Батьківські збори з елементами тренінгу «Умови щасливого батьківства»

Опис документу:
Конспект батьківських зборів містить теоретичний та практичний матеріал, метою якого є сприяння усвідомленню важливості відповідального ставлення до батьківства. Розглядаються та аналізуються стилі виховання та їх вплив на особистість дитини з метою допомогти батькам у визначенні основних засад виховання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Автор – соціальний педагог Комунального закладу «Городнянський ліцей № 2» Городнянської міської ради Чернігівської області

Лавренко Т.В.

Батьківські збори з елементами тренінгу

«Умови щасливого батьківства»

Мета: сприяти усвідомленню важливості відповідального ставлення до батьківства, розглянути та проаналізувати стилі виховання та їх вплив на особистість дитини, допомогти визначити основні засади виховання.

  1. Вправа «Діти-квіти життя».

Мета: визначити умові, які необхідні для щастя дитини.

Обладнання: паперові пелюстки, плакат «Щаслива дитина».

Інструкція. Батькам роздаються паперові пелюстки, на яких вони повинні написати, що потрібно дитині для щастя (по 1 тезі). Далі наклеюють пелюстки на плакат «Щаслива дитина».

Обговорення.

  1. Вправа «Умови щасливого батьківства».

Мета: сформувати умови щасливого батьківства.

Обладнання: аркуші А4, маркери за кількістю груп.

Інструкція. Учасники об’єднуються у 4 групи. Кожна група отримує одну картку з умовами, що сприятимуть щасливому батьківству:

  • фізичні умови;

  • психологічні умови;

  • соціальні умови;

  • економічні умови.

Завдання: визначити та розписати ці умови.

Далі кожна група презентує свої напрацювання.

Наголошується, що кожна дитина має бути бажаною, що відповідальність за неї несуть батьки (і мама, і тато).

  1. Вправа «Керована дискусія».

Мета: визначити батьківські позиції у вихованні

Обладнання: таблички з написами «Погоджуюсь», «Не погоджуюсь».

Інструкція. Учасники підводяться і збираються посеред кімнати (де вільне місце). Далі зачитуються твердження, стосовно яких потрібно висловити свою точку зору. Якщо учасники не поділяють думки, то переходять до столу (кутку) з написом «Не погоджуюсь», якщо поділяють – до «Погоджуюсь». Інколи можна звертатись до учасників з метою аргументування їх позиції.

Твердження:

  • Діти належать батькам.

  • Жінки краще виконують батьківські функції, ніж чоловіки.

  • Застосування фізичного покарання «закаляє» характер дитини.

  • Батьки, які люблять своїх дітей, не можуть завдати їм болю.

Під час дискусії має право на існування будь-яка думка.

Висновок: не можна однозначно трактувати жодне з наведених висловлювань.

  1. Стилі батьківської поведінки.

Учасники об’єднуються у 4 групи. Кожна отримує картку з характеристикою одного стилю поведінки.

Стилі поведінки:

  1. Авторитарний стиль батьківської поведінки.

Батьки, схильні до авторитарного стилю:

  • надто суворі;

  • застосовують фізичні покарання;

  • надмірно контролюють всі вчинки дитини;

  • вимагають постійної покірності;

  • обмежують право вибору дитини;

  • не бажають іти на компроміс з дитиною;

  • нетерпимі до дитячих недоліків та проявів «дитячості».

  1. Ліберальний стиль батьківської поведінки.

Батьки:

  • здійснюють незначний контроль за поведінкою дитини або контроль відсутній;

  • практикують вседозволеність;

  • виконують всі забаганки дитини;

  • невиправдано ідеалізують свою дитину.

  1. Гіперопіка (опікунський стиль).

Батьки:

  • прагнуть постійно бути поруч з дитиною;

  • вирішують за дитину всі проблеми;

  • роблять за дитину те, о вона може зробити сама;

  • оточують надмірною увагою;

  • контролюють кожен крок.

  1. Демократичний стиль.

Батьки:

  • поважають особистість дитини;

  • дають зрозуміти дитині, що її справи важливі для них;

  • довіряють дитині;

  • дозволяють робити власний вибір;

  • засуджують не дитину, а її вчинки;

  • проводять разом вільний час;

  • допомагають розвивати здібності та самостійність.

Завдання: ознайомитись із текстом картки, поміркувати над наступними запитаннями:

  • Як почуває себе дитина, до якої батьки ставляться таким чином?

  • Як може вплинути таке ставлення батьків на їх особистісний розвиток?

Після закінчення обговорення кожна група зачитує картку з характеристикою стилю поведінки та пропонує результати своїх міркувань.

Далі визначається, який стиль батьківської поведінки найбільш прийнятний.

Інформація для тренера. Довіра і страх, упевненість і боязкість, щирість і теплота у стосунках – усіх цих рис дитина набуває у сім’ї. Батьки стають зразком для наслідування. Так, у тривожних матерів часто виростають тривожні діти, а нестриманий батько формує схожий тип поведінки у своєї дитини. Надто високі вимоги до дитини вимагають максимальної мобілізації розумових і фізичних здібностей, постійне напруження сприяє появі страху невдачі. Людина рабськи підкоряється владним людям, якщо батьки виховують її авторитарно, а до слабших може виявляти агресію.

Гіперопіка спричиняє почуття невпевненості, безпорадності, комплекс неповноцінності.

Ліберальний стиль виховання може призвести до входження дитини до асоціальних груп, до вживання алкоголю, наркотиків. Такі діти згодом не можуть встановлювати емоційні зв’язки, не готові до обмежень.

Демократичний стиль виховання орієнтований на співпрацю та взаємодопомогу. Дитина присутня при обговоренні проблем, бере участь у прийнятті рішень, обговорює поради батьків, несе відповідальність відповідно до своїх вікових можливостей.

  1. Мозковий штурм «Меморандум».

На дошці (ватмані) учасникам пропонується створити «Меморандум» до своїх дітей («Я хочу, щоб моя дитина…»)

  1. Роздача буклетів «П’ять шляхів до серця дитини».

Додатки

ПОГОДЖУЮСЬ

----------------------

НЕ

ПОГОДЖУЮСЬ

Фізичні умови щасливого батьківства

Психологічні умови щасливого батьківства

Соціальні умови щасливого батьківства

Економічні умови щасливого батьківства

Авторитарний стиль батьківської поведінки

Батьки, схильні до авторитарного стилю:

  • надто суворі;

  • застосовують фізичні покарання;

  • надмірно контролюють всі вчинки дитини;

  • вимагають постійної покірності;

  • обмежують право вибору дитини;

  • не бажають іти на компроміс з дитиною;

  • нетерпимі до дитячих недоліків та проявів «дитячості».

Завдання. Ознайомитись із текстом картки, поміркувати над наступними запитаннями:

  • Як почуває себе дитина, до якої батьки ставляться таким чином?

  • Як може вплинути таке ставлення батьків на їх особистісний розвиток?

Для нотаток:

Ліберальний стиль батьківської поведінки.

Батьки:

  • здійснюють незначний контроль за поведінкою дитини або контроль відсутній;

  • практикують вседозволеність;

  • виконують всі забаганки дитини;

  • невиправдано ідеалізують свою дитину.

Завдання: ознайомитись із текстом картки, поміркувати над наступними запитаннями:

  • Як почуває себе дитина, до якої батьки ставляться таким чином?

  • Як може вплинути таке ставлення батьків на їх особистісний розвиток?

Для нотаток:

Гіперопіка (опікунський стиль батьківської поведінки)

Батьки:

  • прагнуть постійно бути поруч з дитиною;

  • вирішують за дитину всі проблеми;

  • роблять за дитину те, о вона може зробити сама;

  • оточують надмірною увагою;

  • контролюють кожен крок.

Завдання: ознайомитись із текстом картки, поміркувати над наступними запитаннями:

  • Як почуває себе дитина, до якої батьки ставляться таким чином?

  • Як може вплинути таке ставлення батьків на їх особистісний розвиток?

Для нотаток:

Демократичний стиль батьківської поведінки

Батьки:

  • поважають особистість дитини;

  • дають зрозуміти дитині, що її справи важливі для них;

  • довіряють дитині;

  • дозволяють робити власний вибір;

  • засуджують не дитину, а її вчинки;

  • проводять разом вільний час;

  • допомагають розвивати здібності та самостійність.

Завдання: ознайомитись із текстом картки, поміркувати над наступними запитаннями:

  • Як почуває себе дитина, до якої батьки ставляться таким чином?

  • Як може вплинути таке ставлення батьків на їх особистісний розвиток?

Для нотаток:

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
0
міс.
2
7
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!