Конспект тренінгу для батьків "Якщо батьки партнери"

Опис документу:
І. ВІТАННЯ, ПРАВИЛА, Очікування. ІІ. ВПРАВА «ЗНАЙОМСТВО», ВПРАВА: УЯВИ СЕБЕ ДИТИНОЮ ІІІ. Нова Українська Школа: Сучасний Новий Освітній Простір; Нові форми і методи роботи. IV.Про «Необхідність використання гаджетів» V. «Діти з особливими освітніми потребами» VІ. «Булінг - цькування (від англ. bully – хуліган, задирака, грубіян, «to bully» — задиратися, знущатися) VІІ. Підсумки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тренінг:

Якщо батьки - партнери

Підготувала

Шатнюк Катерина Миколаївна

Директор Яцьківського НВК

Васильківського р-ну

Київської обл.

Яцьки – 18.04.2019

І. ВІТАННЯ

Парти всередину, батьки по колу:

  • Привітання і побажання сусіду;

  • ОБМІН НОВИНАМИ: у суспільстві, у районі, у селі, у кожного з нас;

  • складаємо ПРАВИЛА: говорити по черзі, поважати чужу думку, фотографувати, бути активним…

  • Очікування: що Ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі? (Заповнюємо Великодній кошик Писанками з очікуваннями)

Навіть найліпший сучасний навчальний заклад не виконує тієї ролі, яку відіграє сім’я у вихованні дитини. Окремо від сім’ї існувати школа не може. Це має бути тандем задля розвитку дитини. Таку думку висловлював і Ян Коменський: він вважав, що вчитель посідає друге місце після батьків. Батьки й учитель мають спільну кінцеву мету: освічена успішна впевнена у собі дитина.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1661-robota-z-batkami-uchnv-pochatkovo-shkoli-v-sistem-rozvivalnogo-navchannya

ІІ. ВПРАВА «ЗНАЙОМСТВО»

Знайти свою «половинку» - познайомитись і розповісти про свого знайомого:

ВПРАВА: УЯВИ СЕБЕ ДИТИНОЮ -

  • Як тебе мама називала в дитинстві?

  • Яке слово ти хочеш почути, щоб тебе окриляло?

  • Чим любиш займатися?

  • Про що ти мрієш?

  • Який сюжет з дитинства найприємніший?

ІІІ. Нова Українська Школа:

  1. Сучасний Новий Освітній Простір:

  • Іде заміна вікон – енергоефективність (виділено 1млн.400 тис.грн.);

  • Для 1 класу – нові парти, робоче місце вчителя;

  • Уже закуплені комп’ютери – чекаємо на комп’ютерний клас.

Та, на жаль, ці кошти не вирішують дрібних щоденних потреб:

  • Принтер і його заправка (сучасний близько 6 000.00 грн);

  • Канцтовари і друкарський папір;

  • Миючі засоби, туалетний папір, паперові рушнички;

  • Косметичний ремонт класних кімнат та коридорів навчального закладу… (рішення про «Батьківський фонд»)

  1. Нові форми і методи роботи:

  • Гра для дітей — це спосіб пізнання світу. У грі діти розвивають важливі компетентності, необхідні їм протягом життя. Стаючи частиною гри, дитина повністю занурюється у процес, бере на себе відповідальність, стає цілеспрямованою, почувається комфортно, радісно, а головне — має можливість ініціювати діяльність і розвивати власну ідею, активно взаємодіяти з іншими учасниками гри і в такий спосіб навчатися.

Запрошую Вас до гри!

Вправа «Прокидайся уяво!» (активність у групах) Час виконання: 10 хв. — Об’єднаймося в три групи за кольором картки, що ви маєте на столах: синя, жовта, червона.

Сині — Вода – джерело життя! Охорона водних ресурсів – все, що спадає на думкує

Жовті — Повітря важлива складова життя на Землі! Охорона атмосфери…

Червоні — Енергетичні ресурси майбутнього! Запропонуйте альтернативні джерела енергії. (Можна скористатися інтернетом)

Ігрова діяльність… та в житті не буває тільки гри: скрипач-віртуоз досягає майстерності наполегливою працею; авто-механік досягає результату наполегливою працею; художник, співак, швея, токар, сварщик – наполегливістю і працею

  • Інтегроване навчання – переплітаються всі предмети.

Дитину навчає і виховує все, що її оточує. Любе захоплення можна повернути в корисне русло – насамперед, потрібне бажання і підтримка батьків.

  • Ми живемо в інформаційному світі новітніх технологій: телефони, комп’ютери, інтернет, соціальні мережі…

  • Що робити з навалою гаджетів у житті дитини?

Є три варіанти відповіді:

заборонити користуватись дітям телефоном у школі;

користуватись телефоном лише для дзвінків батькам;

дозволити користуватись телефоном стільки, скільки дитина вважає за потрібне (батьки-прихильники думки виходять і діляться на три групи, кожна група відстоює свою думку)

IV. «Необхідність використання гаджетів» - Мисюкевич Юлія Петрівна

вчитель початкових класів та інформатики

  • Змішане навчання. Перевернутий клас.

Наша епоха - перехід суспільства від постіндустріального до інформаційного. Освіта має орієнтуватись на технологіях, які формують в учнів уміння вчитися, оперувати і управляти інформацією, швидко приймати рішення, пристосовуватись до потреб ринку праці.  В умовах традиційних форм та методів навчання учні, отримуючи інформацію пасивно, не вміють самостійно її здобувати, а також застосовувати практично те, що знають. Розвиток комп’ютерних мережних технологій став однією з перспективних платформ для розвитку сучасної системи дистанційної освіти, електронного навчання (e-learning), мобільного навчання (m-learning), які ефективно використовуються для різноманітних форм навчання. Освіта має орієнтуватися на перспективи розвитку суспільства - необхідно застосовувати найновітніші інформаційні технології. Кожний шкільний предмет здатний суттєво вплинути на менталітет людини, яка формує себе як особистість. Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають нові можливості для творчості, знаходження і закріплення будь-яких професійних навичок, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання. Життя швидкоплинне і швидкозмінне. Яким буде світ у середині нинішнього століття, важко уявити. Тому школа як простір життя має готувати своїх вихованців до змін, розвиваючи в них такі якості, як мобільність, динамізм, конструктивність. Сучасна освіта повинна враховувати, що діти повністю включені в мобільні технології, інтернет, соціальні мережі. Технологія змішаного навчання відповідає на цей виклик поєднанням онлайн та офлайн форм викладання і багато вчителів уже впроваджують її на своїх уроках. 

Перевернутий клас - Дитина вивчає матеріал вдома самостійно, коли їй зручно і переглядає стільки. щоб засвоїти (аудіо текст, відео матеріал, електронні підручники і т.д.) – на уроці іде перевірка засвоєного матеріалу, закріплення у формі практичної роботи.

Спробуємо форму «Перевернутого класу» у вигляді самостійної роботи:

  • Що таке інклюзивне навчання? (хтось використовує телефон, хтось комп’ютер, хтось відео-запис, а хтось читає текст)

  • Обговорення теми «Інклюзивне навчання»

https://www.youtube.com/watch?v=mb3MGC7Z-tc 5 хв.

https://www.youtube.com/watch?v=8QBNRGa4kRg про ІЗЦ 3 хв.

https://www.youtube.com/watch?v=TVPF7JgYr_I 3 хв.

V. «Діти з особливими освітніми потребами» - Біденко Оксана Василівна

вчитель початкових класів, вчитель інклюзивного навчання.

Діти з особливими освітніми потребами найчастіше стають жертвами булінгу.

VІ. «Булінг - цькування (від англ. bully – хуліган, задирака, грубіян, «to bully» — задиратися, знущатися) – тривалий процес свідомого жорстокого ставлення, агресивної поведінки, щоб заподіяти шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середовище для людини.

https://www.youtube.com/watch?v=hzIQc-8cp0c – «Сніданок з 1+1» 9 хв.

Слово "булінг" з'явилось у законі "Раніше навіть не було поняття, що таке цькування, булінг і тут ми вперше дали законодавчий інструментарій для розв'язання питання цькування", - заявив у коментарі BBC News Україна один з авторів закону депутат Олександр Співаковський.

Найчастіше жертвами булінґу стають діти, які мають:

  • фізичні вади – носять окуляри, погано чують, мають порушення опорно- рухового апарату, фізично слабкі;

  • особливості поведінки – замкнуті чи імпульсивні, невпевнені, тривожні;

  • особливості зовнішності – руде волосся, веснянки, відстовбурчені вуха, незвичну форму голови, надмірну худорлявість чи повноту;

  • недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають жодного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками;

  • страх перед школою: неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається навколишніми як підвищена тривожність, невпевненість, провокуючи агресію;

  • відсутність досвіду життя в колективі (так звані «домашні» діти);

  • деякі захворювання: заїкання, дислалія (порушення мовлення), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання);

  • знижений рівень інтелекту, труднощі у навчанні;

  • високий інтелект, обдарованість, видатні досягнення;

  • слабо розвинені гігієнічні навички (неохайні, носять брудні речі, мають неприємний запах).

Що робити батькам?

 ПОЯСНИТИ ДИТИНІ, що таке булінг. За досліжденнями UNICEF в Україні 80% дітей рано чи пізно стають жертвами шкільного цькування. Більшість на ранніх етапах не розуміють, що це таке, і що треба розповідати вчителям про образи. Тому варто пояснювати дітям, що інші мають право робити з ними і на що не мають права. Це починається з дитячого садка, коли, наприклад, на скаргу про примушування їсти батьки відповідають: ну, ти ж нічого їси, а цілий день у садку. Таким чином даючи іншій людині право на фізичне насилля над своєю дитиною. І коли уже в школі інші діти крадуть її зошити, змушують носити свій портфель, зганяють з місця — їй це видається невинними жартами, про які вона не розповідає.

СТРАТЕГІЯ ЗАХИСТУ. Не бігти одразу до школи. Спершу дізнатися, у дитини, що вона думає про цю ситуацію і підтримати. Якщо вона не зможе впоратися, тоді йти до школи. Або ж, коли застосовується фізична сила — в такому разі, як би соромно не було дитині, що б вона не казала (агресори зазвичай присоромлюють дітей, яких захищають батьки) треба йти до школи.

Порадити ПРОВОДИТИ БІЛЬШЕ ЧАСУ ЗІ СТАРШИМИ. За можливістю не відходити надовго від учителя, щоб не допускати насилля.

НЕ ВКЛАДАТИ СВОЇ ІДЕЇ В ГОЛОВУ ДИТИНИ. Коли щось радите — запитуйте, чи зможе дитина так учинити. Якщо відповідь буде — мені незручно, соромно, я так не зможу — шукайте інші варіанти. Головне не присоромлювати — «чому ти не можеш дати відпір?!!» Не можна злитися на дитину за те, що вона не здатна на дорослі вчинки. Стежте за собою, завдання батьків — допомогти.

З юридичної точки зору ви НЕ МОЖЕТЕ ПРИЙТИ І ПОГОВОРИТИ БЕЗПОСЕРЕДНЬО З ДИТИНОЮ, ЯКА ОБРАЖАЄ вашу. Це можна ініціювати лише через школу або психолога. Інакше можна отримати судовий позов за залякування чужої дитини.

ПІДТРИМУВАТИ ДИВАКУВАТУ РИСУ в характері або зовнішності дитини, якщо саме через це з неї насміхаються. Перетворіть її на сильний бік дитини. Якщо йдеться про особливості зовнішності — зробіть фотосесію, щоб підкреслити. Якщо ж про замкнутість — знайти діяльність, де саме ці якості будуть найнеобхіднішими.

Якщо булінг триває кілька місяців, — БЕЗ ДИТЯЧОГО ПСИХОЛОГА НЕ ОБІЙТИСЯ.

https://www.youtube.com/watch?v=EBAOAGLy1yU Сніданок з 1+1 4 хв.

https://www.youtube.com/watch?v=3j6KwzxfOIc ТВ-4 4 хв

Д/з батькам: https://www.youtube.com/watch?v=o1WQ0N9s_XQвідео-урок для батьків 19 хв.

VІ. «Булінг – причина доведення до самогубства» (Опрацювання методичних рекомендацій для педагогів, практичних психологів, соціальних педагогів, батьків «Попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків» («Збірник нормативних документів з безпеки життєдіяльності» ст.893)

https://www.youtube.com/watch?v=Q_IGsFAdSU0 – «Сніданок з 1+1» Як виявити схильність до самогубства - 10 хв.

VІІ. Підсумки.

  • Чи здійснились Ваші очікування?

  • Вправа «Підбадьор товариша» - скажи КОМПЛІМЕНТ.

  • Рішення батьківських зборів.

  • 02.11.2019
  • Різне
  • 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас
  • Конспект
  • 63
  • 0
  • 9
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
395 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.