Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Інтегрована гра-змагання
«Я люблю Донеччину»
Мета
навчальна:
поглиблювати знання учнів про Донеччину як частку України зі своєю історією, культурою;
розвивальна:
формувати почуття приналежності до малої батьківщини- Донеччини;
розвивати полікультурну, соціальну компетентності учнів;
розвивати творчі здібності учнів;
виховна:
виховувати толерантне ставлення до соціокультурних надбань людей донецького краю;
виховувати відповідальність, товариськість, уміння поважати точку зору інших.
наочність: картки із завданнями для літературного конкурсу, аркуші паперу та ручки, ілюстрації для історичного конкурсу.
Підготовчо-організаційна робота
підготовка приміщення для проведення гри:
гра проводиться в актовій залі або кабінеті, на дошці або стіні карта Донецької області.
формування команд гравців:
з учнів 6 -7 класів формуються 2 команди, які придумують собі назви;
визначення складу журі:
Перебіг гри
І. Вступне слово ведучого (вчителя), ознайомлення з правилами гри.
Шахти, терикони,
Заводські вогні…
Місяць в травах тоне …
І пісні, пісні…
Доля ти піснярська
Доленько моя!
Сторона шахтарська,
Син твій, син твій я!
Там, де обрій в полі,
Неба мрійна гать.
Золоті тополі
За Дінцем шумлять.
Про крейдяні гори
не забуду я,
де молилась зорям
матінка моя…
Піснею лечу я
Над простором нив,
Землю я цілую,
По якій ходив.
Кров моя вирує
В жилах, наче спів…
Землю я цілую
Ту, що полюбив, -
так писав про Донеччину її син – поет В. М. Сосюра. Які почуття висловлює він у цій поезії? Чим же так захопила Донеччина В. Сосюру?
Сьогодні під час гри ми перевіримо, наскільки ви знаєте свій рідну землю.
Гра «Я люблю Донеччину» – це інтелектуальне змагання для тих, хто любить свій рідний край, відчуває себе дитиною донецької землі і хоче перевірити й поповнити свої знання про її історію, природу, літературу.
Тому наше змагання буде складатися із таких конкурсів:
«Географічний»
«Літературний»
«Історичний
«Образотворчий»
ІІ. Презентація команд та журі.
- За звання кращих донеччинознавців змагатимуться три команди. Переможцем стане команда, яка набере найбільшу суму балів за всі етапи гри.
ІІІ. Власне гра.
1 конкурс – «Географічний».
- Отже, розпочнемо гру з географічної вікторини, яка проходитиме у вигляді брейн-рингу. Командам на обговорення дається 30 секунд. Перемагає та, яка найшвидше і правильно дасть відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Питання
Назвіть області, з якими межує Донецька область? (На заході межує із Запорізькою та Дніпропетровською, на північному заході з Харківською, на північному сході та сході з Луганською областями України. З півдня область омивається Азовським морем)
Як називається місто, в якому знаходяться солоні озера? (О́зеро Ропне́ — озеро в Донецькій області, розташоване в місті Слов'янськ. Є гідрологічною пам'яткою природи загальнодержавного значення)
Яку назву має місто, що знаходиться поблизу моря? (Маріуполь )
Назвіть річку, що протікає в вашій місцевості? (Кальміус )
Які гори є на території Донеччини? (Націона́льний приро́дний парк «Святі́ Го́ри» — національний природний парк, розташований в північній частині Донецької області, в Слов'янському, Лиманському і Бахмутському районах. Створений 13 лютого1997 року Указом Президента України)
Який край називають Донецькою Швейцарією?( Нині Святогір’я – популярне місце відпочинку жителів Донбасу, геть не типове для на загал степового ландшафту малолісистого Сходу України. Донеччани ці місця називають Донецькою Швейцарією – трохи нескромно, але ж... Це справді чудовий національний природний парк. Він протягнувся уздовж лівого берега річки Сіверський Донець, виступаючи лісовим масивом і на правому.)
Яке місто має зимову назву? Бахмут (Місто розташоване в північно-східній частині Донецької області, на плато Донецького кряжу, яке прорізає річка Бахмутка з правою притокою Каменуватого Яру. Плато має загальний нахил на північ до долини р. Сіверський Донець.).
Як раніше називалася столиця Донецької області? (раніше Олекса́ндрівка, Ю́зівка, Ста́лін, Сталіне, Ста́ліно)
2 конкурс – «Літературний».
- Багата наша Донеччина й на митців – письменників, поетів. Пригадайте, кого ви вже з них знаєте? А наскільки ви здібні ми зараз дізнаємося. Ви повинні у пропоновані уривки, замість крапок, вставити необхідні слова. Завдання оцінюється 5 балами. Виграє команда, яка найбільш правильно і швидко виконає завдання.
Завдання для першої команди
1.Дня згасає позолота,
…ідуть з роботи. (шахтарі)
Грай, юначе, грай
І про стежку, і хатину,
Про коханую дівчину,
Про …. …. . (донецький край).
(В. Сосюра)
Завдання для другої команди
…. …, в диханні Первомая (Донеччино моя)
Я шлю тобі привіт од вільного Дніпра
І спів, про тебе спів, любов моя безкрая,
Що на …. Знов прийшла весни пора. (Вкраїну).
(В. Сосюра).
3 конкурс «Історія рідного міста »
Кожна команда ілюстрацію. Треба назвати історичну подію. яка відповідає
зображеному на ілюстрації.
Завдання оцінюється 5 балами. Якщо команда знає додаткову інформацію про пам’ятники Маріуполя
цю історичну подію, то вона додатково отримує 2 бали.
Завдання для першої команди Завдання для другої команди
ВІДПОВІДІ (для журі )
Команда(Пам'ятник Танк Т-34 на честь подвигу танкістів 4-го гвардійського механізованого корпусу був відкритий 9 травня 1975 року народження, з нагоди 30-річчя Перемоги у Великій Вітчизняній війні. Встановлено Танк на постаменті з гранітних каменів. Розташований пам'ятник по вулиці Карпінського.
Команда(Пам'ятник воїнам-визволителям МІГ - 17 «Літак» в м.Маріуполь.
Пам'ятник являє собою злітає літак МІГ - 17, закріплений на похилій під 45 ° стрілі.У підстави стріли пам'ятна дошка з написом: «Воїнам-визволителям вдячні ждановци присвячують. 10 / IX - 1973 г. ».
На початку вересня 1943 року війська Південного фронту під командуванням генерал-полковника Ф. І. Толбухіна, наступаючи вздовж узбережжя Азовського моря, почали бої за визволення м Маріуполя. Авіація 8-ї повітряної армії під командуванням генерал-лейтенанта Т.Т. Хрюкина, до складу якої входила 9-а гвардійська винищувальна авіадивізія, і 23-й штурмовий авіаційний полк Азовської військової флотилії сприяли військам на полі бою. У повітряних боях над Маріуполем було збито 27 літаків супротивника, знищено 69 автомашин, 13 паровозів і 18 вагонів, викликано 80 вогнищ пожеж, вбито і поранено до 500 солдатів противника. Льотчик Іван Бабак, розбивши паровоз, змусив зупинитися ешелон, в якому фашисти гнали до Німеччини кілька сот маріупольців.
За мужність і героїзм, проявлені при звільненні міста, 10 вересня 1943 Наказом Верховного Головнокомандувача 9-ї гвардійської винищувальної авіадивізії присвоєно найменування «Маріупольської».)
4 конкурс «Образотворчий»
Кожній команді пропонується зробити малюнок-асоціацію «Донеччина», поглянувши на який, можна було б одразу уявити наш рідний край. Команда повинна пояснити асоціації. За виконане завдання кожна команда отримує 5 балів.
ІV. Підбиття підсумків гри. Визначення й нагородження переможців.
V. Заключне слово вчителя.
- Дорогі діти, сьогодні ви виявили високий (чи достатній) рівень знань про географію, історію Донеччини. А я вам бажаю якомога швидшого опанування знаннями про Донеччину і нових цікавих ігор!
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»