Конспект показового уроку і презентація з теми "Стандартний вигляд числа" у 8 класі

Алгебра

23.03.2020

633

0

19

Для кого: 8 Клас
Опис документу:
Домогтися засвоєння учнями змісту понять «стандартний вигляд числа», «порядок числа», сформувати вміння застосовувати вивчені поняття для запису числа у стандартному вигляді, визначення його порядку та виконання дій із величинами в стандартному вигляді в прикладних задачах; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, математичну мову та здатність до прийняття нестандартних рішень; прищеплювати пізнавальний інтерес до математики, як науки, без якої сприйняття навколишнього світу неможливе.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Стандарний вигляд числа
Слайд № 1

Стандарний вигляд числа

Учітеся, брати мої, думайте, читайте… Т. Г. Шевченко Епіграф уроку
Слайд № 2

Учітеся, брати мої, думайте, читайте… Т. Г. Шевченко Епіграф уроку

Встановіть відповідність
Слайд № 3

Встановіть відповідність

Встановіть відповідність
Слайд № 4

Встановіть відповідність

Усний рахунок 1. 2,2 ∙ 10 = … 2. 20,16 ∙ 100 = … 3. 1,3 : 100 = … 4. 1,909 ∙ 100 = … 5. 0,0012 ∙ 10000 = … 6. 0,51 : 1000 = … 222 20162 0,0132 190,...
Слайд № 5

Усний рахунок 1. 2,2 ∙ 10 = … 2. 20,16 ∙ 100 = … 3. 1,3 : 100 = … 4. 1,909 ∙ 100 = … 5. 0,0012 ∙ 10000 = … 6. 0,51 : 1000 = … 222 20162 0,0132 190,9 12 0,000512

5980000000000000000000 т 0,02 см 0,000006 мм 0,000000003 см 123000000000000 клітин
Слайд № 6

5980000000000000000000 т 0,02 см 0,000006 мм 0,000000003 см 123000000000000 клітин

МЕТА: домогтися засвоєння учнями змісту понять «стандартний вигляд числа», «порядок числа», сформувати вміння застосовувати вивчені поняття для зап...
Слайд № 7

МЕТА: домогтися засвоєння учнями змісту понять «стандартний вигляд числа», «порядок числа», сформувати вміння застосовувати вивчені поняття для запису числа у стандартному вигляді, визначення його порядку та виконання дій із величинами в стандартному вигляді в прикладних задачах; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, математичну мову та здатність до прийняття нестандартних рішень; прищеплювати пізнавальний інтерес до математики, як науки, без якої сприйняття навколишнього світу неможливе.

Основні поняття Число n називається порядком числа b. Додатній порядок – велике число. Від’ємний порядок – мале число. У стандартному вигляді можна...
Слайд № 8

Основні поняття Число n називається порядком числа b. Додатній порядок – велике число. Від’ємний порядок – мале число. У стандартному вигляді можна подати будь-яке додатне число. Означення. Стандартним виглядом числа b називають його запис у вигляді a ∙ 10n , де 1 ≤ a < 10. !

1. Радіус планети Юпітер 71300000 м. Подайте дану величину у стандартному вигляді. Розв’язання. 71300000 м = 7,13 ∙10 7 м. 2. Діаметр бактерії пнев...
Слайд № 9

1. Радіус планети Юпітер 71300000 м. Подайте дану величину у стандартному вигляді. Розв’язання. 71300000 м = 7,13 ∙10 7 м. 2. Діаметр бактерії пневмонії 0,00011 мм. Подайте дану величину у стандартному вигляді. Розв’язання. 0,00011 мм =1,1 ∙10 -4 мм. Приклади

Дослідіть, які з чисел записані у стандартному вигляді. Відповідь поясніть. Назвіть порядок стандартного числа. 1. 2,3 ∙ 108 2. 0,4 ∙ 10–15 3. 3,27...
Слайд № 10

Дослідіть, які з чисел записані у стандартному вигляді. Відповідь поясніть. Назвіть порядок стандартного числа. 1. 2,3 ∙ 108 2. 0,4 ∙ 10–15 3. 3,27 ∙ 10–11 4. 4,2 ∙ 1005 5. 0,74 ∙ 10–17 6. 17 ∙ 1014 7. 10 ∙ 104

Н Ь Ю Т Н О Завдання Ь Т Н Ю Н О 1)52000000 52 ∙ 106 5,2 ∙ 106 5,2 ∙ 107 52 ∙ 105 5,2 ∙ 105 52 ∙ 102 2)2180000 2,18∙106 2,18∙108 21,8∙105 21,8∙106 ...
Слайд № 11

Н Ь Ю Т Н О Завдання Ь Т Н Ю Н О 1)52000000 52 ∙ 106 5,2 ∙ 106 5,2 ∙ 107 52 ∙ 105 5,2 ∙ 105 52 ∙ 102 2)2180000 2,18∙106 2,18∙108 21,8∙105 21,8∙106 218∙104 21,8∙10–6 3)40,44 4,044∙103 4,04∙10–3 404,4∙102 4,044∙10 4,44 ∙102 4,044∙10–1 4)0,85 85 ∙ 102 8,5 ∙ 10–1 85 ∙ 10 85∙ 10–2 8,5 ∙ 10 8,5 ∙ 103 5)0,00281 28,1∙ 104 2,81∙ 10–4 2,81∙ 103 2,81∙ 104 2,81∙ 102 2,81∙ 10–3 6)0,0000035 0,35∙ 106 3,5∙ 105 3,5∙ 10–5 35∙ 107 3,5∙ 10–6 35∙ 10–7

Ісаак Ньютон- англійський математик, фізик. Удосконалив запис числа в стандартному вигляді та користувався ними на практиці.
Слайд № 12

Ісаак Ньютон- англійський математик, фізик. Удосконалив запис числа в стандартному вигляді та користувався ними на практиці.

Слайд № 13

Слайд № 14

Слайд № 15

Слайд № 16

Слайд № 17

Слайд № 18

Слайд № 19

Слайд № 20

Слайд № 21

Будьте здорові!!!
Слайд № 22

Будьте здорові!!!

Подати величини у стандартному вигляді. Завдання для ГРУПИ №1 Протяжність шосейних доріг Вінницької області 8900км. Площа території Теплицького рай...
Слайд № 23

Подати величини у стандартному вигляді. Завдання для ГРУПИ №1 Протяжність шосейних доріг Вінницької області 8900км. Площа території Теплицького району 810000000м2. Масa пташки колібрі дорівнює 0,0017кг. Час, протягом якого світло проходить крізь віконне скло – 0,00000000001с. Завдання для ГРУПИ №2 Довжина річки Південний Буг 806км. Площа території Вінницької області 26500000000м2. Середня швидкість слимака 0,0005км/год. Діаметр атома водню 0,0000001мм.

В таблиці наведено врожай озимої пшениці по сортах по філії «Маломочульська» за 2015 рік. Розташуйте дані величини: ГРУПА №1 в порядку зростання, Г...
Слайд № 24

В таблиці наведено врожай озимої пшениці по сортах по філії «Маломочульська» за 2015 рік. Розташуйте дані величини: ГРУПА №1 в порядку зростання, ГРУПА №2 в порядку спадання. Сорт озимої пшениці Врожай Вінничанка 9,87∙103ц Заграва одеська 1,67∙104ц Місія одеська 1,33∙104ц Золотоколоса 4,39∙104ц Смуглянка 3∙103ц Кубус 1,88∙104ц

ВІДПОВІДЬ ГРУПА №1 ГРУПА №2 Смуглянка Золотоколоса Вінничанка Кубус Місія одеська Заграва одеська Заграва одеська Місія одеська Кубус Вінничанка Зо...
Слайд № 25

ВІДПОВІДЬ ГРУПА №1 ГРУПА №2 Смуглянка Золотоколоса Вінничанка Кубус Місія одеська Заграва одеська Заграва одеська Місія одеська Кубус Вінничанка Золотоколоса Смуглянка

Підказка (3,2 ∙ 103) ∙ (3 ∙ 104) = = (3,2 ∙ 3) ∙ (103 ∙104) = = 9,6 ∙ 107
Слайд № 26

Підказка (3,2 ∙ 103) ∙ (3 ∙ 104) = = (3,2 ∙ 3) ∙ (103 ∙104) = = 9,6 ∙ 107

Задача для ГРУПИ №1. Який шлях пройде світло за 4,8 ∙106 с, якщо швидкість світла 3∙105 км/с? Задача для ГРУПИ №2. Знайти масу залізної плити об’єм...
Слайд № 27

Задача для ГРУПИ №1. Який шлях пройде світло за 4,8 ∙106 с, якщо швидкість світла 3∙105 км/с? Задача для ГРУПИ №2. Знайти масу залізної плити об’ємом 2 ∙10-1 м3. Густина заліза 7,8 ∙105 кг/м3.

Це цікаво! Кран на кухні повинен бути повністю відкритий 45 років, щоб показати кількість крові, яку перекачує серце людини протягом життя.
Слайд № 28

Це цікаво! Кран на кухні повинен бути повністю відкритий 45 років, щоб показати кількість крові, яку перекачує серце людини протягом життя.

Графічний диктант 1. Число 3∙1010 записане в стандартному вигляді. 2. Число 0,81∙106 записане в стандартному вигляді. 3. Число 7,45∙10–5 записане в...
Слайд № 29

Графічний диктант 1. Число 3∙1010 записане в стандартному вигляді. 2. Число 0,81∙106 записане в стандартному вигляді. 3. Число 7,45∙10–5 записане в стандартному вигляді. – «так» – «ні»

4. Число 50 записане в стандартному вигляді. 5. Чи правильне твердження: «Чим більший порядок числа, тим більше саме число»? 6. Якщо порядок числа ...
Слайд № 30

4. Число 50 записане в стандартному вигляді. 5. Чи правильне твердження: «Чим більший порядок числа, тим більше саме число»? 6. Якщо порядок числа від’ємний, то і саме число від’ємне. 7. В стандартному вигляді можна записати будь-яке додатне число.

Ключ
Слайд № 31

Ключ

Логічна вправа. Вставте пропущений вираз: 3∙ 1058 5∙ 1025 6∙ 1032 63b9c3 7bc2 ?
Слайд № 32

Логічна вправа. Вставте пропущений вираз: 3∙ 1058 5∙ 1025 6∙ 1032 63b9c3 7bc2 ?

Що? Де? Коли? Як? Чим? Хто?
Слайд № 33

Що? Де? Коли? Як? Чим? Хто?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТЕМА. СТАНДАРТНИЙ ВИГЛЯД ЧИСЛА

МЕТА: домогтися засвоєння учнями змісту понять «стандартний вигляд числа», «порядок числа», сформувати вміння застосовувати вивчені поняття для запису числа у стандартному вигляді, визначення його порядку та виконання дій із величинами в стандартному вигляді в прикладних задачах; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, математичну мову та здатність до прийняття нестандартних рішень; прищеплювати пізнавальний інтерес до математики, як науки, без якої сприйняття навколишнього світу неможливе.

Тип уроку: урок-дослідження.

Обладнання: мультимедійне обладнання, ноутбук, презентація, картки для «Доміно», картки із завданнями, фломастери, стандартний папір, калькулятори, годинник.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель. 1. Мої розумні учні. Сьогодні ви співавтори цього уроку.

  • Продемонструйте свою грамотність.

  • Сприймайте інформацію вдумливо.

  • Цінуйте одержані знання і час.

  • Не бійтесь помилятися!

  • Вірте у свої сили!

  • Майте гарний настрій!

2. Діти, як ви розумієте думку великого Кобзаря? (слайд 2).

3. Отож, всі на місці, всі здорові. До уроку всі готові. Запишіть у зошити дату, «Класна робота».

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Дидактична гра «Встановлення відповідності» (слайди 3 і 4) (перевірка вправ з підручника «Алгебра-8»/Мерзляк №275, 277).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Дидактична гра «Математичне доміно» по темі «Степінь з цілим показником та його властивості».

(Клас розділено на 2 групи. Та група, яка першою правильно складе «доміно», перевіряє правильність у іншої групи.)

a n = …

1

an

(ab)n = …

(am)n = …

  • Інтерактивна вправа «Ланцюжок» (слайд 5) на повторення теми «Множення і ділення десяткового дробу на розрядну одиницю 10, 100 і т. д.

(Учні ланцюжком задають приклади один одному).

IV. Мотивація навчальної діяльності

(Слайд 6).

Усі числа, які ви бачите на екрані, містять значну інформацію. Такими числами виражаються: маса Планети Земля, кількість клітин людини, Довжина інфузорії-туфельки, товщина плівки мильної бульбашки.

Запишіть у зошитах масу Землі. Які труднощі виникли під час запису числа? Уявіть, що ці числа ще потрібно додавати або множити. Можна допустити помилку. Який вихід із ситуації?

V. Вивчення нового матеріалу

Записати за допомогою степеня. Адже це зробить запис компактнішим.

Тема уроку. Стандартний вигляд числа.

Мета уроку. (На слайді 7).

Учні повинні знати:

  • що таке стандартний вигляд числа;

  • що таке порядок числа.

Учні повинні уміти:

  • записувати числа у стандартному вигляді;

  • визначати порядок чисел;

  • виконувати дії над величинами в прикладних задачах, записаними у стандартному вигляді.

Пояснення нового матеріалу (слайд 8).

Як подати число у стандартному вигляді? (слайд 9).

VI. Закріплення знань

Колективна робота. Виконання усних вправ. (слайд 10)

  1. Тестова робота в парах «Магічна таблиця» (слайди 11 і 12)

3.Офтальмологічна пауза (гімнастика для очей) (слайди 13–22).

4. Дослідження в групах

Завдання 1. Виконати дослідження в області географії, фізики та хімії.(слайд 23)

Група 1. Подати величини в стандартному вигляді.

  1. Протяжність шосейних доріг Вінницької області 8900км.

  2. Площа території Теплицького району 810000000м2.

  3. Маса пташки колібрі дорівнює 0,0017кг.

  4. Час, протягом якого світло проходить крізь віконне скло – 0,00000000001с.

Група 2. Подати величини в стандартному вигляді.

  1. Довжина річки Південний Буг 806км.

  2. Площа території Вінницької області 26500000000м2.

  3. Середня швидкість слимака 0,0005км/год.

  4. Діаметр атома водню 0,0000002мм.

Завдання 2. Виконати дослідження в області сільського господарства. (слайди 24, 25).

Завдання 3. Розвязування прикладних задач з використанням підказки. (слайди 26, 27).

5. Практична робота.

Завдання. Виміряйте пульс за 1хв. На калькуляторі обчисліть, скільки ударів здійснило ваше серце за час вашого життя. Одержане число подайте у стандартному вигляді.

(пульс × 13 років × 365 днів × 24 години × 60 хвилин).

(Слайд 28). Це цікаво!

VII. Контроль знань

Графічний диктант (учні пишуть відповіді маркерами на стандартних листках, піднімають для перевірки). (слайди 29, 30)

«так» «ні»

  1. Число 3∙1010 записане в стандартному вигляді.

  2. Число 0,81∙106 записане в стандартному вигляді.

  3. Число 7,45∙10–5 записане в стандартному вигляді.

4. Число 50 записане в стандартному вигляді.

5. Чи правильне твердження: «Чим більший порядок числа, тим більше саме число»?

6. Якщо порядок числа відємний, то і саме число відємне.

7. В стандартному вигляді можна записати будь-яке число.

Ключ: (слайд 31)

Додаткова вправа. (слайд 32). Логічна вправа. Вставте пропущений вираз:

VIIІ. Підсумки уроку

  1. Метод журналістських досліджень (слайд 33).

Що? Що ми вивчили сьогодні на уроці?
Де? Де ви можете застосувати отримані знання?

Коли? Коли найзручніше користуватися стандартним записом числа?

Як? Як у загальному записують числа у стандартному вигляді?

Чим? Чим відрізняються числа, записані у стандартному вигляді, від чисел, записаних у звичайному вигляді?

Хто? Хто вдосконалив запис чисел у стандартному вигляді?

  1. Чи реалізували ми епіграф уроку?

ІХ. Оцінювання учнів

Х. Домашнє завдання

Опрацювати п.8, виконати вправи №246, 294, 297(індив.).

Творче завдання. Підготувати інформацію про одне число-«гігант» і одне число-«ліліпут» із різних областей науки.

ХІ. Рефлексія

  1. Якщо ви були впевненими протягом уроку, то підніміть праву руку.

  2. Якщо вам було цікаво сьогодні досліджувати, то підніміть ліву руку.

  3. Якщо ви щиро раді за свої успіхи та успіхи товаришів, покладіть руку на серце.

  4. Якщо хочете йти до вершини знань, сплесніть у долоні.

  5. Якщо вам було приємно співпрацювати , посміхніться один одному і скажіть: «Дякую за співпрацю!»

5

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Алгебра

23.03.2020

633

0

19

Для кого: 8 Клас