і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • «Інтеграція українознавчого компонента в діяльності сучасного вчителя початкових класів»

«Інтеграція українознавчого компонента в діяльності сучасного вчителя початкових класів»

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

«Інтеграція українознавчого компонента в діяльності сучасного вчителя початкових класів»

2017 н.р.

Інтеграція (від лат. іnteger – повний, цілий) – це об’єднання в ціле раніше ізольованих частин. Інтегровані уроки ставлять за мету об’єднати споріднені блоки знань із різних навчальних предметів навколо однієї теми з метою інформаційного та емоційного збагачення, сприйняття, мислення, почуттів учнів. Це дає можливість пізнавати явище з різних боків, досягнути цілісності знань.

Мета інтегрованих уроків – формування в учнів цілісного світогляду про навколишній світ, активізація їх пізнавальної діяльності; підвищення якості засвоєння сприйнятого матеріалу; створення творчої атмосфери в колективі учнів; виявлення здібностей учнів та їх особливостей; підвищення інтересу учнів до матеріалу, що вивчається.

Переваги нетрадиційної інтеграційної форми навчання

  • Незвичайність

  • Достатньо велика активність учнів

  • Створення позитивного емоційного настрою

  • Формування інтересу до предмета

  • Отримання навичок спільної діяльності.

Інтегровані уроки в школі зазвичай проводяться в початкових і середніх класах. Їх відмінність не тільки в програмі, але й у можливості організації. Так, вчителю перших-четвертих класів, на відміну від педагога-предметника, легше провести інтегрований урок. Це пов'язано з тим, що в початковій школі більшість предметів веде один викладач. Тому він може легко організувати процес інтегрованого уроку, ніж вчителі-предметники, яким треба узгодити розклад, програму, знайти загальну тему і спільно розробити проект заняття.

Творча активність дитини на уроці не виникає сама по собі, її треба стимулювати, створювати відповідну атмосферу. Як же народжується інтегрований урок? З чого? Завдяки чому? По-перше, з нестандартної педагогічної теорії. По-друге, із вдумливого самоаналізу діяльності вчителя. А найголовніше - з відсутності штампів у педагогічній технології. Навчитись вчитись - це означає зробити так, щоб навчання стало для кожного школяра не тільки необхідністю, але й величезною радістю пізнання. В цьому може допомогти тільки вчитель.

«Українознавство» як навчальний курс варіативної складової навчального плану  викладається не у всіх школах Донецької області, можлива інтеграція українознавчого компонента в усі сфери навчально-виховного процесу: урочну, позакласну, гурткову, проектну, індивідуальну тощо.

Розрізняють два види міжпредметної інтеграції:

  • Повна (становить собою об'єднання в одному курсі різних навчальних предметів)

  • Часткова ( полягає в поєднанні матеріалу різних предметів, підпорядкованих одній темі).

Приклади інтегрування

Предмети

Теми, що інтегруються

1

Читання

Українська мова

Народна мова

Українська мова – державна мова України

2

Образотворче мистецтво

Читання

Осінь така мила... Створення образу дівчинки-осені. Поетичні картини осені

3

Математики

Основи здоров’я

Доба Година Хвилина Секунда. Працездатність і відпочинок учня. Актив ний відпочинок

Звичайно, цей перелік можна продовжити, якщо попрацювати творчо.

У початкових класах українознавство інтегрується через усі освітні галузі і спрямовуються на соціалізацію особистості, набуття громадянських якостей, дотримання соціальних норм і правил.

На уроках математики це відбувається через умову математичної задачі.

На уроках російської мови необхідно посилити українознавчу складову через перекладені твори українських письменників та поетів на російську мову.

На уроках «Природознавства» виховні цілі пов’язані з ознайомленням з традиціями шанобливого ставлення українського народу до природи, любов до рідного краю, Батьківщини.

На уроках «Трудового навчання» діти знайомляться з традиційними народними ремеслами в України, вчаться виготовляти сюжетні витинанки різних регіонів України, оздоблювати вироби технікою вишивки.

Головним завданням курсу «Я у світі» є формування у молодших школярів культури почуттів, основ національної та громадянської свідомості.

Використання інтегрованих уроків в моїй практиці. Використовую часткову інтеграцію.

Інтегрований урок читання і українознавства на тему:

« Торкнутися краси можна тільки серцем»

Мета: ознайомити дітей з біографією і творчістю П.Тичини, вчити дітей любити і берегти природу рідного краю, виховувати доброту і великодушність, створити умови для розвитку мислення, вміння аналізувати і узагальнювати; виховувати естетичний смак у процесі сприйняття навчального матеріалу; виховувати любов до природи.

«Не бував ти у наших краях!», «ОСІНЬ ТАКА МИЛА» , «ХОР ЛІСОВИХ ДЗВІНОЧКІВ». Тему уроку поєднали (частково) з темою «Роль природи у моєму житті, зростанні». Закріпили отриманні знання виготовленням стрічок - пам'яток про роль природи в житті кожного.

Використовуємо природні матеріали.

В 2016-2017 н.р. «Виготовлення писанок»

Інтегрований урок . Дружна родина. Основи здоров'я, Культура взаємин в українській родині.

Мета: розширити уявлення учнів про сім’ю як чинник здоров’я, про те, що сім’ї бувають різними, що члени родини дбають одне про одного у різний спосіб; навчати звертатися по допомогу до батьків та інших членів родини; спонукати дітей допомагати батькам та іншим членам родини, виявляти розумну ініціативу; виховувати дбайливе ставлення до здоров’я всіх членів родини, повагу до старших членів родини.

Вивчаючи можливості інтегрованого навчання, можна зробити висновок, що за цією методикою — майбутнє. Методично правильні побудова і проведення інтегрованих уроків сприяють підвищенню зростання професійної майстерності вчителя, тому що вимагають від нього володіння методикою сучасних технологій навчально-виховного процесу.

Можна сказати, що інтеграція українознавчого компонента присутня на багатьох уроках в діяльності кожного сучасного вчителя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета інтегрованих уроків – формування в учнів цілісного світогляду про навколишній світ, активізація їх пізнавальної діяльності; підвищення якості засвоєння сприйнятого матеріалу; створення творчої атмосфери в колективі учнів; виявлення здібностей учнів та їх особливостей; підвищення інтересу учнів до матеріалу, що вивчається.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Різне
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    115
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    FJ377520
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання