If you were in the middle of a city and wanted to go somewhere one or two kilometers away, would you…

a) take a taxi

b) take a bus

c) walk/cycle

4. If you had a picnic on the beach, what would you do with your rubbish, would you…

a) leave your rubbish on the beach

b) put your rubbish in the first bin you found

c) take your rubbish home

5.If you had 1000 dollars to spend, would you…

a) buy a fur coat

b) go on a safari

c) adopt a dolphin

Mostly A’s: You’re not very green, are you? Please, look after our world, before it’s too late.

Mostly B’s: You’re trying to be more green, but you don’t always get it right. Learn more about the environment.

Mostly C’s: Well done! You’re really green! We need more people like you to help us save our environment.

Етап 9 Certificate

Мета: Узагальнити знання про навколишнє середовище та навести конкретні приклади та дати поради,щодо захисту навколишнього середовища.

Прийом:Учитель-учні

T: Now it’s the last task for today. You need to fill in the certificate.

What you want to do to protect the environment

What you won’t do to our environment

Again please make two groups.

(Один учень з однієї групи відповідає, що повинні та не повинні робити люди).

Етап 10 Home work

T: Your home task will be to make a project “National parks around the world”

Етап 11Summarizing

T: Thank you very much for your work today. You showed all your best today, some of you were very active and some were not so active. Your marks are….

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.