• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Педагогіка
  • Формування мотивації майбутніх спеціалістів автомобільно-дорожньої галузі до застосування ІКТ у професійній діяльності

Формування мотивації майбутніх спеціалістів автомобільно-дорожньої галузі до застосування ІКТ у професійній діяльності

Опис документу:
На сучасному етапі розвитку суспільства інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) набули широкого використання в усіх сферах життя. Це продиктовано їх високою технологічністю, гнучкістю, мобільністю, доступністю, низкою можливостей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ АВТОМОБІЛЬНО-ДОРОЖНЬОЇ ГАЛУЗІ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Рінкман В.І., Шморгун С.С.

Лозівська філія Харківського автомобільно-дорожнього технікуму

На сучасному етапі розвитку суспільства інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) набули широкого використання в усіх сферах життя. Це продиктовано їх високою технологічністю, гнучкістю, мобільністю, доступністю, низкою можливостей.

Використання ІКТ у професійній діяльності викладачів Лозівської філії Харківського автомобільно-дорожнього технікуму передбачає наявність ґрунтовних знань щодо психолого-педагогічних, дидактичних, методичних можливостей зазначених технологій, глибокої підготовки фахівців у цьому напрямку. Необхідність пошуку інформації для здійснення своєї навчальної діяльності, безумовно, мотивує викладача до роботи з Інтернетом, локальними інформаційними мережами, до використання електронних довідників та словників. Така робота сприяє формуванню позитивної мотивації до застосування ІКТ, але не є достатньою для професійної викладацької діяльності. Вона передбачає вмотивоване, цілеспрямоване та ефективне використання комунікаційних ресурсів (комп’ютерної техніки, мережевих серверів, проекційних пристроїв, мультимедійних проекторів, сенсорних дошок), програмного забезпечення (системного, навчально-виховного призначення), психолого-педагогічних та методичних можливостей ІКТ для досягнення навчальних цілей. Способи формування позитивної налаштованості майбутнього спеціаліста автомобільно-дорожньої галузі до свідомого застосування ІКТ у професійній діяльності визначаються специфікою вивчення фундаментальних дисциплін, з одного боку, і можливостями ІКТ у навчанні спецдисциплін – з іншого. Формування такої налаштованості є складним і багатогранним процесом.

Перспективним напрямком підготовки майбутніх спеціалістів (механіків, ремонтників) є створення нових технологій навчання та їх реалізація у програмно-методичному середовищі за допомогою ІКТ. Практичне виконання такого завдання можна здійснити під час написання та захисту курсових і дипломних робіт.

Системне й обґрунтоване використання інформаційно-комунікаційних технологій є доцільним під час теоретичного та практичного навчання, адже реалізація певних методичних ідей при вивченні спецдисциплін практично неможлива без використання ІКТ.

Проаналізувавши педагогічну та методичну літературу з проблем формування мотивації студентів до навчальної діяльності, викладачі ЛФ ХАДТ виявили невідповідність між можливостями ІКТ і практикою підготовки до їх використання у професійній діяльності. Однією з невирішених проблем є брак практичного застосування ІКТ у подальшій професійній діяльності майбутніх автодорожників.

Отже, створення мотивації майбутніх спеціалістів автомобільно-дорожньої галузі до застосування ІКТ у професійній діяльності є комплексною системою цілеспрямованих дій. Для формування інформаційної компетентності і в подальшому інформаційної культури потрібно навчити студентів знаходити і структурувати інформацію, використовувати ресурси мережі Internet і спеціалізовані бази даних у професійних цілях. Це надасть змогу сприяти розвитку особистості майбутнього спеціаліста та поступово сформувати в нього інформаційно-комунікаційну грамотність.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.