Конспект показового уроку і презентація з теми "Ймовірність випадкової події" в 9 класі

Алгебра

Для кого: 9 Клас

23.03.2020

1018

0

30

Опис документу:
На основі вивченого поняття «випадкова подія» сформувати в учнів поняття частоти (ймовірності) випадкової події; ознайомити із областю задач на знаходження ймовірності випадкової події. Розвивати логічне мислення та вміння використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Формувати вміння чітко та зрозуміло формулювати власну думку. Сприяти самовихованню старанності, впевненості у собі, відповідальності, активності та самостійності у практичному застосуванні отриманих знань.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Випадкова подія. Частота та ймовірність випадкової події 9 клас
Слайд № 1

Випадкова подія. Частота та ймовірність випадкової події 9 клас

Мета уроку. На основі вивченого поняття «випадкова подія» сформувати в учнів поняття частоти (ймовірності) випадкової події та її обчисленням; озна...
Слайд № 2

Мета уроку. На основі вивченого поняття «випадкова подія» сформувати в учнів поняття частоти (ймовірності) випадкової події та її обчисленням; ознайомити із областю задач на знаходження ймовірності випадкової події. Розвивати логічне мислення та вчитись використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях. Формувати вміння чітко та зрозуміло формулювати думку. Сприяти самовихованню старанності, впевненості у собі, відповідальності, активності та самостійності у практичному застосуванні отриманих знань.

Формула ймовірності випадкової події n – число всіх можливих випадків, m – число всіх випадків, що сприяють події А.
Слайд № 3

Формула ймовірності випадкової події n – число всіх можливих випадків, m – число всіх випадків, що сприяють події А.

Усна вправа У пакеті лежать 20 яблук і 10 груш. Якою є ймовірність вийняти: а) яблуко; б) грушу?
Слайд № 4

Усна вправа У пакеті лежать 20 яблук і 10 груш. Якою є ймовірність вийняти: а) яблуко; б) грушу?

Розв’язання: сприятливі m=20 усі можливі n=30
Слайд № 5

Розв’язання: сприятливі m=20 усі можливі n=30

Розв’язання: сприятливі m=10 усі можливі n=30
Слайд № 6

Розв’язання: сприятливі m=10 усі можливі n=30

Письмова вправа У коробці лежить 20 карток, пронумерованих від 1 до 20. Із коробки навмання беруть одну картку. Яка ймовірність того, що на ній зап...
Слайд № 7

Письмова вправа У коробці лежить 20 карток, пронумерованих від 1 до 20. Із коробки навмання беруть одну картку. Яка ймовірність того, що на ній записано: число, кратне 3; парне число; просте число; кратне 4. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Самостійне виконання задачі. У шухляді лежать 8 червоних, 2 синіх і 20 зелених олівців. Ви навмання виймаєте олівець. Яка ймовірність того, що цей ...
Слайд № 8

Самостійне виконання задачі. У шухляді лежать 8 червоних, 2 синіх і 20 зелених олівців. Ви навмання виймаєте олівець. Яка ймовірність того, що цей олівець буде: 1) червоний; 2) синій; 3) не зелений; 4) жовтий?

Робота в парах Випробування полягає в підкиданні грального кубика. Встановіть відповідність між подією (1-5) та її ймовірністю (А-Е). 1-Б; 2-А; 3-Д...
Слайд № 9

Робота в парах Випробування полягає в підкиданні грального кубика. Встановіть відповідність між подією (1-5) та її ймовірністю (А-Е). 1-Б; 2-А; 3-Д; 4-Г; 5-Е

Задача. У коробці лежать картки, пронумеровані від 21 до 40. З коробки навмання беруть одну картку. Яка ймовірність того, що на ній записане число:...
Слайд № 10

Задача. У коробці лежать картки, пронумеровані від 21 до 40. З коробки навмання беруть одну картку. Яка ймовірність того, що на ній записане число: А) кратне 5; Б) складене; В) парне; Г) в записі якого є цифра 2. А) кратне 10; Б) просте; В) непарне; Г) в записі якого є цифра 3. Робота в групах

Підсумок уроку «Неуважний учень»
Слайд № 11

Підсумок уроку «Неуважний учень»

У мене нічого не вийшло Сходинки успіху Мені було складно Мені все вдалося
Слайд № 12

У мене нічого не вийшло Сходинки успіху Мені було складно Мені все вдалося

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Випадкова подія. Частота та ймовірність випадкової події

Мета. На основі вивченого поняття «випадкова подія» сформувати в учнів поняття частоти (ймовірності) випадкової події; ознайомити із областю задач на знаходження ймовірності випадкової події. Розвивати логічне мислення та вміння використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Формувати вміння чітко та зрозуміло формулювати власну думку. Сприяти самовихованню старанності, впевненості у собі, відповідальності, активності та самостійності у практичному застосуванні отриманих знань.

Тип уроку. Засвоєння нових знань і вмінь

Обладнання: презентація, проектор, екран, музичний супровід, епіграф уроку, роздатковий матеріал, кульки.

Перебіг уроку

І. Організаційний етап

(Релаксаційна музика). Я рада вас бачити. Сьогодні нас чекає незвичайний матеріал. Подібне ви уже робили в 6 класі, тому ви з цим завданням упораєтесь.

Отож, я хочу побажати всім успіху. І не тільки сьогодні на уроці математики, і завжди бути:

Усміхненими

Спокійними

Прогресивними

Ініціативними

Хоробрими.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Графічний диктант «Так», «Ні» із взаємоперевіркою.

  1. «Черепаха навчиться говорити» - достовірна подія. –

  2. «Вода в чайнику, що стоїть на гарячій плиті, закипить» - неможлива подія. –

  3. «День народження вашого друга 30 лютого» - неможлива подія. ∩

  4. «Наступного тижня погіршиться погода» - випадкова подія. ∩

  5. «Після четверга буде п’ятниця» - випадкова подія. –

  6. «Після пятниці буде неділя» - достовірна подія. –

  7. «Ви виходите на вулицю, назустріч вам іде слон» - неможлива подія. ∩

  8. Під час вмикання світла лампочка перегорить» - випадкова подія. ∩

Ключ: – – ∩∩ – – ∩∩

  1. Наведіть власні приклади достовірних та неможливих подій.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

«Мозковий штурм»

  1. Назвіть види подій.

  2. Як позначається подія?

  3. Як позначається ймовірність події?

  4. Яка подія називається випадковою?

  5. Які числа називають кратними 8? Назвіть декілька з них.

  6. Назвіть декілька перших простих чисел? Складених чисел?

ІV. Пояснення епіграфа уроку

Єдиний шлях, що веде до знань – діяльність.

Джордж Бернард Шоу

V. Мотивація навчальної діяльності

Практичне завдання. У коробці є кульки: 1 зелена, 6 червоних.

Запитання. Чи з першого разу я витягну кульку червоного кольору?

(Можливо «так», можливо «ні»).

Запитання . Яка це подія? (випадкова)

Додаємо у коробку ще 1 кульку зеленого кольору.

Запитання. Чи збільшився шанс витягнути кульку зеленого кольору? (так).

Запитання. Чому? Яка кулька має більше шансів, що її витягнуть? (зелена). Чому?

Актуальне запитання. А як обчислити ймовірність витягу червоної чи зеленої кульки?

VI. Формулювання теми і мети уроку

(слайд 2)

VIІ. Вивчення нового матеріалу

План

  1. Формула для обчислення ймовірності (частоти) випадкової події (слайд 3).

Записати у зошитах. Прикріпити на дошці.

  1. Приклад (завдання із кульками).

  1. 1 зелена кулька, 6 червоних;

  2. 2 зелених кульки, 6 червоних ;

  3. 1синя кулька, 2 зелених, 6 червоних.

Для кожного випадку записати значення ймовірності.

VIІІ. Первинне засвоєння нових знань

  1. Колективне розвязування вправ

  1. Усні вправи

  • Слайд 4 (з перевіркою – слайди 5 і 6).

  • Вправи з підручника (№22.9, с. 222; №23.11, 23.12, 23.14, 23.15, 23.22, с. 230, 231)

  1. Письмові вправи із записами на дошці

  • Слайд 7

  • Виконання вправ з підручника (№22.13, с. 222; №23.19, 23.25, с. 231)

  1. Самостійне виконання задачі (слайд 8)

  1. Робота в парах (слайд 9)

  1. Робота в групах (слайд 10)

  1. Індивідуальне завдання

Пригадайте, яка кількість членів Вашої сім’ї. Яка ймовірність того, що:

  • (для дівчат) подарунок на день народження отримає чоловіча половина вашої сім’ї;

  • (для хлопців) подарунок на день народження отримає жіноча половина вашої сім’ї.

  1. Додаткові вправи

  1. Маємо відривний календар невисокосного року. Відриваємо в ньому навмання 1 листок. Знайдіть ймовірність того, що:

  1. на листку число 2;

  2. на листку число 31.

  1. Було підраховано, що в середньому з кожних із 100 відвідувачів магазину тільки 4 людини виходять без покупок. Знайдіть значення ймовірності того, що відвідувач, який щойно зайшов у магазин, що-небуть у ньому придбає.

  2. У кошику лежать котушки з нитками чотирьох кольорів: червоного – 35 %, синього – 30%, жовтого – 25%, зеленого – 10% від загальної кількості. Яка ймовірність того, що взята котушка буде із червоними або жовтими нитками?

  3. У 9 класі навчається 28 учнів. Ймовірність того, що навмання вказаний виявиться дівчиною, дорівнює. Скільки у класі дівчат і скільки хлопців?

IX. Підсумок уроку

Виконуючи завдання на визначення ймовірності, неуважний учень зробив деякі помилки. Виправте їх. Скажіть, які означення і формули не знає цей учень? (слайд 11).

X. Рефлексія

1. На яку сходинку Ви поставили б себе? (слайд 12)

  1. Чи вважаєте Ви слова Б. Шоу (епіграф уроку) доречними? Ви переконались у їх важливості?

XІ. Оцінювання учнів

XІІ. Домашнє завдання

Вивчити формулу із зошита.

Виконати вправи з підручника №23.13, 23.16, 23.21, 23.23, с. 230, 231.

Додаткове завдання окремим учням №23. 29, с. 232.

3

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця