Бесіда з учнями №3. "Конфлікт"

Опис документу:
Конфлікти є частиною нашого організму, психіки, людського спілкування. Вони просто необхідні для життя. Оновлення клітин організму, закони руху її термодинаміки, симфонічна музика і рок, політ птаха і морські хвилі – це все прояви і результати конфліктів. Конфлікт – це норма, тут нічого не можна змінити. Людина приречена на конфлікти з першого дня життя. Як же зберегти спокій, дружбу, улюблену справу, благополуччя в таких складних ситуаціях?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конфлікт – частина твого життя

Цикл бесід з учнями 6-го класу

Частина 3

Внутрішній конфлікт

Конфлікти бувають різних масштабів: від невеликих суперечок до військових дій. Вони проходять у різних формах: непорозуміння, незгода, боротьба, війна. Якщо запитати, якими словами можна описати конфлікт, люди, як правило, називають: боротьба, зло, агресія, війна, жах, ворожнеча, ненависть, обзивання, бійка, удар, сльози, сум, роздратування, недовіра, біль. Конфлікт розуміють лише як негативне явище, яке передбачає наявність, як мінімум, двох учасників. Проте люди переживають і внутрішні конфлікти, коли зовнішній супротивник відсутній, а сутичка відбувається, начебто, непримиренними сторонами нас самих. Внутрішній конфлікт – це незгода самих із собою, наша реакція на необхідність вибору із двох чи більше варіантів наших бажань, мотивів, інтересів, цілей. Якщо людина робить вибір між власними потребами, ідеалами та зовнішніми вимогами, вона ставить себе перед внутрішнім конфліктом.

Для багатьох людей їх свідомість є полем битви, на якому ведуть свої бої, борються за владу різні внутрішні голоси.

Важко уявити людину, якій невідомий внутрішній конфлікт.

Внутрішні конфлікти бувають конструктивними і деструктивними. (Деструктивний – занадто тривалий конфлікт. Стан, що заважає нормальному спілкуванню, провокує поганий настрій…)

Коли стикаєшся із внутрішнім конфліктом, необхідно конкретно визначити, в чому його суть. Які джерела конфлікту? Які почуття пов’язані з різними його сторонами?

Умови попередження деструктивних внутрішніх конфліктів:

  • Приймай важкі життєві ситуації як випробування життя.

  • Формуй життєві цінності і дотримуйся їх.

  • Будь гнучким, пластичним, реально оцінюй ситуацію, і якщо є необхідність змінюйся.

  • Поступаючись в дрібницях не перетворюй це в систему.

  • Сподівайся на кращий розвиток подій, життєва ситуація завжди може покращуватися.

  • Не будь рабом своїх бажань. Для того, щоб бути щасливим, треба не намагатися задовольнити всі свої потреби, а зменшувати їх.

  • Навчися керувати своїми емоціями.

  • Розвивай волю.

  • Постійно уточнюй для себе, яка ціль, потреба важливіша.

  • Не накопичуй проблем.

  • Не берися за все відразу.

  • Не панікуй, якщо удача відступила.

Голова і хвіст змії

Жила собі на світі змія, голова і хвіст якої весь час сперечалися між собою. Каже голова хвостові: "Я старша, у мене є вуха, щоб чути, очі, щоб бачити, рот, щоб їсти; я рухаюсь попереду всього тіла, ось чому мене потрібно вважати старшою". А хвіст відповідає: "Якщо я тобі дозволю, то ти зможеш рухатись. А що, якщо я тричі обмотаюсь навколо дерева?". Так він і зробив. Голова не змогла шукати їжу і ледве не померла від голоду. Тоді вона сказала: "Хвіст, відпусти мене, я визнаю тебе старшим".

Почув хвіст ці слова і зразу ж відчепився від дерева. Голова каже йому: "Тепер старший ти, побачимо, як ти зможеш іти попереду". Хвіст попрямував уперед, але керував він недовго, бо на дорозі трапилась вогненна яма, змія впала у яму і загинула.

Закінчити думку ІІІ:

1. Якщо підозрюєш когось у неправді… (що зроби?), що віриш йому; тоді він скаже грубіше і попадеться. Якщо в його словах промайнула істина, яку він хотів би приховати, прикинувшись… (яким?), він докаже й останню частину істини.

2. Два вуха і один язик людині дані ще для того, щоб більше… (що робити?), і менше… (що робити?).

3. Той, хто хоче перемогти співрозмовника в суперечці, має остерігатися того, що привело б противника до… (чого?).

4. Не уникай робити дрібних послуг, віритимуть, що ти можеш робити й… (які?).

5. Ніколи не кидайся брудом: ти можеш не влучити, але твої руки залишаться… (якими?).

6. Добрі слова часто можуть замінити відсутність… (чого?).

7. Якщо хочеш бути вищим за інших, необхідно інколи ставити себе… (як?).

8. Негативно вважається властивість вказувати на чужі… (що?).

9. Дуже часто водою вважається не вживання поганого, а зловживання… (чим?).

10. Дружба, що ґрунтується на бізнесі, як правило, краща, аніж бізнес, який ґрунтується на… (чому?).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн