Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
ПРИРОДОЗНАВСТВО
(68 годин, 2 години на тиждень)
За підручником І. Грущинська, Видавничий дім «Освіта», 2013
Протягом навчального року передбачається 6 тематичних
контрольних робіт (по 3 роботи у кожному семестрі).
№ | Види перевірки | І семестр | ІІ семестр |
1. | Практичні роботи | 4 | 3 |
2. | Навчальні проекти | 3 | 1 |
3. | Екскурсії | 1 | 2 |
4. | Контрольні роботи | 3 | 3 |
5. | Тематичні атестації | 3 | 3 |
№ уроку | Дата | Зміст навчального матеріалу | Корекція | Погоджено | Примітки |
І СЕМЕСТР | |||||
1 | Вступ. Різноманітність природи. Пізнання природи людиною. | ||||
ВОДА | |||||
2 | Вода в природі. | ||||
3 | Властивості рідин на прикладі води. Значення трьох станів води для життя на Землі. Температура плавлення льоду та кипіння води. Практична робота №1 Порівняння властивостей води та інших рідин. | ||||
4 | Вода — розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини. Практична робота №2. Дослідження розчинності речовин, що використовують у побуті. | ||||
5 | Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі. | ||||
6 | Як людина використовує властивості води? | ||||
7 | Охорона водойм . | ||||
8 | Узагальнюючий урок по темі «Вода». | ||||
ПОВІТРЯ | |||||
9 | Газоподібні речовини. Повітря як суміш речовин, його склад та властивості. Практична робота №3. Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря. | ||||
10 | Розширення повітря під час нагрівання, теплопровідність, пружність. | ||||
11 | Рух повітря. Поняття про виникнення вітру. | ||||
12 | Як людина використовує властивості повітря? Охорона повітря . | ||||
13 | Контрольна робота №1. «Вода. Повітря» | ||||
14 | Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект №1. Звідки береться пил? | ||||
15 | Узагальнюючий урок за темою «Повітря». | ||||
КОРИСНІ КОПАЛИНИ. ҐРУНТИ | |||||
16 | Поняття про гірські породи, які використовує людина, їхня різноманітність. | ||||
17 | Види корисних копалин (тверді, рідкі та газоподібні).Як добувають корисні копалини? Практична робота №4. Ознайомлення з колекцією корисних копалин. | ||||
18 | Види корисних копалин. Використання корисних копалин в господарській діяльності людини. | ||||
19 | Навчальний проект №2. «Шукачі скарбів» (корисні копалини рідного краю). | ||||
20 | Ґрунт. Склад ґрунту. Практична робота №5. Виявлення повітря та води у складі ґрунту. | ||||
21 | Родючість – основна властивість ґрунту. Хто живе у ґрунті? Роль живих організмів в утворенні ґрунту . | ||||
22 | Контрольна робота №2. | ||||
23 | Аналіз контрольної роботи Значення і охорона ґрунтів. | ||||
24 | Узагальнюючий урок по темі. «Гірські породи. Ґрунти» | ||||
ЕНЕРГІЯ В НАШОМУ ЖИТТІ | |||||
25 | Паливні корисні копалини (вугілля, нафта, газ, торф) та їхнє використання людиною. | ||||
26 | Невичерпні джерела енергії (Сонце, вітер і вода) та їх використання людиною. | ||||
27 | Побутові прилади, які споживають енергію. | ||||
28 | Урок-екскурсія. Тепло у твоєму домі (шкільна котельня, магазин електроприладів). | ||||
29 | Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті. | ||||
30 | Контрольна робота №3. | ||||
31 | Аналіз контрольної роботи. Узагальнюючий урок за темою «Енергія в нашому житті» | ||||
32 | Навчальний проект №3. «Ми – гноми-економи!» (як зберегти тепло і світло в нашому домі) | ||||
Перевірено ЗДНВР О.А. Рябоконь ІІ семестр | |||||
ЖИВІ ОРГАНІЗМИ ТА СЕРЕДОВИЩЕ ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ | |||||
33 | Рослини — живі організми. Різноманітність рослин. | ||||
34 | Хвойні рослини. Квіткові рослини Практична робота №6. Розпізнавання квіткових рослин за наочністю. | ||||
35 | Однорічні та багаторічні рослини.Умови розвитку рослин. | ||||
36 | Пристосування рослин до різних умов середовища (світло, тепло, вода, родючість ґрунту). | ||||
37 | Культурні рослини. | ||||
38 | Урок-екскурсія. Культурні рослини(город, квітник, сад, теплиця) | ||||
39 | Навчальний проект «Теплиця на моєму підвіконні» | ||||
40 | |||||
41 | Значення рослин у природі та для людини. Узагальнюючий урок за темою «Рослини». | ||||
42 | Аналіз контрольної роботи. Різноманітність тварин . Комахи. Розмноження та розвиток тварин, піклування про потомство. | ||||
43 | Різноманітність тварин. Риби. . Розмноження та розвиток тварин, піклування про потомство. | ||||
44 | Різноманітність тварин Земноводні і плазуни. . Розмноження та розвиток тварин, піклування про потомство. | ||||
45 | Різноманітність тварин Птахи. Піклування про потомство. | ||||
46 | Звірі (ссавці). Піклування про потомство. | ||||
47 | Рослиноїдні, м’ясоїдні, всеїдні тварини. Ланцюги живлення. | ||||
48 | Пристосування тварин до життя в різних умовах.Свійські та дикі тварини. | ||||
49 | Узагальнюючий урок за темою «Тварини». Екскурсія в природу. | ||||
50 | Гриби — живі організми. Будова грибів. | ||||
Значення грибів у природі. | |||||
51 | Бактерії. Значення бактерій для природи і для життя людини. | ||||
52 | Червона книга України. Охорона рослинного і тваринного світу. | ||||
53 | Заповідні території рідного краю. Державні заповідники. Ботанічні сади. | ||||
54 | Контрольна робота №5. «Живі організми та середовища їхнього існування» | ||||
55 | Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект «Який дар природи для людини найцінніший»( повітря, вола, тварини, рослини, корисні копалини) | ||||
56 | Екскурсія. Різноманітність рослин і тварин рідного краю. | ||||
ЛЮДИНА ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ | |||||
57 | Організм людини. Системи органів тіла людини та їхнє значення для життя людини. | ||||
58 | Опорно-рухова система. | ||||
59 | Травна система. Харчування. Правила здорового харчування. Практична робота №7. Складання раціону здорового харчування. | ||||
60 | Дихальна система. Запобігання захворюванням органів дихання. | ||||
61 | Кровоносна система. Значення крові в організмі людини. | ||||
62 | Шкіра. Значення шкіри для організму людини та її гігієна. | ||||
63 | Нервова система. Значення нервової системи для організму людини. | ||||
64 | Органи чуття. Гігієна органів чуття . | ||||
65 | Контрольна робота №6. Нервова система. | ||||
66 | Аналіз контрольної роботи. Правила здорового способу життя. | ||||
67 | Урок-екскурсія. Твоє здоров’я (аптека) | ||||
68 | Підсумковий урок за рік. Навчальний проект « Добра справа для природи» |
Перевірено
ЗДНВР О.А. Рябоконь
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»