Інтегрована гра - змагання "Я люблю Донеччину"

Опис документу:
формувати в учнів почуття приналежності до малої батьківщини- Донеччини; розвивати полікультурну, соціальну компетентності учнів; розвивати творчі здібності учнів; виховувати толерантне ставлення до соціокультурних надбань людей донецького краю; виховувати відповідальність, товариськість, уміння поважати точку зору інших.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інтегрована гра-змагання

«Я люблю Донеччину»

Мета

навчальна:

  • поглиблювати знання учнів про Донеччину як частку України зі своєю історією, культурою;

розвивальна:

  • формувати почуття приналежності до малої батьківщини- Донеччини;

  • розвивати полікультурну, соціальну компетентності учнів;

  • розвивати творчі здібності учнів;

виховна:

  • виховувати толерантне ставлення до соціокультурних надбань людей донецького краю;

  • виховувати відповідальність, товариськість, уміння поважати точку зору інших.

наочність: картки із завданнями для літературного конкурсу, аркуші паперу та ручки, ілюстрації для історичного конкурсу.

Підготовчо-організаційна робота

  • підготовка приміщення для проведення гри:

гра проводиться в актовій залі або кабінеті, на дошці або стіні карта Донецької області.

  • формування команд гравців:

з учнів 6 -7 класів формуються 2 команди, які придумують собі назви;

  • визначення складу журі:

Перебіг гри

І. Вступне слово ведучого (вчителя), ознайомлення з правилами гри.

Шахти, терикони,

Заводські вогні…

Місяць в травах тоне …

І пісні, пісні…

Доля ти піснярська

Доленько моя!

Сторона шахтарська,

Син твій, син твій я!

Там, де обрій в полі,

Неба мрійна гать.

Золоті тополі

За Дінцем шумлять.

Про крейдяні гори

не забуду я,

де молилась зорям

матінка моя…

Піснею лечу я

Над простором нив,

Землю я цілую,

По якій ходив.

Кров моя вирує

В жилах, наче спів…

Землю я цілую

Ту, що полюбив, -

так писав про Донеччину її син – поет В. М. Сосюра. Які почуття висловлює він у цій поезії? Чим же так захопила Донеччина В. Сосюру?

Сьогодні під час гри ми перевіримо, наскільки ви знаєте свій рідну землю.

Гра «Я люблю Донеччину» – це інтелектуальне змагання для тих, хто любить свій рідний край, відчуває себе дитиною донецької землі і хоче перевірити й поповнити свої знання про її історію, природу, літературу.

Тому наше змагання буде складатися із таких конкурсів:

«Географічний»

«Літературний»

«Історичний

«Образотворчий»

ІІ. Презентація команд та журі.

- За звання кращих донеччинознавців змагатимуться три команди. Переможцем стане команда, яка набере найбільшу суму балів за всі етапи гри.

ІІІ. Власне гра.

1 конкурс – «Географічний».

- Отже, розпочнемо гру з географічної вікторини, яка проходитиме у вигляді брейн-рингу. Командам на обговорення дається 30 секунд. Перемагає та, яка найшвидше і правильно дасть відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Питання

  1. Назвіть області, з якими межує Донецька область? (На заході межує із Запорізькою та Дніпропетровською, на північному заході з Харківською, на північному сході та сході з Луганською областями України. З півдня область омивається Азовським морем)

  1. Як називається місто, в якому знаходяться солоні озера? (О́зеро Ропне́ — озеро в Донецькій області, розташоване в місті Слов'янськ. Є гідрологічною пам'яткою природи загальнодержавного значення)

  1. Яку назву має місто, що знаходиться поблизу моря? (Маріуполь )

  2. Назвіть річку, що протікає в вашій місцевості? (Кальміус )

  3. Які гори є на території Донеччини? (Націона́льний приро́дний парк «Святі́ Го́ри» — національний природний парк, розташований в північній частині Донецької області, в Слов'янськомуЛиманському  і Бахмутському районах. Створений 13 лютого1997 року Указом Президента України) 

  1. Який край називають Донецькою Швейцарією?( Нині Святогір’я – популярне місце відпочинку жителів Донбасу, геть не типове для на загал степового ландшафту малолісистого Сходу України. Донеччани ці місця називають Донецькою Швейцарією – трохи нескромно, але ж... Це справді чудовий національний природний парк. Він протягнувся уздовж лівого берега річки Сіверський Донець, виступаючи лісовим масивом і на правому.)

  1. Яке місто має зимову назву? Бахмут (Місто розташоване в північно-східній частині Донецької області, на плато Донецького кряжу, яке прорізає річка Бахмутка з правою притокою Каменуватого Яру. Плато має загальний нахил на північ до долини р. Сіверський Донець.).

  1. Як раніше називалася столиця Донецької області? (раніше Олекса́ндрівка, Ю́зівка, Ста́лін, Сталіне, Ста́ліно)

2 конкурс – «Літературний».

- Багата наша Донеччина й на митців – письменників, поетів. Пригадайте, кого ви вже з них знаєте? А наскільки ви здібні ми зараз дізнаємося. Ви повинні у пропоновані уривки, замість крапок, вставити необхідні слова. Завдання оцінюється 5 балами. Виграє команда, яка найбільш правильно і швидко виконає завдання.

Завдання для першої команди

1.Дня згасає позолота,

ідуть з роботи. (шахтарі)

Грай, юначе, грай

І про стежку, і хатину,

Про коханую дівчину,

Про …. …. . (донецький край).

(В. Сосюра)

Завдання для другої команди

. …, в диханні Первомая (Донеччино моя)

Я шлю тобі привіт од вільного Дніпра

І спів, про тебе спів, любов моя безкрая,

Що на …. Знов прийшла весни пора. (Вкраїну).

(В. Сосюра).

3 конкурс «Історія рідного міста »

Кожна команда ілюстрацію. Треба назвати історичну подію. яка відповідає

зображеному на ілюстрації.

Завдання оцінюється 5 балами. Якщо команда знає додаткову інформацію про пам’ятники Маріуполя

цю історичну подію, то вона додатково отримує 2 бали.

Завдання для першої команди Завдання для другої команди

ВІДПОВІДІ (для журі )

  1. Команда(Пам'ятник Танк Т-34 на честь подвигу танкістів 4-го гвардійського механізованого корпусу був відкритий 9 травня 1975 року народження, з нагоди 30-річчя Перемоги у Великій Вітчизняній війні. Встановлено Танк на постаменті з гранітних каменів. Розташований пам'ятник по вулиці Карпінського.

  2. Команда(Пам'ятник воїнам-визволителям МІГ - 17 «Літак» в м.Маріуполь.

Пам'ятник являє собою злітає літак МІГ - 17, закріплений на похилій під 45 ° стрілі.У підстави стріли пам'ятна дошка з написом: «Воїнам-визволителям вдячні ждановци присвячують. 10 / IX - 1973 г. ».

На початку вересня 1943 року війська Південного фронту під командуванням генерал-полковника Ф. І. Толбухіна, наступаючи вздовж узбережжя Азовського моря, почали бої за визволення м Маріуполя. Авіація 8-ї повітряної армії під командуванням генерал-лейтенанта Т.Т. Хрюкина, до складу якої входила 9-а гвардійська винищувальна авіадивізія, і 23-й штурмовий авіаційний полк Азовської військової флотилії сприяли військам на полі бою. У повітряних боях над Маріуполем було збито 27 літаків супротивника, знищено 69 автомашин, 13 паровозів і 18 вагонів, викликано 80 вогнищ пожеж, вбито і поранено до 500 солдатів противника. Льотчик Іван Бабак, розбивши паровоз, змусив зупинитися ешелон, в якому фашисти гнали до Німеччини кілька сот маріупольців.

За мужність і героїзм, проявлені при звільненні міста, 10 вересня 1943 Наказом Верховного Головнокомандувача 9-ї гвардійської винищувальної авіадивізії присвоєно найменування «Маріупольської».)

4 конкурс «Образотворчий»

Кожній команді пропонується зробити малюнок-асоціацію «Донеччина», поглянувши на який, можна було б одразу уявити наш рідний край. Команда повинна пояснити асоціації. За виконане завдання кожна команда отримує 5 балів.

ІV. Підбиття підсумків гри. Визначення й нагородження переможців.

V. Заключне слово вчителя.

- Дорогі діти, сьогодні ви виявили високий (чи достатній) рівень знань про географію, історію Донеччини. А я вам бажаю якомога швидшого опанування знаннями про Донеччину і нових цікавих ігор!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн