і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Конспект позакласного (гурткового) заняття з математики для 1-2 класу на тему "В гостях у країни Геометрія"

Конспект позакласного (гурткового) заняття з математики для 1-2 класу на тему "В гостях у країни Геометрія"

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №BF173659
За публікацію цієї методичної розробки Гуцалюк Тетяна Валентинівна отримав(ла) свідоцтво №BF173659
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (6)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 клас

Тема. Закріплення вивченого матеріалу.

Мета. Узагальнити знання учнів, Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, просторову уяву.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», олівці, лінійки, косинець, палички для рахунку.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

1. Гра « Увага! »

Чим відрізняються чоловічки один від одного ?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Давайте згадаємо, з чого розпочала свій шлях Точка ? ( Вона пройшла по прямій.)

- А що ви знаєте про пряму ? ( Вона складається з багатьох точок і безкінечна.)

- Що вийшло, коли ножиці розрізали пряму ? ( Відрізок і промені.)

- Що зробила Точка з променів ? ( Кут.)

- Як порівняти кути ? ( Накласти один на одного.)

- Який з кутів : прямий, гострий чи тупий самий більший ? ( Тупий.)

- Який самий маленький ? ( Гострий.)

Відповіді учнів ілюструються малюнками, які використовувались на попередніх заняттях.

ІІІ. Закріплення пройденого матеріалу.

1. Практична робота:

а)Накресліть в зошиті пряму, відрізок, кут. ( Один учень виконує завдання біля дошки.)

б) Побудувати з паличок прямий кут, гострий і тупий.

2. Фізкультхвилинка.

ІV. Логічні задачі .

1.Щоб зварити 1 кг м’яса потрібно 1 година . За скільки годин звариться 2 кг такого ж м’яса ?

2. В сім ї декілька дітей. Одна дитина говорить, що в неї є один брат і одна сестра. Друга дитина говорить, що в неї немає ні одного брата. Скільки дітей в сім ї ? ( 3 – 2 дівчинки, 1 хлопчик.)

3. Скільки в кімнаті кошенят, якщо в кожному з 4-х кутів кімнати сидить по одному кошеняті, а напроти Фкожного кошеняти сидить по 3 кошеняти ?

( 4 кошенят. )

V. Підсумок заняття.

- Чим сьогодні займалися на занятті ?

- Що сподобалось найбільше ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (2)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Точка, пряма.(Закріплення)

Мета. Закріпити поняття « точка», « пряма». Познайомити з поняттям

« вертикальна» пряма. Розвивати просторову уяву, логічне мислення.

Обладнання. Мультимедійний проектор, лінійки, олівці, нитки розміром 25 – 30 см у кожного учня, картки для гри « Увага!».

Структура заняття

І. Підготовчі вправи.

- Сьогодні ми відправляємося в подорож, але до неї і потрібно серйозно підготуватися. Мандрівники протягом всієї дороги повинні бути дуже уважні. Тому ми потренуємось. Допоможе гра, яка називається « Увага!» Умови гри:

- По команді « Увага ! » я покажу карточку, але через три секунди заховаю. Хто дуже уважний, той роздивиться, що там намальовано і замалює це в своєму зошиті. Потім я покажу наступну карточку, потім ще одну.

( За одну гру вчитель показує 6 – 8 карточок )

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- З якою важливою фігурою ми познайомились на попередньому занятті ?

- Намалюйте в зошиті дві точки.

- Проведіть в зошиті пряму лінію.

- Відмітьте на ній три точки.

- Поставте в зошиті точку. Проведіть через неї пряму.

ІІІ. Робота над темою заняття

1.Лінії прямі і криві.

Вчитель роздає дітям нитки розміром 25 – 30 см.

- Натягніть нитку. Яку лінію одержали ? ( Пряму. )

- Випустіть нитку з рук на парту. Яка зараз вийшла лінія. ( Крива. )

Потім учні на парті з нитки роблять різні криві лінії.

2.Знайомство з поняттям « вертикальна» лінія.

а) Вчитель прив’язує до нитки невеликий круг ( те саме роблять учні ) нитка натягується.

- Яку лінію отримали ? ( Пряму. )

- Правильно, пряма лінія простягнулась точно зверху вниз. Така лінія називається вертикальна лінія.

б) Вчитель проектує на екран малюнки, на яких учні знаходять вертикальні лінії. Це може бути підйомний кран, вулиця по краях якої стоять ліхтарні стовпи, волейбольна сітка тощо.

3. Фізкультхвилинка.

ІV. Логічні задачі.

1. На мотузці зав’язали п’ять вузлів. На скільки частин ці вузли розділили мотузку ?

( Для перевірки розв’язку задачі можна використати нитки, що в учнів.)

2. Для того, щоб розрізати дошку на декілька частин, учень позначив 6 відміток. Ці відмітки відділяють одну частину від другої. На скільки частин учень повинен розрізати дошку ?

3. Іван Петрович – батько Ніни Іванівни, а Толя - син Ніни Іванівни. Ким приходиться Толя Івану Петровичу ?

4. Дорослий і дитина сіли в лодку і поїхали ловити рибу. Дорослий сказав дитині: « Ти мені син, але я тобі не батько» ким приходиться дорослий дитині?

ІV. Підсумок заняття.

- Чим займалися сьогодні ?

- Що дізналися про вертикальну лінію ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (5)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Кут. Порівняння кутів.

Мета. Закріпити поняття « вершина», « сторони» кута. Вчити порівнювати кути способом накладання. Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, просторову уяву.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», олівці, лінійки, по два куски м’якого дроту на кожного учня.

Структура заняття

І. Вправа на розвиток уваги.

Гра « Увага!»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Ви пам’ятаєте , діти, що вийшло, коли Точка підтягнула два промені і з’єднала їх разом ? ( Кут )

Можна показати малюнок минулого заняття.

- Як називається місце де з’єднались промені ? ( Вершина )

ІІІ. Робота над темою заняття.

1.Розповідь вчителя.

- Пам’ятаєте як Точка каталася по сторонам кута як з гірки ? Але їй захотілося проїхати швидше і вона вирішила зробити гірку крутішою. Ось так:

Малюнок проектується на екран.

- Спробувала вона раз з’їхати, їй не сподобалось – занадто круто. Тоді вона розсунула кут, ось так:

Тепер вийшло те, що потрібно.

2. Практична робота.

- Давайте і ми з вами зробимо такі кути з кусочків дроту.

( Діти під керівництвом вчителя вигинають різні кути з дроту: прямий, гострий, тупий. Поняття не вводяться.)

- Накресліть такі ж кути в своєму зошиті. Позначте вершину кожного кута.

3. Порівняння кутів.

- Покладіть перед собою кути, які ви вигули з дроту. Чи однакові вони ?

- Покажіть самий маленький, самий великий кут.

Дальше вчитель говорить, що кути можна порівняти.

- Подивіться на малюнки.

- Чи однакові ці кути ?

- Щоб порівняти кути, можна накласти один на одного, але так, щоб обов’язково співпали вершини одного і другого кута.

- Давайте порівняємо синій і червоний кут.

( Вчитель накладаючи, кути демонструє порівняння кутів.)

Висновок: червоний кут менший синього, а синій кут більший червоного.

- Порівняйте і ви свої кути, які вигнули з кусочків дроту.

4. Фізкультхвилинка.

V. Логічні задачі .

а) Термометр показує три градуси морозу. Скільки градусів покажуть два таких термометри ?

б) Мама купила чотири кульки червоного і синього кольору. Червоних кульок було більше, ніж синіх. Скільки кульок кожного кольору купила мама?

в) Запалили сім свічок, дві з них погасло. Скільки залишилось свічок ?

( Дві свічки, тому що останні згоріли.)

ІV. Підсумок заняття.

- Чим сьогодні займалися на занятті ?

- Що нового дізналися ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (11)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Чотирикутники. Види чотирикутників.

Мета. Познайомити учнів з різними видами чотирикутників. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення, кмітливість.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня, олівці, фломастери.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

- Сьогодні на уроці нас чекає багато нового і цікавого. Щоб все гарно запам’ятати і зрозуміти, потрібно бути дуже уважним, тому з початку пограємо гру « Увага!»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.– А тепер давайте згадаємо нашу подорож в Місто трикутників. Чому воно так називається ?

- Чи всі будинки в цьому місті були однакові ?( Ні )

- Чому ? ( Тому, що трикутники бувають різні. )

- Побудуйте за допомогою фломастерів, олівців, паличок різні трикутники.

- Назвіть, які трикутники у вас вийшли.

2. Вчитель проектує трикутник і просить дітей визначити, який це трикутник.

( Учні впізнають в ньому рівнобедрений трикутник і доводять свою відповідь.)

- Побудуйте рівнобедрений трикутник в себе на парті. Що ви будете використовувати для побудови ? ( Два фломастера і паличку, дві палички і фломастер.)

- Як з цього рівнобедреного трикутника одержати рівносторонній ? ( Учні на партах будують рівносторонній трикутник і пояснюють як вони це роблять. )

3. Фізкультхвилинка.

ІІІ. Робота над темою заняття.

1.Знайомство з чотирикутниками.

- Скільки паличок ( фломастерів ) ми брали, щоб побудувати трикутник ?

- А зараз візьміть три фломастера і паличку, давайте спробуємо побудувати нову фігуру. ( Вчитель проектує фігуру.)

- Хто знає, яку фігуру одержали ?

- Чому ця фігура так називається ? ( Вона має чотири кути.) Покажіть їх.

- Вершини цих кутів називаються вершинами чотирикутника.

- Чотирикутник має 4 вершини і 4 сторони. Покажіть їх на нашому чотирикутнику

- Візьміть 2 палички і 2 фломастера, побудуйте чотирикутник.

- Що ви можете сказати про кути цього чотирикутника ?

- Вірно, в цього чотирикутника всі кути прямі. Отже – це прямокутник.

- А, що ви можете сказати про сторони цього чотирикутника ? Вірно, в прямокутника протилежні сторони рівні між собою.

- Чи є навколо нас предмети прямокутної форми ? Назвіть їх.

- За допомогою 4 паличок побудуйте чотирикутник.

- Що ви скажете про кути цього чотирикутника ? Сторони ?

- Прямокутник, в якого всі кути прямі а сторони рівні між собою називається квадратом.

Діти разом з вчителем вивчають вірш:

Він давно знайомий мій,

Кожний кут в нього прямий.

Однакову довжину

Подарували всі сторони йому.

З вами познайомитись він рад,

А зовуть його – квадрат.

2. Робота в зошитах.

- Накресліть в зошиті прямокутники.

ІV. Логічні задачі.

1. З 10 однакових паличок скласти 3 однакових квадрати.

2. Побудувати з паличок таку фігуру:

Скільки тут квадратів ?

- Як забрати 2 палички, щоб залишилось 3 квадрати ? 2 квадрати ?

V. Підсумок заняття.

- Що ви дізнались про чотирикутники ?

- Чим прямокутник відрізняється від квадрата ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (14)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Круг. Коло.

Мета. Познайомити учнів з кругом та колом. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення, кмітливість.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», циркулі, набори кругів різного розміру.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

Вчитель проектує на екран малюнок і просить учнів визначити скільки на малюнку трикутників.

ІІ. Робота над темою заняття.

1.Знайомство з кругом.

- Точка вирішила продовжити свою подорож на літаку. Вона зручно сіла біля вікна.

- А як називаються вікна в літаку ? ( Ілюмінатори).

- Якої вони форми ? (Круглі).

- Дійсно, ілюмінатор має форму круга.

- Багато предметів мають форму круга. Круг – також важлива фігура в Геометрії.

- Назвіть предмети, які мають форму круга. ( Ґудзики, монети, годинник і т.д.).

Практична робота.

а) Намалюйте круг в своєму зошиті. Зафарбуйте його. ( Перший раз діти малюють круг від руки).

- Чи вийшов він у вас рівний та акуратний ?

- Як накреслити в зошиті рівний та акуратний круг ? ( Діти висловлюють свої думки). Вчитель роздає учням циркулі, і під керівництвом вчителя діти креслять круг в зошиті і зафарбовують його. Під час показу вчитель обов’язково пояснює свої дії: « З початку я ставлю ніжку з голкою на папір, а ніжкою з грифелем креслю круг».

- Зсуньте ніжки циркуля та накресліть новий круг. Зафарбуйте його.

- Порівняйте два круга.

б) Візьміть з конверта самий більший круг. Покажіть його.

- Візьміть самий маленький. Якого він кольору ?

- Найдіть однакові за розміром круги.

в) За допомогою кругів які є у вас складіть різні фігури. ( Сніговик, світлофор і т.д.).

2. Знайомство з колом.

Вчитель проектує малюнок.

- Що ви бачите на малюнку ?( Як правило, діти називають обидві фігури кругом).

Вчитель пояснює, що круг – це фігура справа, а зліва – це тільки замкнена крива лінія, яку креслить циркуль. Називається вона – коло.

- Іншими словами, коло – це лінія, яка обмежує круг.

Практична робота.

Під керівництвом вчителя діти в зошитах креслять декілька кіл.

2.Фізкультхвилинка.

ІІІ. Логічні задачі.

1.Намалювати як можна більше предметів, використовуючи круг і коло.

(Окуляри, сонце, тарілка і т. д.).

2.В сумці лежать 5 червоних і 5 синіх кульок. Яку найменшу кількість кульок потрібно взяти з сумки, щоб серед них обов’язково була хоча б одна кулька червоного кольору ? ( 6).

ІV. Підсумок заняття.

- З якими новими геометричними фігурами ви познайомилися сьогодні на занятті ?

- Чим відрізняється круг від кола ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (7)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Ламана лінія. Трикутник.

Мета. Познайомити учнів з поняттям « ламана» і геометричною фігурою – трикутником. Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, просторову увагу.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», олівці, лінійки, палички для рахунку.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

Знайти відмінності.

ІІ. Робота над темою заняття.

1.Подорож з Точкою.

- А тепер відправимось разом з Точкою знову в подорож. Йде Точка, йде і раптом невдача ! Дорогу перегородила велика річка.

- Що ж нам робити ? Невже повертатись ?

- І тут на допомогу Точці прийшли її друзі – відрізки. З’єднались вони всі разом і вийшов чудовий місток.

- Подивилась Точка на цей місточок тай каже : « Ось яка цікава лінія вийшла! »

Вчитель пояснює, що така лінія називається ламана. Відрізки, що її склали – ланки ламаної.

- Відшукайте на малюнку ламану лінію.

- Із скількох ланок вона складається ?

- Накресліть самі ламану з 4 ланок.

- З відрізків можна отримати різні ламані.

  • Це незамкнені ламані.

- Це замкнена ламана. Скільки ланок має ця ламана ?

- Що одержали, коли ланки замкнулись ? ( Трикутник)

Дальше вчитель знайомить з поняттям « вершина» трикутника,

« сторони» трикутника.

- Скільки вершин в трикутника ?

- А кутів ?

2. Фізкультхвилинка.

3. Практична робота.

а) З паличок скласти трикутник. Скільки паличок використали ?

- Покажіть вершини трикутника, його сторони.

б) З 4 паличок скласти три трикутники.

в) Створити , як можна більше предметів, використовуючи трикутники.

ІІІ. Логічні задачі .

1. На столі стояло 3 склянки з вишнями. Костя з’їв одну склянку вишень. Скільки склянок залишилось ? ( 3 )

2. Льоня на дорогу в школу з дому витрачає 5 хвилин. Скільки хвилин він витратить, якщо піде вдвох з сестрою ?

ІV. Підсумок заняття .

- З чого складається ламана ?

- Яка фігура називається трикутником ?

- Яке завдання найбільш сподобалось ?

Тема. Різні види трикутників.

Мета. Познайомити учнів з різними видами трикутників. Розвивати увагу, просторову уяву, логічне мислення.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», олівці, лінійки, палички для рахунку.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

- Сьогодні разом з Точкою продовжимо цікаву подорож по країні Геометрія, але, щоб запам’ятати все, що ми там побачимо, нам потрібно бути дуже уважними. Тому, як завжди перед подорожжю потренуємо свою увагу.

1. Гра « Увага ! »

- Чим відрізняються будинки один від одного ?

- Назвіть знайомі геометричні фігури, які є на малюнках.

ІІ. Робота над темою заняття.

1.В гостях у країни Геометрія.

Вчитель проектує малюнки, Точки, Циркуля і міста, в якому будинки і дахи мають форми трикутників.

- Йшли, йшли Точка з Циркулем, побачили вдалині якесь місто. Підійшли ближче – дивляться - це незвичайне місто. Як ви думаєте, діти, що це за місто ? Так, це місто трикутників . Там живуть майстри – будівельники – веселі трикутники. Але пропускають в своє місто лише того, хто хоче багато дізнатися про трикутники і також вміє будувати. Вони дали завдання Точці і Циркулю побудувати багато - багато кутів, трикутників. Допоможемо їм.

2. Практична робота.

а) Побудувати з паличок прямий кут, гострий кут, тупий кут.

б) Побудувати з паличок трикутник:

- Які кути в цього трикутника ? ( Гострі )

- То як він буде називатися ? ( Гострокутний трикутник )

в) Чи буває трикутник з прямим кутом ? ( Буває )

- Його легко накреслити в зошиті.

Накресліть прямий кут, з’єднайте кінці відрізків.

- Цей трикутник називається прямокутний трикутник.

Вчитель ставить завдання подумати, чи може трикутник з двома прямими кутами ? ( Тупими ?)

Діти пробують побудувати такі трикутники при допомозі поличок і приходять до висновку, що трикутників з двома прямими чи тупими кутами не буває.

3.Фізкультхвилинка.

ІІІ. Логічні задачі .

1. Коли гусак стоїть на одній нозі, його маса становить 2 кг. Яка буде маса гусака, якщо він стане на дві ноги ?

2. Лежали цукерки у вазі. Дві матері і дві доньки та бабуся з внучкою взяли по одній цукерці і їх не стало. Скільки цукерок було у вазі ? ( 3)

3. З п’яти паличок побудувати два трикутники.

ІV. Підсумок заняття .

- Як називається трикутник з прямим кутом ?

- Який трикутник називається гострокутним ? Тупокутним ?

- Чи може в трикутнику бути два тупих кути ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (12)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Чотирикутник. Ромб.

Мета. Познайомити учнів з ромбом. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення, кмітливість.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Повторення про чотирикутники. На екран проектується малюнок.

- Що спільного між цими фігурами. ( Це чотирикутники, в них по 4 вершини і по 4 сторони.)

- Покажіть квадрат. Скільки їх ? ( 1 )

- Скільки прямокутників на цьому малюнку ?

- Покажіть їх.

ІІІ. Робота над темою заняття.

1. Практична робота.

- Візьміть 4 палички і складіть ось таку фігуру:

- Чи можна цей чотирикутник назвати квадратом ? ( Ні )

- Чому ? Адже у нього всі сторони рівні ?

( В цього чотирикутника не прямі кути.)

- Така фігура називається ромб.

- Побудуйте декілька ромбів з паличок.

2. Робота в зошиті.

- Поставте в куточку клітинки точку. Від цієї точки відрахуйте вправо і вліво однакову кількість клітинок і поставте точки. Тепер від цієї точки

( 1 ) відрахуйте однакову кількість клітинок вверх і вниз та поставте точки. З’єднайте 4 точки, що одержали. Яка фігура у вас вийшла ? ( Ромб)

- Як перевірити, що накреслений чотирикутник ромб ?

( Виміряти сторони. Вони повинні бути однакової довжини. )

2. Фізкультхвилинка.

ІV. Логічні задачі.

1. Розставте 8 стільців так, щоб біля кожної стіни було 3 стільці.

2. В корзині лежало 5 яблук. Як поділити ці яблука між 5 дівчатками, щоб кожна дівчинка одержала по 1 яблуці і щоб одне яблуко залишилось в корзині.

3. В одного чоловіка запитали скільки в нього дітей ? Він відповів: в мене 4 сини і в кожного з них є рідна сестра. Скільки дітей було у нього ?

V. Підсумок заняття.

- З яким новим видом чотирикутника сьогодні познайомилися ?

- Що спільного у ромба і квадрата ?

- Чим вони відрізняються один від одного ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (9)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Трикутники. Рівнобедрений трикутник.

Мета. Закріпити знання учнів про різні види трикутників. Познайомити з рівнобедреним трикутником. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня, олівці, фломастери, різні види трикутників.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

1. Гра « Увага ! »

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1 - Давайте згадаємо, в яке незвичайне місто ми допомогли потрапити Точці під час нашої подорожі ? ( Місто трикутників. )

- Чим воно цікаве ? ( Там все має форму трикутників. )

- Давайте знову повернемося в це місто.

( Вчитель проектує малюнок Міста трикутників)

Знайдіть в Місті трикутників, прямокутний трикутник, тупокутний трикутник, гострокутний трикутник, рівносторонній трикутник. ( Запитати в дітей, чому вони так називаються .)

2. Практична робота. Робота в парах.

- Спробуйте і ви з трикутників побудувати своє місто.

ІІІ. Робота над темою заняття.

1.Практична робота.

- Візьміть два однакових фломастера і паличку, побудуйте трикутник.

- Порівняйте сторони цього трикутника. ( Діти роблять висновок, що в цього трикутника дві сторони однакової довжини.)

Вчитель робить висновок: трикутник, який має дві однакові сторони називається рівнобедреним.

2.Робота в зошитах.

- Накресліть в зошиті рівнобедрений трикутник.

3. Розпізнавання рівнобедрених трикутників.

- Знайдіть в Місті трикутників рівнобедрені трикутники.

- Відшукайте рівносторонній трикутник. Подумайте, чи можна про кожний рівносторонній трикутник сказати, що він рівнобедрений ? Чи можна, навпаки, сказати про кожний рівнобедрений трикутник, що він рівносторонній ?

ІV. Логічні задачі.

1. З 7 паличок скласти три трикутники.

2. Коли гусак стоїть на одній нозі, його маса 2 кг , яка буде маса гусака, коли він встане на дві ноги ?

3. Що важче, 1 кг вати чи 1,5 кг заліза ?

4. В корзині лежить 2 яблука і 6 грушок. Не дивлячись, дістають з корзини 4 фрукти. Якими фруктами вони можуть бути ?

V. Підсумок заняття.

- З якими трикутниками познайомилися сьогодні на занятті ?

- Який трикутник називається рівнобедреним ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (1)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Точка, пряма.

Мета. Закріпити знання про точку, пряму. Розвивати просторову уяву. логічне мислення, пам'ять.

Обладнання. Мультимедійний проектор, лінійки, олівці.

Структура заняття

І. Вступне слово вчителя.

Повідомлення теми та мети заняття.

- Діти, нас в гості до себе запрошує незвичайна країна. Цієї країни немає на карті, але в ній є дивовижні міста, а в містах – дивовижні вулиці. Називається ця країна Геометрія. Супроводжувати нас буде важлива фігура. Ми зараз з нею познайомимось.

( Вчитель проектує на екран малюнок зображення точки ).

- Хто знає, що це таке? ( Це точка. )

- Чому ж вона так важлива ? Зараз дізнаємось.

ІІ. Робота над темою заняття .

Практична робота.

- Намалюйте в своєму зошиті дві точки.

( Вчитель демонструє на дошці.)

- З’єднайте дві точки.

Ми одержали такі лінії. Лінія і перша, і друга складаються з точок. На лінії в будь-якому місці можна поставити точку.

( Під керівництвом вчителя учні відмічають точки на одній з ліній.)

1.Знайомство з прямою лінією.

- Під лінійку в зошиті проведіть лінію.

( Вчитель показує зразок на дошці.)

_________________________________________

- Як називається ця лінія? (Пряма).

Потім дітям дається завдання провести ще одну лінію самостійно.

- На першій прямій відмітити одну точку, на другій – дві точки.

- Наступне завдання: поставити в зошиті точку, провести через неї пряму лінію. Поставити дві точки.

3. Фізкультхвилинка.

ІІІ. Логічні задачі.

1.Мама, татко і я сиділи на лавочці. В якому порядку ми сиділи на лавочці, якщо відомо, що

а) я сидів зліва від татка, а мама - зліва від мене;

б) татко сидів зліва від мене і справа від мами;

в) мама сиділа справа від мене, а татко справа від мами;

г) татко сидів справа від мене і зліва від мами.

( Задачі можна розіграти)

2.Рибак впіймав окуня, коропа і щуку. Щуку він впіймав раніше, ніж окуня, а коропа пізніше, ніж щуку. Яка риба впіймана раніше всіх ? Чи можна сказати, яка риба піймана пізніше всіх?

ІV. Підсумок заняття.

- Про яку фігуру ми говорили сьогодні на занятті?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (3)

(заняття для гурткової, пкласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Відрізок, промінь.

Мета. Закріпити поняття « відрізок», « промінь». Навчити порівнювати відрізки при допомозі циркуля. Розвивати логічне мислення, уяву учнів.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», олівці, лінійки, циркулі, палочки для рахунку в кожного учня.

Структура заняття

І. Вправа на розвиток уваги.

ІІ. Робота над темою заняття.

1. Розповідь вчителя.

- Ви готові іти в гості? Відправляємося разом з Точкою.

( Свою розповідь вчитель ілюструє малюнками, які проектує на екран.)

- Вийшла Точка на пряму і пішла по цій прямій. І ми прослідуємо за нею.

______________________________________________

Йшла – йшла, втомилась Точка, зупинилась і говорить: « Чи довго я буду ще йти ? Де кінець прямої ? »

- Яку відповідь ви їй дасте?

( У прямої немає кінця)

Засмутилась Точка: « Як же мені бути ? Так і йти без кінця ? »

Тут з’явились ножиці. Дізнались вони, чому засмутилась Точка, взяли і розрізали пряму з однієї, а потім з другої сторони.

____________ _________________ ____________

- Як цікаво, - вигукнула Точка, - це що ж і з моєї прямої вийшло ? З однієї сторони кінець і з другої сторони кінець.

Учні пояснюють, що це відрізок – частина прямої, обмеженої з обох сторін. А те, що залишилось, - промені, в них кінець тільки з однієї сторони.

відрізок

промінь

Промені схожі на промінчики сонечка.

2. Практичне завдання.

а) Накреслити відрізок в зошиті.

( Учні креслять відрізок по клітинках при допомозі лінійки.)

б) Вчитель проектує малюнок, на якому зображені відрізки різного кольору.

- Скільки на малюнку відрізків ?

- Який самий довший ?

- Які відрізки однакової довжини ?

- Ми визначили, що ці відрізки однакової довжини, на око, тому могли і помилитися. А що нам допоможе визначити рівні відрізки ?

( Серед відповідей учнів може бути пропозиція виміряти відрізки лінійкою. )

в) Знайомство з циркулем, як вимірювальним приладом.

Вчитель роздає учням циркулі і пояснює, як при допомозі циркуля можна порівняти відрізки. Під керівництвом вчителя учні креслять в зошиті два відрізки ( обов’язково один повинен бути коротший другого ) і порівнюють їх за допомогою циркуля. Потім дітям дається завдання порівняти за допомогою циркуля олівець і ручку, ручку і палочку, інші предмети.

1. Фізкультхвилинка.

ІІІ. Логічні задачі.

1. Коля ростом вищий Васі, але нижчий за Сергійка. Хто вищий, Вася чи Сергійко ?

Іра і Наталка однаково зросту. Наталка ростом вища Олі, а Таня вища Іри. Хто вищий Таня чи Оля ?

2. В сім ї декілька дітей. Одна дитина говорить, що в неї є один брат і одна сестра. Друга дитина говорить, що в неї не має ні однієї сестри. Скільки дітей в сім ї ? Скільки в сім ї дівчаток і скільки хлопчиків ?

ІV. Підсумок заняття.

- Що таке відрізок ?

- Що таке промінь ?

- Як можна визначити довжину відрізка ?

- Як можна порівняти відрізки ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (8)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Трикутник. Рівносторонні трикутники.

Мета. Закріпити уяву учнів про різні види трикутників. Познайомити з рівносторонніми трикутниками. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

1. Гра « Увага ! »

Порівняння фігур.

Вчитель проектує малюнки.

- Чим відрізняються одна від іншої ?

- З яких геометричних фігур вони складаються ?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Практична робота.

- Поставити на папері в клітинку 3 точки так:

- З’єднайте їх відрізками. Яку фігуру одержали ?Який це трикутник ?

(Гострокутний ) Чому ?

- Поставте по іншому 3 точки на папері.

Які трикутники одержали ? ( Прямокутний, тупокутний) Чому ?

ІІІ. Робота над темою заняття.

1. Практична робота.

Скільки потрібно взяти паличок, щоб побудувати трикутник ?

- Чи з будь-яких паличок можна побудувати трикутник ?

( Вчитель роздає учням по 3 палички, всі різної довжини, але обов’язково так, щоби дві маленькі були разом коротші однієї великої.)

Учні пробують з цих паличок скласти трикутник і приходять до висновку, що з таких паличок трикутник побудувати не можна.

Вчитель пояснює, що трикутник можна одержати в тому випадку, якщо дві палички з трьох разом повинні бути довші третьої, тобто, в будь-якому трикутнику дві сторони разом довші третьої.

Візьміть три однакові палички. Перевірте, чи можна з них скласти трикутник.

- Які кути в цього трикутника ? ( Гострі )

- Як він називається ? ( Гострокутний )

- Що ви можете сказати про сторони цього трикутника ?

( Всі сторони однакові.)

Вчитель робить висновок, що трикутник, в якого всі сторони рівні, називається рівносторонній трикутник.

2. Фізкультхвилинка.

ІV. Логічні задачі.

V. Підсумок заняття.

- Що нового дізналися про трикутники ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (13)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Різні види чотирикутників. Діагональ.

Мета. Закріпити вміння розпізнавати різні види чотирикутників. Познайомити учнів з поняттям « діагональ». Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення, кмітливість.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

1. Гра « Увага ! »

- Сьогодні разом з Точкою і Циркулем ми знову відправляємось в гості до надзвичайної країни Геометрія. Ви знаєте, що для того, щоб все, що ми побачимо в цій країні зрозуміти, потрібно бути дуже уважним. Тому перед нашою подорожжю ми потренуємось.

Вчитель проектує на екран малюнки.

- Назвіть і покажіть на малюнках знайомі вам геометричні фігури.

- З яких геометричних фігур складається будинок ?

- З яких геометричних фігур складається ялиночка ? Скільки їх ?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Подорож по країні Геометрія.

Вчитель проектує малюнки Точки, Циркуля і міста, в якому будинки, їх дахи, вікна, двері мають форму різних чотирикутників.

- Цього разу Точка з Циркулем вирішили продовжити свою подорож на літаку. Пам’ятаєте, в яке місто вони потрапили минулого разу ? ( В місто трикутників )

- Чим було незвичайне це місто ? ( Там жили майстри-будівельники, веселі трикутники. Всі будинки і навіть дахи в цьому місті трикутні.)

- Що ви дізнались в цьому місті про трикутники ? ( Трикутники бувають гострокутні, прямокутні, тупокутні. Трикутників з двома прямими чи з двома тупими кутами не буває.)

- З цього міста і відправилися наші мандрівники дальше на літаку. Летіли – летіли, раптом бачать перед собою місто. Також незвичайне місто і зовсім не схоже на те, з якого вони прилетіли. Подивіться уважно на це місто. Як його можна назвати ?

( Місто чотирикутників.)

Так, Точка з Циркулем потрапили в місто чотирикутників. Пройдемося і ми вулицями цього міста. А проходячи, будемо знаходити прямокутники, квадрати, інші чотирикутники. ( Діти називають знайомі фігури ).

2.Практична робота.

а) Побудувати квадрат. Що для цього потрібно взяти ? ( 4 полички ).

б) Побудувати прямокутник . Що для цього потрібно взяти ? ( 2 палички і 2 фломастера, чи 2 олівця).

- Чому не можна взяти 4 фломастера ?

в) Побудувати чотирикутник з 3 паличок і одного фломастера. Чи можна його назвати квадратом ? Прямокутником ? Чому ?

ІІІ. Робота над темою заняття.

1.Знайомство з поняттям « діагональ»

Робота в зошитах.

а) Накресліть в зошиті квадрат.

- З’єднайте дві протилежні його вершини при допомозі відрізка. Відрізок, який з’єднує дві протилежні вершини, називається діагональ.

б) Накресліть в зошиті прямокутник.

- Подумайте, скільки діагоналей в ньому можна провести ?

- Чи можна провести 2 , 3 діагоналі ? Чому не можна ?

в) Накресліть чотирикутник.

- Проведіть в ньому діагоналі. Скільки їх ?

Висновок : в чотирикутнику 2 діагоналі.

ІV. Логічні задачі.

1. Два хлопчика грали шашки 2 години. Скільки часу грав кожний з них ?

2. З 7 однакових паличок скласти 2 квадрата.

3. З 5 паличок скласти 2 трикутника і 1 чотирикутник.

V. Підсумок заняття.

- З якими видами чотирикутників ви познайомилися ?

- Що таке діагональ чотирикутника ?

- Скільки може бути діагоналей в чотирикутнику ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (4)

(заняття для гурткової, пкласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Кут, сторони, вершини кута.

Мета. Познайомити учнів з поняттями « кут», « сторони», « вершини кута ».

Розвивати просторову уяву, логічне мислення.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», олівці, лінійки, циркулі, палочки для рахунку в кожного учня, пластилін, нитки, ножиці.

Структура заняття

І. Вправа на розвиток уваги.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Минулого разу на нашому шляху зустрілися ножиці, які розрізали пряму на декілька частин.

- Що ж ми отримали з цієї прямої ?

( Відрізок , промені.)

- Спробуємо також одержати відрізок, промінь.

- Візьміть нитки, розріжте так, як це зробили ножиці з прямою.

( Вчитель виконує цю роботу з учнями. )

З пластиліну учні роблять 4 кульки і прикріпляють дві до кінця нитки – відрізка і по одній – до променів. Це дає можливість учням побачити, що таке відрізок і що таке промінь.

ІІІ. Робота над темою заняття.

1.Продовження гри – подорожі.

- Помандрувала Точка дальше. Трошки пройшла вона і зупинилась. Згадала раптом про промені, які залишила і їй стало шкода їх. Точка вирішила повернутися і зробити з променів знову пряму.

( Вчитель просить показати учнів, де в них на парті лежать промені - ниточки.)

- Знайшла Точка промені, підтягнула їх один до одного і з’єднала.

( Вчитель ілюструє ці дії на екрані.)

- Але вона дуже квапилась і ось що вийшло:

- Спробуйте і ви, дітки, з’єднати свої промені.

Подивилась Точка на все, що вийшло і вигукнула: « Та це ж не пряма ! Тут прямо не пройдеш, прийдеться повертати. Що ж це таке ? Як це називається?

Вчитель пояснює :

- В Точки і у вас, діти, вийшов кут. Місце де з’єднались промені – вершини кута.

- А самі промені – це сторони кута.

Сіла Точка на вершину кута і, як з гірки, з’їхала спочатку по одній стороні, потім по другій.

З’їжджає і примовляє :

Від вершини по промінчику

Як з гірки проїду на камінчику.

Тільки промінь тепер – « вона »

І називається сторона.

( Під керівництвом вчителя діти вивчають віршик.)

2.Фізкультхвилинка.

3. Практична робота.

Побудувати з паличок два кути.

Показати вершини кутів, їх сторони.

ІV. Логічні задачі .

1. По вулиці ідуть два сина і два батька. Всього три людини. Чи може так бути?

2. Мене звати Анатолій. В моєї сестри тільки один брат. Як звати брата моєї сестри ?

3. В мене три олівці: жовтий, коричневий, чорний. Чи можна назвати самий довший і самий коротший олівець, якщо відомо :

- чорний олівець коротший жовтого, а жовтий коротший коричневого;

- жовтий довший чорного а чорний довший коричневого;

- жовтий довший чорного, а чорний довший коричневого;

- коричневий довший жовтого, а жовтий коротший чорного.

V. Підсумок заняття.

- З чого утворюється кут ?

- Як називається місце де з’єднуються промені ?

- Повторимо вірш про кут, який ми вивчили.

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (13)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Чотирикутники.Закріплення вивченого матеріалу.

Мета. Закріпити знання учнів про чотирикутники. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення, кмітливість.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

ІІ. Робота над темою заняття.

1.– Подорожуючи з Точкою ми вже багато чого дізналися.

- Пригадайте, з якими видами чотирикутників ми познайомилися.

- Давайте знову повернемося в Місто чотирикутників і відшукаємо там знайомі там фігури.

( Вчитель проектує на екран малюнок Міста чотирикутників, діти показують квадрати, прямокутники, ромби, інші чотирикутники).

- Покажіть вершини ромба. Скільки їх в нього ?

- Як називається відрізок, який з’єднує вершини чотирикутника

( сторони чотирикутника ).

- Покажіть сторони любого чотирикутника.

- Що спільного у квадрата і прямокутника ?

- Що спільного в ромба і квадрата ?

- Чи можна про всякий квадрат сказати, що він прямокутник ? Чому ?

- Чи можна про всякий квадрат сказати, що він ромб ? А навпаки ?

2. Робота з малюнками.

Якого кольору прямокутник?

- Квадрат ?

- Ромб ?

3.Практична робота.

а) Накресліть чотирикутник. Проведіть в ньому діагоналі.

- Скільки діагоналей можна провести в чотирикутнику ?

б) Накресліть прямокутник. Проведіть діагональ.

- На які 2 фігури поділила діагональ прямокутник ? ( 2 трикутника).

- Які це трикутники ? ( Прямокутні).

в) Побудуйте з паличок ромб.

- Які трикутники одержимо, якщо провести в ньому діагональ ?

( Рівнобедрені ).

- Проведіть 2 діагоналі ромба.

- Які кути утворяться при перетині цих діагоналей ? ( Прямі).

ІV. Логічні задачі.

1.З 7 паличок побудувати 2 квадрата.

2.Побудувати з паличок ромб.

- Покладіть олівець до ромбу так, щоб він розділив його:

а) на два трикутника;

б) на чотирикутник і трикутник;

в) на 2 чотирикутника.

V. Підсумок заняття.

- Чому квадрат, прямокутник, ромб називаються чотирикутниками ?

- Скільки діагоналей можна провести в чотирикутнику ?

- На які фігури розбиває діагональ прямокутник ?

Бібліотека
матеріалів
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (15)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Круг. Коло. Центр круга ( кола ), радіус круга ( кола).

Мета. Закріпити знання учнів про круг та коло. Познайомити з поняттями

« центр круга » (кола), « радіус круга» ( кола). Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення, кмітливість.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», циркулі.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

1. Гра « Увага ! »

ІІ. Знайомство з поняттям « центр круга» ( кола).

1.– З якими геометричними фігурами ми познайомилися на попередніх заняттях ?

- Чим вони відрізняються один від одного ?

- Якими інструментами ми користувались, щоб накреслити круг і

коло ?

- На попередньому занятті ви назвали багато предметів, які мають форму круга.

- Чи зустрічалось вам коло не на папері, а в житті ?

2. Практична робота.

- Накресліть в зошиті коло і круг.

- Зверніть увагу на точку, яку кожного разу залишає циркуль на папері, коли ми креслимо круг чи коло.

- Відмітьте її олівцем на своєму колі і кругові. Ця точка називається центром круга ( кола).

- Скільки центрів має круг ( коло) ?

ІІІ. Знайомство з поняттям « радіус круга» ( кола)

- Накресліть в зошиті коло, позначте його центр. Тепер поставте любу точку на колі і при допомозі лінійки з’єднайте цю точку з центром.

(Вчитель показує послідовність виконання роботи на дошці ).

- Ми одержали відрізок. Цей відрізок називається радіус кола.

- Накресліть коло. Проведіть в ньому радіус.

- Нагадую, радіус – це відрізок, який з’єднує яку не будь точку кола (круга) з центром.

- Накресліть коло з декількома радіусами.

- Подумайте, в одного і того самого кола радіуси будуть однакової величини чи ні ? Як це визначити ? ( Після практичної роботи – вимірювання радіусів – учні приходять до висновку, що в одного і того самого кола всі радіуси рівні між собою ).

Фізкультхвилинка.

ІV. Логічні задачі.

1.Накресліть в зошиті чотирикутник.

Покладіть олівець до чотирикутника так, щоб він поділив його:

а) на два трикутники;

б) на два чотирикутники;

в) на чотирикутник і трикутник;

г) на трикутник і п’ятикутник.

2. В гаражі стояло 12 автомобілів «Жигулі» і 20 – «Волга». З гаража виїхало 17 машин, причому невідомо, яких марок:

а) чи можна стверджувати, що в гаражі залишився хоча б 1 « Жигуль» ( Ні, 17 більше за 12);

б) чи можна стверджувати, що в гаражі залишилась хоча б одна « Волга» ?

( Так. 17 менше за 20);

в) яка найменша кількість «Волг» могла залишитись в гаражі ? ( 3 );

г) яка найбільша кількість «Волг» могла залишитись в гаражі ? (15).

V. Підсумок заняття.

- Що нового дізнались на занятті ?

- Що таке центр круга (кола) ?

- Скільки центрів має коло ( круг) ?

- Що таке радіус круга ( кола) ?

- Що ви дізнались про радіус кола ( круга)?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розробки занять, на яких вчитель у цікавій формі знайомить дітей з геометричними поняттями. Герой усіх занять Точка допомагає просто і невимушено запам'ятати геометричні фігури. Даний матеріал вчителі початкових класів можуть використовувати як в позакласній роботі, так і на уроках математики.
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    1 Клас, 2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    347
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    6
  • Номер матеріала
    BF173659
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти