і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Гудзикотерапія

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Гудзикотерапія сприяє розвитку дрібної моторики, Ж.Гаврильчик пише, що заняття з ґудзиками – справжній гімнастичний зал для тренування розуму. Головне завдання цієї ігротерапії – розвиток практичного інтелекту і навичок самостійності. Гра з ґудзиками розвиває особистість дитини, сприяє її адаптації в соціумі, активізує всі її психічні процеси: сенсорно-перцептивні, психомоторні, емоційно-вольові, пізнавальні та інші. Тому основну увагу цьому методу приділяють психологи, логопеди.Так, психологи рекомендують проводити ґудзиковий масаж, організовувати ґудзикове лото, ігри: акваріум, ґудзикове намисто, цикл ігор сімейні історії, родове дерево, тощо.

Педагог Федій О.А. рекомендує також проводити гру «Рибалка», в якій дитина в ролі рибалки, а ґудзики в ролі рибок. Діти визначають - якого кольору «риба», яка їх вага, якої вона форми, тепла вона чи холодна. Пропонується також ускладнювати гру, при якій теж саме завдання діти повинні виконувати із заплющеними очима та інші ігри.

Це відносно новий метод корекції дітей з психофізичними вадами. Загальне правило гудзикової терапії – чим раніше дитина почне гратися тим легше зможе розвинути свої здібності і тим більших висот вона зможе досягти. Основними правилами для гудзикової терапії можна вважати:

1. Гра має приносити радість дитині і дорослому.

2. Зацікавлюйте дитину, але не змушуйте її гратися. Не доводьте заняття іграми до перенасичення.

3. Ці ігри творчі. Бажано, щоб вони виконувалися самостійно, тому їх, на мою думку, треба проводити після того, як діти засвоїли пальчикову терапію і пісочну терапію. Дайте дитині можливість мислити і навіть самій знаходити свої помилки. Дорослий повинен набратися терпіння не підказувати ані словом, ані зітханням, ані жестом, ані поглядом.

4. Щоб відчути порівняльну складність завдань перш ніж давати їх дітям, обов’язково виконайте їх самі.

5. Обов’язково починайте гру з дитиною з відповідного завдання. Успіх з початку занять неодмінна умова зародження цікавості.

6. Для більш старших дошкільнят пожвавлюйте гру казкою чи оповіданням, давайте ґудзикам імена, вигадуйте, фантазуйте поки дитину не почне захоплювати сам процес подолання труднощів, досягнення бажаної мети.

7. Не цікавитися грою дитина може з двох причин: у неї мало розвинені риси, необхідні у грі, чи дорослі силою змушують дитину гратися, самі того не розуміючи, що відбили у неї бажання до гри, тому більше хваліть її за успіхи.

ІГРИ З ҐУДЗИКАМИ:

Проводять у декілька циклів.

Перший цикл: «Знайомство та взаємодія»:

Гра «Ґудзиковий масаж»:

Велику коробку з під взуття наповнюємо різними ґудзиками. По черзі занурюємось у ґудзикове «море» спочатку руками (активізація мануального інтелекту), потім — ногами. Описуємо власні враження. Пробуємо не дивлячись на ґудзик «прочитати» його руками. Знайти схожі ґудзики.

Гра «Рибалка»:

У ґудзиковому морі дитина — рибалка, вона піймала рибку. Треба описати її:

  • Якого кольору?

  • Яка вага?

  • Якої форми?

  • Вона тепла чи холодна?

Ускладнення гри: виконати те ж саме завдання, але із заплющеними очами.

Гра «Акваріум»

Використовується миска з водою, де плавають рибки «твої» та «мої». Вгадай, де чия? Ускладнення гри: виконати те ж саме завдання, але із заплющеними очами.

Гра «Ґудзикове намисто»:

Розкласти всі ґудзики по поверхні столу. Давай зробимо подарунок бабусі — намисто з ґудзиків: на нитку набираємо ґудзики.

Ускладнення гри: намисто робимо тільки з червоних ґудзиків; — тільки з великих тільки з металевих, симетрично до центру тощо.

Гра «Ґудзикове лото»

Для гри використовуємо ґудзики у полотняному мішечку та дві книги з красивими ілюстраціями. Вибираємо по красивій картинці, та по черзі дістаємо ґудзики, називаємо колір, якщо такий є на обраній картинці — закриваємо його ґудзиком. У такій грі вже можуть бути переможці, це дає дитині можливість набуття соціального досвіду.

Другий цикл: «Сімейні історії»:

Відчуття власних «коренів» допоможе створити почуття впевненості, захищеності, комфорту у дитини. Атрибути цих ігор (як психологічні замінники близьких для дитини людей) можна залишати на особистому столику (куточку) малечі, що особливо доцільно у періоди адаптації, або коли дитина буває у кімнаті наодинці.

Гра «Події»

В нашій коробочці зібрані ґудзики, які колись носили на одязі всі члени нашої родини, ось цей ґудзик був колись на моїй сукні, у який...(згадується певна родинна подія).

Якщо гра проводиться в умовах дошкільного закладу, то її можна модифікувати таким чином: кожна дитина відшукує той ґудзик, який принесла вона у садочок, та розповідає про нього.

Гра «Родинне дерево»

Малюємо на папері дерево олівцями та на його гілках відповідно членам родини розміщуємо ґудзики, які належать відповідним родичам.

Можна використовувати «принцип величини»: на нижніх гілках великі, вище — менші, діти — найдрібніші ґудзики — вгорі. Попутно формуються математичні уявлення «величина», «більше», «менше».

Гра «Бабусин ґудзик»

Взяти ґудзик, який колись був на маминій (бабусиній) сукні. Дати дитини потримати його у долонях: «Цей ґудзик колись був на маминій (бабусиній) сукні. Давай подумаємо, що він «бачив»?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
У статті розкривається вплив гудзикотерапії на розвиток не лише дрібної моторики, а і взагалі на загальний розвиток дитини. Особливо це важливо для дітей, які мають особливі освітні потреби.
  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Логопед
  • Клас
    Дошкільнята, 1 Клас
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    304
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    10
  • Номер матеріала
    QU785827
  • Вподобань
    0
Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь