+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Довідка про стан викладання інформатики "Стимулювання пізнавальних інтересів учнів 5-9 класів на уроках інформатики"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Довідка

про стан викладання інформатики/

Стимулювання пізнавальних інтересів

учнів 5-9 класів на уроках інформатики

Переїзнянської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів

Комп’ютеризація суспільства, розвиток ефективних інформаційних технологій, стрімке зростання ролі та значення інформації в сучасному світі спричинили зміни інформаційної складової розвитку науки, соціального життя, сфер виробництва.

Сучасний темп розвитку суспільства надзвичайно високий. Щоб встигати за змінами, людина повинна переробляти величезну кількість інформації, яка надходить з усіх точок земної кулі. Тому інформаційні технології мають сьогодні пріоритетне значення в усіх сферах діяльності й визначають розвиток суспільства завтрашнього дня.

У галузі освіти ці технології знаходять застосування в багатьох напрямках діяльності, зокрема, оновлюється зміст освіти, започатковується дистанційне навчання, впроваджуються нові форми спілкування: електронна пошта, відеоконференції, участь у роботі інтернет-форумів та ін. А це все потребує вищого рівня і якості підготовки учнів у школі.

Беззаперечно, що комп’ютерні технології сприяють активізації навчальної діяльності учнів. Саме завдяки мультимедійним технологіям відкриваються нові можливості для творчості та розвитку дітей. Комп’ютери дозволяють індивідуалізувати навчання не тільки за темпом вивчення матеріалу, але й за логікою та типом його сприйняття. Вони багатократно підвищують швидкість та точність збору й обробки інформації, дозволяють вести корекцію, є потужним інструментом. За комп’ютерами - майбутнє у пошуку необхідної інформації. Можливості комп’ютерних і мережевих технологій активізують уяву. Тому впровадження цих засобів у сучасний навчальний процес є абсолютно природним явищем. Звичайно, труднощів на цьому шляху більш, ніж достатньо. Значною перешкодою, зокрема, можна назвати недостатнє фінансування розвитку комп’ютерних технологій у нашій школі, вона потребує високого фахового рівня вчителів, відповідної підготовки педагогічних кадрів та підвищення їх кваліфікації.

У навчальній діяльності:

  • обов’язкове вивчення комп’ютерних та інформаційних технологій;

  • використання навчальних програм з усіх предметів;

  • комп’ютерне тестування і контроль знань;

  • користування каталогами і замовлення книг у публічних бібліотеках через Internet;

  • використання учнями матеріалів, опублікованих в Internet, для підготовки доповідей та рефератів;

  • видання методичних розробок, шкільних збірників: альманахів, газет.

Методи формування пізнавальних інтересів.

Ефективність навчальної діяльності учнів залежить від прояву пізнавальних інтересів, які спрямовують особистість на відповідну пізнавальну діяльність, ознайомлення з новими фактами.

Ці пізнавальні інтереси піддаються стимулюванню різноманітними методами вчителем інформатики ______________. Так, метод забезпечення успіху в навчанні вчитель застосовує як допомогу відстаючому учневі, розвиток у нього інтересу до знань, прагнення закріпити успіх. _______ надає такому учневі допомогу доти, доки він наздожене однокласників і отримає першу хорошу оцінку, яка піднімає настрій, пробуджує усвідомлення власних можливостей і на цій основі прагнення закріпити успіх. Особливо під час виконання практичних робіт учням, які справились з роботою вчитель пропонує додаткові завдання, стимулюючи можливістю отримати високу оцінку.

Метод створення інтересу в процесі викладання навчального матеріалу – використання цікавих фактів, ситуацій, гумористичних уривків тощо, якими легко привернути увагу учнів. Так, при виконанні практичних робіт у MS Excel учням надаються завдання, які їм можуть зустрітись на їх майбутній роботі. При вивченні табличного процесора з теми «Використання формул та функцій» учням пропонується використовувати програму для розрахунків заробітної плати робітників окремого цеху та заводу в цілому.

Метод опори на життєвий досвід учнів. «Відкриття» на уроці наукових основ перебігу процесів, які учні спостерігали в житті чи самі брали в них участь, викликає інтерес до теоретичних знань, формує бажання пізнати суть спостережуваних фактів, явищ, що оточують їх у житті. Цей метод застосовувався вчителем _______________ під час вивчення теми «Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і різних алгоритмічних структур» в 7 класі. Під час пояснення нового матеріалу вчитель пропонує учням згадати алгоритм, який вони використовують кожного дня (режим дня, пришивання ґудзика).

Однак, вчителю варто застосовувати на уроках інші методи стимулювання пізнавальних інтересів учнів:

Метод навчальної дискусії.

Метод пізнавальних ігор.

Метод створення ситуації новизни навчального матеріалу.

Методи стимулювання обов'язку і відповідальності в навчанні.

Ці методи зроблять урок інформатики більш продуктивним та результативнішим.

Робота з алгоритмічно-інструктивними картками, тестами, створення презентацій та проектів спонукатиме учнів до творчості та бажання самовдосконалості.

Рекомендації:

  1. Стимулювати пізнавальні інтереси учнів на уроках інформатики
    з метою підвищення рівня навчальних досягнень.

  2. Керівнику методичного об’єднання _________ організувати взаємовідвідування уроків з питань інтеграції у викладанні математики та інформатики.

  3. Приділяти увагу практичній спрямованості та диференціації навчання (постійно).

  4. Застосовувати ефективні методи та форми для розвитку творчих здібностей учнів.

  5. Продовжувати формувати основи інформаційної культури учнів.

Заступник директора з НВР Н.В.Сідова

Ознайомлені:

Опис документу:
Ефективність навчальної діяльності учнів на уроках інформатики залежить від прояву пізнавальних інтересів, які спрямовують особистість на відповідну пізнавальну діяльність, ознайомлення з новими фактами.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
590 грн