Картотека бесід з дошкільниками на етичні теми

Опис документу:
Та не залежно, який вид бесіди обрав вчитель, щоб бесіда пройшла успішно, слід дотримуватись таких прийомів: 1. Говоріть спокійним голосом. Діти краще реагують на нормальний звуковий рівень голосу, ніж на лемент. 2. Використовуйте мовні різновиди: повні речення, короткі речення, мовні повтори, усталені мовні конструкції, наголоси, акцентування. 3. Повторюйте те, що говорять учні, виправляйте їх, заохочуйте до висловлення власних ідей, почуттів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Бесіди на етичні теми з дітьми старшого дошкільного віку
Слайд № 1

Бесіди на етичні теми з дітьми старшого дошкільного віку

Бесіда «Право людини на життя» Ознайомити дітей з чинним законодавством про заборону фізичного покарання дітей, батьками, опікунами, вихователями, ...
Слайд № 2

Бесіда «Право людини на життя» Ознайомити дітей з чинним законодавством про заборону фізичного покарання дітей, батьками, опікунами, вихователями, вчителями та іншими підопічними. Пояснити дітям, що кожна людина має невід’ємне право на життя і ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Читання та обговорення твору В. Сухомлинського «Будеш із гнізда випадати?»

Бесіда «Чи добре ображатися?» Поговорити з дітьми, у яких випадках, на їх думку, варто ображатися, а в яких - ні? З’ясувати, чи варто довго ображат...
Слайд № 3

Бесіда «Чи добре ображатися?» Поговорити з дітьми, у яких випадках, на їх думку, варто ображатися, а в яких - ні? З’ясувати, чи варто довго ображатися?

Бесіда «Усі станемо дорослими» Продовжити знайомити дітей з відмінностями між дітьми в зовнішності, діяльності, підтримувати прагнення ставати розу...
Слайд № 4

Бесіда «Усі станемо дорослими» Продовжити знайомити дітей з відмінностями між дітьми в зовнішності, діяльності, підтримувати прагнення ставати розумнішими, сильнішими, кмітливішими

Бесіда «Наша велика родина» Збагачувати знання малят про родину, типові обов’язки її членів, особливості мікроклімату в сім’ї, сімейні традиції; уч...
Слайд № 5

Бесіда «Наша велика родина» Збагачувати знання малят про родину, типові обов’язки її членів, особливості мікроклімату в сім’ї, сімейні традиції; учити підтримувати з членами своєї родини дружні стосунки. Мета: закріпити знання дітей про свою родину, її членів; розвивати у дітей моральні якості по відношенню до членів своєї родини; виховувати любов та повагу до своїх близьких, рідних. — Які люди мешкають біля вас вдома? Вихователь пропонує назвати їх імена та по батькові. Запитання: Як ви ставитеся до близьких та рідних людей? Яких ще членів родини ви знаєте, які не живуть із вами поруч? Як ви ставитеся до них?

Співбесіда «Щоб бути здоровим» Допомагати дитині усвідомити власну роль у збереженні здоров’я. Сформувати поняття про основні засоби протидії хворо...
Слайд № 6

Співбесіда «Щоб бути здоровим» Допомагати дитині усвідомити власну роль у збереженні здоров’я. Сформувати поняття про основні засоби протидії хворобі, піклування про своє здоров’я, дотримуючись основних правил здорового способу життя.

Бесіда «Мої родичі» Мета: виховувати любов до рідних, бажання піклуватися про них, уміння цінувати прихильне ставлення до себе.
Слайд № 7

Бесіда «Мої родичі» Мета: виховувати любов до рідних, бажання піклуватися про них, уміння цінувати прихильне ставлення до себе.

Бесіда «Королева зубна щітка» Формувати в дітей розуміння потреби берегти своє здоров’я, правила особистої гігієни, користування зубною щіткою. Від...
Слайд № 8

Бесіда «Королева зубна щітка» Формувати в дітей розуміння потреби берегти своє здоров’я, правила особистої гігієни, користування зубною щіткою. Відгадування загадок про зуби.

Бесіда «Будь дбайливим та охайним» Закріпити поняття про те, що предмети вжитку потребують бережливого ставлення з боку їх господаря, сприяти форму...
Слайд № 9

Бесіда «Будь дбайливим та охайним» Закріпити поняття про те, що предмети вжитку потребують бережливого ставлення з боку їх господаря, сприяти формуванню в малюка позитивних звичок.

Бесіда «Тварини – друзі наші менші» (узагальнити знання дітей про тварин, які мешкають у наших краях).
Слайд № 10

Бесіда «Тварини – друзі наші менші» (узагальнити знання дітей про тварин, які мешкають у наших краях).

Бесіда «Тобі приємно робити добрі справи? Чому?» (які добрі справи ти зробив учора, сьогодні, плануєш зробити завтра)
Слайд № 11

Бесіда «Тобі приємно робити добрі справи? Чому?» (які добрі справи ти зробив учора, сьогодні, плануєш зробити завтра)

Бесіда на тему «Люди довкола тебе» Учити дітей оволодівати етичними еталонами поведінки в суспільстві, уникати конфліктних і загрозливих ситуацій.
Слайд № 12

Бесіда на тему «Люди довкола тебе» Учити дітей оволодівати етичними еталонами поведінки в суспільстві, уникати конфліктних і загрозливих ситуацій.

Бесіда про фізичне та психічне здоров’я людини; ознаки міцного здоров’я (хороший апетит, рухова активність, нормальний зріст, спокійний сон, гарний...
Слайд № 13

Бесіда про фізичне та психічне здоров’я людини; ознаки міцного здоров’я (хороший апетит, рухова активність, нормальний зріст, спокійний сон, гарний настрій); ознаки погіршення здоров’я (усе навпаки). Пригадати, що є ризиком для здоров’я взимку. Які способи уникнення цього?

Бесіда «Шануймо літніх людей» Учити дітей бути людяними, небайдужими до оточуючих, утримуватися від конфліктів. Виховувати шанобливе ставлення до л...
Слайд № 14

Бесіда «Шануймо літніх людей» Учити дітей бути людяними, небайдужими до оточуючих, утримуватися від конфліктів. Виховувати шанобливе ставлення до людей старшого та похилого віку. Запитати у дітей за що вони люблять своїх бабусь та дідусів. Вивчити скоромовку «Дідусі – бабусі».

Бесіда «Ти і старші люди» Розповісти дітям про людей, які оточують їх (жінки і чоловіки, рідні та чужі знайомі і незнайомі). Про те, як тяжко жити ...
Слайд № 15

Бесіда «Ти і старші люди» Розповісти дітям про людей, які оточують їх (жінки і чоловіки, рідні та чужі знайомі і незнайомі). Про те, як тяжко жити стареньким бабусям і дідусям, як їм можна допомогти. Чому потрібно бути добрими та чуйними?

Бесіда «Наші маленькі пухнасті друзі» Збагачувати знання дітей про домашніх тварин, їхню поведінку, спосіб живлення, місце в природі та житті людини.
Слайд № 16

Бесіда «Наші маленькі пухнасті друзі» Збагачувати знання дітей про домашніх тварин, їхню поведінку, спосіб живлення, місце в природі та житті людини.

Бесіда «Вплив на здоров’я добрих стосунків між членами родини» Мета: збагачувати знання дітей про сім’ю, її склад та родинні стосунки; виховувати л...
Слайд № 17

Бесіда «Вплив на здоров’я добрих стосунків між членами родини» Мета: збагачувати знання дітей про сім’ю, її склад та родинні стосунки; виховувати любов до членів родини. Запитання: Що таке сім’я? Яку сім’ю можна назвати дружною? Як потрібно звертатися до когось із членів родини з проханням?

Бесіда «Мої добрі вчинки» Мета: розширювати уявлення дітей про світ людських почуттів та емоцій; формувати вміння встановлювати відношення між прич...
Слайд № 18

Бесіда «Мої добрі вчинки» Мета: розширювати уявлення дітей про світ людських почуттів та емоцій; формувати вміння встановлювати відношення між причинами та наслідками вчинків; виховувати вміння сприймати відчуття інших. Вихователь пропонує дітям обговорити ігрові ситуації, дати оцінку вчинкам героїв та розповісти про те, як би вони вчинили на їхньому місці. Наприклад: — Двоє хлопчиків сваряться і відбирають одне у одного іграшку. — З’ївши цукерку, дівчинка кинула обгортку прямо на підлогу. — Зайшовши в автобус, хлопчик сів на єдине вільне місце, не звернувши уваги на те, що позаду йшла старенька бабуся. І т. д.

Бесіда «Порівняння хлопчика та дівчинки» Мета: закріпити знання дітей про статі людей та їхні ознаки; формувати вміння порівнювати дітей різної ста...
Слайд № 19

Бесіда «Порівняння хлопчика та дівчинки» Мета: закріпити знання дітей про статі людей та їхні ознаки; формувати вміння порівнювати дітей різної статі, знаходити спільне та відмінне; виховувати доброзичливість стосовно одне одного. Вихователь обирає двох дітей різної статі і пропонує їм стати перед групою. Решта дітей уважно розглядають їх і дають порівняльну характеристику за планом. • Хто вони? • Якого вони зросту? • Яке в них волосся за кольором? • Яка в них зачіска? • У що вони одягнуті? Потім вихователь просить розповісти, що спільного між ними і чим вони різняться.

Бесіда «Будь чемним і ввічливим» Мета: поглибити уявлення дітей про ввічливість, чемність; розвивати вміння влучно використовувати слова мовленнєво...
Слайд № 20

Бесіда «Будь чемним і ввічливим» Мета: поглибити уявлення дітей про ввічливість, чемність; розвивати вміння влучно використовувати слова мовленнєвого етикету; виховувати шанобливе ставлення до людей. Запитання: Чому слова «спасибі» і «будь ласка» називають ключиком до серця? Які ще слова ви вважаєте ввічливими? Що ви відчуваєте, коли до вас звертаються ввічливо?

Бесіда «Що було б, якби…?» Моральний розвиток: учити розв’язувати проблемну ситуацію, беручи до уваги етичні еталони. Що було б, якби вихователька ...
Слайд № 21

Бесіда «Що було б, якби…?» Моральний розвиток: учити розв’язувати проблемну ситуацію, беручи до уваги етичні еталони. Що було б, якби вихователька не при¬йшла на роботу? Що було б, якби кухар не зварив обіду? Що було б, якби тато не заробляв гроші? Якби в мене захворіла киця, то… Якби мама купила багато цукерок, то… Вередувати не можна, бо… Потрібно слухати маму, тому що… За столом не можна пустувати, тому що… Якби я був чарівником, то… Якби я був чарівником, для мами зробив би ось що… Якби я був чарівником, зробив би багато добрих справ, а саме…

Бесіда «Як можна сказати?» Моральний розвиток: формувати вміння диференціювати почуття. Усмішка яка? (Весела, сумна, крива, щира, недобра…) Учинки ...
Слайд № 22

Бесіда «Як можна сказати?» Моральний розвиток: формувати вміння диференціювати почуття. Усмішка яка? (Весела, сумна, крива, щира, недобра…) Учинки які? (Добрі, погані, недобрі, злі…) Любить вилежуватися — лежень. Не дякує — невдячний. Зичить добре — доброзичливий. Має добре серце — добросердий.

Бесіда « Намисто етичних слів « Мета : Виділити гарні людські риси і побачити їх один в одного. Продовж речення Добра людина – це та, яка _________...
Слайд № 23

Бесіда « Намисто етичних слів « Мета : Виділити гарні людські риси і побачити їх один в одного. Продовж речення Добра людина – це та, яка ___________________ Зла людина – це та, яка ___________________ Чемна людина – це та, яка ___________________ Чесна людина – це та, яка ___________________ Скромна людина–це та, яка __________________ Жорстока людина – це та, яка ________________ Егоїстична людина – це та, яка ______________ Груба людина – це та, яка ___________________ Чуйна людина – це та, яка ___________________ Вихована людина – це та, яка _________________

Бесіда ««Коли? Якщо?» Моральний розвиток: виховувати почут¬тя емпатії та повагу до оточуючих. Якщо мама стомилася,… (слід гратися тихо). Коли завер...
Слайд № 24

Бесіда ««Коли? Якщо?» Моральний розвиток: виховувати почут¬тя емпатії та повагу до оточуючих. Якщо мама стомилася,… (слід гратися тихо). Коли завершив гру,… (необхідно прибра¬ти іграшки). Якщо другові сумно,… (потрібно розва¬жити його).

Бесіда «Що буває…?» Моральний розвиток: навчати розуміти метафори. Добрим… (серце, бабуся, робота…) Гарним… (очі, квіти, мама…) Милим… (кошеня, дит...
Слайд № 25

Бесіда «Що буває…?» Моральний розвиток: навчати розуміти метафори. Добрим… (серце, бабуся, робота…) Гарним… (очі, квіти, мама…) Милим… (кошеня, дитя, іграшка…) Поганим… (робота, вчинок, слова…) Сумним… (розповідь, казка, фільм…)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»