Конспект інтегрованої діяльності з теми: «У Сонечка в гостях» (екологія + математики + малювання) для дітей старшої групи

Опис документу:
Дати елементарні знання про колір, розмір Сонця, температуру на його поверхні, допомогти усвідомити значення сонячного світла і тепла для всього живого на землі. За допомогою досліду переконати дітей у тому, що непрозорі предмети не пропускають сонячного проміння. Вчити дітей розрізняти відношення між предметами(довший-коротший, ширший-вужчий), закріпити зворотну лічбу та знання цифр від 1 до 10. Розвивати фантазію дітей, закріпити вміння працювати гуашшю

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Комунальний дошкільний навчальний заклад

«Ясла-садок № 103» «Червоненька квіточка»

Маріупольської міської ради

Конспект інтегрованої діяльності з теми: «У Сонечка в гостях»

(екологія + математики + малювання)

для дітей старшої групи

Вихователь гр. №7

ДНЗ №103

Силєнкова Т.В.

м.Маріуполь 2020р.

Програмний зміст:формувати елементарні уявлення дітей про зірку Сонце.

Дати елементарні знання про колір, розмір Сонця,

температуру на його поверхні, допомогти усвідомити

значення сонячного світла і тепла для всього живого на

землі. За допомогою досліду переконати дітей у тому, що

непрозорі предмети не пропускають сонячного проміння.

Вчити дітей розрізняти відношення між предметами

(довший-коротший, ширший-вужчий), закріпити

зворотну лічбу та знання цифр від 1 до 10. Розвивати

фантазію дітей, закріпити вміння працювати гуашшю на

кольоровому папері. Виховувати інтерес до пізнання

цікавої інформації про Космос.

Обладнання: ілюстрації із зображенням Сонця, д/г «Кому Сонечко

потрібне», лампа, скло, кубики, картки із силуетним

зображенням цифр, смужки різної довжини та розміру –

«промені Сонця», люстерко, гуаш жовтого кольору, пензлі,

аркуші кольорового паперу.

Хід заняття:

- Діти, я сьогодні ішла на роботу, та й зустріла сороку, яка живе на нашій ділянці. Вона дала мені лист, але просила, щоб я його прочитала разом з вами. Давайте прочитаємо.

«Я запрошую вас до себе в гості. Дорога до мене довга, важка. Дійти зможе тільки той, хто сміливий, не боїться труднощів і тому здолає всі перешкоди. Якщо ви згодні, то ж вирушайте у подорож!»

- Діти, ви згодні? (Так). Але ж тут немає підпису. Хто ж це запросив нас в гості? І сорока нічого не сказала. Стривайте!

- А це що? (Вихователь дістає з конверту ще одну записку:

«Ось вам перше випробування. Якщо відгадаєте загадку, то зможете дізнатися, хто я і тоді зможете вирушити в дорогу».

В небі я труджуся –

Знає мене кожен.

Я на всіх дивлюся,

На мене ж – не можна.

- Діти, то хто це? Вірно, це Сонечко. Сьогодні ми вирушаємо в гості до Сонечка. На чому ми зможемо дістатися до Сонечка? (На ракеті). Вірно. Тоді займіть місця у ракеті.

Діти промовляють слова:

Веди нас, Сонечко в політ –

Більше дізнаємось про світ.

Ми – діти світла, діти Сонця,

І лиш заглянем у віконце,

Лишень прокинемося рано –

Зразу нам світленько стане!

(Діти сідають в ракету).

- На старт!

- Є на старт!

- Мотор!

- Є мотор!

- Починайте відлік часу: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

- Пуск! (Звучить космічна мелодія).

- Стоп, ракета! А ось і наступна записка: «Познайомтеся зі мною. Ваше Сонечко».

(Діти роздивляються ілюстрації, на яких зображене Сонечко).

- Хто знає, що зображено на малюнку? Так, це Сонце. Таким його побачили вчені.

У Всесвіті багато зірок. Але всі вони розміщені дуже далеко від нас.

Сонце – найближча до нашої планети зірка жовтого кольору. Вона дуже велика. Наша Земля, якщо порівняти її із Сонцем – маленька монетка, а Місяць – ще менший, як намистинка. А ще Сонце – дуже гаряча, розпечена куля, і якщо наблизитися до неї – відразу ж згориш. Отже, серед великої кількості зірок є найтепліша і найяскравіша зірка – Сонце. Дуже далеко воно посилає свої промені, а разом з ними – тепло і життя іншим світам і планетам, свою любов до всього живого.

- Діти, а що сталося, якби не було Сонця? (Відповіді та припущення дітей).

Так, дійсно, без Сонечка не було б і життя на Землі.

- Дивіться, ось іще одна записка: «Наступне випробування – дізнайтеся, чому утворюється тінь. Якщо дізнаєтесь – зможете пограти зі мною у гру».

- Діти, ви хочете пограти з Сонечком у гру? (Так). Тоді підходьте до куточка «Чомучка», і я вам розкажу про те, чому зявляється тінь.

- А чи знаєте ви, що промені Сонця рухаються прямо, і тому, коли трапляється перешкода, то утворюється тінь. А щоб дізнатися, як це відбувається, давайте це перевіримо.

Дослід-експеримент: «Як утворюється тінь?»

Ось ця лампа буде «Сонцем». Візьміть деревяні кубики і поставте навпроти сонячного проміння. Чи проходить воно крізь кубик? (Ні). З чого це видно? (З протилежної сторони утворилася темна пляма).

- Це тінь. Тінь – це темна ділянка, що утворюється від будь-якого непрозорого предмета, на який спрямоване світло. Хто з вас знає, від яких ще предметів у природі падає тінь? (Дерево, собака, дім, людина). І у людини є тінь? (Так). Давайте перевіримо. (Спрямовую світло на дитину). Дійсно, тінь є!

- Всі ці предмети, що ви називали та люди – непрозорі, тому відбивають тінь.

- А тепер візьмемо скло. Чи проходить сонячне проміння крізь нього? (Так). Через прозорі предмети (шибки, вода) частина світла проходить. І тінь не утворюється.

- Молодці, діти, і з цим завданням впоралися, а тому Сонечко запрошує вас пограти з ним у гру «Хованки».

Фізхвилинка:

Руки Сонцю підставляйте, (почергове піднімання рук до обличчя,

З Сонцем в піжмурки пограйте. закривають долонями очі)

До вподоби нам ця гра – (нахили тулуба в сторони)

Любить Сонце дітвора. (повороти тулуба ліворуч та праворуч)

Раз-два, раз-два, (піднімання ніг, плескають в долоні під коліном)

Рада Сонечку трава. (присідають)

Три-чотири, три-чотири – (стрибки на місці)

Хай нам сяє Сонце миру! (беруться за руки, піднімають їх вгору)

- Молодці, Сонечку сподобалось з вами грати. І тому воно дозволило вам погратися з його промінцями.

- Подивіться, які вони гарні, всі різні за розміром та довжиною. Давайте дізнаємось які з них довгі, а які короткі, які широкі, а які вузькі.

(Діти розрізняють відношення між предметами за допомогою смужок - «промінців» різного розміру та довжини).

- І це завдання ви виконали вправно. А тому ми швидко дісталися до Сонечка. Подивіться, ось воно! Але якесь воно сумне. Ви не знаєте чому?

Так, дійсно, бо в нього немає промінців. Давайте повернемо Сонечку його промінці. Тільки спочатку скажіть мені, чи можемо ми дивитися на Сонечко? (Ні). Чому? (Відповіді дітей).Дійсно, це небезпечно! Не можна дивитися на Сонце ні в бінокль, ні в далекоглядну трубу, ні неозброєним оком! Його світло може вас засліпити! Потрібно використовувати сонцезахисні окуляри, затемнені скельця. А тому – одягайте свої сонцезахисні окуляри і вирушаємо до Сонечка повертати промінці. (Зображення Сонця закріплене на фланелеграфі. Діти чіпляють промінці).

-Дивіться, яке воно стало гарне, усміхається до вас! Воно дуже радо вас бачити у себе в гостях. Сонечко вас любить. А ви його? За що ви любите Сонечко? А як ви гадаєте, хто ще, крім дітей, любить Сонечко? Чому? Відповіді дітей).

- За те, що ви були сміливі, виконали всі завдання, Сонечко дарує вам гру «Кому Сонечко потрібне?» Подивіться уважно на картинки та визначте, кому ж потрібне Сонце.

Д/г «Кому Сонце потрібне?»

- Ось і настав час нам вертатися додому. А щоб Сонечко вас не забуло, назвіть його лагідними словами. (Діти називають).

- Вирушаємо додому. Починайте відлік часу: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. –Пуск! (Звучить космічна музика).

- Стоп, ракета! (Діти виходять на килим). Сподобалась вам подорож? Давайте станемо маленькими художниками та намалюємо портрет Сонечка. І у вас зостанеться «своє» веселе Сонечко, на згадку про те, як ви побували у нього в гостях. Але спочатку давайте розімнемо пальчики.

Пальчикова гімнастика:

Котився клубочок

Із золотих ниточок.

Через день голубий,

Через день ясний.

Докотився до лісу –

Обірвалась ниточка…

Упав клубочок

У квітку чорнобривець

І заснув.

- Молодці. Пальчики готові до роботи. Тепер підходьте до своїх столів і починайте малювати портрет Сонечка. Пригадайте, яке Сонечко, як воно виглядає, які в нього промінці.

(Робота виконується під звукозапис «Angelo»).

Проводиться аналіз робіт та висновок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00