і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

«Комп'ютер та Інтернет для дитини: користь чи небезпека»

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №SL890197
За публікацію цієї методичної розробки Артьомова Олена Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №SL890197
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Виступ на батьківські збори

«Комп'ютер та Інтернет для дитини: користь чи небезпека»

Сучасну людину оточують різні види комп’ютерної техніки і жодна галузь людської діяльності не обходиться без застосування комп’ютерів. Комп’ютер допомагає людині при вирішенні багатьох завдань, полегшує опрацювання інформації, відкриває нові горизонти для мислення та щодня надає безліч нових і нових можливостей. Використання школярами у своїй діяльності комп’ютера істотно впливає на різні сторони їх психічного розвитку. Виникає цілий ряд нових видів діяльності, тісно пов’язаних з використанням комп’ютерів: комп’ютерне конструювання, творче експериментування і т.д. Проявляються у всій повноті такі процеси, як мислення, уявлення, сприйняття, пам’ять. Оволодіння основами комп’ютерних знань позитивно впливає на формування особистості учня й надає йому більш високий статус. Школярі активно обговорюють нові комп’ютерні програми та ігри, свої досягнення і промахи при виконанні важких завдань. При цьому збагачується їх словниковий запас, вони легко і з задоволенням опановують нову термінологію. Це сприяє розвитку мовленнєвих навичок, значно підвищує рівень усвідомленості дій. Але найголовніше полягає в тому, що істотно зростає самооцінка дитини. Серед друзів вона з гідністю розповідає про всі “тонкощі” роботи на комп’ютері, який виступає як ефективний спосіб самоствердження, підвищення власного престижу. З появою комп’ютерів виник новий вид міжособистісної взаємодії між поколіннями, коли дитина навчає дорослого. Все це в цілому сприяє виникненню емоційного комфорту, почуття більш повноцінного життя та особистісної значимості, що надзвичайно важливо для нормального розвитку особистості. Вплив комп’ютера на дітей в цілому позитивний і може допомогти в розвитку певних навиків. Наприклад, психологи відзначають, що робота з комп’ютером розвиває увагу, логічне та абстрактне мислення. Добре впливає комп’ютер і на творчі здібності дітей.

Навряд чи сьогодні знайдеться людина, яка ніколи не чула б про Інтернет. Невміння працювати за комп'ютером та орієнтуватися в Інтернет-просторі в сучасному суспільстві можна порівняти з невмінням писати й читати. Інтернет-технології стали природною частиною життя не лише дорослих – науковців, бізнесменів, фахівців різних галузей, а й підростаючого покоління. Чи добре це для дитини?

Діти – наше щастя. Але щастя непросте. Іноді ми просто не знаємо, що з ним роботи – гримаємо, докоряємо, іронізуємо, нарешті, караємо. І щиро віримо, що таким чином виховуємо дитину. Темою нашої сьогоднішньої розмови буде: Дитина за комп'ютером! Добре це чи ні? Чимало дискусій можна почути навколо цієї теми у сім’ї, особливо якщо це стосується сина чи доньки. У нашому з вами дитинстві схожої проблеми не було. Та згадайте ту далеку "до комп’ютерну" еру: "Багато не читай!", "Залиши книжку i піди погуляй!", "Не читай лежачи!", "Скільки можна дивитися телевізор!". Сьогодні, на жаль, у наших дітей захоплення книгами пересунулося на задній план. Увагу дитини привертають значно цiкавiшi, видовищнiшi, кольорові комп’ютерні ігри, що так захоплюють! I в домiвцi на час такої гри все затихає: не чути галасу, біганини, плачу. Ваша дитина ніби перенеслася в інший вимір i зараз уявляє себе або мужнім лицарем, або автогонщиком. Корисні такі захоплення чи ні? Чи є якісь норми занять із комп'ютером для дитини? Як впливає він на психіку i здоров'я сина чи доньки? Почнемо із позитивних моментів.

Використання комп’ютерів на уроках у школі сприяє активiзацiї розумової дiяльностi, формує світогляд дитини, створює позитивний емоційний настрій. Раннє та успішне оволодіння дітьми навичками роботи з такою технікою завжди тішить наше серце (яка ж розумна моя дитина!). Але, з іншого боку, виникає тривога: чи не завдасть шкоди тривале "сидіння" перед дисплеєм?

Комп'ютерний світ схожий зі світом, у якому ми живемо. Він може бути різноманітним: і добрим, і жорстоким. Дитині та підлітку рости в цьому світі з комп'ютерним бумом. Обмежити дитину у роботі з комп'ютером означає викликати в неї неадекватну реакцію. Якщо батько замість спілкуватися з дружиною сидить перед дисплеєм комп'ютера, якщо матері легше поринути у переживання «мильної опери», ніж поговорити з донькою або сином, то не слід очікувати від дитини іншої реакції на комп'ютер або телевізор. Біда не в тому, що в нашому житті є електронні засоби інформації та комунікації. Біда в тому, що самим дорослим зручно замінити ними спілкування з дитиною. Комп'ютерні технології – справжня знахідка для маніпулювання з інформаційним простором. Коли ми навчимо своїх дітей, учнів свідомо і творчо підходити до інформаційного простору, змінювати форму подання знань та даних таким чином, щоб це було корисно нашим дітям і не загрожувало їх здоров’ю та розвитку, ми полегшимо формування в учнів ефективних стратегій мислення, будемо сприяти підвищенню їхньої самооцінки, упевненості у своїх силах.

Вміння користуватися Інтернетом, може стати хорошою школою спілкування і навичок з пошуку та відбору інформації. Мережа відкриває необмежені можливості для спілкування та пошуку інформації. Використання комп’ютерних технологій у навчально-виховному процесі дозволяє підвищити зацікавленість учнів, а також поліпшити якість сприйняття матеріалу.

У той же час, застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, посилює навантаження на організм школяра, неконтрольоване використання дітьми комп’ютерної техніки викликає стійку залежність та породжує гостроту багатьох інших проблем здоров’язбереження.

В школі було проведене анкетування з метою вивчення стану використання дітьми комп'ютерів в позаурочний час. Школярам 5 – 11 класів (117 учнів) пропонувалося дати відповіді на питання щодо тривалості та умов їх роботи за ПК в домашніх умовах, стану контролю за використанням комп'ютерів дітьми з боку батьків, наявності чи відсутності дискомфортних станів, що можуть виникати внаслідок тривалої роботи за персональним комп'ютером та ін.

В ході анкетування виявилось, що 97 учнів мають персональний комп'ютер і лише 20 його не мають. Це свідчить про міцне входження інформаційних технологій у побут школярів. Переважна більшість учнів використовують комп'ютер для спілкування в соціальних мережах, пошуку інформації в Інтернеті, підготовки до уроків.

Однак, стан безпечного використання комп'ютерів дітьми викликає певне занепокоєння.

Так, значна частина учнів проводить за комп'ютером від 2 до 5 годин щодня. Зокрема, за комп'ютерними іграми 37 учнів учнів проводять до однієї години, 25 витрачають годину, а ще 25 – від 1 до 3 годин. 73 % учнів постійно грають в ігри. У 39 % є бажання відігратись. 22 учням важко відірватись від гри.

Щодо ставлення до Інтернету були отримані такі відповіді: 17 учням він байдужий, 37 користуються ним тільки по необхідності, 39 відчувають потребу в Інтернеті, а 21 учень не уявляє свого життя без Інтернету. 39 учнів вважають, що Інтернет не впливає на навчання, 62 учням він допомагає у навчанні, 11 заважає.

Що стосується контролю з боку батьків за використанням дітьми комп'ютерів, то ствердну відповідь на питання «Чи контролюють батьки час роботи за комп'ютером?» дали 86 учнів із 117. 57 батьків знають з ким дитина спілкується в Інтернеті, а 46 не мають про це ніякого уявлення.

На запитання «Чи можете ви обійтися без комп'ютера?» 23 учні відповіли, що «ні», 57 можуть, 33 можуть, але із труднощами.

Опитування показало. 78 учнів працюють в освітленій кімнаті, 16 – у темряві, 14 – при тьмянім світлі.

62 % учнів не відчували ніяких хворобливих станів, пов'язаних з роботою на ПК, 38 % учнів уже мали випадки дискомфорту (болі в спині, головні болі, швидку стомлюваність очей, нервовість). У 25 учнів з'являються болі і утома рук, кистей і пальців під час роботи на комп'ютері. 19 учнів не роблять перерв при роботі на комп'ютері.

Однак, слід пам'ятати, що недотримання правил безпеки при роботі з комп'ютером може призвести до негативних наслідків, які в тій чи іншій мірі можуть відобразитись на здоров'ї школяра:

  • сидяче положення протягом тривалого часу;

  • електромагнітне випромінювання;

  • перевантаження суглобів кистей;

  • підвищене навантаження на зір;

  • стрес у разі втрати інформації.

Сидяче положення

Людина за комп'ютером сидить у розслабленій позі. Однак унаслідок статичності вона є вимушеною й неприємною: напружені м'язи шиї. Голови. Рук, спини. Результатом напруження м'язів і відносної статичності пози може стати остеохондроз, а у дітей – сколіоз. Під час тривалого сидіння за комп'ютером між сидінням стільця й тілом розвивається ефект теплового компресу, що приводить до застою крові в тазових органах. Крім того, малорухливий спосіб життя часто призводить до ожиріння.

Електромагнітне випромінювання

Питання про вплив електромагнітного випромінювання на організм людини є складним. В деяких випадках ЕМВ може призводити до таких змін стану організму, за яких він стає більш уразливим для шкідливих факторів іншої природи, наприклад вірусів і т. п.

Перевантаження суглобів кистей рук

У пальцях рук унаслідок постійних ударів по клавішах виникає відчуття слабкості, оніміння й «мурашок» у подушечках. Це може призвести доушкодження суглобного й зв'язкового апарата кисті, а надалі захворювання кисті можуть стати хронічними.

Скільки сидіти за комп'ютером?

Найважливіше під час роботи з комп'ютером – розумне співвідношення часу праці й відпочинку. У першу чергу дитину необхідно навчити контролювати час, проведений за комп'ютером, а також свої емоції й почуття. Дітям рекомендується проводити за комп'ютером не більше 2 год на день і поменше грати. Краще що-небудь вивчати або навчатися чого-небудь в ігровій формі. Санітарні правила визначають, що тривалість безперервної роботи дорослого користувача ПК не повинна перевищувати 2 год, дитини – 10-20 хв, залежно від віку. Мінімальна перерва – 15 хв.

Після роботи на комп'ютері обовязково мийте руки

Британські вчені після ряду досліджень з'ясували, що клавіатури деяких комп'ютерів набагато брудніші громадського туалету. Між клавішами й під ними, а також на мишці накопичується бруд, у якому розмножуються численні бактерії, у тому числі хвороботворні.. Досить4-ох місяців після початку використання миші або клавіатури домашнього комп'ютера, щоб у них завелися небезпечні мікроби.

Увага – пил!

Захворювання органів дихання, які розвиваються через тривалу роботу на комп'ютері, мають, в основному, алергічний характер. Це пов'язане з тим, що під час тривалої роботи комп'ютера корпус монітора й плати в системному блоці нагріваються й виділяють у повітря шкідливі речовини, особливо якщо комп'ютер новий. Крім виділення шкідливих речовин комп'ютер створює навколо себе електростатичне поле, яке притягує пил. Разом з повітрям він потрапляє до легень. Крім того, працюючий комп'ютер дейонізує навколишнє середовище й зменшує вологість повітря. Кожний із цих факторів згубно впливає як на легені, так і на весь організм у цілому. Для профілактики захворювань органів дихання частіше робіть вологе прибирання приміщення й провітрюйте його.

Пам’ятка батькам

 - Діти шкільного віку повинні виходити в Інтернет лише під наглядом дорослих ще й тому, що їм потрібна допомога під час пошуку сайтів і під час спілкування.

- Навчіть дитину правил конфіденційності і поведінки в Мережі.

- Роз'ясніть дитині, для чого і як правильно створювати ніки (придумані імена).

- Придумайте разом із дитиною нік, де не міститься особиста інформація про неї, і безпечний пароль.

- Розкажіть дитині, що в Мережі люди можуть видавати себе за будь-кого, тому слід ставитись обережно до нових віртуальних знайомих і в жодному разі не повідомляти їм ніякої особистої інформації.

- Не дозволяйте дитині користуватися голосовими службами для взаємодії з товаришами по мережних іграх.

- Навчайте дитину відрізняти правду від брехні.

- Виявляйте зацікавленість до віртуального життя дитини і не ігноруйте запитання, що вона ставить. Якщо не знаєте відповіді на якісь запитання, можете спільно пошукати їх в Інтернеті.

- Розкажіть дитині про ризики, які вона може зустріти у віртуальному просторі.

- Створіть альтернативні інтереси, обов'язки для вашої дитини: відвідування гуртка за інтересами або спортивної секції; хобі; прибирання своєї кімнати; догляд за тваринами чи кімнатними рослинами; допомога молодшим у виконанні домашніх завдань.

- Користуйтеся програмами батьківського контролю.

- Дитина до 6 років повинна проводити за комп’ютером не більше 10-15хв. і то не щодня. Для дітей 7-8 років обмеження становить 30-40 хв. на день. У 9-11 років можна сидіти за комп’ютером не більше години-півтори в день.

- Важливо щоб на монітор не потрапляло світло і не падали відблиски від лампи. Краще розташувати його в кутку, але так, щоб задня поверхня не впиралася в стіну. Але при цьому комп’ютерне місце повинно бути добре освітлене. І частіше провітрюйте кімнату маленького комп’ютерщика.

-Розміри комп’ютерного столу й стільця повинні відповідати зросту дитини. Прослідкуйте, щоб вона рівно тримала спину, не клала ногу на ногу, не занадто перегинала зап’ясток, не задирала голови. Для зручності можна покласти під ноги підставку. Екран потрібно розташувати так, щоб по відношенню до центру дисплея погляд падав трохи зверху вниз, під кутом 10-20°. Перевірте, чи рівно стоїть монітор, чи не доводиться дитині повертатися до нього. Найкраще розташувати монітор на такій відстані, щоб дитина могла торкнутися до нього кінчиками пальців витягнутої руки.

- Крім виконання спеціальної гімнастики, потурбуйтеся про те, щоб дивлячись в монітор, дитячі очі не страждали від занадто яскравих кольорів екранної картинки. Не полінуйтеся „пограти” з настроювачами монітора, відрегулюйте яскравість і контрастність так, щоб вам було якнайкомфортніше. Якщо у вас не рідкокристалічний монітор, то обов’язково прослідкуйте за тим, щоб частота оновлення екрана була максимальною (не менше 85, а в ідеалі – 100 і більше герц).

Довірливі стосунки завжди допоможуть вам вжити своєчасних заходів у випадку виникнення ситуації, що загрожує безпеці дитини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Виступ на батьківські збори
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Педагогіка
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    7885
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    SL890197
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти