Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Конспект "Методи дослідження, методи та прийоми навчання"

zip

Педагогіка

Для кого: I курс, II курс, III курс, IV курс, Дорослі

27.07.2022

131

5

0

Вміст матеріалу:

+Показати ще (15)
zip
Конспект методів та прийомів.zip
496,0 Кб

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Опис методичного матеріалу:

Методи педагогічних досліджень

  1. Спостереження – це один з найперших та основних методів педагогічних досліджень; полягає у систематичному та цілеспрямованому сприйнятті педагогічних явищ з метою вивчення їх специфічних змін у конкретних умовах, а також пошуку цих явищ.

Ознаки методу спостереження: цілеспрямованість і наявність гіпотези.

Спостереження буває:

  • Безпосереднє (спостерігає сам дослідник)

  • Непряме (інформація від учителів)

Методи навчання

Метод – це спосіб діяльності, спрямований на досягнення поставленої мети.

Метод навчання – це спосіб взаємопов’язаної діяльності вчителя й учнів, за допомогою якого здійснюється процес навчання; визначає характер і спосіб діяльності вчителів й учнів. Складається з певних прийомів.

Прийом навчання – це складова частина методу, завдяки якій реалізуються окремі дидактичні завдання.

Структура методів навчання

1.Змістовий компонент (оволодіння учнями певною інформацією)

2.Мотиваційний компонент (зацікавлення учнів у вивченні нового матеріалу)

3.Практичний компонент

4.Корекційний компонент (корекція навчально-пізнавальної діяльності учнів)

Функції методів навчання

Освітня

Виховна

Розвивальна

Організаційна

Сприяє формуванню високоосвіченої ерудованої особливості з високим культурним рівнем.

Реалізується завдяки прийомам, що акцентують увагу учнів на виховних ідеях, моральних якостях. Ця функція повинна сприяти гуманним відносинам між учнями.

Забезпечує психічний і фізичний розвиток особистості.

Полягає в правильному підборі методів і прийомів для навчально-пізнавальної діяльності учнів.