Конспект туристичного квесту на тему "Лісова галявина"

Опис документу:
Ббілотекар-координатор: Вітаю учасників квесту – чудової пригодницької гри. На вас чекає весела подорож-змагання, пошуки «скарбу». Ділимося на 2 команди: «Сині» та «Білі». Вчитель-координатор: Ви, певно, не раз відвідували ліс з родиною чи друзями. Але сьогодні у вас буде особлива мандрівка, яка ознайомить з деякими періодами історії рідного села, допоможе зрозуміти красу навколишньої природи. А ще – це гра-випробування начитаності, ерудованості, витривалості та вміння грати у команді.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Туристичний квест

«Лісова мандрівка»

Сценарій

Квестери (учні середнього шкільного віку) збираються в бібліотеці, знайомляться з координаторами квесту – вчителем та бібліотекарем.

Ббілотекар-координатор:

Вітаю учасників квесту – чудової пригодницької гри. На вас чекає весела подорож-змагання, пошуки «скарбу».

Ділимося на 2 команди: «Сині» та «Білі».

Вчитель-координатор:

Ви, певно, не раз відвідували ліс з родиною чи друзями. Але сьогодні у вас буде особлива мандрівка, яка ознайомить з деякими періодами історії рідного села, допоможе зрозуміти красу навколишньої природи. А ще – це гра-випробування начитаності, ерудованості, витривалості та вміння грати у команді.

Які ж правила квесту?

1. Всі учасники квесту діляться на команди. Кожну супроводжує координатор.

2. Квестери повинні дотримуватись правил гри.

3. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі «зупинки», виконати завдання якомога швидше та дістатися фінішу.

4. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!

5. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш (кожним учасником).

6. Дозволяється користуватися допомогою координатора, але тоді команда втрачає 2 бали.

7. За кожне виконане завдання команди отримують від 5 до 10 балів у залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме командний залік.

8. Кожний гравець має змогу заробляти індивідуальні бали.

Зрозуміло?

Тоді оголошуємо старт квесту.

Бажаємо успіху!

На його початку для вас розповідь господині цього «Читай-міста» Світлани Петрівни про давню історію села Тихоновичі.

Ббілотекар-координатор:

Наше рідне село має багатовікову історію. Його назва походить від імені першого забудовника Тихона. Існує легенда: у поміщика було троє дітей – Тихон, Софія та Іван. І всім трьом дітям він подарував села. Звідси і назви – Тихоновичі, Софіївка, Іванівка. З обох боків поселення простиралося поле, позаду – пуща.

Посередині села протікала річка Ількуча, яка впадала в Снов. На річці знаходилась гребля та два млини. У розпорядженні селян було достатньо будівельного і господарського лісу та орної землі і сінокосів. Однак хліборобством займалися тільки для прожитку. Робили посуд і продавали степнякам, а вироблений мед – приїжджим із розкольницьких слобод.

У відомих архівних документах Тихоновичі вперше згадуються на початку ХVІ ст. Володіли селом гетьмани Попович, Мазепа, потім у 1709 р. гетьман І. Скоропадський передав його своєму сину бунчуковому товаришу Василю Іліну. На той час в ньому було 87 дворів. Селяни платили власнику подать з коня та вола по 25 коп., медову дань (за кожен пуд по карбованцю). За громадянською відомістю 1736 року в селі показано 32 козаки.

У 1866 р. в Тихоновичах вже 150 дворів, 1070 жителів, кількість яких до 1897 року збільшилась до 2245, уявляєте собі?

Сьогодні в селі мешкає 632 людини.

Детальніше про історію рідного краю ви довідаєтесь з матеріалів, представлених у краєзнавчому куточку бібліотеки.

Вчитель-координатор:

Наше село є частинкою держави Україна. А що ви знаєте про неї?

У вас буде можливість отримати 5 балів, відповівши на запитання правової вікторини (вони знаходяться у координаторів).

А наразі перше командне завдання – скласти карту України з усіх її областей.

Команди отримують кольорові карти областей.

Координатор: Хто швидше? Час обмежений.

Квестери складають карти України.

По завершенні координатори виводять команди.

Окремо в кожній проводиться вікторина:

1. Постановою Верховної Ради України було прийнято і затверджено Акт проголошення незалежності України. Назвіть дату цієї події.

Для вас підказка – відтоді літом ми святкуємо День незалежності своєї країни.

(24.08.1991 р.)

2. Що є основним законом нашої держави?

(Конституція)

3. Назвіть державні символи України.

(Герб, прапор, гімн)

4. Що означають блакитний і жовтий кольори на прапорі?

(Жовтий – колір пшеничної ниви,

блакитний – колір чистого, мирного неба і води)

5. Які ви знаєте народні символи України?

(Барвінок – символ вічності.

Рушник – оберіг дому.

Верба – символ краси.

Калина – символ краси, кохання, щастя)

Координатор: Так, саме кущ калини (50 м ліворуч) – пароль для пошуку наступного завдання. Вперед! І пам’ятайте, ваш пакет – синій.

В пакеті – кросворд «Що ти знаєш про Щорсівщину».

Квестери розгадують кросворд. Координатор заповнює таблицю командного заліку.

Координатор:

Кросворд розгадано. «Вебер» – це підказка до нашого подальшого маршруту.

По ходу виконуємо індивідуальні завдання.

Гра «Показуха».

Кожному учаснику пропонується по одному фразеологізму. Завдання: за допомогою пантоміми влучно і точно їх відтворити.

  • Прикусити язика.

  • Замилювати очі.

  • Бити в барабани.

  • Набрати в рота води.

  • Водити за ніс.

  • Взяти ноги в руки.

  • Відірвати голову.

Координатор підраховує бали.

Зупинка №2

Координатор: Ми вийшли до залишків насипу залізниці. У 1909-1910 рр. у Тихоновичах були збудовані два лісопильні заводи та вузькоколійна гілка зі Сновську. Належали вони німецькому поміщику Веберу.

Як бачите, і 100 років тому цей ліс приваблював ділових людей.

Наявність у нашій окрузі лісів сприяла у роки Великої Вітчизняної війни розвитку партизанського руху. Тихоновичі стали партизанським селом. Безпосередньо у лісових загонах боролися з загарбниками близько 30 жителів.

Багато тихоновців воювало на фронтах найжорстокішої війни, а скільки їх не повернулося додому!

Про воєнне лихоліття ви знаєте з розповідей дідів, прочитаних книжок.

  • А які книжки ви читали про війну?

  • Яке партизанське з’єднання базувалось неподалік, в єлінському лісі?

  • Хто така Ніна Сагайдак?

  • Які пам’ятники періоду Великої Вітчизняної війни є на території нашого села?

В останній відповіді є пароль до наступного пункту нашої подорожі – це слово «Могила».

Отже, прямуємо в урочище Солдата – так наші люди називають місцевість, де знаходиться одинока могила військового.

Зупинка №3.

В роки окупації під час Великої Вітчизняної війни місцеве населення надавало партизанам всіляку допомогу. Але були й поодинокі випадки співпраці з окупантами. Підтвердженням цього є оце поховання.

Старожили розказують, що молоденький солдатик якимсь чином відстав від своєї військової частини, що при відступі проходила через Тихоновичі. Знесилившись, він звернувся по допомогу до сім’ї Батраків, яка жила на околиці села. Вони його прихистили, а самі тим часом повідомили про це поліцію. Поліцаї вивели солдата в урочище Брід, розділи, роззули і пострілом у голову – вбили.

Жінки з ближньої вулиці захоронили його у лісі.

Покладемо квіти на солдатську могилу, послухаємо шум дерев – свідків тих трагічних подій.

Огляніться навколо – де найбільша сосна? Там шукайте пакет з черговим завданням.

Під сосною схований пакет з різнокольоровими картками. На червоних написано назви творів, на синіх – автори цих творів, на жовтих – дійові особи, персонажі присутні в книзі.

Координатор:

Знайшли схованку – «Літературний базар».

Потрібно правильно сумістити по три кольорові картки, щоб в результаті отримати правильну відповідь, щоб вірно були вказані і автор, і назва, і дійова особа.

  1. І. Нечуй Левицький – «Кайдашева сімя» Маруся Кайдашиха.

  2. І. Карпенко-Карий – «Сто тисяч» Герасим Калитка.

  3. Панас Мирний – «Хіба ревуть воли, як ясла повні» баба Оришка.

  4. Е. Хемінгуей – «Старий і море» Сант-Яго.

  5. Леся Українка – «Лісова пісня» Перелесник.

Тим часом координатор підраховує бали за попередні завдання.

Координатор: Саме «Лісова пісня» і є паролем до наступної зупинки.

Ви бачите, як гарно в лісі! Ліси дарують нам красу і затишок. А ще – велику користь. Зеленими легенями Землі називають ліси. Адже вони збагачують повітря киснем, таким необхідним для життя! Зменшують швидкість шалених вітрів. Від наявності лісів залежить рівень води в річках та рясний урожай на полях. Без лісу не було б у нас природного будівельного матеріалу, палива, меблів, паперу, книжок, музичних інструментів…

Ліс необхідно берегти і примножувати.

Зараз ми прямуємо до лісового розсаднику.

Зупинка №4.

Координатор: На території розсаднику вирощують саджанці сосни, ялини, калини. Є невеличка ділянка екзотичний насаджень – це самшит та бархат амурський (коркове дерево). Бархат відноситься до реліктових дерев. Це живі памятки природи.

З лікувальною метою використовуються кора, луб, листя, плоди. Пробку бархатну застосовують не тільки в пробковому виробництві, а й як відмінний ізолятор. Цінна порода з гарним малюнком йде на виробництво меблів. Луб дає стійкий лимонно-жовтий натуральний барвник.

Тільки тут ви маєте унікальну можливість побачити це дерево – бархат амурський. Адже в природі в нашому краї він не росте.

  1. А які ви знаєте дерева, що ростуть у нашій місцевості? Назвіть.

  2. Чи росте дерево взимку? (Ні)

  3. Чи є листя у кактуса? (Так, це голки, які у процесі пристосування до посушливого клімату набули таку форму).

  4. Для створення якої книги в наш час новітніх технологій не потрібно вирубати ліси, бо її сторінки не паперові? (Електронна книга).

  5. Яке дерево стало символом сили й мужності українського народу? (Словяни, стародавні греки, римляни ще на початку своєї історія поклонялись йому, приписували чудодійні властивості, складали про нього міфи і легенди). (Дуб)

Ви відповіли на всі запитання, це дає вам право дізнатися про місце знаходження наступного завдання – за табличкою «Лісовий розсадник».

Ви отримали зашифровану підказку щодо подальших пошуків, прийдеться стати дешифраторами. Згадайте український алфавіт!

Кожна літера стоїть під визначеним порядковим номером:

22, 15, 21, 11, 18, 32; 10, 12; 22, 15, 1, 21, 2, 19, 17; 29, 24, 15, 1, 14; 2, 12, 16, 33; 15, 19, 16, 19, 6, 33, 10, 33.

(Відповідь: Скриню зі скарбом шукай біля колодязя).

Квестери займаються дешифровкою, а координатор підраховує бали, заповнює таблицю для командного та індивідуального заліків.

Після дешифровки стає відома кінцева точка маршруту.

По ходу просування команди до неї лісовими стежками проводиться флорвікторина. (Індивідуальний залік.)

Взимку й літньої пори

Вид утворює бори.

І як той небесний дар

Постачає нам «янтар». (Сосна)

Що за ягода чудова

У лісах росте соснових.

Вір нам, друже, чи не вір,

А покращує нам зір. (Чорниця)

В цих болотних ягодах червоних

Вітамінів більше, ніж в лимонах.

Люди цю рослину знають,

Пізно восени збирають. (Журавлина)

Зростає повсюдно:

На болоті й там, де людно.

Жалкі волоски має.

Ними всякого вражає. (Кропива)

На болоті зростає.

Листя клейке має.

Дерево струнке й високе,

Витримує водні потоки. (Вільха)

На воді зростають,

Жовті квіти мають.

Кожен їх знає –

Відразу вгадає. (Глечики жовті)

Стебло тригранне мають,

Купинами зростають,

Утримують вологу,

Порізать можуть ногу. (Осоки)

(Додатково у командний залік)

Зі скриньки памяті:

  1. Назвіть книгу, яка знає все. (Енциклопедія)

  1. Відома історична повість М. Гоголя (Тарас Бульба)

  1. Найстаріший богатир. (Ілля Муромець)

  1. Автори гімну України. (М. Вербицький, П. Чубинський)

  1. Літературний персонаж:

    • Хто той хлопчик, який часто виймав колючки з лап своїх друзів?

(Мауглі)

    • Як звали слугу Робінзона Крузо?

(П’ятниця)

    • Назвіть ім’я чарівної дівчини з блакитним волоссям.

(Мальвіна)

Квестери рушають на фінішну пряму і знаходять «скарб» з солодким призом.

Зустріч команд.

Координатор: Гру завершено! Вітаємо! Всі успішно пройшли усі етапи квесту завдяки тому, що були справжньою командою.

Після загального підрахунку балів проголошується команда-переможець.

Отримує приз і переможець у особистому заліку.

6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.