Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Виховні заходи з теми прав дитини. Практичні кейси
»
Взяти участь Всі події

Ігри екологічного спрямування для учнів початкової школи

Різне

Для кого: 2 Клас, 3 Клас

27.11.2018

899

25

0

Опис документу:
Ігри можуть проводитися під час екскурсії чи прогулянки після того, як учитель акцентує увагу учнів на характері пересування та рухів різноманітних тварин, доступних для спостереження.Використання рухливих ігор може проводитися також із метою закріплення знань учнів, умінь та навичок екологічного характеру. У процесі ігор у них виробляється звичка зосереджуватися, самостійно думати.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Ігри екологічного спрямування

Як тварини грають у квача

Зміст і методика.

Гравці діляться на дві команди і стають шеренгами одна напроти одної на відстані 3-4 метри. За командою одна група “тварин” утікає, а інша — наздоганяє. При цьому гравці мають рухатися по- особливому — як тварини. Наприклад, в одній грі — стрибаючи, як жаби, у наступній — високо піднімаючи ноги, як чаплі, чи пересуваючись на бокових частинах ступні, імітуючи ходу ведмедя. Учитель може також запропонувати учням наздоганяти одне одного так, як це б робили, наприклад, казкові зайчики, жителі тропічних лісів мавпи чи пінгвіни.

За кожного спійманого гравця команда отримує один бал. При повторі гри діти міняються ролями. Перемагає команда, якапершою набрала певну кількість балів.

Зауваження.

Діти повинні розійтися по всьому майданчику, щоб не заважати одне одному під час пересування. Втікати і наздоганяти можна лише до обмежувальної лінії. З гри вибуває той, хто неправильно імітує рухи тварин або, поспішаючи, виконує їх несумлінно.

Поради педагогові.

Гра може проводитися під час екскурсії чи прогулянки після того, як учитель акцентує увагу учнів на характері пересування та рухів різноманітних тварин, доступних для спостереження. Так, діти залюбки “літають”, як метелики (бджоли, комарі, джмелі), супроводжуючи свій “політ” відповідними звуками, чи стрибають, як коники, тощо. При цьому вчитель повинен не лише вказати на особливості рухів тварин, а й розкрити дітям їх красу, небезпеку хижацького ставлення до природи, до її нищення. Тому під час “польотів” учитель розповідає, що метеликам (бабкам, іншим комахам) не слід боятися, адже діти знають, що ловити їх не можна, і не завдадуть комахам шкоди.

Недоцільно привертати увагу дітей одразу до великої кількості тварин і грати послідовно в усі запропоновані тут ігри. На різних прогулянках чи екскурсіях бажано використовувати новий для дітей варіант.

Після гри можна запропонувати дітям відгадати загадки про тих тварин, рухи яких вони імітували.

У зоопарку

Зміст і методика.

Діти діляться на дві команди й шикуються у дві шеренги, відстань між якими 5-10 кроків. Гравці кожної команди по черзі зображують певну тварину за допомогою різноманітних рухів, жестів, міміки. Суперники мають відгадати, про яку тварину йдеться. Як тільки вони відгадали, одна команда гравців утікає, а інша — наздоганяє. Впіймані переходять на бік суперників. Потім команди міняються ролями, і гра триває. Перемагає команда, яка має найбільше спійманих.

Поради педагогові.

Використання рухливих ігор може проводитися також із метою закріплення знань учнів, умінь та навичок екологічного характеру. У процесі ігор у них виробляється звичка зосереджуватися, самостійно думати. Так, після вивчення характерних ознак різних класів тварин та їх представників (комах, птахів, звірів та інш.) може бути проведена гра “Хто спритніший”, яка сприяє закріпленню вивченого матеріалу.

Хто спритніший

Зміст і методика.

Усі учні отримують етикетки з назвами тварин, їх прикріплюють так, щоб школярі, які стоять у колі, без труднощів зуміли прочитати назви птахів, комах, риб, звірів. У центрі кола стоїть ведучий.

Завдання гравців, що знаходяться в колі, полягає в тому, щоб, домовившись зі своїм “родичем” певним умовним знаком (кивком голови, підмигуванням), швидко помінятися місцями. Якщо тварина, яку представляє ведучий, належить до того класу тварин, представники якого міняються місцями, він має зайняти одне з місць, що звільнилося. Той, хто залишився без місця, стає ведучим.

Якщо міняються місцями “тварини” інших класів, ведучий повинен швидко, до того, як вони займуть свої місця, назвати ще одного представника цього класу. У такому випадку ведучий стає той, хто останнім дістався свого місця.

Зауваження.

Не можна мінятись гравцям-сусідам.

Поради педагогові.

Назви тварин мають бути написані чітко й виразно. Доцільно етикетки зробити із цупкого картону: так вони довше прослужать і зможуть використовуватися в інших іграх та навчальних заняттях.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.