Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Конспект позакласного (гурткового) заняття з математики для 1-2 класу на тему "В гостях у країни Геометрія"

Конспект позакласного (гурткового) заняття з математики для 1-2 класу на тему "В гостях у країни Геометрія"

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №BF173659
За публікацію цієї методичної розробки Гуцалюк Тетяна Валентинівна отримав(ла) свідоцтво №BF173659
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (1)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Точка, пряма.

Мета. Закріпити знання про точку, пряму. Розвивати просторову уяву. логічне мислення, пам'ять.

Обладнання. Мультимедійний проектор, лінійки, олівці.

Структура заняття

І. Вступне слово вчителя.

Повідомлення теми та мети заняття.

- Діти, нас в гості до себе запрошує незвичайна країна. Цієї країни немає на карті, але в ній є дивовижні міста, а в містах – дивовижні вулиці. Називається ця країна Геометрія. Супроводжувати нас буде важлива фігура. Ми зараз з нею познайомимось.

( Вчитель проектує на екран малюнок зображення точки ).

- Хто знає, що це таке? ( Це точка. )

- Чому ж вона так важлива ? Зараз дізнаємось.

ІІ. Робота над темою заняття .

Практична робота.

- Намалюйте в своєму зошиті дві точки.

( Вчитель демонструє на дошці.)

- З’єднайте дві точки.

Ми одержали такі лінії. Лінія і перша, і друга складаються з точок. На лінії в будь-якому місці можна поставити точку.

( Під керівництвом вчителя учні відмічають точки на одній з ліній.)

1.Знайомство з прямою лінією.

- Під лінійку в зошиті проведіть лінію.

( Вчитель показує зразок на дошці.)

_________________________________________

- Як називається ця лінія? (Пряма).

Потім дітям дається завдання провести ще одну лінію самостійно.

- На першій прямій відмітити одну точку, на другій – дві точки.

- Наступне завдання: поставити в зошиті точку, провести через неї пряму лінію. Поставити дві точки.

3. Фізкультхвилинка.

ІІІ. Логічні задачі.

1.Мама, татко і я сиділи на лавочці. В якому порядку ми сиділи на лавочці, якщо відомо, що

а) я сидів зліва від татка, а мама - зліва від мене;

б) татко сидів зліва від мене і справа від мами;

в) мама сиділа справа від мене, а татко справа від мами;

г) татко сидів справа від мене і зліва від мами.

( Задачі можна розіграти)

2.Рибак впіймав окуня, коропа і щуку. Щуку він впіймав раніше, ніж окуня, а коропа пізніше, ніж щуку. Яка риба впіймана раніше всіх ? Чи можна сказати, яка риба піймана пізніше всіх?

ІV. Підсумок заняття.

- Про яку фігуру ми говорили сьогодні на занятті?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (11)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Чотирикутники. Види чотирикутників.

Мета. Познайомити учнів з різними видами чотирикутників. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення, кмітливість.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня, олівці, фломастери.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

- Сьогодні на уроці нас чекає багато нового і цікавого. Щоб все гарно запам’ятати і зрозуміти, потрібно бути дуже уважним, тому з початку пограємо гру « Увага!»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.– А тепер давайте згадаємо нашу подорож в Місто трикутників. Чому воно так називається ?

- Чи всі будинки в цьому місті були однакові ?( Ні )

- Чому ? ( Тому, що трикутники бувають різні. )

- Побудуйте за допомогою фломастерів, олівців, паличок різні трикутники.

- Назвіть, які трикутники у вас вийшли.

2. Вчитель проектує трикутник і просить дітей визначити, який це трикутник.

( Учні впізнають в ньому рівнобедрений трикутник і доводять свою відповідь.)

- Побудуйте рівнобедрений трикутник в себе на парті. Що ви будете використовувати для побудови ? ( Два фломастера і паличку, дві палички і фломастер.)

- Як з цього рівнобедреного трикутника одержати рівносторонній ? ( Учні на партах будують рівносторонній трикутник і пояснюють як вони це роблять. )

3. Фізкультхвилинка.

ІІІ. Робота над темою заняття.

1.Знайомство з чотирикутниками.

- Скільки паличок ( фломастерів ) ми брали, щоб побудувати трикутник ?

- А зараз візьміть три фломастера і паличку, давайте спробуємо побудувати нову фігуру. ( Вчитель проектує фігуру.)

- Хто знає, яку фігуру одержали ?

- Чому ця фігура так називається ? ( Вона має чотири кути.) Покажіть їх.

- Вершини цих кутів називаються вершинами чотирикутника.

- Чотирикутник має 4 вершини і 4 сторони. Покажіть їх на нашому чотирикутнику

- Візьміть 2 палички і 2 фломастера, побудуйте чотирикутник.

- Що ви можете сказати про кути цього чотирикутника ?

- Вірно, в цього чотирикутника всі кути прямі. Отже – це прямокутник.

- А, що ви можете сказати про сторони цього чотирикутника ? Вірно, в прямокутника протилежні сторони рівні між собою.

- Чи є навколо нас предмети прямокутної форми ? Назвіть їх.

- За допомогою 4 паличок побудуйте чотирикутник.

- Що ви скажете про кути цього чотирикутника ? Сторони ?

- Прямокутник, в якого всі кути прямі а сторони рівні між собою називається квадратом.

Діти разом з вчителем вивчають вірш:

Він давно знайомий мій,

Кожний кут в нього прямий.

Однакову довжину

Подарували всі сторони йому.

З вами познайомитись він рад,

А зовуть його – квадрат.

2. Робота в зошитах.

- Накресліть в зошиті прямокутники.

ІV. Логічні задачі.

1. З 10 однакових паличок скласти 3 однакових квадрати.

2. Побудувати з паличок таку фігуру:

Скільки тут квадратів ?

- Як забрати 2 палички, щоб залишилось 3 квадрати ? 2 квадрати ?

V. Підсумок заняття.

- Що ви дізнались про чотирикутники ?

- Чим прямокутник відрізняється від квадрата ?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (12)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Чотирикутник. Ромб.

Мета. Познайомити учнів з ромбом. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення, кмітливість.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Повторення про чотирикутники. На екран проектується малюнок.

- Що спільного між цими фігурами. ( Це чотирикутники, в них по 4 вершини і по 4 сторони.)

- Покажіть квадрат. Скільки їх ? ( 1 )

- Скільки прямокутників на цьому малюнку ?

- Покажіть їх.

ІІІ. Робота над темою заняття.

1. Практична робота.

- Візьміть 4 палички і складіть ось таку фігуру:

- Чи можна цей чотирикутник назвати квадратом ? ( Ні )

- Чому ? Адже у нього всі сторони рівні ?

( В цього чотирикутника не прямі кути.)

- Така фігура називається ромб.

- Побудуйте декілька ромбів з паличок.

2. Робота в зошиті.

- Поставте в куточку клітинки точку. Від цієї точки відрахуйте вправо і вліво однакову кількість клітинок і поставте точки. Тепер від цієї точки

( 1 ) відрахуйте однакову кількість клітинок вверх і вниз та поставте точки. З’єднайте 4 точки, що одержали. Яка фігура у вас вийшла ? ( Ромб)

- Як перевірити, що накреслений чотирикутник ромб ?

( Виміряти сторони. Вони повинні бути однакової довжини. )

2. Фізкультхвилинка.

ІV. Логічні задачі.

1. Розставте 8 стільців так, щоб біля кожної стіни було 3 стільці.

2. В корзині лежало 5 яблук. Як поділити ці яблука між 5 дівчатками, щоб кожна дівчинка одержала по 1 яблуці і щоб одне яблуко залишилось в корзині.

3. В одного чоловіка запитали скільки в нього дітей ? Він відповів: в мене 4 сини і в кожного з них є рідна сестра. Скільки дітей було у нього ?

V. Підсумок заняття.

- З яким новим видом чотирикутника сьогодні познайомилися ?

- Що спільного у ромба і квадрата ?

- Чим вони відрізняються один від одного ?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (13)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Різні види чотирикутників. Діагональ.

Мета. Закріпити вміння розпізнавати різні види чотирикутників. Познайомити учнів з поняттям « діагональ». Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення, кмітливість.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

1. Гра « Увага ! »

- Сьогодні разом з Точкою і Циркулем ми знову відправляємось в гості до надзвичайної країни Геометрія. Ви знаєте, що для того, щоб все, що ми побачимо в цій країні зрозуміти, потрібно бути дуже уважним. Тому перед нашою подорожжю ми потренуємось.

Вчитель проектує на екран малюнки.

- Назвіть і покажіть на малюнках знайомі вам геометричні фігури.

- З яких геометричних фігур складається будинок ?

- З яких геометричних фігур складається ялиночка ? Скільки їх ?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Подорож по країні Геометрія.

Вчитель проектує малюнки Точки, Циркуля і міста, в якому будинки, їх дахи, вікна, двері мають форму різних чотирикутників.

- Цього разу Точка з Циркулем вирішили продовжити свою подорож на літаку. Пам’ятаєте, в яке місто вони потрапили минулого разу ? ( В місто трикутників )

- Чим було незвичайне це місто ? ( Там жили майстри-будівельники, веселі трикутники. Всі будинки і навіть дахи в цьому місті трикутні.)

- Що ви дізнались в цьому місті про трикутники ? ( Трикутники бувають гострокутні, прямокутні, тупокутні. Трикутників з двома прямими чи з двома тупими кутами не буває.)

- З цього міста і відправилися наші мандрівники дальше на літаку. Летіли – летіли, раптом бачать перед собою місто. Також незвичайне місто і зовсім не схоже на те, з якого вони прилетіли. Подивіться уважно на це місто. Як його можна назвати ?

( Місто чотирикутників.)

Так, Точка з Циркулем потрапили в місто чотирикутників. Пройдемося і ми вулицями цього міста. А проходячи, будемо знаходити прямокутники, квадрати, інші чотирикутники. ( Діти називають знайомі фігури ).

2.Практична робота.

а) Побудувати квадрат. Що для цього потрібно взяти ? ( 4 полички ).

б) Побудувати прямокутник . Що для цього потрібно взяти ? ( 2 палички і 2 фломастера, чи 2 олівця).

- Чому не можна взяти 4 фломастера ?

в) Побудувати чотирикутник з 3 паличок і одного фломастера. Чи можна його назвати квадратом ? Прямокутником ? Чому ?

ІІІ. Робота над темою заняття.

1.Знайомство з поняттям « діагональ»

Робота в зошитах.

а) Накресліть в зошиті квадрат.

- З’єднайте дві протилежні його вершини при допомозі відрізка. Відрізок, який з’єднує дві протилежні вершини, називається діагональ.

б) Накресліть в зошиті прямокутник.

- Подумайте, скільки діагоналей в ньому можна провести ?

- Чи можна провести 2 , 3 діагоналі ? Чому не можна ?

в) Накресліть чотирикутник.

- Проведіть в ньому діагоналі. Скільки їх ?

Висновок : в чотирикутнику 2 діагоналі.

ІV. Логічні задачі.

1. Два хлопчика грали шашки 2 години. Скільки часу грав кожний з них ?

2. З 7 однакових паличок скласти 2 квадрата.

3. З 5 паличок скласти 2 трикутника і 1 чотирикутник.

V. Підсумок заняття.

- З якими видами чотирикутників ви познайомилися ?

- Що таке діагональ чотирикутника ?

- Скільки може бути діагоналей в чотирикутнику ?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (13)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Чотирикутники.Закріплення вивченого матеріалу.

Мета. Закріпити знання учнів про чотирикутники. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення, кмітливість.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

ІІ. Робота над темою заняття.

1.– Подорожуючи з Точкою ми вже багато чого дізналися.

- Пригадайте, з якими видами чотирикутників ми познайомилися.

- Давайте знову повернемося в Місто чотирикутників і відшукаємо там знайомі там фігури.

( Вчитель проектує на екран малюнок Міста чотирикутників, діти показують квадрати, прямокутники, ромби, інші чотирикутники).

- Покажіть вершини ромба. Скільки їх в нього ?

- Як називається відрізок, який з’єднує вершини чотирикутника

( сторони чотирикутника ).

- Покажіть сторони любого чотирикутника.

- Що спільного у квадрата і прямокутника ?

- Що спільного в ромба і квадрата ?

- Чи можна про всякий квадрат сказати, що він прямокутник ? Чому ?

- Чи можна про всякий квадрат сказати, що він ромб ? А навпаки ?

2. Робота з малюнками.

Якого кольору прямокутник?

- Квадрат ?

- Ромб ?

3.Практична робота.

а) Накресліть чотирикутник. Проведіть в ньому діагоналі.

- Скільки діагоналей можна провести в чотирикутнику ?

б) Накресліть прямокутник. Проведіть діагональ.

- На які 2 фігури поділила діагональ прямокутник ? ( 2 трикутника).

- Які це трикутники ? ( Прямокутні).

в) Побудуйте з паличок ромб.

- Які трикутники одержимо, якщо провести в ньому діагональ ?

( Рівнобедрені ).

- Проведіть 2 діагоналі ромба.

- Які кути утворяться при перетині цих діагоналей ? ( Прямі).

ІV. Логічні задачі.

1.З 7 паличок побудувати 2 квадрата.

2.Побудувати з паличок ромб.

- Покладіть олівець до ромбу так, щоб він розділив його:

а) на два трикутника;

б) на чотирикутник і трикутник;

в) на 2 чотирикутника.

V. Підсумок заняття.

- Чому квадрат, прямокутник, ромб називаються чотирикутниками ?

- Скільки діагоналей можна провести в чотирикутнику ?

- На які фігури розбиває діагональ прямокутник ?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (3)

(заняття для гурткової, пкласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Відрізок, промінь.

Мета. Закріпити поняття « відрізок», « промінь». Навчити порівнювати відрізки при допомозі циркуля. Розвивати логічне мислення, уяву учнів.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», олівці, лінійки, циркулі, палочки для рахунку в кожного учня.

Структура заняття

І. Вправа на розвиток уваги.

ІІ. Робота над темою заняття.

1. Розповідь вчителя.

- Ви готові іти в гості? Відправляємося разом з Точкою.

( Свою розповідь вчитель ілюструє малюнками, які проектує на екран.)

- Вийшла Точка на пряму і пішла по цій прямій. І ми прослідуємо за нею.

______________________________________________

Йшла – йшла, втомилась Точка, зупинилась і говорить: « Чи довго я буду ще йти ? Де кінець прямої ? »

- Яку відповідь ви їй дасте?

( У прямої немає кінця)

Засмутилась Точка: « Як же мені бути ? Так і йти без кінця ? »

Тут з’явились ножиці. Дізнались вони, чому засмутилась Точка, взяли і розрізали пряму з однієї, а потім з другої сторони.

____________ _________________ ____________

- Як цікаво, - вигукнула Точка, - це що ж і з моєї прямої вийшло ? З однієї сторони кінець і з другої сторони кінець.

Учні пояснюють, що це відрізок – частина прямої, обмеженої з обох сторін. А те, що залишилось, - промені, в них кінець тільки з однієї сторони.

відрізок

промінь

Промені схожі на промінчики сонечка.

2. Практичне завдання.

а) Накреслити відрізок в зошиті.

( Учні креслять відрізок по клітинках при допомозі лінійки.)

б) Вчитель проектує малюнок, на якому зображені відрізки різного кольору.

- Скільки на малюнку відрізків ?

- Який самий довший ?

- Які відрізки однакової довжини ?

- Ми визначили, що ці відрізки однакової довжини, на око, тому могли і помилитися. А що нам допоможе визначити рівні відрізки ?

( Серед відповідей учнів може бути пропозиція виміряти відрізки лінійкою. )

в) Знайомство з циркулем, як вимірювальним приладом.

Вчитель роздає учням циркулі і пояснює, як при допомозі циркуля можна порівняти відрізки. Під керівництвом вчителя учні креслять в зошиті два відрізки ( обов’язково один повинен бути коротший другого ) і порівнюють їх за допомогою циркуля. Потім дітям дається завдання порівняти за допомогою циркуля олівець і ручку, ручку і палочку, інші предмети.

1. Фізкультхвилинка.

ІІІ. Логічні задачі.

1. Коля ростом вищий Васі, але нижчий за Сергійка. Хто вищий, Вася чи Сергійко ?

Іра і Наталка однаково зросту. Наталка ростом вища Олі, а Таня вища Іри. Хто вищий Таня чи Оля ?

2. В сім ї декілька дітей. Одна дитина говорить, що в неї є один брат і одна сестра. Друга дитина говорить, що в неї не має ні однієї сестри. Скільки дітей в сім ї ? Скільки в сім ї дівчаток і скільки хлопчиків ?

ІV. Підсумок заняття.

- Що таке відрізок ?

- Що таке промінь ?

- Як можна визначити довжину відрізка ?

- Як можна порівняти відрізки ?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (6)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 клас

Тема. Закріплення вивченого матеріалу.

Мета. Узагальнити знання учнів, Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, просторову уяву.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», олівці, лінійки, косинець, палички для рахунку.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

1. Гра « Увага! »

Чим відрізняються чоловічки один від одного ?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Давайте згадаємо, з чого розпочала свій шлях Точка ? ( Вона пройшла по прямій.)

- А що ви знаєте про пряму ? ( Вона складається з багатьох точок і безкінечна.)

- Що вийшло, коли ножиці розрізали пряму ? ( Відрізок і промені.)

- Що зробила Точка з променів ? ( Кут.)

- Як порівняти кути ? ( Накласти один на одного.)

- Який з кутів : прямий, гострий чи тупий самий більший ? ( Тупий.)

- Який самий маленький ? ( Гострий.)

Відповіді учнів ілюструються малюнками, які використовувались на попередніх заняттях.

ІІІ. Закріплення пройденого матеріалу.

1. Практична робота:

а)Накресліть в зошиті пряму, відрізок, кут. ( Один учень виконує завдання біля дошки.)

б) Побудувати з паличок прямий кут, гострий і тупий.

2. Фізкультхвилинка.

ІV. Логічні задачі .

1.Щоб зварити 1 кг м’яса потрібно 1 година . За скільки годин звариться 2 кг такого ж м’яса ?

2. В сім ї декілька дітей. Одна дитина говорить, що в неї є один брат і одна сестра. Друга дитина говорить, що в неї немає ні одного брата. Скільки дітей в сім ї ? ( 3 – 2 дівчинки, 1 хлопчик.)

3. Скільки в кімнаті кошенят, якщо в кожному з 4-х кутів кімнати сидить по одному кошеняті, а напроти Фкожного кошеняти сидить по 3 кошеняти ?

( 4 кошенят. )

V. Підсумок заняття.

- Чим сьогодні займалися на занятті ?

- Що сподобалось найбільше ?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (7)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Ламана лінія. Трикутник.

Мета. Познайомити учнів з поняттям « ламана» і геометричною фігурою – трикутником. Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, просторову увагу.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», олівці, лінійки, палички для рахунку.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

Знайти відмінності.

ІІ. Робота над темою заняття.

1.Подорож з Точкою.

- А тепер відправимось разом з Точкою знову в подорож. Йде Точка, йде і раптом невдача ! Дорогу перегородила велика річка.

- Що ж нам робити ? Невже повертатись ?

- І тут на допомогу Точці прийшли її друзі – відрізки. З’єднались вони всі разом і вийшов чудовий місток.

- Подивилась Точка на цей місточок тай каже : « Ось яка цікава лінія вийшла! »

Вчитель пояснює, що така лінія називається ламана. Відрізки, що її склали – ланки ламаної.

- Відшукайте на малюнку ламану лінію.

- Із скількох ланок вона складається ?

- Накресліть самі ламану з 4 ланок.

- З відрізків можна отримати різні ламані.

  • Це незамкнені ламані.

- Це замкнена ламана. Скільки ланок має ця ламана ?

- Що одержали, коли ланки замкнулись ? ( Трикутник)

Дальше вчитель знайомить з поняттям « вершина» трикутника,

« сторони» трикутника.

- Скільки вершин в трикутника ?

- А кутів ?

2. Фізкультхвилинка.

3. Практична робота.

а) З паличок скласти трикутник. Скільки паличок використали ?

- Покажіть вершини трикутника, його сторони.

б) З 4 паличок скласти три трикутники.

в) Створити , як можна більше предметів, використовуючи трикутники.

ІІІ. Логічні задачі .

1. На столі стояло 3 склянки з вишнями. Костя з’їв одну склянку вишень. Скільки склянок залишилось ? ( 3 )

2. Льоня на дорогу в школу з дому витрачає 5 хвилин. Скільки хвилин він витратить, якщо піде вдвох з сестрою ?

ІV. Підсумок заняття .

- З чого складається ламана ?

- Яка фігура називається трикутником ?

- Яке завдання найбільш сподобалось ?

Тема. Різні види трикутників.

Мета. Познайомити учнів з різними видами трикутників. Розвивати увагу, просторову уяву, логічне мислення.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», олівці, лінійки, палички для рахунку.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

- Сьогодні разом з Точкою продовжимо цікаву подорож по країні Геометрія, але, щоб запам’ятати все, що ми там побачимо, нам потрібно бути дуже уважними. Тому, як завжди перед подорожжю потренуємо свою увагу.

1. Гра « Увага ! »

- Чим відрізняються будинки один від одного ?

- Назвіть знайомі геометричні фігури, які є на малюнках.

ІІ. Робота над темою заняття.

1.В гостях у країни Геометрія.

Вчитель проектує малюнки, Точки, Циркуля і міста, в якому будинки і дахи мають форми трикутників.

- Йшли, йшли Точка з Циркулем, побачили вдалині якесь місто. Підійшли ближче – дивляться - це незвичайне місто. Як ви думаєте, діти, що це за місто ? Так, це місто трикутників . Там живуть майстри – будівельники – веселі трикутники. Але пропускають в своє місто лише того, хто хоче багато дізнатися про трикутники і також вміє будувати. Вони дали завдання Точці і Циркулю побудувати багато - багато кутів, трикутників. Допоможемо їм.

2. Практична робота.

а) Побудувати з паличок прямий кут, гострий кут, тупий кут.

б) Побудувати з паличок трикутник:

- Які кути в цього трикутника ? ( Гострі )

- То як він буде називатися ? ( Гострокутний трикутник )

в) Чи буває трикутник з прямим кутом ? ( Буває )

- Його легко накреслити в зошиті.

Накресліть прямий кут, з’єднайте кінці відрізків.

- Цей трикутник називається прямокутний трикутник.

Вчитель ставить завдання подумати, чи може трикутник з двома прямими кутами ? ( Тупими ?)

Діти пробують побудувати такі трикутники при допомозі поличок і приходять до висновку, що трикутників з двома прямими чи тупими кутами не буває.

3.Фізкультхвилинка.

ІІІ. Логічні задачі .

1. Коли гусак стоїть на одній нозі, його маса становить 2 кг. Яка буде маса гусака, якщо він стане на дві ноги ?

2. Лежали цукерки у вазі. Дві матері і дві доньки та бабуся з внучкою взяли по одній цукерці і їх не стало. Скільки цукерок було у вазі ? ( 3)

3. З п’яти паличок побудувати два трикутники.

ІV. Підсумок заняття .

- Як називається трикутник з прямим кутом ?

- Який трикутник називається гострокутним ? Тупокутним ?

- Чи може в трикутнику бути два тупих кути ?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (8)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Трикутник. Рівносторонні трикутники.

Мета. Закріпити уяву учнів про різні види трикутників. Познайомити з рівносторонніми трикутниками. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

1. Гра « Увага ! »

Порівняння фігур.

Вчитель проектує малюнки.

- Чим відрізняються одна від іншої ?

- З яких геометричних фігур вони складаються ?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Практична робота.

- Поставити на папері в клітинку 3 точки так:

- З’єднайте їх відрізками. Яку фігуру одержали ?Який це трикутник ?

(Гострокутний ) Чому ?

- Поставте по іншому 3 точки на папері.

Які трикутники одержали ? ( Прямокутний, тупокутний) Чому ?

ІІІ. Робота над темою заняття.

1. Практична робота.

Скільки потрібно взяти паличок, щоб побудувати трикутник ?

- Чи з будь-яких паличок можна побудувати трикутник ?

( Вчитель роздає учням по 3 палички, всі різної довжини, але обов’язково так, щоби дві маленькі були разом коротші однієї великої.)

Учні пробують з цих паличок скласти трикутник і приходять до висновку, що з таких паличок трикутник побудувати не можна.

Вчитель пояснює, що трикутник можна одержати в тому випадку, якщо дві палички з трьох разом повинні бути довші третьої, тобто, в будь-якому трикутнику дві сторони разом довші третьої.

Візьміть три однакові палички. Перевірте, чи можна з них скласти трикутник.

- Які кути в цього трикутника ? ( Гострі )

- Як він називається ? ( Гострокутний )

- Що ви можете сказати про сторони цього трикутника ?

( Всі сторони однакові.)

Вчитель робить висновок, що трикутник, в якого всі сторони рівні, називається рівносторонній трикутник.

2. Фізкультхвилинка.

ІV. Логічні задачі.

V. Підсумок заняття.

- Що нового дізналися про трикутники ?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

В гостях у країни Геометрія (9)

(заняття для гурткової, позакласної роботи з математики в 1-2 класах)

Тема. Трикутники. Рівнобедрений трикутник.

Мета. Закріпити знання учнів про різні види трикутників. Познайомити з рівнобедреним трикутником. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять, та логічне мислення.

Обладнання. Мультимедійний проектор, картки для гри « Увага!», палички для рахунку в кожного учня, олівці, фломастери, різні види трикутників.

Структура заняття

І. Вправи на розвиток уваги.

1. Гра « Увага ! »

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1 - Давайте згадаємо, в яке незвичайне місто ми допомогли потрапити Точці під час нашої подорожі ? ( Місто трикутників. )

- Чим воно цікаве ? ( Там все має форму трикутників. )

- Давайте знову повернемося в це місто.

( Вчитель проектує малюнок Міста трикутників)

Знайдіть в Місті трикутників, прямокутний трикутник, тупокутний трикутник, гострокутний трикутник, рівносторонній трикутник. ( Запитати в дітей, чому вони так називаються .)

2. Практична робота. Робота в парах.

- Спробуйте і ви з трикутників побудувати своє місто.

ІІІ. Робота над темою заняття.

1.Практична робота.

- Візьміть два однакових фломастера і паличку, побудуйте трикутник.

- Порівняйте сторони цього трикутника. ( Діти роблять висновок, що в цього трикутника дві сторони однакової довжини.)

Вчитель робить висновок: трикутник, який має дві однакові сторони називається рівнобедреним.

2.Робота в зошитах.

- Накресліть в зошиті рівнобедрений трикутник.

3. Розпізнавання рівнобедрених трикутників.

- Знайдіть в Місті трикутників рівнобедрені трикутники.

- Відшукайте рівносторонній трикутник. Подумайте, чи можна про кожний рівносторонній трикутник сказати, що він рівнобедрений ? Чи можна, навпаки, сказати про кожний рівнобедрений трикутник, що він рівносторонній ?

ІV. Логічні задачі.

1. З 7 паличок скласти три трикутники.

2. Коли гусак стоїть на одній нозі, його маса 2 кг , яка буде маса гусака, коли він встане на дві ноги ?

3. Що важче, 1 кг вати чи 1,5 кг заліза ?

4. В корзині лежить 2 яблука і 6 грушок. Не дивлячись, дістають з корзини 4 фрукти. Якими фруктами вони можуть бути ?

V. Підсумок заняття.

- З якими трикутниками познайомилися сьогодні на занятті ?

- Який трикутник називається рівнобедреним ?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розробки занять, на яких вчитель у цікавій формі знайомить дітей з геометричними поняттями. Герой усіх занять Точка допомагає просто і невимушено запам'ятати геометричні фігури. Даний матеріал вчителі початкових класів можуть використовувати як в позакласній роботі, так і на уроках математики.
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    1 Клас, 2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    656
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    14
  • Номер матеріала
    BF173659
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №BF173659
За публікацію цієї методичної розробки Гуцалюк Тетяна Валентинівна отримав(ла) свідоцтво №BF173659
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти