Додаток до занять за темами тижня для дітей молодшого дошкільного віку.

Опис документу:
Тема місяця: Подорож у зовсім поруч. Красиве – корисне – небезпечне. Пропонується додаток за темами тижня для молодшого дошкільного віку: Ось мій дім, мені затишно в нім. Житло. Меблі. Краса в нашому домі., Бабусина хата на добро багата; тематичний словник, пояснення значення слів, художня література, дидактичні ігри, , рухливі та спортивні ігри, сюжетно-рольові ігри, будівельно-конструктивні ігри. Рекомендовано вихователям ЗДО.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема місяця: Подорож у зовсім поруч. Красиве – корисне – небезпечне.

Тема тижня:

Ось мій дім, мені затишно в нім.

Житло. Меблі.

Краса в нашому домі.

Словничок

Ключові слова: адреса, будинок, житлова кімната, зручна квартира, меблі, мешканець, мешкати, полірований, хата.

Іменники: адреса, будинок, вішалка, квартира, кімната, коридор, меблі, мешканці, ослін, передпокій, полички, стільчик, торшер, хата, шафа.

Дієслова: замикати двері, зачиняти двері, мешкати, прибирати. Прикметники: житлова кімната, затишний передпокій, зручний стільчик, поліровані шафи.

Прислівники: разом, удвох.

Іменники - назви приміщень: вітальня, спальня, роздягальня, їдальня, умивальня.

Іменники - назви осіб за фахом: будівельник, двірник, садівник, художник.

Визначення домашньої адреси:

-Я живу по вулиці Б.Хмельницького, будинок 16, квартира 44.-Я мешкаю на вулиці Б.Хмельницького.

Житлові кімнати: спальня, кухня, вітальня.

Приміщення, яке починається зразу, як заходити до квартири, це - коридор, або передня кімната, а ще передпокій.

Передпокій має двоє дверей.

Одні виходять на вулицю - їх замикають, а другі ведуть до житлової кімнати, якщо потрібно її зачиняють.

ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА

Вірш:

Рідний дім.

Хай живе наш рідний дім!

Тепло й затишно у нім.

Тут і тато, тут і ненька,

І дідусь з бабусею рідненькі.

(ЄЖелезнякова)

Рухлива хвилинка.

На вулиці садовій

Дім підвівся новий,

В нім вікна на всі боки,

Лічить, не полічить.

А дах такий високий -

Пташкам не долетіть.

Дім - не відвести очей,

У домі – тисяча людей

Хто на собі свою хатку носить?

Ось на листку ромашки поселився равлик. Він ніколи зі своєю хаткою не розлучається. Зручно йому: де зупинився, там і хатка. Дощик не намочить, сонечко не припече та й не заблудиться ніколи. Дивіться: равлик виглянув із хатки і почав їсти листочки. Бачите: у нього на голові наче ріжки з чорними крапочками на кінцях? Це не крапочки, а його очі. Стукнеш пальчиком по черепашці - равлик заховає очі й сам сховається в хатинці

Під крижаним дахом

Згадаємо про риб. У ямах сплять вони всю зиму, а над ними - міцний крижаний дах. А буває, частіше під кінець зими, в лютому, в ставках, лісових озерах починає не вистачати їм повітря. Риби задихаються і, судорожно розкриваючи круглі роти, піднімаються тоді під самий крижаний дах, губами хапають з нього бульбашки повітря.

Загадки

(двері)

Стоїть на дорозі, Усім заважає,

Хто йде, той штовхає,

А з дороги не приймає.

Основа соснова,
В середині світ.
Влітку в ньому сонечко,
Взимку в ньому лід. (вікно).

Я морозу не боюся,

А хто змерзне - я сміюся.

Бабу гріє не кожух,

А веселий, теплий дух. (піч.)

На чотирьох ногах стою,

Ходити зовсім я не можу,

Коли ти втомишся гуляти,

Лягай на мене відпочивати. (ліжко)

У кожного в домі

Така дивина:

Братів аж чотири,

А шапка - одна. (стіл)

Я чотири ніжки маю,

Та ходити не бажаю.

Руки й голова відсутні.

Зате спинку маю кутню.

(стілець)

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ

Дидактична гра "Хто як кричить"

Мета: навчати дітей відтворювати голоси тварин, закріплювати знання про свійського птаха - півня; виховувати любов до природи.

Матеріал: набір іграшок "Свійські тварини".

Вихователь виставляє іграшку на стіл , запитує хто це, де живе, як кричить.

Дидактична гра "Чарівна скринька"

У скриньці свійські тварини - іграшки.

Вихователь ( бере зі скриньки іграшку, розповідає про неї або загадує загадку, а коли діти відгадали, виставляє тварину на килим ).

Ніс - п'ятачок,

Хвостик - гачок,

Рожева спинка,

Це чудова ...(свинка).

Кругом бочки, бігають клубочки. (Квочка з курчатами.) Вихователь. Підкажіть, дітки, де вони будуть почуватися краще? (Діти знаходять місце для курчат, якомога далі від собаки. Щоб не налякала малих.)

А хто це так весело співає свою пісеньку?

Рано вранці я встаю

І кричу ку-ку-ріку,

З добрим ранком всіх вітаю,

До роботи закликаю. (Півень.)

- Ось у нас який гарний півник, а гребінець який чудовий!

А у скрині ще одна загадка.

Їсть кольорові квіточки,

Щоб у діточок були рожеві щічки. Цілий день все "му" та "му"

"Молока, - кричить, - кому?" Розглядають картинку "Корова".

Дидактична гра «Скажи який»

З цегли — цегляний,

з металу — металевий,

з дерева — дерев'яний,

з скла — скляний,

з піску — пісочний,

з глини — глиняний,

з пластмаси — пластмасовий.

з криги — крижаний.

Дидактична гра "У бабусі в селі".

Мета: розвивати образну та слухову пам'ять, вчити користуватися прийомами смислового запам'ятовування та пригадування.

Хід гри. Запропонувати дітям прослухати розповідь дівчинки Олі, яка гостювала в бабусі, що живе в селі:

"Прокинулась Оля в бабусиній хаті вранці, а бабусі немає. Вийшла вона на подвір'я, а там гуртом зібралися кури, що клювали пшеницю, їх загукував голосистий півень, мама-квочка з курчатами греблися у травичці; качки, наївшись, ішли до водички. Бабуся видоїла корівку і несла молоко в дійничці, а за нею біг котик і просив молочка. Песик Жук охороняв це велике господарство".

Розкласти картки із зображенням тварин, запропонувати дітям вибрати малюнки тих тварин, про яких розповідала Оля.

СОНЯЧНИЙ ЗАЙЧИК"

Мета: Виховувати дружні стосунки між дітьми, розвивати атмосферу тепла, любові, ласки.

Хід: Вихователь говорить, що він спіймав "сонячного зайчика" , пропонує передати його по колу, щоб кожен зміг зігрітися його теплом і з приємною посмішкою передати товаришу. Коли "зайчик" повертається до вихователя, він звертає увагу дітей на те, що за цей час "зайчик", зігрітий дітьми, виріс і не вміщається в долонях. "Зайчика" випускають, але КОЖНИЙ ЛОВИТЬ ЧАСТИНКИ ЙОГО ТЕПЛА.

"ЧАРІВНИК"

Мета: Виховувати дружні взаємини між дітьми, вміння виявляти увагу та

турботу.

Хід: Дітям пропонують уявити, що вони чарівники і можуть виконати

будь-які побажання інших. ДІТИ БАЖАЮТЬ ОДИН ОДНОМУ ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО.

Народна гра "Чий віночок найкращий"

Діти розподілені на дві групи. Кожна група стає в коло. На слова або пісню вихователя:

Візьмемося за руки, Підемо на луки, Там сплетемо віночок, Станемо в таночок.

Діти беруться за руки і йдуть по колу ліворуч. На останні рядки зупиняються, піднімають руки догори. Вихователь в цей час проказує:

Чий найкращий вінок, Той піде у танок.

Діти швидко опускають руки на плечі своїм сусідам. Вихователь відзначає, в якому колі діти швидко поклали руки на плечі і дотримують форми кола. Діти з відзначеного кола танцюють, а решта дітей плескає в долоні

Рухлива гра "Хитрий няв":

В дім зайшла Маринка,

За нею Яринка.

Потім зайшов Гнат,

Скільки всіх хлоп'ят?

Дитина, якій дісталось останнє слово, стає "нявом ". Діти водять коло і

ведуть діалог:

Ходи, коте, хату будувати! -Няв!

Ходи, коте, дах накривати! -Няв!

Ходи. Коте, піч класти! -Няв!

Ходи, коте, рибу їсти! -Няв-няв-няв!

Діти розбігаються, "няв" ловить, гра продовжується

Рухлива гра «Розкажи про меблі»

Вихователь пропонує дітям стати на килимку в коло. Педагог кидає м'яч будь-якій дитині, називаючи предмет меблів. Дитина повинна впіймати та повернути м'яч вихователеві, назвавши підходяще слово-ознаку.

Наприклад.

Стіл - письмовий, журнальний, обідній, круглий, квадратний, широкий. Шафа - одежна, білизняна, книжкова, посудна, блискуча, висока, простора.

Ліжко - дитяче, лялькове, дерев'яне, вузьке, широке, старовинне, двоспальне.

Крісло - шкіряне, велюрове, зручне, м'яке.

"СВІЧКА"

Мета: Виховувати дружні стосунки між дітьми, розвивати атмосферу поваги, значимості кожної особистості.
Хід: Діти з вихователем стоять у колі. Вихователь тримає запалену

свічку і пропонує дітям передавати її один одному зі словами:

"САШКО (інше ім'я дитини), Я ТВІЙ ДРУГ!"

ПІРАМІДА ЛЮБОВІ

Мета: Виховувати турботливе ставлення до світу людей, розвивати комунікативні здібності.

Хід:Діти стають у коло. Вихователь говорить: "Кожний з вас щось або когось любить. Я люблю... Розкажіть і ви, кого і що ви любите" (Розповіді дітей). "А зараз ми побудуємо "піраміду любові" з наших рук. Я назву того, кого я поважаю, і покладу свою руку, потім кожний з вас буде називати того, кого він поважає і покладе свою руку. (Діти будують піраміду любові"). Ви відчуваєте тепло рук? Вам приємний цей стан? Подивіться, яка висока в нас вийшла піраміда. Висока ТОМУ, ЩО МИ ПОВАЖАЄМО І НАС ПОВАЖАЮТЬ.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.