Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Бесіда на морально-етичну тему: « Добро у кожному з нас… »

Педагогіка

Для кого: 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас

30.04.2020

1590

63

0

Опис документу:
Мета: формувати уявлення дітей про моральні якості людини, закликати їх до повсякденного прояву добра та толерантності. Завдання: -вчити оцінювати свої вчинки і вчинки оточуючих людей -розвивати вміння висловлювати свою думку, робити висновки -виховувати дружелюбність, повагу до оточуючих Цілісне ставлення: -до людей, -до себе
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ

ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: « Добро у кожному з нас… »

студентки 3 курсу, групи БХ17Б

природничо-географічного факультету

Пономаренко Альони Григорівни

Кропивницький – 2020

Бесіда на морально-етичну тему: « Добро у кожному з нас… »

Мета: формувати уявлення дітей про моральні якості людини, закликати їх до повсякденного прояву добра та толерантності.

Завдання:
-вчити оцінювати свої вчинки і вчинки оточуючих людей

-розвивати вміння висловлювати свою думку, робити висновки

-виховувати дружелюбність, повагу до оточуючих

Цілісне ставлення: -до людей, -до себе

Форма проведення: бесіда.

Обладнання і наочність: плакат з темою бесіди, дошка, крейда, попередньо виготовлені квітки толерантності

Попередня підготовка: пошук інформації, попереднє планування.

При підготовці до класної години учнями було пройдено анкетування:

  1. Мій останній добрий вчинок?

  2. Як я допомогаю іншим?

  3. Для мене цінно?

Хід виховного заходу

І. Вступна частина:

Доброго ранку усім, добрі люди!
Щастя вам зичу й тепла.
Хай і добробут, і щастя прибуде,
В серці — ні крапельки зла.

Добро починається з тебе… Чому потрібно творити добро? В нашому жорстокому світі сьогодні багатьом не вистачає доброти та тепла від близьких людей. Шалений темп життя вимушує людей пристосовуватись до реалій буденності. Ми не завжди замислюємося що поряд знаходяться люди, котрим необхідна наша підтримка та любов. Вважається, що добро завжди віддається сторицею і приносить душевну рівновагу. Деякі вважають що добрі справи необхідно робити тільки для тих хто зможе це оцінити. Але насправді робити це потрібно просто так, не чекаючи винагороди та похвали. Потрібно діяти так як хочеш щоб поводились з тобою також добрі справи збільшують успішність людини. Тому що таким чином кожен може підняти свою самооцінку. Дехто робить добрі справи для того щоб стати необхідним людям. Головне, щоб добро робилося не тому що це комусь потрібно, а просто від душі.

ІІ. Основна частина:

Викладання інформаційного матеріалу (у формі повідомлення)

1-Давайте познайомимось з притчею про добро:

Одна індійська жінка з бідної сім’ї щоранку пекла два коржі. Один для сім’ї, а другий, додатковий, для випадкового перехожого. Другий корж жінка завжди клала на підвіконня, і будь-хто, хто проходив повз міг його взяти.

Кожен день, коли жінка клала корж на підвіконня, вона проголошувала молитву за свого сина, який пішов з дому шукати кращої долі. Протягом багатьох місяців мати нічого не знала про свого хлопчика і завжди молилася про його благополучне повернення.

Незабаром вона помітила, що якийсь горбань приходить кожен день і забирає її другий корж. Але замість слів подяки, він тільки бурмотів: «Зло, яке Ви робите, залишається з Вами, а добро повертається!»

Не отримуючи очікуваних слів подяки, жінка відчувала себе обдуреною. «Кожен день цей горбань вимовляє одне і те ж! Але що ж він має на увазі? »

І одного разу, будучи особливо роздратованою, вона вирішила покінчити з цим.

«Я позбудуся цього противного горбаня!», – сказала вона сама до себе, а потім додала oтpути в корж.

Але коли вона зібралася покласти його на підвіконня, то руки жінки затремтіли. «Що ж я роблю?» – подумала вона, і негайно викинула отpуйний корж в вогонь, приготувавши інший, і поклала його на підвіконня.

Горбань, як зазвичай, взяв корж та пробурмотів свої зазубрені слова: «Зло, яке Ви робите, залишається з Вами, а добро повертається!» А потім пішов, не підозрюючи про бурхливі емоції, які кипіли всередині жінки.

У той же вечір хтось постукав у двері. Коли жінка їх відкрила, вона побачила свого сина, який стояв у дверях. Виглядав він жаxливо: голодний, худий, слабкий, в порваному одязі.

«Мамо, мамо, це просто чудо, що я повернувся! Я був від будинку всього лише на відстані однієї милі, але був такий голодний, що втратив свідoмість. Я, напевно, помep би, але у той момент якийсь старий горбань проходив повз і віддав мені свій корж. Він сказав, що це була його єдина їжа на цілий день, але він бачить, що я потребую її ній більше, ніж він ».

Коли мати почула ці слова, її обличчя зблідло, і вона притулилася до дверей, щоб не впасти. Вона згадала отpуєний ранковий корж. Якби вона не спалила його в вогні, то її власний син би зaгинyв!

Саме тоді жінка й зрозуміла сенс слів: «Зло, яке Ви робите, залишається з Вами, а добро повертається!»

Мораль притчі:

Завжди прагніть робити добро, навіть якщо цього ніхто не цінує.

  • Запитання для обговорення:

  1. Чи згодні ви з мораллю притчі?

  2. Які емоції,на вашу думку, переважають в головних героїв притчі?

  3. Як ви розумієте уривок «Зло, яке Ви робите, залишається з Вами, а добро повертається!»?

  4. Як ви вважаєте, чому мати вирішила нашкодити Горбаню?

  5. Що потрібно робити, щоб в серці поселилось добро?

2- На дошці створюємо таблицю «добрі вчинки» і «погані вчинки »

викладач просить учнів записати свої думки:

Добрі вчинки

Погані вчинки

  • Погодувати кошеня

  • Врятувати пташку

  • зібрати іграшки й книги для дітей у дитячий будинок

  • допомогти мамі по дому

  • посміхнутися перехожому

  • поділитись парасолею

  • допомогти бабусі

  • побудувати годівничку

  • поступитись місцем

  • розкидати речі

  • лишити друга в біді

  • пліткувати

  • не дякувати

  • не поступатись місцем

  • ображати менших

  • не допомогати мамі

  • говорити не правду

  • говорити «погані» слова

  • задиратись до інших

Друге інформаційне повідомлення

Викладання інформаційного матеріалу (прийоми реалізації: учитель у формі

повідомлення)

Нещодавно я прочитала статтю, вона мала такий зміст:

Населення Землі складається з представників різних культур, які сповідують різну релігію, мають різноманітні традиції. Кожна особистість індивідуальна, і насильство не повинне мати місце в житті людей. Невідповідність людини вигаданому ідеалу призводить до агресії, насильства, екстремізму. Така ситуація спостерігається в останні роки в усьому світі. Людство повинно навчитися поважати не тільки себе, але і свій народ зокрема, виступати проти будь-якого роду прояви дискримінації та усувати стереотипи, що склалися. Виявляючи терпимість, ми сприяємо припиненню воїн і розбіжностей.

У повсякденному житті толерантність – це не бездіяльність, а активна життєва позиція, суть якої полягає не стільки в тому, щоб терпіти чужий спосіб життя, поведінку, звичаї, почуття, думки, ідеї або вірування, але охоче визнавати та приймати поведінку, переконання і погляди інших людей, які відрізняються від своїх власних. Разом із тим, прояв толерантності який співзвучний принципу поваги до прав людини, не означає терпиме ставлення до соціальної несправедливості, злочинів та правопорушень, відмову від своїх поглядів або поступки перед чужими переконаннями.

Толерантність (терпимість) означає, що кожен вільний дотримуватися своїх переконань і визнавати таке ж право за іншими.

Так, люди за своєю природою розрізняються за зовнішнім виглядом, соціальним станом, мовою, статтю, поведінкою і цінностями. Цей перелік критеріїв відмінності можна продовжувати без кінця.

Ми всі різні. Але ми всі рівні. Кожна людина має право жити в мирі та зберіганні своєї індивідуальності. А це означає, що бути толерантним не значить залишатися пасивним перед обличчям расизму, ксенофобії, гендерної або расової дискримінації, сексизму, ейджизму, насильства тощо, або ж мовчати, коли люди стикаються із жорстоким ставленням.

  • Запитання для обговорення:

  1. Чи замислювалися ви коли-небудь над питаннями толерантності?

  2. Чи є терпимим ставлення до людей ознакою Вашої особистості?

  3. Чи відчуваєте Ви толерантне ставлення до себе з боку інших людей?

  4. Що нам заважає бути толерантними?

  5. Чи згодні ви зі статтею?

  • Заповнення квітки толерантності:

ІІІ. Заключна частина:

У житті найбільше цінується доброта. Напевно, кожен з нас замислювався над питанням, яких людей у світі більше – добрих чи злих. Наше життя – це боротьба двох протилежностей – добра і зла. І що б не відбувалося, добро має перемагати, бо добрих людей в житті більше. Дитина злою не народжується, але найменша несправедливість, образа ранить добре серце. Дорослішаючи, стикаючись з різними проблемами, людина може озлобитися і на зло відповідати злом. Добре, коли поруч будуть небайдужі, добрі люди, які допоможуть, підкажуть, підтримають, не дадуть згаснути іскорці надії в душі людини. Доброта – це якість, надлишок якої ніколи і нікому не зашкодить. Бути добрим – це значить ставитися до оточуючих з розумінням, поважати інших людей і рахуватися з їх думкою. Добра людина – це сильна людина, вона завжди допоможе іншим людям. З такою людиною приємно спілкуватися, дружити. Добрі люди як би притягують до себе інших людей.

У підсумок бесіди пограємо у гру, яка допоможе нам побудувати шлях до пізнання себе та формування «Себе Кращого»

Гра «Люстерко»

Під час заняття ми вже спілкувалися досить відверто. А тепер скажіть, дивлячись почерзі у люстерко,яку установу ви собі даєте після сьогоднішньої розмови.

(Імомірні відповіді учнів).

  • Я буду добрим і чуйним.

  • Я дубу лагідним і уважним.

  • Я буду щедрим і правдивим.

  • Я буду товариським і співчутливим.

  • Я буду чесним і справедливим.

  • Я буду стриманим і організованим.

  • Я буду ввічливим і дисциплінованим.

Поспішайте,друзі,робити добро! Нехай ніколи не затьмарить вашу душу зла справа. Хай тепло ваших сердець зігріває всіх: і рідних, і друзів, інавіть незнайомих людей. І тоді настане час,коли ви зможете сказати: «Я роблю важливу справу – приношу людям радість!».

Творити добрі справи — це приємно
І корисно для себе та для всіх.
Бо відчуваєш і тепло взаємне,
Та гарний настрій, і веселий сміх.
Приємно завжди дружно працювати:
Прибрати, посадити деревце,
Будиночок в саду розмалювати.
Комусь сказати лагідне слівце…
Робота спільна завжди всіх єднає,
Дає наснагу й сили додає.
І навички, та творчість розвиває,
І добре, як така робота є.
Тому завжди робіть хороші справи:
Дерева й квіти на Землі садіть,
Малюйте, шийте й не чекайте слави,
А в творчих справах радісно живіть!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.