і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію

конспект уроку

Передплата на журнал
Свідоцтво про публікацію матеріала №UI298561
За публікацію цієї методичної розробки ковалевська світлана миколаївна отримав(ла) свідоцтво №UI298561
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів

Конспект уроку з української літератури у 5 класі

Тема. Історичне минуле нашого народу.

Мета:

  • перевірити якість засвоєних учнями знань, систематизувати вивчене з теми;

  • розвивати навички усного зв’язного монологічного мовлення, аналізу художнього твору, логічне образне мислення, знаходити відповіді на проблемні питання;

  • виховувати шанобливе ставлення до духовних заповітів наших предків, повагу до рідної мови, країни, історії, культури.

Тип уроку: підсумковий урок з мультимедійним супроводом.

Обладнання: підручник, тематичні написи, мультимедійна презентація, кросворд.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина.

Привітання.

Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!

Слово вчителя. Київ… Русь… Україна… Кожен українець з гордістю промовляє ці слова, бо виражають вони духовну близькість до землі своїх батьків, родоводу українців,нашої славної і водночас трагічної історії. А звідки ми дізнаємось про минулі часи?

Учень. Про минуле нашої країни ми з вами знаємо з історії та з творів українських письменників, які намагалися збагнути долю нашого багатостраждального народу.

Учень. Зі сторінок художніх творів дихає старовина,постає життя наших предків,миготять у стрімкому бігу коні,схрещуються списи,дзвенять шаблі…

Учень. Ми всі вивчаємо історію і читаємо історичні твори,бо без минулого немає майбутнього.

Вчитель. У захоплюючу мандрівку шляхами історії вирушимо ми з вами на сьогоднішньому уроці,спробуємо перевірити ваше розуміння прочитаних творів. Ми вирушаємо в незвичайну подорож у минуле і спробуємо визначити,хто з вас краще орієнтується у змісті прочитаних художніх творів.

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

Запис у зошиті (число, класна робота, тема уроку).

Слайд 1. Слайд 2.

Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми з Вами повторимо і систематизуємо вивчений матеріал з теми «Історичне минуле нашого народу».

Слайд 3.

На початку уроку ми ставимо перед собою проблемне питання – це вислів М.Т. Рильського «Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього...» – і наприкінці, повторивши та ще раз проаналізувавши вивчене, кожен із Вас зможе подати власне визначення цього вислову, обґрунтувавши свою думку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда за запитаннями

Пригадайте!

Як називалися перші рукописні книги?(Літописи)

Як вони створювалися? (У них записували важливі події, які відбувалися в державі)

Хто був автором цих книжок? (Літописці)

Який літопис є найдавнішим в Україні? Повість минулих літ»)

Слайд 4.

Слово вчителя. Автором «Повісті минулих літ» вважають ченця Києво-Печерського монастиря, а як же звали цю людину? (Нестор Літописець)

Коли ж в Україні вшановують його пам'ять? (щороку 9 листопада)

Правильно. Окрім цього 9 листопада українці відзначають ще одне свято – це День (української писемності та мови)

ІV. Повторення, узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

Коментар учителя. «Повість минулих літ» – найдавніший літопис складається з літописних оповідей.

Які вам найбільше запам’яталися?

Учні стисло переказують літописні оповіді

1.Літературний диктант

  1. Найдавніша пам’ятка історії та літератури нашого народу. («Повість временних літ»).

  2. Відомий літописець, автор «Повісті временних літ». (Нестор).

  3. Про кого сказано, що вони були «мужі мудрі й тямущі»? (Поляни).

  4. Хто хотів укласти мир з великим царем грецьким? (Святослав).

  5. Що порадив грецький філософ Володимиру, щоб стати праведником? (Хреститися).

6. Яку церкву побудував Ярослав на честь перемоги над печенігами? (Церкву святої Софії).

Кого з князів Русі-України найбільше запам’ятали?

Слайд 5.

2. Складання сенканів. (Запис у зошити).

Ключові слова: Володимир Великий, Ярослав Мудрий.

Володимир, могутній, святий, володарював, об'єднав, охрестив, просвітив. Великий.

Ярослав, хоробрий, воював, розумний, будував, проповідував, Мудрий.

З яких художніх творів ми також дізнаємося про історію нашу?

Слайд 6.

3.Виразне читання «Україна в старовину».

Слайд 7. Слайд 8.

Слайд 9. Слайд 10.

4.Микита Кожум’яка

Слайд11.

5. Словесне малювання.

Подайте узагальнений портрет відважного героя.

Орієнтовна відповідь

Микита – ще зовсім молодий хлопець, має незвичайну силу, справжній богатир. Він чулий до людської біди, сміливий. Але водночас не без вад. Не любить, коли йому перечать. Має нестримний характер. Микита розуміє, яке горе приносить Змій, усвідомлює, що це зло треба знищити, але тільки після вмовляння погоджується на двобій. А вже в бою він не має права програти. Тож у боротьбі зі Змієм здобуває перемогу і звільняє край від запеклого ворога. Але перш за все Микита позбувся своїх недоліків. Цим довів, що зло має бути подоланим, а добро повинно перемогти.

6.Інсценізація уривка з драми

7. Кросворд «Власні імена літопису»:

  1. Городище, побудоване Києм...

  2. Хороброго князя звали…

  3. Воєвода батька Святослава…

  4. Син Володимира…

  5. Місто, у якому Кия зустрічали з шанобою…

  6. Сестра Кия…

  7. Називали Ярослава…

  8. Брат Кия…

  9. Князь печенізький…

1К

И

Є

В

Е

Ц

Ь

2С

В

Я

Т

О

С

Л

А

В

3С

В

Е

Н

Е

Л

Ь

Д

4Я

Р

О

С

Л

А

В

5Ц

А

Р

Г

О

Р

О

Д

6Л

И

Б

І

Д

Ь

7М

У

Д

Р

И

Й

8Х

О

Р

И

В

9К

У

Р

Я

V. Підведення підсумків уроку.

Слово вчителя. На початку уроку ми поставили перед собою проблемне питання вислів М.Т. Рильського «Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього...» – і тепер, повторивши та ще раз проаналізувавши вивчене, кожен із Вас зможе подати власне визначення цього вислову, обґрунтувавши свою думку.

Закінчи речення. «Для мене найцікавішим на уроці було…»

Слайд 13.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7966
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    UI298561
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання