Характеристика за інноваційним потенціалом

Опис документу:
Характеристика за інноваційним потенціалом. Нетрадиційні техніки малювання – це спосіб створення нового, оригінального витвору мистецтва, у якому гармонує все: і колір, і лінія, і сюжет. Саме нетрадиційні техніки малювання створюють атмосферу розкутості, відкритості, розвиток самостійності дітей, створюють емоційно – позитивне відношення до діяльності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Нетрадиційні техніки малювання – це спосіб створення нового, оригінального витвору мистецтва, у якому гармонує все: і колір, і лінія, і сюжет. Саме нетрадиційні техніки малювання створюють атмосферу розкутості, відкритості, розвиток самостійності дітей, створюють емоційно – позитивне відношення до діяльності. Результат зображувальної діяльності не може бути поганим чи хорошим, робота кожної дитини індивідуальна, неповторна.

Термін «нетрадиційний» - означає використання матеріалів, інструментів, способів малювання, які не є традиційними, широко відомими. Існує безліч технік нетрадиційного малювання, їх незвичайність в тому, що вони дозволяють дітям швидко досягнути бажаного результату.

Під час малювання пальцями рук дитина одержує незвичайно почуттєву насолоду при тактильних контактах з фарбою, папером, водою.

  Використання прийому "Створення ситуації успіху."

   У мене існує золоте правило- №1 - похвалити дитину не менше трьох разів за урок. Якщо робота в вихованця ніяк не вдається - знову похвалити і вказати на деталі , в яких гуртківець є успішним виконавцем. Керівник гуртка образотворчого мистецтва повинен сам володіти бездоганною технікою зображення навколишньої дійсності. Діти повинні вірити , що їх керівник - чарівник, майстер вищого класу. Тому навчальне завдання слід спростовувати і подавати таким чином, щоб кожен гуртківець вірив, що це легко і просто і варто спробувати. Правило №2- навчити своїх вихованців мріяти маштабно і не боятись труднощів. Правило №3- кожна творча ідея, робота - особлива і цінна, актуальна і важлива. Немає негарних малюнків- бувають незграбні керівники. Тож керівникам варто пам'ятати, що творча активність на занятті, це важка праця керівника при підготовці до заняття. Заняття образотворчого мистецтва повинно приносити емоційну і естетичну насолоду вихованцям і керівнику.   Важливо все, починаючи з того як керівник зайшов у кабінет, який у нього настрій, вигляд, тембр голосу, як він продумав і організував роботу на занятті.

    Заходимо у кабінет з привітною усмішкою і не повертаємось до гуртківців спиною, зачиняючи двері. Спочатку заняття створюємо позитивну емоційну атмосферу, а оголошуючи тему нагадуємо про те, що завдання просте і нескладне, а дуже цікаве. Мотивуючи мету заняття, слід вияснити наскільки  дана тема є дотичною для вихованців , як практично вони застосують свій виріб, чи малюнок (діти повинні відчувати значимість власного творчого процесу). Добре починати заняття незвично (гра, веселе привітання, фрагмент мультфільму тощо).

  Наприклад, я використовую не тільки "традиційний" початок заняття , але й фрагменти мутфільмів, ігри, музичні записи,  віршовані привітання:

 Усміхнися сонечку, усміхнися небу,

 Усміхнися друзям, усміхнись до себе!

 Я рада всіх вітати,

 Добра вам побажати,

 Творчого натхнення.

 Найкращих всім робіт!

   Після привітання,  для зняття психічного напруження, повідомляю гуртківцям про те, що сьогодні на занятті ми будемо бавитися і, використовую ігровий момент, в чому мені допомагає групова форма роботи.

  Під час заняття для мене необхідно побачити кожну дитину , прокоментувати, похвалити його роботу. Створити ситуацію, коли кожна дитина зможе відчути свою значимість. Наприклад - в одного з вихованців найкраще вийшло небо - продемонструвати, це - прокоментувати - "...погляньте, як гарно зобразив Петрик колір неба на своєму малюнку... " і вже потім вказати як виправити те,  що не вдалося, навіть тоді, коли окрім неба не вийшло вдало зобразити нічого. Дитина повинна вірити, що у неї все гарно виходить, дитина повинна вірити в свої сили. Хтось вдало поєднав елементи орнаменту і не важливо, що є погрішності, треба звернути увагу на те, що вдалося найкраще. Але і з цим треба бути уважним, адже є діти з низькою самооцінкою, а є з завищеною. Керівник має уміти створювати ситуацію , коли дитина реально оцінює себе.

   Хвалити дитину треба уміючи, психологи радять хвалити не саму дитину, а її вчинки, діяльність  " ...мені дуже приємно, що ти так гарно прибрав своє робоче місце..., мені сподобалось як ти творчо втілив свою ідею..." тощо.

  Важливо коментувати кожну роботу при оцінюванні. Це може бути колективне оцінювання, самооцінювання, може мотивувати і аналізувати роботи вчитель. Але важливо давати професійний , глибокий аналіз кожної роботи гуртківця , враховувати те, як дитина працювала на занятті. Адже можливий варіант, коли у вихованця не вдався сам малюнок, а на занятті він був активним і старанним і навпаки.

   Щоб гуртківці досягали високих результатів, керівник повинен уміти вселити віру вихованця в те , що він особливий і талановитий і все у нього виходить чудово. На занятті дитина повинна знати, що вона зможе з вашою допомогою чи самостійно створити неймовірні художні образи.

 Мій стиль роботи - співпраця.

  Керівник -напарник. Необхідною умовою сучасного стилю життя, є формування партнерської співпраці.

    На мою думку, керівник гуртка малювання повинен створити ситуацію партнерства, причому рівноправного, адже творчий процес, це процес скоріше демократичний, а ніж авторитарний.

     У такому стилі спілкування керівник викликає до себе довіру дітей, знімає емоційне напруження, підвищує самооцінку вихованця, на власному прикладі формує партнерську культуру співпраці.

   Мені здається, що партнерське спілкування підвищує рівень працездатності, формує здорову конкуренцію і має ефективний виховний вплив. Позитивні емоції, відсутність стресу, взаємодовіра допомагають досягнути високого результату у творчій діяльності, а також у збереженні психічного та духовного здоров'я дітей і формуванні гармонійної особистості.
 Оптимальне викоритання методів та прийомів навчання на заняттях.

   Використання нетрадиційних технік малювання неможливе без застосування ефективних методів, прийомів, засобів та форм навчально-виховного процесу. У своїй педагогічній діяльності я використовую словесні методи навчання ( бесіда, розповідь, евристична бесіда), наочно-демонстраційні (таблиці, зразки робіт, майстер-клас, малюнок керівника), практичні(творча діяльність, спостереження, дослідження), тренувальні вправи. К. Д. Ушинський говорив, що не все може бути цікавим у навчанні, є й нудні речі. Як зробити заняття оптимальним?

   Готуючись до заняття я враховую те, що психологи за особливостями сприйняття інформації поділяють аудиторію на такі групи:

- візуали ( інформація сприймається за допомогою зору);

- аутисти( основне отримання інформації через слухові рецептори);

- кінестетики( краще сприймають інформацію через рух і дотик).

  Тому, готуючи заняття, маю на увазі, що інформацію мені потрібно подати таким чином, щоб врахувати особливості сприйняття аудиторією. Наприклад, готуючи матеріал нової теми, чи повторення вивчених термінів, я роздруковую на окремих аркушах поняття, терміни, зразки робіт, які поступово, в ході заняття будуть з'являтися на дошці, коментуватися та демонструватися, зокрема під час пояснення нової теми, бесіди. Адже "суха" лекція не дає ефективного засвоєння інформації. Бесіду керівника можна перетворити на гру ,більше залучати гуртківців, спиратися на їхній власний досвід, на спостереження.   Використовуючи словесні методи навчання, звертаю увагу на голос, як "інструмент". Уміння володіти голосом, мовленням є суттєвим у використанні словесних методів.

  Важливо вдало добирати наочний матеріал. Він повинен бути цікавим, виразним та яскравим, мати емоційний влив.

   Окреме місце в навчальному процесі посідає інструктаж. Він передбачає розкриття норм поведінки, особливостей використання методів і навчальних засобів, дотримання техніки безпеки перед використанням їх у процесі виконання навчальних операцій. Це важливий етап у підході до оволодіння методами самостійної пізнавальної діяльності. Важливо, щоб вихованці розуміли не лише що треба робити, але і як це робити.

Приклади інструктажу

  Алгоритм виконання орнаменту у стрічці

1. Намалюй за допомогою лінійки "стрічку" де буде розміщуватись твій орнамент.

2. Розділи "стрічку" на однакові частини.

3. У кожній частині зобрази елемент орнаменту (пам'ятай, що частини орнаменту однакові і  мають повторюватись через однакові проміжки).

4. Пропрацюй орнамент кольором.

5. Пророби акценти і виділи деталі.

6. Працюй охайно, навіть поєднуючи у ритмічному ряді простенькі форми, можна створити гарний орнамент.

Послідовність виконання пейзажу акварельними фарбами в техніці  «по – мокрому восковими свічками»

1.    Восковою свічкою намалюйте сонечко та промінчики .

2.    Змочіть аркуш паперу водою .

3.    Змішайте на палітрі «колір неба»  і зафарбуйте частину малюнка до лінії горизонту

4.    На лінії горизонту прокрийте дальній план

5.    Опускаючись до нижнього краю малюнка, перейдіть від середнього плану до першого.

6.    Проробіть деталі на першому плані.

   Наочні методи передбачають, передусім, використання демонстрації та ілюстрації.

Демонстрація — це метод навчання, який передбачає показ предметів і процесів у їхньому натуральному вигляді, в динаміці. Особисто я використовую майстер-класи.

Ілюстрація — метод навчання, який передбачає показ предметів і процесів у

їх символічному зображенні (фотографії, малюнки, схеми, графіки та ін.).

   Спостереження як метод навчання передбачає сприймання певних предметів, явищ, процесів у природному чи виробничому середовищі без втручання у ці явища й процеси.

   Усі методи цієї групи тісно взаємопов'язані. Використання в навчальному процесі тих чи інших методів зумовлене різними факторами: психологічними особливостями учнів певного віку, дидактичними цілями, рівнем матеріального забезпечення навчальних закладів тощо.

   Велике значення у використанні наочних методів має оволодіння технологією і компонентами педагогічної техніки керівника. Всі ці питання мають розглядатися в процесі вивчення фахових методик.

     Демонстраційні методи навчання займають чільне місце у вивченні образотворчого мистецтва. У своїй роботі на занятті я застосовую прийом "малювання у повітрі".

 Наприклад, у роботі над натюрмортом, я пропоную вихованцям обвестиу повітрі предмети натюрморта, олівцем, пензлем,руками (уявити, як ліплять ці предмети, зафарбовують, повернути в уяві в різні положення).

  Практичні методи навчання спрямовані на досягнення завершального етапу процесу пізнання. Вони сприяють формуванню умінь і навичок, логічному завершенню ланки пізнавального процесу стосовно конкретного розділу, теми.

   Зокрема, на заняттях образотворчого мистецтва - це виконання творчого завдання, що вимагає від учня використання набутих знань умінь, навичок та власного досвіду.

Практична робота спрямована на застосування набутих знань у розв'язанні практичних завдань.

   У практиці гурткової роботи значне місце посідають вправи.

Вправа — це метод навчання, який передбачає цілеспрямоване, багаторазове повторення учнями певних дій чи операцій з метою формування умінь і навичок.

 На заняттях образотворчого мистецтва я використовую тренувальні вправи (змішування кольорів, отримання кольорів шляхом змішування основних, лінійні малюнки, вправи на відчуття композиції ,за зразком, за інструкцією, за завданням), творчі("Домалюй малюнок", "На що схоже..").

   Вибір системи вправ зумовлюється дидактичними завданнями, особливостями фізичного і психічного розвитку гуртківців.

І, звичайно, важливе місце на занятті образотворчого мистецтва посідає творча практична діяльність вихованців. Це складний психічно-фізіологічний процес, який потребує інтелектуального та психічного навантаження, але разом з тим цей процес сприяє зняттю стресу, емоційному розвантаженню, формуванню гармонійної особистості.

Висновки

Малювання нетрадиційними техніками допомагає прищепити любов до зображувального мистецтва, викликає цікавість до малювання, бажання малювати ще більше.

Здатність до творчості є специфічною особливістю людини, яка дає можливість не тільки використовувати дійсність, але й видозмінювати її. 
Заняття показали, що у дітей є величезний інтерес і бажання, але необхідно постійно займатися з дітьми для підвищення рівня здібностей, інакше ці здібності можуть згаснути.
 

Нетрадиційні техніки малювання викликають у дітей безліч позитивних емоцій, відкривають можливості використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів. Незвичні техніки малювання зацікавлюють дітей, сприяють розвитку творчості у всіх, без винятку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
6
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!