Ділова гра зі студентами

Опис документу:
Тема: " Види насосів" Група «Нефтова компанія» До складу групи входять: органи правления та група робітників. Мета: видобути нафту правильно підібравши вид насосу. Вирішити проблемне питання забезпечення житлом в іншому місці жителів масиву. Група «Жителі масиву» До складу групи входять: квартальна та жителі масиву. Мета: домогтися шляхом переговорів з органами правління, щоб кожен житель масиву отримав житло не нижче собівартості власної квартири

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Сценарій ділової гри № 2

"Мій бізнес-план"

Дисципліна «Економіка підприємства»

Мета: • узагальнити і систематизувати отримані знання про організацію і створення фірм;

• розвинути вміння приймати рішення при виникненні економічної ситуації;

• виховати вміння працювати в конкурентному середовищі.

Учасники гри: учні групи (за бажанням можуть об'єднатися в одну групу або «фірму» або працювати індивідуально).

Консультанти: знайомі підприємці.

Устаткування:

• комп'ютерний клас з інтерактивною дошкою;

• презентація своєї фірми;

• плакати з рекламою.

Організаційний момент.

Організація даної ділової гри передбачає підготовчу роботу учнів по відкриттю своєї фірми за наступним планом.

Як написати бізнес-план?

Загальна структура бізнес-плану повинна дотримуватися наступних основних розділів:

1. Резюме.

2. Опис фірми.

3. Опис продукції (послуг).

4. Маркетинг і збут продукції (послуг).

5. Виробничий план.

6. Організаційний план.

7. Фінансовий план.

8. Спрямованість і ефективність проекту.

9. Ризики і гарантії.

1. Резюме

Резюме – це самостійний рекламний документ, оскільки в ньому містяться основні положення всього бізнес – плану. Це буде єдина частина, яка може зацікавити ваших майбутніх потенційних інвесторів. А інвестор захоче, перш за все, знати наступну інформацію: розмір кредиту, яка мета проекту, передбачувані терміни погашення, гарантії, хто ще збирається інвестувати проект, які власні засоби є.

2. Опис підприємства і галузі В даному розділі описуються:

• Загальні відомості про фірму.

• Фінансово-економічні показники діяльності фірми.

• Структура управління і кадровий склад.

• Напрями діяльності, продукція.

• Партнерські зв'язки і соціальна активність.

3. Опис продукції (послуг)

В цьому розділі Ви повинні дати визначення і опис тих видів продукції або послуг, які будуть запропоновані на ринок.

Опишіть основні характеристики Вашої продукції, при цьому зробіть акцент на перевагах, які ваша продукція несе потенційним покупцям.

Дуже важливо, щоб ви підкреслили унікальність Вашої продукції або послуг: нова технологія, якість товару, низька собівартість або якась особливість, яка зможе задовольнити запити покупців. Також необхідно, щоб ви підкреслили можливість вдосконалення даної продукції (послуг).

4. Маркетинг і збут продукції (послуг) План маркетингу необхідний, щоб потенційні клієнти перетворилися на реальних. Цей план повинен показати, чому клієнти купуватимуть Вашу продукцію або користуватимуться Вашими послугами. Вам необхідно продумати ціноутворення, схему поширення товарів, рекламу, методи стимулювання продажів, організацію післяпродажного супроводу, формування іміджу.

5. Виробничий план В цьому розділі мають бути описані виробничі або інші робочі процеси, що мають місце на вашій фірмі. Тут ви повинні розглянути всі питання, пов'язані з приміщеннями, їх розташуванням, устаткуванням, персоналом.

6. Організаційний план В даному розділі пояснюється, яким чином організована керівна група і описується основна роль кожного її члена. Показується команда управління проектом і провідні фахівці, правове забезпечення, можливі підтримка і пільги, організаційна структура і графік реалізації проекту. У цьому розділі мають бути представлені дані про Ваших партнерів, їх можливості і досвід.

7. Фінансовий план Мета розділу – показати основні фінансові дані. В цьому розділі надаються нормативи для фінансово-економічних розрахунків, приводяться прямі (змінні) і постійні витрати на виробництво продукції, калькуляція собівартості продукції, кошторис витрат на реалізацію проекту, потреба і джерела фінансування, розраховується таблиця витрат і доходів.

8. Спрямованість і ефективність проекту В розділі вказується спрямованість і значущість проекту, показники ефективності його реалізації.

9. Ризики і гарантії Показуються підприємницькі ризики, приводяться гарантії повернення грошових коштів партнерам і інвесторам.

Хід гри

І. Стадія виклику – Ми сьогодні все живемо в епоху глобальної економічної кризи. Що таке криза? На китайській мові слово «криза» пишеться за допомогою двох ієрогліфів: Перший ієрогліф – це небезпека. Другий ієрогліф – це можливість. Тобто, завжди є можливість обійти небезпеку кризи, будь-якої. Сьогодні, ми з вами постараємося «видертися» з економічної кризи за допомогою ваших ідей. Сподіваємося, всі ваші проекти сподобаються майбутнім інвесторам. Нещодавно прем'єр-міністр Азаров М.Я. в своєму недавньому виступі приділив велику увагу розвитку малого і середнього бізнесу. Говорив про його проблеми, у тому числі про проблеми, які створюють йому чиновники муніципальних організацій різного рівня, податківці. Але ж малий і середній бізнес допомагає підвищенню добробуту населення країни: це робочі місця, податки, це і вирішення багатьох соціальних проблем: наркоманія, алкоголізм і ін.

Сьогодні працює програма по підтримці малого бізнесу, виділяються гроші на його розвиток. Малий і середній бізнес допомагає вирішувати багато економічних і соціальних проблем. Що ви б могли запропонувати по створенню фірм малого і середнього бізнесу? Які у вас ідеї по розвитку малого бізнесу у нашому місті, в нашій країні?

II. Початок гри – Пані та панове! Починаємо ділову гру-конкурс на самий кращий бізнес-план. На нашій діловій грі ми сьогодні познайомимося з нашими бізнесменами і їх бізнес-планами. Побажаємо їм успіхів.

III. Презентація бізнес-планів Назви фірми. Вид діяльності. Коротка реклама (слоган).

IV. Захист бізнес-планів Виступ учнів з їх бізнес-планами. Відповіді на питання аудиторії.

V. Підсумок уроку-гри – Всі бізнес-плани дуже цікаві. Хотілося б, щоб вони були втілені в життя. Стали для багатьох майбутніх підприємців початком їх підприємницької роботи.

Викладач разом із учнями підводить підсумки по критеріях:

• Реалістичність.

• Доцільність.

• Ефективність.

• Економічна і юридична обґрунтованість.

• Оригінальність бізнес-плану.

VI. Рефлексія

– Який життєвий урок ви отримали сьогодні? – Які відкриття сьогодні ви зробили? – чи Є у вас ще нові ідеї, плани? – чи Можна сьогодні відкрити в нашому місті ті фірми, про які ви нам сьогодні розповіли?

VII. Домашнє завдання (по вибору) • Заповнення пакету документів на реєстрацію фірми; • Економічне есе “ Я і моя фірма” • Проект по поліпшенню економічного стану міста.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн