Доповідь «ФОРМУЛА УСПІХУ МОЛОДОГО ПЕДАГОГА»

Опис документу:
Однією з необхідних умов успішного професійного зростання молодого вчителя є цілеспрямована і систематична робота із самоосвіти. Тобто вдосконалення та оновлення знань молодого спеціаліста. З одного боку, у сучасному суспільстві, це є запорука професійного успіху, а з іншого - воно захищає від інтелектуального зубожіння особистості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Успіх школяра може створювати вчитель, який сам переживає радість успіху. Чи це правильно? Шкільне життя підказує: найчастіше - саме так. Успіх учителя і вчительський успіх - поняття різні, це далеко не синоніми. Вчительський успіх складається не лише із зусиль одного педагога, в ньому сконцентровано зусилля багатьох; він залежить від такої сукупності обставин, об'єктивних, випадкових, закономірних, що навіть перелічити неможливо У дитинстві нам часто задавали питання: «Ким ти хочеш бути?» Зазвичай дітлахи впевнено відповідають, ким хочуть стати. З цього починалось наше уявлення про майбутню професію. Проте лише одиниці втілюють мрії в життя. Комусь вибрали професію батьки, хтось шукав інститут поблище до домівки, хтось вступив «за компанію» з друзями. Як ми бачимо задатки молодого спеціаліста ниточками тягнуться до нас з дитинства. На мою думку найважливіший етап становлення особистості молодого спеціаліста є освіта, так як найважливішим завданням освіти на сучасному етапі є підвищення якості виховання та навчання молоді, підготовка її до життя. Реалізація цього завдання значною мірою залежить від професійної кваліфікації викладача. Студент, як і учень в школі бере приклад зі свого наставника. Але, на мою думку, існує багато невід'ємних факторів, наприклад психологія людини, розвиток професіонала в навчанні:

- спеціаліст повинен усвідомлювати необхідності труда;

- працьовитість;

- знання про стиль життя в даній професії;

- стійкі професійні наміри, покликання;

- вимогливість до результатів своєї праці; чітка оцінка якості своєї діяльності, для подальшого вдосконалення.

Однією з необхідних умов успішного професійного зростання молодого вчителя є цілеспрямована і систематична робота із самоосвіти. Тобто вдосконалення та оновлення знань молодого спеціаліста. З одного боку, у сучасному суспільстві, це є запорука професійного успіху, а з іншого - воно захищає від інтелектуального зубожіння особистості. Педагоги знаходяться в становищі людей, завдання яких повідомляти істину, а істина може розкритись і через 10 років, з моменту її повідомлення. Як справедливо вважав К.Д.Ушинський, вчитель живе до тих пір, поки він вчиться, як тільки він перестає вчитися, в нім вмирає вчитель. Частиною становлення особистості молодого спеціаліста, є зв'язок теорії з практикою. У вищих навчальних закладах, кожен з нас на практиці, відчували, його це покликання чи ні. «Ми живемо в епоху фахівців, які не цікавляться своєю спеціальністю» Петер Бихсель. Бо без любові до своєї праці, без натхнення у роботі спеціалісту буде важко вдосконалювати свої уміння знання та навички. Всі ці компоненти невід'ємна частина гарного спеціаліста. Після закінчення учбового закладу, наступив переломний момент – працевлаштування.

Мені пощастило, я знайшла роботу, а саме головне, колектив, який з перших хвилин мого перебування в школі, я зрозуміла що я не сама по собі, мене сприйняли саме як молодого спеціаліста, як повноцінного співробітника .Підтримка і адаптація на новій роботі, підтримка керівництва - невід'ємна запорука гарного «старту» на новій роботі.

Але після кожного невдалого моменту, конфліктної ситуації, не слід одразу кудись бігти. Треба проаналізувати її, зробити висновки, якщо рішення цієї проблеми зайшло в безвихідь, попросити допомоги у старших працівників. Залучати батьків до співпраці, та допомоги у вихованні дитини. Існує багато методичних рекомендацій, якими треба користуватись в процесі педагогічної діяльності. На перших стадіях роботи іноді траплялися нервові зриви. При цьому головне не панікувати, а посидіти самому і знайти в цій ситуації свої плюси, зробити висновки. Можливо ти щось робиш не правильно? Як змінити цю ситуацію? Правильно, треба поговорити зі старшим колегою, який би тебе вислухав, та допоміг порадою.

Ще одна з проблем, непорозуміння з дітьми. В основному, це залежить від твого досвіду роботи протягом навчання, і знань вікових особливостей дітей. Бо якщо протягом навчання, протягом практики у школах, ти приймав участь в різноманітних заходах, де ти був одним з головних героїв, то тобі буде набагато комфортніше себе почувати перед цією «публікою», яку ти повинен очолити.

Для досягнення педагогічного успіху треба багато працювати, над своїми помилками і над помилками інших. Створювати умови для творчості й розвитку. Педагогічний успіх також залежить від педагогічної майстерності. Справжній педагог повинен бути в постійному творчому резерву оптимізації, так як педагогічна майстерність – це своєрідний сплав особистої культури, знань та світогляду педагога, його всебічного розвитку, досконалим володінням прийомами навчання і виховання, педагогічною технікою і передовим досвідом. Вчитель – це людина творча. Педагогічну діяльність здавна кваліфікують як творчу.

Творчість – це творення чогось нового. Новизна і перетворення – дві найістотніші характеристики творчості. Між усім іншим, треба давати оцінку за виконання власної роботи самому собі. Для мене головне, в оцінюванні власної діяльності є :

- високий професіоналізм, педагог сам відчує це, наскільки краще він став виконувати свою роботу;

- результат діяльності, яка б робота не вона повинна давати результат, і з набуванням професіоналізму це результат повинен підвищуватись;

- отримання задоволення від роботи. Мені здається цей компонент найважливіший з усіх вище приведених.

ВІДДІЛ ОСВІТИ НІКОПОЛЬСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ШОЛОХОВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I-III СТУПЕНІВ

Підготувала

вчитель української мови та літератури

Ткаченко Вікторія Миколаївна

с. Шолохово,

2013 рік

Водько Вікторія Миколаївна, 1984 року народження, закінчила Криворізький педагогічний університет у 2006 році за спеціальністю « Учитель української мови та літератури »

З 2004 року працюю в Шолоховській ЗОШ І-ІІІ ступенів,

Нікопольської районної ради, Дніпропетровської області, вчителем української мови та літератури.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.