Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Інтегрований урок :літературне читання + образотворче мистецтво 4 клас

Інтерактивні методи навчання

Для кого: 4 Клас

04.03.2021

89

3

0

Опис документу:
Інтегрований урок з літературного читання "Ліна Костенко "Красива осінь вишиває клени" та образотворчого мистецтва " Витинанки з кольорового паперу". За підручником В.Науменко "Літературне читання " 4 клас
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Інтегрований урок з літературного читання та образотворчого мистецтва

Тема з літературного читання:

Краса і почуття

Ліна Костенко.Красива осінь вишиває клени…

Тема з образотворчого мистецтва:

Витинанки

Мета:

формування предметних компетентностей: продовжити знайомити учнів з поезією Ліни Костенко; учити розуміти емоційно-образну думку автора, мову художнього твору; розвивати вміння бачити прекрасне у звичайному; вчити складати сенкани;

вчити сприймати і розуміти красу природи і людських почуттів; розвивати уміння читати поезії, образне мислення, мовлення, літературні здібності, уміння аналізувати і порівнювати зміст різних за жанром творів;

виховувати любов до художнього слова, природи; чисті,відверті почуття.

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати вміння висловлювати оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

комунікативної: навчатидавати відповіді на поставлені питання, послідовно, відповідно до мети висловлювання, співпрацювати в парі, колективі;

громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Обладнання: презентація; повітряні кулі,заготовки для витинанок з кольорового паперу

І. Мотивація навчальної діяльності

Емоційне налаштування на урок

МИ- СОНЕЧКА!

Погляньте у віконечко/показують на вікно/,

Чомусь сховалось сонечко?/знизують плечима/

А ми засвітимо сонечко/показують на себе/,

Таке велике сонечко!/руки в сторони/

Таке веселе сонечко!/посміхаються один одному/

Я-сонечко!/показують на себе/

Ми-сонечка!/беруться всі за руки/

Ми- світимося всі!/посміхаються/

ІІ.Рефлексія і перевірка д,з

Учитель: то ж до якого уроку приготувалися мої сонечка?

А чим займалися на попередньому уроці літературного читання?

-Яке домашнє завдання виконували?( виразне читання вірша, малюнок до одного з рядків.)

-До якого рядочку чи рядків ви намалювали малюнок?

-Виразне читання вірша «Здивовані квіти» на оцінку

Читання з малюнками

Сю ніч чомусь колючі,
як налякані.
Сю ніч кричала в кручі,
сю ніч сказав: "Апчхи!"
Сю ніч питала :
— Що ж це робиться, поясни?
Тільки вчора було ще влітку,
а сьогодні вже восени!

-Виразне читання вірша «Здивовані квіти» на оцінку

-Нагадайте,що означає слово «Восени»?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація.

Отже, восени означає,що прийшла осінь. Доберіть епітети до слова ОСІНЬ.

Золота осінь. Багата осінь. Холодна осінь. Дощова осінь.

Справжня осінь. Несподівана осінь. Погана осінь. Благодатна осінь.

Урожайна осінь. Чудова осінь. Грибна осінь.

В принципі, цей ряд епітетів можна продовжувати до нескінченності

-Як дії приписують осені?( Вона розмальовує дерева,трави,квіти.Засушує все.Може наслати вітер,дощ) А ,що вона робить з листям? (Розфарбовує)

-І такий опис роботи осені можна часто зустріти у творах інших письменників. Але Ліну Костенко не називали б геніальною поетесою,якби вона не знайшла своїх індивідуальних слів для осені ,слів-несхожих на слова інших поетів.

Щоб дізнатися,які саме слова ,прочитайте заголовок вірша ,над змістом якого ми сьогодні будемо працювати. Скажіть,що ж робила осінь з листям? Про яке дерево йде мова? ( Вишивала)Уявіть,як осінь сидить з голкою і вишиває,вишиває. Бачите он скільки листя полетіло вже в ліс?

ІІІ.Робота над формуванням КОД

1.Читання вірша вчителем

2. Що могло надихнути поетесу на таку думку? Можливо це українські вишивки і вишиванки. Адже на багатьох узорах присутні листочки.

Відповіді дітей на поставлені питання

-. Подивіться, якими красивими,немов справжніми опалими з дерева, видаються листочки створені майстром чи майстринею.

3.Читання вірша хором з дотриманням пауз ,

     4. Словникова робота

ВТІХИ- багато значне слово.У якому значенні вжито авторкою це слово у тексті?

ВСЕ  ОДНО - все рівно,байдуже (наголос можна ставити двояко)

5.Мовчазне читання.

-Що просили листочки у осені?

-Чому клени просять інших фарб? Хіба червоним,жовтим,золотим… погано бути?

-Кому байдуже, якими стануть дерева? Воронам

-А чому їм байдуже? (Бо вони не змінюють свій колір)

-Дякуючи яким словам ми можемо уявити красу осені?

5. Робота над художніми засобами.

-Знайдіть художні засоби у творі.

Епітети: красива осінь, червоним,жовтим,срібним,золотим,зеленим,сади прекрасні,горіхи надкльовані,ворони чорні

Метафори: осінь вишиває, листя просить,

Порівняння: роси,як вино.

Повтори (єдинопочаток): «А листя просить».

-Чому осінь красива, а настрій вірша невеселий? На мою думку, осінь красива, гарно малює листя різними кольорами. Сумний настрій у дерев, бо їхня осіння краса незабаром зникне падолистом. 

6.Робота в парах.

Дібрати рими

Клени горіхи

Золотим зеленим

Втіхи все одно

Вино облетим

ІУ.Фізкультхвилинка.

У.Продовження роботи над темою уроку

1.Вправляння у виразному читанні вірша.

2. Гра «Диктор/ дикторка телебачення».

(Спочатку в парах готуються, а далі читають відриваючи очі від тексту)

читання в особах

УІ.Витинанки.

-Ото ж , осінь,за думкою,Л.Костенко «Вишиває клени». А мені чомусь захотілось цю фразу переінакшити, хай пробачить мене поетеса, на таку «Красива осінь витинає клени».

Чи знайоме вам значення слова «Витинанка»?

Я думаю, осінь буде рада,якщо її листочки будуть ще й красиво вирізані.

І тими листочками ми прикрасимо кулі.

УІІ.Складання сенканів

УІІІ.Рефлексія

Вчитель:  Сподіваюся, нікого не залишили байдужими пейзажні описи, і ви навчилися помічати красу і в літературних творах, і в довкіллі. Отож, повертаючись сьогодні додому, подивіться навколо себе іншими очима, зумійте побачити й оцінити красу осінньої природи.  Відчувши благотворний вплив природи на людину, навчайтеся любити, оберігати й примножувати її

6

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.