і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Конспект уроку

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

32

Склала: Мальована Оксана Вікторівна

План-конспект уроку

з фізичної культури для учнів 4 класу

Завдання:

1. Засвоювати подолання перешкод.

2. Контролювати швидкість бігу.

3. Освоїти стрибки в сторони, вперед-назад.

4. Засвоїти слаломний біг.

Інвентар і обладнання

Обручи 16

скакалки 8

гумові м’ячики 10

секундомір 1

паркани 3

драбина 1

Дата і місце проведення уроку:

21.03.2016 спортивна зала

№№

НАЗВА

ТРИ-ВАЛ.,

%1

ОРГАНІЗАЦІЯ ТА МЕТОДИКА

1.

1.1

ВСТУПНА ЧАСТИНА

ОРГМОМЕНТ

1. Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку.

2. Замір ЧСС.

3. Організовуючі вправи. Діти беруть обручі під час ходьби в колону по одному. Перешикування в 3 шеренги.

6

2

Звернути увагу на форму. Якщо ЧСС більше 110 уд. хв учнів до виконання завдань не допускати.

1.2.

ВПРАВИ НА УВАГУ ІГРОВОГО ЗМІСТУ + ДИХАЛЬНІ ВПРАВИ

“Козацька каша”

В. п.: ноги на ширині ступені, руки на поясі:

1 – вдих;

2 – видих – «Пих-пих-пих».

“Запорізькі козачата” В. п.: ноги нарізно, руки на поясі:

1 – вдих;

2 – скорочений видих – «Гей!»

-“Силачі”

В. п. – ноги на ширині ступені:

1 – руки в сторони – вдих;

2 – руки з силою зігнути до плечей – видих – «Ух!».

-“Велетні”

В. п.: основна стійка.

1 – випад вперед правою ногою, ноги на

колінах – вдих;

2 – приставити праву ногу, руки зігнути до

плечей – видих – «О-го!»;

3 – 4 – те саме з лівої ноги

4

Звертати увагу на поставу.

Повільний темп виконання.

2.

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА

20

2.1.

Вправи з обручем:

1. В.п. — обруч вертикально внизу, хват за верхній край.

1-2. Стійка на носках, обруч вгору, утримуючи лівою, права рука ковзає по обручу.

3-4. В.п.

5-8. Те ж, утримуючи обруч правою.

2. В.п. — стійка в середині обруча, хват на рівні попереку.

1.Упор присівши.

2.В.п.

3.Присід, обруч вгору.

4.В.п.

3. В.п. — обруч вертикально внизу-позаду, хват за верхній край.
1-2. Нахил вперед, руки по обручу вниз.

3-4. В.п.

5-8. Поперемінні оберти обручем, обводячи його вправо навколо тіла.

9-16. Те ж, виконати вліво.

4. В.п. — стійка ноги нарізно, обруч вертикально внизу-ззаду, хват за верхній край.

1. Нахил вліво, обруч вліво, нижній край торкається підлоги, праву руку вгору.

2. В.п.

3-4. Те ж вправо.

В.п. — руки в сторони, обруч в лівій.
1-8. Обертання обруча вперед.
9-16. Те ж правою

В.п. — стійка ноги нарізно, обруч вертикально попереду, хват за середину.

1.Поворот тулуба вліво, обруч горизонтально вгору.

2.В.п.

3-4. Те ж вправо.

7. В.п. — обруч вертикально внизу на носках, хват за верхній край.

1.Мах лівою ногою вперед, підбити обруч вгору.

2.В.п.

3-4. Те ж правою.

8. В.п. — стійка усередині обруча, хват на рівні попереку.

1.Стрибком стійка ноги нарізно. обруч вгору.

2.Стрибком в.п.

Ходьба на місці (обруч на правому плечі).

20

Вправи виконуються під музику.

3.

3.1

3.2

3.3

3.4

ОСНОВНА ЧАСТИНА

Клас ділиться на дві групи.

«Стрибкове двоборство»

Проводиться у вигляді естафети, один етап якої складається з двох етапів:

«Стрибки на місці»

Учасники команди стоять у колоні по одному. Від лінії старту на відстані до 5 м знаходиться місце, на якому саме і будуть виконуватися стрибки через скакалку. За сигналом судді учасник - перший номер команди - вибігає до місця стрибків, бере скакалку, виконує 10 стрибків, кладе скакалку на підлогу та продовжує біг вперед.

Прогресія навчання:

- Міняти частоту стрибків

- Міняти спосіб стрибка ( стрибки на одній нозі; стрибки ноги разом, ноги на ширині плечей)

- Стрибати парами

«Стрибки за квадратами»

Через 5 м від місця виконання стрибків зі скакалкою – місце для виконання стрибків за квадратами (один квадрат – 1 м х 1 м, має перехрестя з цифрами: 0 – центр, 1 - попереду; 2 - позаду; 3 - праворуч; 4 – ліворуч).

Схема стрибків (кроків): («О – 1 – О – 2 – О – 3 – 0 – 4») х повторити тричі + вистрибнути після останньої «4».

По завершенні виконання завдання учасник повертається назад, передає естафету (торкається рукою руки товариша) другому учаснику.

Прогресія навчання:

- Гра в класи на різних майданчиках з відштовхуванням двома ногами.

- Схема стрибків:

0-1 – лівою ногою, 0-2 – правою, 03- лівою, 0-4 – правою.

- Вчитель називає номер квадрату, на який треба стрибати.

«Метальне двоєборство»

Учень виконує чотири спроби поспіль. Залежно від місця приземлення снаряду, учасник набирає певну кількість очок:

- планки, на яких натягнута мотузка, знаходяться на відстані 5 м від лінії метання;

- мотузка натягнута на висоті 175 см;

- найближчий обруч – 8 м від лінії метання – 5 очок;

- одразу після нього лежить другий обруч – 10 очок;

- після другого обруча – третій обруч – 15 очок.

«Метання спису»

З в. п. – стоячи обличчям за напрямком метання, «спис» у руці. Після команди судді «Можна» учасник метає «спис» таким чином, щоб він перелетів над планкою та упав на певне коло, яке відмічене на підлозі.

ГРАЄМОСЯ - РОЗВИВАЄМОСЯ: КООРДИНАЦІЙНІ ВПРАВИ + ШВИДКІСНІ ВПРАВИ ІГРОВОГО ЗМІСТУ

Естафета «Формула віражу»

Дистанція 160 м: потрійний стрибок на точність + ритмічний біг по драбинці + слалом + паркани.

Проводиться у вигляді естафетного бігу, з перенесенням естафетного кільця.

«Потрійний стрибок на точність». На відстані 50 см від лінії старту – 3 кола поспіль, відстань від центру кожного кола до наступного – 50 см. Слід виконувати потрійний стрибок на точність, відштовхуючись від лінії старту двома ногами, приземлення в перше коло однією ногою, приземлення в друге коло іншою ногою, приземлення у третє коло – двома ногами;

«Ритмічний біг по драбинці». На відстані 1 м від останнього кола – драбинка довжиною 10 м, 10 щаблин, 1 м одна від іншою. Слід пробігти з високим підійманням стегна драбинку, жодного разу не наступати на щаблини.

«Слалом»: на відстані 3-4 м від останньої щаблини драбинки 10 високих кеглів – на хаотичній відстані. Слід їх пробігти, не торкатися перешкод.

Через 5 м три паркани – висота до 70 см, три метра один від одного. Слід подолати паркани, добігти до фінішу, передати естафету другому учаснику до лінії старту, в певному «коридорі» (до 3 метрів) і так далі.

Прогресія навчання:

- Кардинально міняти радіус віражу

- Міняти дистанції між перешкодами (зберігайте коротку дистанцію - 10м) - По можливості міняти ширину перешкоди

- Міняти послідовність вправ

- Використовувати різні перешкоди (високі, низькі, довгі, різні)

РУХОВИЙ МАРАФОН: СИЛОВИЙ ІНТЕНСИВНИЙ ТРЕНІНГ + КАРДІОТРЕНУВАННЯ

Командний біг «Фартлек у ворота».

Проводиться фронтально, по колу. Старт – єдиний для усіх учасників забігу, дається в одному місці.

«Ворота». На лінії старту знаходяться два судді, які утримують на рівні грудей учасників кольорову стрічку № 1, що натягнута на ширину бігових доріжок. Через чотири метра стоять наступні два судді, які утримують кольорову стрічку № 2. Поруч з ними – суддя – хронометрист.

Учасники забігу шикуються в одну-дві шеренги перед стрічкою № 1. Після відліку судді-хронометриста «1-2-3» подається команда «Увага! Марш!», після якої включається секундомір; піднімаються стрічки; учасники розпочинають перший етап «фартлеку». Завдання учасникам – дійти стрічки № 1 упродовж зазначеного для етапу часу. Учасникам не можна прибігати до стрічки раніше, ніж указано в таблиці. Саме в цей час відкриваються «ворота» (підіймається стрічка № 1), а стрічка № 2 – опускається на рівень стартової позиції. Таке положення стрічок залишається упродовж зазначеного в таблиці часу відпочинку. Після чого стрічка № 1 опускається, і ті учасники, хто не встиг увійти «у ворота», виходять з кола і не приносять команді жодного залікового очка. Ті учасники, хто впродовж часу відпочинку знаходились «у воротах», дають своїй команді по 1 очку кожний. По завершенні часу відпочинку відкриваються «ворота», всі, хто залишився, продовжують біг наступного етапу «фартлеку».

Прогресія навчання:

- У кожній зоні бігти з різним темпом

- Біг на різні дистанції (різні дистанції і швидкість), зв'язавши дітей між собою

- Бігти в різних групах

- Міняти позиції лідера / бігуна

58

18

20

20

25

По групах, почергово.

Завдання – на лінії не наступати, дотримуватися черговості стрибків та дозування.

Стежити за м,яким приземленням.

- Одночасне відштовхування двома ногами.

- Пряма постава (пряма і стабільна)

- Підскоку на двох ногах

- Використання рук під час відштовхування

Обов’язково після команди «Можна!».

Сконцентрувати увагу на техніці виконання.

Темп виконання середній.

- Не занадто згинати ноги.

- Руки працюють.

- Збереження рівноваги.

- Не дивитися на землю

- Об'єднати стрибкові та бігові фази в загальну послідовну серію

- Домогтися точності в постановці стопи

- Чи не втрачати швидкість перед стрибком

- Приземлятися на швидкості бігу

- Біжіть по можливості ритмічно

- Після подолання перешкоди швидко переходите до бігу

рекомендації:

- Після подолання перешкоди зберігайте рівновагу

- Відпрацьовуйте подолання перешкоди, зберігаючи майже горизонтальне положення

- Не уповільнює біг перед подоланням перешкоди

Увага: зупинятися по дистанції заборонено, можна пересуватися кроком або бігом. Учасник може самостійно обирати темп бігу чи ходьби. Однак йому не можна порушувати правила безпечного руху, перетинати стадіон тощо.

- Дотримуйтесь дистанції і швидкості.

- Підтримуйте нормальне дихання і розслабтеся.

- Відпрацюйте передбачуваний рівень швидкості.

4.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

15

4.1

ЗАМИНКА: ЕФЕКТ ОДНІЄЇ ВПРАВИ + РЕЛАКСАЦІЯ

Комплекс вправ “Гарний настрій”.

1.“Вітрячок”

В. п.: стоячи ноги нарізно.

Повертати тулуб ліворуч-праворуч. Руки розслаблено

рухаються за тулубом. За кожним поворотом тулуба

2.“Посмішка”

В. п.: сидячи.

Заплющити очі та посміхнутися. Утримувати посмішку на

обличчі впродовж

4

15-2 с

Збільшувати амплітуду рухів.

4.2.

ОРГМОМЕНТ

Шикування. Підведення підсумків уроку.

3

РАЗОМ

99

План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 8 класу

Завдання:

Вдосконалювати точність приземлення.

Освоїти стрибки в сторону і вперед.

Засвоювати подолання перешкод.

Контролювати швидкість бігу.

Інвентар і обладнання

Гімнастичні килимки 2

естафетні фішки 10

тренажери 16

гімнастичні лави 2

гімнастичні палиці 16

скакалки 16

гантелі 16

обручі 6

гумові м’ячики 6

секундомір 1

Дата і місце проведення уроку:

14.03.2016 спортивна зала

№№

Назва структурного компоненту уроку

Вимога

Принципи

Метод

Регламент

1

Вступна частина

3 хв

1.1.

Оргмомент «Пазли»

на підлозі фрагменти букв з ДЛА за кількістю учнів в класі;

в різних зонах активності три фішки;

за командою «Руш!» учні хаотично пересуваються по залу, рахуючи картки;

за командою «Стоп!» зупиняються біля будь-якої картки і беруть її в руки;

за командою «Знайди свою команду!» збираються біля фішки і складають пазл.

Забезпечення освітньої, виховної, оздоровчої, розвивальної та інструктивної спрямованості.

Корпоратив

Репродуктивний

1 хв

1.2.

Вправи на увагу «Весела азбука»

Учні певної команди мають скласти без сторонніх предметів букви 1 команда – «Д», 2 команда – «Л», 3 команда – «А»

Забезпечення освітньої, виховної, оздоровчої, розвивальної та інструктивної спрямованості.

Авторитет

Ігровий

1 хв

1.3.

Дихальна ігрова вправа

стоячи в колі за руки. За командою «Кулька здувається!», учні виконують подовжений видих, одночасно повільно присідають;

за командою «Кулька надувається!», учні виконують подовжений вдих, одночасно повільно піднімаються;

за командою «Бах!», учні повторюють голосно фразу, кидають руки та підстрибують, зображаючи кульку, що лопнула.

Забезпечення оптимізації навчально-виховного процесу із застосуванням елементів інноваційних методів навчання та здійснення міжпредметних зв’язків.

Корпоратив

Репродуктивний

1 хв

2

Підготовча частина

8 хв

2.1.

Розминка «Навчився сам – навчи товариша»

учні обирають картку із запропонованою вправою згідно порядкового номера в строю;

розділяються в певні групи;

виконують завдання за принципом «ланцюжок»

Досягнення оптимальної рухової активності всіх учнів протягом кожного уроку з урахуванням стану здоров’я.

Здивування

Індуктивний

4 хв

2.2.

Дитячий фітнес

виконання вправ з гантелями сидячи (підйом до плеча по черзі права і ліва; підйом до плеча одночасно двома руками; підйом до плеча і вверх одночасно двома руками; підйом до плеча і в сторони одночасно двома руками);

виконання вправ з палицею сидячи (нахили вперед, палиця вперед; нахили вправо-вліво, палиця за плечима; нахили вперед, палиця за плечима; рівновага, палиця за коліном);

виконання вправ стоячи (хатха-йога: «стіл», «собака», «кішка», «дитина», «вітання сонцю»).

Досягнення оптимальної рухової активності всіх учнів протягом кожного уроку з урахуванням стану здоров’я.

Здивування+ бутерброд

Індуктивний

4 хв

3

Основна частина

23 хв

3.1.

«Граймося - розвиваймося» - навчальні картки 1-4

учні шикуються в колони для естафет:

1 естафета: «Назбирай кульки» біг на витривалість;

2 естафета: «Стрибунець» стрибки по драбинці;

3 естафета: «Слалом» біг з перешкодами;

4 естафета: «Перестрибайко» біг з бар’єрами.

Досягнення оптимальної рухової активності всіх учнів протягом кожного етапу уроку з урахуванням стану їх здоров’я.

Корпоратив + Здивування

Ігровий + частково-пошуковий

10 хв

3.2.

«У тренера»

учні займають зони активності – «Швидка драбинка», «Квадрати», «Метання», «Потрійний стрибок»;

1 шар «бутерброду»: виконати певну вправу з використанням цього інвентарю; команда обирає нового лідера - Тренера; шикується і переходять до нової зони; тренер залишається;

2 шар «бутерброду»: виконати вправу, яку пропонує тренер; корпоративно визначають другу вправу з цим інвентарем; виконують її; команда обирає нового лідера - Тренера; шикується і переходять до нової зони; тренер залишається;

3 шар «бутерброду»: виконати дві вправи, які пропонує тренер; корпоративно визначають третю вправу з цим інвентарем; виконують її; команда обирає нового лідера - Тренера; шикується і переходять до нової зони; тренер залишається;

4 шар «бутерброду»: виконати всі вправи, які пропонує тренер.

Формування в учнів умінь і навичок самостійних занять фізичними вправами, використання вчителем різноманітних організаційних форм, засобів, методів і прийомів навчання

Авторитет + бутерброд

Ігровий + проблем

ний

13 хв

4

Заключна частина

6 хв

4.1.

Корекційно-розвивальна гра «Веселий молочник»

кожна група учнів, взявшись за руки, присідає;

ведучий рухається навколо і залишає предмет за спиною учня;

той наздоганяє ведучого, або ведучий займає його місце в колі.

Забезпечення освітньої, виховної, оздоровчої, розвивальної та інструктивної спрямованості.

Корпоратив

Ігровий

2 хв

4.2.

«Якщо ти один, якщо вас багато»

фронтально, учитель демонструє В.П., показує певну кількість пальців, учні стільки разів виконують вправу;

учитель демонструє В.П., показує певну кількість пальців, учні об’єднуються по двоє (троє, четверо т.д.), стільки разів виконують вправу.

Забезпечення диференційованого підходу до учнів з урахуванням стану їхнього здоров’я, статі, рівня фізичного розвитку, підготовленості.

Здивування

Репродуктивний

2 хв

4.3.

«Складаємо пам’ятку»

- учні в довільному порядку підходять до плакату «пам’ятка»: Які навички удосконалювали на уроці? На якому рівні ти працював на уроці? Відповідають на запитання, приклеюють стікер і виходять із зали.

Забезпечення оптимізації навчально-виховного процесу із застосуванням елементів інноваційних методів навчання та здійснення міжпредметних зв’язків.

Авторитет

Частково-пошуковий

2 хв

Пульсометрія вибірково протягом уроку

40 хв

Вивчи сам – навчи товариша

В.П. ноги нарізно.

1- випад вправо, руки вниз

2 –В.П..

3 –випад вліво, руки вниз

4 – В.П.

В.П. ноги нарізно.

1- руки вперед

2 – напівприсід

3 – піднятися

4 – руки опустить

В.П. ноги нарізно.

1- випад правою вперед, руки вниз

2 –В.П..

3 –випад лівою вперед, руки вниз

4 – В.П.

В.П. ноги разом.

1-10 – стрибки на правій нозі.

1-10 – стрибки на лівій нозі.

В.П. ноги разом

1 – руки вгору.

2 – нахил вперед в напівприсіді,

3 - руки вгору.

4 – В.П.

В.П. Ноги нарізно,

1 – руки за голову.

2 – нахил вправо в напівприсіді,

3 - руки вгору.

4 – В.П.

5-8 – те ж вліво

В.П. ноги нарізно

1 – права рука вгору

2 – нахил вправо, ліва рука вгору

3 – піднятися

4 – В.П.

5-8 - те ж вліво

В.П. ноги нарізно

1 – руки вперед

2 – поворот вправо

3 –руки вперед

4 – В.П.

5-8 - те ж вліво

В.П. ноги нарізно

1- нахил вперед

2 – права рука вгору

3- нахил

4 – В.П.

5-8 – те ж вліво

В.П. ноги разом

1- мах правою ногою і рукою в сторону

2 – В.П.

3- мах правою ногою і рукою в сторону

4 – В.П.

В.П. ноги разом

1 –руки в сторони

2-мах правою ногою вперед

3 – ногу опустить

4 – В.П.

5-8 - лівою

В.п. ноги разом

1-4 – колові рухи руками вперед

5-8 – те ж назад

В.п. ноги нарізно

1-4 – колові оберти тазом вправо

5-8 – те ж вліво

В.п. ноги врозь

1-4 – колові рухи головою вправо

5-8 – те ж вліво

И.п. ноги нарізно, руки перед грудьми

1-4 – відведення зігнутих рук

5-8 – те ж прямих

В.п. ноги нарізно, руки до плечей

1-4 – колові рухи руками вперед

5-8 – те ж назад

В.п. ноги нарізно

1-4 – колові рухи плечами вперед

5-8 – те ж назад

В.П. ноги нарізно, руки в ліктях вперед

1-4 – колові оберти кистю вовнутрь

5-8 – те ж назовні

В.П. ноги нарізно

1- руки вгору, вдих

2 – нахил вправо, видох

3 - руки вгору, вдих

4 – В.П.

5-8 – те ж вліво

В.П. ноги разом

1 – присід

2-3 крок вперед

4 – В.П.

5-8 - назад

Учебная карточка 2: Скоростная лестница

Цель: совершенствовать точность приземления

Предлагаемая ситуация: спортсмены пробегают по дистанции с планками, отмечая шкалу

различных шагов.

Поведение новичков: новичкам трудно бежать в пространстве, которое отличается от их

шагов. Они часто смотрят на ноги и приземляются на пальцы ног.

Инструкции по выполнению упражнения:

- Бегите как можно естественнее

- Не смотрите на ноги

Рекомендации:

- Соблюдайте заданные дистанции

- Сохраняйте беговую скорость

Прогрессия обучения:

- Используйте разную скорость

- Научите отталкиваться от конкретной опоры

- Переходите к играм

Безопасность: Інвентар:

- Безопасные маркеры и земля - Горизонтальные маркеры

- Соответствующее пространство - Вертикальные маркеры

- Организация группы

Учебная карточка 5: Перекрестные прыжки

Цель: освоить прыжки в сторону и вперед

Предлагаемая ситуация: объедините между собой прыжки, прыгайте справа налево и

вперед через «координационную» лестницу, расположенную на земле.

Поведение новичков: новички испытывают сложность в запоминании обязательной

программы. Они часто теряют равновесие во время прыжка.

Инструкции по выполнению упражнения:

- Не смотрите на ноги

- Ограничивайте по максимуму движения в сторону и прямо

Рекомендации:

- Правильно выполняйте упражнение

- Не делайте движений при потере равновесия

- Используйте действие рук

Прогрессия обучения:

- Меняйте формы препятствий или маркеров

- Задайте ритм и следуйте ему

- Ведите хронометраж

- Переходите к играм

Безопасность: Инвентарь:

- Нескользкая поверхность - Горизонтальные маркеры

- Соответствующие препятствия -Хронометр /свисток

/места проведения

Учебная карточка 2: Соревнование Формула-1

Цель: пробовать и осваивать преодоление препятствия

Предлагаемая ситуация: Организуйте детей таким образом, чтобы они пробежали по дистанциям, на которых имеются низкие и нечетко выраженные препятствия. Каждая трасса должна отличаться друг от друга; количество препятствий может меняться, и они могу находиться на расстоянии от 1 до 10 шагов друг от друга.

Поведение новичков: новички часто замедляют бег перед препятствиями, чтобы приспособить свой темп и перепрыгнуть через препятствие. Приземление после преодоления препятствия часто завершается в безопасной позиции (касанием двух ног), не давая возможности продолжить бег.

Инструкции по выполнению упражнения:

- Объедините между собой бег и преодоление препятствия

- Преодолейте препятствие после отталкивания двумя ногами

Критерии успеха:

- Не теряйте равновесия

- Не теряйте скорость при приближении к препятствию

- Сохраняйте беговую позицию при преодолении препятствия (положение рук, положение

тела и т.п.)

Прогрессия обучения:

- Меняйте трассы

- По виражу бегите по прямой

- Меняйте высоту барьера

- Объедините между собой преодоление барьера и «ямы» с водой

- Переходите к играм (эстафетам)

Безопасность: Инвентарь:

- Безопасная трасса - Разные препятствия

- Безопасные препятствия - Маркеры

Учебная карточка 1: Восьмиминутный бег на выносливость

Цель: контролировать скорость бега

Пример ситуации: На дистанции 100-200 бегите с меняющейся скоростью в соответствие с заданием вашего инструктора. Самым главным требованием является сохранение постоянной скорости.

Поведение новичков: Новички испытывают большую сложность в выполнении инструкций и сохранении постоянной скорости бега.

Инструкции по выполнению упражнения:

- Постепенно меняйте скорость бега

- Контролируйте дыхание и дышите “естественно”

Рекомендации:

- Выполняйте данные вам инструкции

- Дышите легко

Прогрессия обучения:

- В каждой зоне бегите с разным темпом

- Меняйте дистанции

- Бегайте в группе (эстафета в парах, американская эстафета и т.п.)

- Переходите к играм

Безопасность: Инвентарь:

- Безопасная трасса - Маркеры

- Скорость: соответствующая уровню

участников - Свисток или другой

стартовый сигнал

- Соответствующий период времени

для выполнения упражнения

План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 9 класу.

Завдання:

Засвоїти послідовне виконання стрибка-крока без втрати швидкості.

Освоїти стрибки в сторони, вперед-назад.

Засвоїти слаломний біг.

Навчитися бігу групою.

Інвентар і обладнання

Скакалки 4

Гантелі 8

Тренажери 4

Фішки 4

Стійки 4

Обручі 4

Скакалка з кеглями 2

Лавки-бар’єри 6

Гумові м’ячі 12

Секундомір 1

Дата і місце проведення уроку:

Спортивна зала

Структурні елементи уроку

Назва завдання учням

Час реалізації

Група «А»

Учні ПМГ+СМГ

Група «Б»

Учні СМГ

Методичні особливості

Регулювання навантаження

Зона відпочинку

Методичні особливості

Регулювання навантаження

Зона відпочинку

І. Вступна частина

Огрмомент

1

Повідомлення задач уроку. Техніка безпеки на уроках спортивних ігор.

Вправа «Ситуація»

2

Рухова задачка: розрахуватись на «червоний, жовтий, зелений» і знайти відповідну команду.

ІІ. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА

РОЗМИНКА З ФАНТАЗІЄЮ

Коригувальні вправи «Рухаюсь – розвиваюсь»

5

Загально-розвивальні вправи без предмета в положенні стоячи.

1 команда виконує завдання за системою «Ланцюжок» (кожен учень по черзі показує вправу, інші учні повторюють).

2 команда виконує завдання за системою «Корпоратив» (учні загалом вирішують послідовність вправ).

3 команда працює за системою «Лідер» (обирається один учень, він показує вправи, а інші за ним повторюють).

Рухова задачка: вправи підібрані відповідно завданню уроку, комплекс побудований методично правильно, рухи виконуються інтенсивно, виконується програма завдань.

Темп - довільний, однак – під музику. Можливі стрибки і присідання.

Межі ЧСС за 15 сек. = 25-27.

Темп - довільний, однак – під музику. Без стрибків, без напружування.

Межі ЧСС за 15 сек. = 23-25 сек.

Дитячий фітнес "Складіть свою рухову схему"

5

Колове тренування

Виконується в тих самих лігах. Учні шикуються напроти відповідних фішок. Орієнтовний зміст вправ комплексу – картка № 1, 2, 3.

Рухова задачка: Учитель лише обумовлює схему руху, дає сигнал на початок вправи та її завершення. Учні відтворюють запропоновану схему, Вчитель допомагає окремо (в разі необхідності).

Кожна вправа – до 10-12 разів.

Межі ЧСС за 15 сек. = 24-25.

Кожна вправа – до 8-10 разів. Стрибки обмежені.

Межі ЧСС за 15 сек. = 23-24.

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

РУХОВИЙ МАРАФОН

Естафети з багатоборства “Граємося - розвиваємося ”

9

Виконуються в тих самих лігах. Учні шикуються напроти відповідних фішок. Пропонується кожному Лідеру місце естафети.

навчальна картка № 5. Перехресні стрибки

навчальна картка № 3. Формула 1.

навчальна картка № 3. Потрійний стрибок.

Навчальна картка № 4. Біг на витривалість.

Музичний супровід. Учні виконують вправи у ритмі музики.

Рухова задачка: із заданого Учителем в.п. Лідер виконує вправу з картки, а учні відповідної ліги копіюють свого Лідера.

Темп - довільний, однак – під музику. Можливі зістрибування

Межі ЧСС за 15 сек. = 27-29.

Зона відпочинку

Темп - довільний, однак – під музику. Без стрибків, без напружування.

Межі ЧСС за 15 сек. = 23-25 сек.

Зона відпочинку

Колове тренування «У тренера»

9

Колове тренування

Виконується в тих самих лігах. Учні шикуються напроти відповідних фішок. Орієнтовний зміст вправ комплексу (завдання навчальних карток - станції):

Потрійний стрибок

Стрибки за квадратами

Метальне двоборство

Швидка драбинка

Рухова задачка: команда виконує завдання; обирає Тренера і переходить; Тренер виконує власну вправу, а учні відповідної ліги копіюють свого Тренера.

Темп - довільний, однак – під музику.

Межі ЧСС за 15 сек. = 24-25

Зона відпочинку

Темп - довільний, однак – під музику.

Межі ЧСС за 15 сек. = 22-23 сек.

Зона відпочинку

Самостійна робота «Граймося - розвиваймося»

5

Рухова задачка: розділитися на дві групи на половині залу;кожна група організує роботу з використанням наявного інвентарю;дати назву виду спорту;організувати змагання з даного виду спорту.

ІV. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

ЗАМИНКА

Ефект однієї вправи «Один за всіх і всі за одного»

1

1. Учні виконують завдання в лігах окремо: нахил вперед, руками торкнутись взуття. Учні виконують завдання в лігах в парах: нахил вперед, руками торкнутись взуття. Учні виконують завдання в лігах разом: нахил вперед, руками торкнутись взуття.

2. Учні виконують завдання в лігах окремо: нахил вперед, руки з’єднати за ногами, зробити три кроки вперед. Учні виконують завдання в лігах в парах: нахил вперед, руки з’єднати за ногами, зробити три кроки вперед. Учні виконують завдання в лігах разом: нахил вперед, руки з’єднати за ногами, зробити три кроки вперед.

Рухова задачка: Спосіб виконання аналогічної вправи – довільний. Головне, щоб вправа була дуже схожа з тією, що запропонував Учитель.

До 5 вправ, по 10-12 сек. кожна. Межі ЧСС – 22-23 уд/15 сек.

Дихальні вправи «Посиденьки»

Зміст вправ – картка № 4 . Всі перевіряють безпечність власного розташування на гімнастичній лаві.

1

Рухова задачка: Спосіб виконання аналогічної вправи – довільний. Головне, щоб вправа була дуже схожа з тією, що запропонував Учитель.

До 5 вправ, по 10-12 сек. кожна. Межі ЧСС – 22-23 уд/15 сек.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

2

Відзначити найбільш активних учнів. Виставлення “бонусів” до таблиці індивідуальних досягнень учнів. Д/з: Під час фізкультхвилинок – вправа “ під столом ”.

Разом

40

КАРТКА 1

10 стрибків на правій нозі скакалка вперед

10 стрибків на лівій нозі скакалка вперед.

10 стрибків на двох ногах скакалка назад.

КАРТКА 2

5 підйомів плечей лікті вперед.

5 підйомів тулуба руки на грудях.

5 підйомів тулуба руки вперед.

КАРТКА 3

Від плеча 10 жимів вверх, в сторони.

Від плеча 10 жимів вперед з поворотом вправо-вліво.

Від грудей колові оберти передпліччями.

КАРТКА 4

У положенні сидячи на г/л поздовж:

Оберти головою вдих - пауза - видих - пауза.

Кистеві оберти, руки вперед.

Кистеві оберти, руки вперед з одночасним перекатом стопи з носка на п’ятку.

КАРТКА 5

Перекатом стопи з носка на п’ятку.

Випад кроком вперед на п’ятку правою і лівою.

Випад пересуванням на носок правою і лівою.

Випад кроком вправо-вліво.

Навчальна картка 5: Перехресні стрибки

Мета: освоїти стрибки в сторону та вперед

Ситуація, що пропонується: об’zєднайте між собою стрибки, стрибайте справа наліво та вперед через «координаційну» драбинку, розміщену на підлозі.

Поведінка новачків: новачки мають складність в запам’ятовуванні обов’язкової програми. Вони часто гублять рівновагу під час стрибка.

Інструкції щодо виконання вправи:

- Не дивіться на ноги

- Обмежуйте до максимуму рухи в сторону і прямо

Рекомендації:

- Правильно виконуйте вправу

- Не робіть рухів, коли губите рівновагу

- Використовуйте рухи руками

Прогресія навчання:

- Міняйте форми перешкод або маркерів

- Задайте ритм і дотримуйтесь його

- Ведіть хронометраж

- Переходьте до ігор

Безпека: Інвентар:

- Неслизька поверхня - Горизонтальні маркери

- Перешкоди/місця проведення -Хронометр /свисток

Навчальна картка 3: Змагання Формула-1

Мета: випробувати і засвоїти слаломний спринт

Ситуація, що пропонується: змагання з різними маркерами для слаломного спринту: дистанція між маркерами міняється, щоб випробувати всі можливості траси.

Поведінка новачків: новачки часто намагаються міняти свій темп, щоб виконати слаломний біг (нахиляються в бік, протилежний бігу; тулуб відхилене в бік, протилежний бігу).

Інструкції щодо виконання вправи:

- Бігайте по можливості регулярно

- Тулуб повинен знаходитись в напрямку бігу

Рекомендації:

- Виконуйте дані інструкції

- Зберігайте положення тулуба в напрямку бігу

- Зберігайте бігову позицію (руки, і т.п.)

- Біжіть швидко

Прогресія навчання:

- Кардинально міняйте траси

- Міняйте поверхню (рівна, похила і т.п.)

- Міняйте швидкість

- Переходьте до ігор (наприклад, до естафет)

Безпека: Інвентар:

- Безпечна траса - Маркери

- Організація групи

Навчальна картка 4: Восьмихвилинний біг на витривалість

Мета: навчитися бігу групою

Ситуація, що пропонується: запропонуйте групі дітей виконати біг на різні дистанції (різна довжина і швидкість), з’єднавши їх між собою канатом (або іншою стрічкою), або запропонуйте бігти в різних групах.

Поведінка новачків: розгляньте проблему бігу в групі; новачки будуть реагувати чітко вираженими змінами напрямками чи швидкістю бігу. Вони приводять свій темп в згоду з прогресією бігу в останню хвилину.

Інструкції щодо виконання вправи:

- Якомога швидше реагуйте на зміни бігу

- Скоротіть амплітуду кроку

- Слідкуйте за лідером бігу

Рекомендації:

- Адаптуйтеся поступово

- Легко адаптуйте свій крок і частоту темпу

Прогресія навчання:

- Міняйте траси

- Біжіть з високою швидкістю

- Збільште склад групи

- Ведіть хронометраж часу

- Переходьте до ігор

Безпека: Інвентар:

- Безпечна зона бігу - Вертикальні маркери

- Організація групи (інструкції) - Зв'язок команди(гумовий шланг та ін.)

- Виконання задач до кожної вправи

Навчальна картка 3: «Обмежений» потрійний стрибок

Мета: спробувати та засвоїти послідовне виконання стрибка-крока без втрати швидкості

Ситуація, що пропонується: виконати послідовність стрибок-крок в різному обмеженому просторі з різною швидкістю

Поведінка новачків: новачки часто виконують маленькі стрибки і великі кроки. Вони часто відхиляються від правильної траєкторії, тому що гублять рівновагу за стрибка. Вони не використовують чи неправильно використовують вільні сегменти (руки і ноги) для руху вперед.

Інструкції щодо виконання вправи:

- Не робити перерви між стрибками і кроками

- Не падати під час стрибка

Рекомендації:

- Завершити стрибкову послідовність, не гублячи рівновагу

- Завершити стрибкову послідовність, не гублячи швидкості

- Використовувати певним чином вільні сегменти

Прогресія навчання:

- Міняйте стрибкову послідовність (подвійний стрибок, крок і подвійний крок, стрибок і т.д.)

- Добивайтесь синхронного руху рук, потім поперемінного: по черзі і одночасно

- Міняйте зони тренувань і дистанції між стрибками

- Переходьте до ігор

Безпека: Інвентар:

- М’ягка поверхня - Горизонтальні маркери (стрибкова зона)

- Безпечний інвентар - Маркери для траси

Станции Учебная карточка: Перекрестные прыжки

Анализ ситуации: Этот вид требует освоения отталкивания двумя ногами с использованием мышечной силы. Также он требует двигательного контроля во время продолжительного и организованного упражнения.

Безопасность участников: поверхность должна быть шероховатой, нескользкой и идеально ровной. Маркеры должны быть четко пронумерованы и безопасны.

Вид Детской легкой атлетики ИААФ

Учебная карточка: Скоростная лестница

Анализ вида: вид «скоростная лестница» требует овладения точності приземления на беговой скорости и способности создать высокую частоту бега по лежащей лестнице.

Инструкции по безопасности участников: маркеры на земле, которые ограничивают конструкцию, должны быть безопасными. Земля должна быть

мягкой и нескользкой. Предварительная разминка необходима для этого вида.

Вид Детской легкой атлетики ИААФ

Учебная карточка: Тройной прыжок в ограниченной зоне

Анализ прыжковой тренировки: тройной прыжок в ограниченной зоне требует минимального освоения точности разбега, прыжковой техники и последовательности скачка – шага. Тренировка последовательности скачка – шага важна для того, чтобы выработать равновесие.

Безопасность участников: существуют две гарантии безопасности:

- Выполнение прыжковых упражнений на мягкой и нескользкой поверхности.

- Проведение тренировки для отработки техники перед тем, как работать над результатом.

Вид Детской легкой атлетики ИААФ

Учебная карточка: Метание в цель

Анализ вида: Метание в цель производится из 5-метровой зоны разбега. На высоте приблизительно 2,5 м устанавливается высокий барьер с зоной для метания, ограниченной на полу 2,5 м позади барьера. Определенный предмет бросается в цель над барьером. Участник бросает предмет с определенного расстояния от барьера. Каждому участнику дается три попытки для броска в цель.

Безопасность участников: помощники контролируют и регулируют процедуру, только они имеют доступ в сектор броска.

Вид Детской легкой атлетики ИААФ

1

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 4 класу
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Фізична культура
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7824
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер материала
    GR321961
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти