Доба героїчних походів козацтва. Гетьман Петро Конашевич – Сагайдачний

Опис документу:
Доба героїчних походів козацтва. Гетьман Петро Конашевич – Сагайдачний

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

(Історія України 8 клас)

Тема: Доба героїчних походів козацтва. Гетьман Петро Конашевич – Сагайдачний

Мета: пояснити, чому перші два десятиліття XVII ст. називають «добою героїчних походів» українського козацтва; охарактеризувати діяльність гетьмана П. Конашевича­ Сагайдачного; визначати значення й наслідки участі українського козацтва в Хотинській війні; продовжувати вдосконалювати набуті вміння і навички; виховувати по­чуття поваги до історичного минулого України.

Обладнання: підручник «Історія України. 8 клас» В.С. Власов, 2008 рік, видавництво «Генеза»; ілюстрації до теми (додаток); атлас «Історія України. 8 клас»

Тип уроку: комбінований;

Основні терміни та поняття: Кримське ханство, ясир, яничари, Хотинська війна.

Основні дати:

- перша чверть ХVІІ ст. - «доба героїчних походів» українського козацтва;

- 1616 р. – узяття козаками на чолі з П. Сагайдачним фортеці Кафа;

- 1618 р. - похід козаків на чолі з П. Сагайдачним на Москву;

- 1621 р. - Хотинська війна.

Історичні особистості: Петро Конашевич – Сагайдачний

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • Характеризувати гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного як людину та історичного діяча.

  • Показувати на карті напрямки походів козаків на володіння Османської імперії, території, які найчастіше зазнавали нападів, виявляти територіальні зміни.

  • Визначати наслідки морських походів козацтва та Хотинської війни

  • Описувати морські походи козаків на турецькі володіння та хід Хотинської війни.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація знань

Історичний диктант

1. Берестейська церковна унія була задумана, щоб подолати кризу православної церкви, але насправді призвела до __.

2. Право підпорядковуватись не своїм єпископам, а безпосередньо патріархові називається __.

3. Коли в 1620 р. з Москви через Київ проїжджав єрусалимський патріарх

Феофан, то до нього звернулись представники від усього українського

громадянства з проханням __.

4. У сан київського митрополита було висвячено __.

5. У 1632 р. були укладені так звані «Пункти для __».

6. 1632 р. митрополитом Київським і галицьким був затверджений __.

7. Петро Могила обмежив право магнатів втручатися у __.

8. У Львівській друкарні було видано працю П. Могили __.

9. Після легалізації православної церкви у становище уніатської церкви __.

10. На православному церковному соборі в Києві у 1629 р. розглядалося

питання про __.

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Евристична бесіда

1. До складу яких держав входили українські землі на початку XVII ст.?

2. Коротко охарактеризуйте становище українського населення під владою іноземних держав.

3. Якої шкоди завдавали українським землям турецько-татарські набіги?

4. Яке значення мала боротьба козаків з турками й татарами?

5. Охарактеризуйте військову майстерність козаків.

6. Як ви вважаєте, з якою метою козаки здійснювали походи проти турків

та татар?

IV. Вивчення нового матеріалу

1 . Чому козацькі морські експедиції перших десятиліть 17 ст. називають добою героїчних походів.

Опрацювавши текст підручника учні складають по 3 запитання та обмінюються ними.

2. Чим уславив своє ім’я гетьман Петро Конашевич-Сагайдачний

Опрацювавши текст підручника учні виконують завдання.

Внесок гетьмана П. Конашевича-Сагайдачного в розвиток України можна визначити рядом дієслів. Щоб картина була повною, доповніть їх іменниками і прикметниками.

Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний:

Завершив …

Здійснив …

Переміг …

Упорядкував …

Відстоював …

Зміцнив …

Уславився …

3 . Якою була роль козаків у Хотинській війні

Робота в групах на основі тексту підручника:

  • 1-а група визначає, між якими державами точилась Хотинська війна.

  • 2-а група визначає, на чиєму боці і чому виступило українське козацтво.

  • 3-я група визначає, на чиї плечі лягав основний тягар війни.

  • 4-а група визначає, чому перемога під Хотином принесла козацтву славу рятувальника християнської цивілізації.

V. Закріплення знань учнів.

Бесіда за запитаннями

1) Що таке ясир?

2) Хто такі яничари?

3) Чому перші два десятиліття XVII ст. називають «добою героїчних походів» українського козацтва?

4) Коли козацька флотилія, очолювана гетьманом Сагайдачним, захопила Кафу?

5) Коли відбулася битва під Цецорою?

6) Яким був кількісний склад армії Османа ІІ в Хотинській війні?

7) Скільки днів тривала битва під Хотином?

8) Якими були зобов’язання Османської імперії та Речі Посполитої за угодою, укладеною після Хотинської війни?

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 11

2. Вивчити визначення нових понять.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
0
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!