КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ З НАРОДОЗНАВСТВА « Ознайомлення з українським національним посудом» (середня група)

Дошкільна освіта

Для кого: Дошкільнята (4-5 років)

17.03.2021

68

4

0

Опис документу:
Мета: продовжити ознайомлення дітей із творами національного мистецтва – посудом (глечик, макітра, макогін, дерев’яна ложка, миска, горщик, діжа); виховувати бережливе ставлення до народних традицій. Словник: горщик, глечик, макітра, макогін, дерев’яна ложка, миска, горнятко, діжа. Матеріал: твори національного мистецтва.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Осипенківський дошкільний навчальний заклад «Пізнайко»

КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ З

НАРОДОЗНАВСТВА

« Ознайомлення з українським національним посудом»

(середня група)

Підготував

вихователь

Москаленко С.О.

Мета: продовжити ознайомлення дітей із творами національного мистецтва – посудом (глечик, макітра, макогін, деревяна ложка, миска, горщик, діжа); виховувати бережливе ставлення до народних традицій.

Словник: горщик, глечик, макітра, макогін, дерев’яна ложка, миска, горнятко, діжа.

Матеріал: твори національного мистецтва.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

Організація дітей до заняття. Повідомлення теми. Демонстрування ілюстрацій до казки «Лисиця та Журавель».

Вихователь. Діти, що ви бачите на цій картині? (Відповіді дітей.) Правильно! Лисичка завітала на гостину до журавля і хоче пригоститися.

  • А з чого вона хоче пригоститися?

  • Так, з глечика.

  • Діти, у мене на столі стоїть глечик. Де його можна використати?

Вихователь описує глечик, використовуючи також фрагмент з української народної казки «Лисичка і глечик»

Хтось стукає. Заходить Ведмедик, говорить, що дуже любить їсти мед.

  • У що ми покладемо мед для Ведмедика?

  • Так, у миску.

  • Ось вона яка. З чого вона зроблена?

  • Так, із глини.

  • Якої вона форми?

  • Правильно, круглої. З такої миски їли наші дідусі та бабусі.

  • А чому не їсть наш Ведмедик?

  • Так, бо ми не дали йому ложки. (Вихователь пропонує дитині взяти ложку. Запитує, з чого її виготовлено.)

  • Так, це дерев’яна ложка. Дай Ведмедикові, нехай поласує медом.

  • Колись давно, коли ще не було фабрик і заводів, миски та ложки люди виготовляли власноруч, оздоблювали їх гарним візерунком. Бачите, які вони гарні?(Демонстрування ілюстрацій до української народної казки «Колобок»)

  • А ось подивіться на цей малюнок. Кого ви бачите?

  • Так, це півник сидить за столом. А біля нього що стоїть?

  • Так, макітра. А з чого її виготовлено?

  • Так, теж з глини. Вона круглої форми, глибока. У ній можна тримати варення, пиріжки, вареники. І вареники, і пиріжки тривалий час залишатимуться теплими і смачними. А ще в макітрі можна товкти часник із салом, щоб заправити борщ. Тоді він буде дуже смачним. Товкти часник у макітрі можна макогоном. А ще макогоном можна терти мак. Тому його називають макогоном. Він продовгуватий, схожий на качалку.

  • Діти, а що роблять качалкою? Так, качають тісто.

Наталко-Полтавко,

Бери-но качалку!

Вранці покачай,

Вареники мамі дай!

  • Чим тісто на вареники качають? Правильно, качалкою. Ось яка вона! Дерев’яна, без неї і зараз не може обійтися жодна господиня.

  • А в чому можна місити тісто?

  • Гляньте-но на цей малюнок!Він вам допоможе пригадати, в чому колись наші бабусі тісто місили. Кого ви тут бачите? Так, Сороку-ворону, яка діжу місила, дітям кашу варила. У пісні про Сороку-ворону йдеться про діжу, у якій місять тісто. Ось у нас є іграшкова діжа. Вона глибока, дерев’яна, у ній місять тісто, з якого печуть хліб. Хто з вас знає загадку про хліб? (Діти згадують.)

  • Молодці! Ви всі любите хліб, а тому знаєте про нього багато загадок. Ось послухайте, що я вам розкажу.

Іди, іди, дощику,

Зварю тобі борщику

В глиняному горщику.

  • Діти, про що я вам розказала потішку? Про який посуд в ній ідеться?

  • Так, горщик. А який він?(Діти показують, розповідають.)

  • А ось послухайте ще одну потішку. (Розповідає повільно.)

Варила мамочка кашу, варила,

Одному дала до горнятка.

Варила мамочка кашу, варила,

Другому до мисочки,

Третьому до кайстроника,

Четвертому до ложки.

  • У що мати насипала дітям кашу?

  • На що схоже горнятко?

  • Так, воно схоже на чашку, мисочку і ложку.

  • А зараз, діти, пограймо у гру на уважність! Я починатиму розповідати віршик-потішку. Ви ж, хто знає, продовжуватиме, а після розповіді покажете той предмет, про який ідеться.

Киця Мура, де ти була?

У бабусі.

Що робила?

(Діти продовжують.)

Миски била диби-диби.(4 рази)

Ішла баба по гриби,

А дід – по опеньки

В неділю раненько.

(Діти продовжують.)

Нарвали опеньки, зварили опеньки,

Поклали опеньки в макітру гарненько.

Печу-печу хлібчик, дітям на обидчик.

Люлі-люлечку,

Звари, мамо, кулішку!

(Діти продовжують.)

У маленькому горняті.

Маленькому дитяті.

Вихователь пропонує дітям розповісти інші потішки, згадати загадки про згадані предмети.

  • Отже, діти, сьогодні ми говорили про український національний посуд, згадали про нього пісні, потішки, загадки, казки. Усе це – надбання нашого українського народу, що ми повинні шанувати.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.