КІЛЬКА ВПРАВ, які допоможуть в подоланні дисграфії

Опис документу:
Діти з дисграфией, як правило, мають гарну зорову пам'ять. Тому в жодному разі не можна пропонувати їм вправи, де потрібно виправити помилки, допущені спочатку. Виконання подібних вправ може згубно позначитися (через ту ж зорової пам'яті) і на учнів, які мають навик грамотного письма.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

КІЛЬКА ВПРАВ,
які допоможуть в подоланні дисграфії


Хочу попередити, що дані вправи не ліквідують проблему, але будуть підмогою з боку батьків у подоланні дисграфії, допоможуть логопеда в роботі над дефектом.

1) Вправа "Коректурна правка".
Для цієї вправи потрібна книжка, нудна і з досить великим (не дрібним) шрифтом. Учень щодня протягом п'яти (не більше) хвилин працює над наступним завданням: закреслює в суцільному тексті задані літери. Почати потрібно з однієї літери, наприклад, "а". Потім "о", далі приголосні, з якими є проблеми, спочатку їх теж потрібно ставити по одній. Через 5-6 днів таких занять переходимо на дві літери, одна закреслюється, інша підкреслюється або обводиться в кружечок. Літери повинні бути "парними", "схожими" у свідомості учня. Наприклад, як показує практика, найбільш часто складності виникають з парами "п / т", "п / р", "м / л" (схожість написання) - "г / д", "у / ю", "д / б "(в останньому випадку дитина забуває, вгору або вниз спрямований хвостик від гуртка) і пр.
Необхідні для опрацювання пари можна встановити при перегляді будь-якого тексту, написаного Вашою дитиною. Побачивши виправлення, запитаєте, яку літеру він хотів тут написати. Частіше ж все зрозуміло без пояснень.
Увага! Краще, якщо текст не буде прочитаний (тому книжка потрібна нудна). Вся увага необхідно сконцентрувати на знаходженні заданого вигляду літери, однієї або двох, - і працювати тільки з ними.

2) Вправа "Пишемо вголос".
Надзвичайно важливий і нічим не замінний прийом: все, що пишеться, проговорюється пишуть вголос у момент написання і так, як воно пишеться, з підкресленням, виділенням слабких долей.
Тобто, "На столі стояв глечик з молоком" (на стале стаял куфшін з малако).
Під "слабкими частками" тут маються на увазі звуки, яким при проголошенні в швидкої мови, що говорить приділяє найменше уваги. Для голосних звуків це будь безударное положення, для приголосних, наприклад, позиція в кінці слова, типу "зу * п", або перед глухим приголосним, типу "ло * шка". Важливо чітко проговорювати також кінець слова, оскільки для дисграфиками дописати слово до кінця важко, і часто з цієї причини виробляється звичка "ставити палички", тобто дописувати в кінці слова невизначену кількість паличок-закарлюк, які при побіжному перегляді можна прийняти за літери. Але кількість цих закорюк та їх якість буквам кінця слова не відповідають. Важливо визначити, виробив ваша дитина таку звичку. Однак незалежно від того, є вона чи ні, привчаємося до послідовності та поступовості промовляння, проговорюємо кожне записуване слово!

3) "Подивись і розберися" (пунктуація для дисграфіків і не тільки).
Матеріал для роботи - збірники диктантів (з уже поставленими комами, і перевірте, щоб не було помилок).
Завдання: уважно вчитуючись, "фотографуючи" текст, пояснити постановку кожного розділового знака вголос. Краще (для середнього та старшого віку), якщо пояснення буде звучати так: "Кома між прикметником" ясним "і союзом" і ", по-перше, закриває дієприкметниковий оборот "...", а по-друге, розділяє дві частини складносурядного пропозиції (граматичні основи: перша "...", другого "..."), з'єднані союзом "і" ".

4) "Пропущені букви".
Виконуючи цю вправу, пропонується користуватися текстом-підказкою, де всі пропущені букви на своїх місцях. Вправа розвиває увагу і впевненість навички письма.

5) Лабіринти.
Лабіринти добре розвивають велику моторику (рухи руки та передпліччя), увага, безвідривно лінію. Слідкуйте, щоб дитина змінював положення руки, а не аркуша паперу.

Чого не можна робити?


Діти з дисграфией, як правило, мають гарну зорову пам'ять. Тому в жодному разі не можна пропонувати їм вправи, де потрібно виправити помилки, допущені спочатку. Виконання подібних вправ може згубно позначитися (через ту ж зорової пам'яті) і на учнів, які мають навик грамотного письма.
НЕ Пропонуємо дітям ВИПРАВЛЯТИ ПОМИЛКИ, НАВЧІТЬ ЇХ НЕ РОБИТИ ПОМИЛОК. Суть виправлення дисграфії в тому, щоб викорінити саму думку про те, що при листі можна ці самі помилки допускати. Текст з помилками зайвий раз показує дитині, що помилки можливі, навіть, мабуть, корисні в чомусь.

Психолого-педагогічна класифікація.

1. Порушення засобів спілкування:

а) фонетико-фонематичні недорозвинення мови,

б) загальне недорозвинення мови.

2. Порушення в застосуванні засобів спілкування:

а) заїкання (логоневроз)

б) прояв мовного негативізму і др

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.