і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Конспект уроку "Дієприкметник як особлива форма дієслова"

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА: Дієприкметник як особлива форма дієслова

Мета уроку:

Навчальна мета: ознайомити школярів із дієприкметником як особливою
формою дієслова, його морфологічними ознаками та синтаксичною роллю.
Розвивальна мета: формувати вміння розрізняти дієприкметники та
прикметники з ознаками прикметника і дієслова; правильно вживати в усному і писемному мовленні різні форми дієприкметників.
Виховна мета: виховувати любов до рідного краю, вчитися бачити прекрасне у звичайному, а з уроку винести любов до рідного слова.

Повторення: смислові та морфологічні особливості, синтаксична роль прикметника й дієслова.
Обладнання:комп’ютер ,презентація уроку,таблиці,роздатковий матеріал,схеми для перевірки

Тип уроку:Засвоєння нових знань

ХІД УРОКУ

І.Орієнтація

1. «Вітрила»

Сьогодні у нас незвичайний урок.Ми починаємо мандрівку.А для цього піднімемо орфографічні вітрила(окремі аркуші паперу)

Я диктую швидко,перепитувати й перемовлятися не можна –плавання ж бо одиночне!Сам на плоті,з ким же розмовляти, невже з чайками?Знову ж таки повернешся до сусіда ззаду пліт перевернеться( і без того шторм!)

Слова пишуться в стовпчик, і вітрило щоразу треба згортати( загинати папірець)рівно на одне слово.Адже в бурю вітрила згортають.

Лівий борт,підморгніть мені лівим оком.Правий ,помахайте правою рукою.Попливли!

Слова для лівого борту

Слова для правого борту

Марево

Премудрий

Склеїти

Хтозна-якою

Півжиття

Не підняти

Галичина

Вариво

Безжальний

Зжати

Будь на чому

Пів’яблука

Мавпячий

коріння

Хвилі меншають.Море затихає.Підняти вітрила!

Виконуємо взаємоперевірку.І повідомляємо кому вдалось успішно випливти в океані Орфографії.

2.Оголошення теми уроку

І винесло нас море на Дієприкметниковий острів. Декілька уроків підряд ми будемо досліджувати цей острів ..( 1,2 слайд)

ІІІ.Реалізація

1.Проблемно-пошукове завдання

  • перша загадка царя дієприкметника. Ось повітряна кулька.Назвіть її ознаки за кольором, формою . розміром(червона невеличка кругла.

  • Я підкидаю кульку в повітря.Яких ознак вона набула(летюча, підкинута) це ознаки кульки за дією котру ми над нею здійснили.

  • Чи постійні ці ознаки (НІ летюча кулька –це кулька що летить зараз, підкинута –це та що ми підкинули.

2Спостереження над мовним матеріалом слайд 3 (роздати) Прочитати таблицю

3Давайте трошки помилуємось чарівною природою та відшукаємо дієприкметник у вірші слайд 4

4.Отже дієприкметник –це слайд 5

5.Ознаки дієприкметника слайд 6(роздати)Самостійно і висновок

___Фізкультхвилинка слайд 7

ІVВиконання системи завдань

1.Робота на дружбу під девізом «Один за всіх, а всі за одного»( на дошці-першу букву кольоровою крейдою)

У морфологічному морі 8слайд виписуємо дієприкметники

Перевірка 9 слайд ЩО приносить нам спілкування з природою –МУДРІСТЬ

2Лінгвістична гра «Відгадай загадку» Записуємо речення підкреслюємо дієприкметники та відгадуємо загадку.

1.Розстелений кожушок,на нім посіяний горошок -небо і зорі

2. Повна діжка жита п’ятачком накрита –мак

3.Сто один брат –усі в один ряд зв’язані стоять –паркан

3.Вправа 200

4 Самостійне виконання вправи 202 зачитуємо правильну форму дієприкметника

ОСЬ наш урок підійшов до завершення.

ПРО що ми дізнались на уроці?

Слайд 10 Додолу листячко злітає.

А що лишилося, підряд

Вітрець із дерева знімає.

І знов підносить в небеса,

Прощальний танець з ним танцює.

Чарівна і сумна краса

Тривожить душу і чарує… Уявіть собі цю картину ,а вдома _слайд 11

Слайд12

ОЦІНЮВАННЯ

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти