Арт-терапевтичні вправи у роботі практичного психолога закладу дошкільної освіти

Психологія

Для кого: Дошкільнята (3-4 роки), Дошкільнята (4-5 років), Дошкільнята (5-6 років), Дорослі

16.03.2021

146

10

0

Опис документу:
Арт-терапевтичні вправи – це своєрідний «міст» між психологом та дитиною. Вони дають змогу малюку самостійно висловлювати свої почуття, потреби, мотивацію своєї поведінки, діяльності, спілкування. Арт-терапія – це розвиток особистості, лікування душі за допомогою залучення людини до мистецтва.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Арт-терапевтичні вправи у роботі практичного психолога закладу дошкільної освіти
Слайд № 1

Арт-терапевтичні вправи у роботі практичного психолога закладу дошкільної освіти

Арт-терапевтичні вправи – це своєрідний «міст» між психологом та дитиною. Вони дають змогу малюку самостійно висловлювати свої почуття, потреби, мо...
Слайд № 2

Арт-терапевтичні вправи – це своєрідний «міст» між психологом та дитиною. Вони дають змогу малюку самостійно висловлювати свої почуття, потреби, мотивацію своєї поведінки, діяльності, спілкування.

Арт-терапія – це розвиток особистості, лікування душі за допомогою залучення людини до мистецтва. Арт-терапія викликає емоційний катарсис (осмислен...
Слайд № 3

Арт-терапія – це розвиток особистості, лікування душі за допомогою залучення людини до мистецтва. Арт-терапія викликає емоційний катарсис (осмислення, оновлення, розрядку).

Гра – найбільш вдалий метод корекції труднощів розвитку дітей дошкільного віку. «В умовах гри відбувається поступове подолання пізнавального й особ...
Слайд № 4

Гра – найбільш вдалий метод корекції труднощів розвитку дітей дошкільного віку. «В умовах гри відбувається поступове подолання пізнавального й особистісного егоцентризму, завдяки чому розвивається самосвідомість дитини, вона стає соціально компетентною, набуває досвіду вирішення проблемних ситуацій, та вчиться змінювати своє ставлення до них» Ольга Олександрівна Карабанова професор, кандидат псих.наук, член Міжнародної організації дослідження розвитку поведінки (ISSBD)

Мета ігрових вправ, які спрямовані на розвиток емоційно-вольової сфери, в контексті арт-терапії: розвивати: невербальні засоби спілкування; уміння ...
Слайд № 5

Мета ігрових вправ, які спрямовані на розвиток емоційно-вольової сфери, в контексті арт-терапії: розвивати: невербальні засоби спілкування; уміння вступати в діалог, регулювати соціальні взаємини, діяти узгоджено; здібності усувати надмірне напруження; сприяти усвідомленню власних почут- тів і переживань, адекватного сприйняття себе й оточуючих; навчати дітей основам комунікації та конструктивних форм поведінки.

Практика сучасної арт-терапії реалізується в 2 формах: індивідуальній і груповій. Заняття доцільно проводити з групою дітей не більше 4-х осіб 1 ра...
Слайд № 6

Практика сучасної арт-терапії реалізується в 2 формах: індивідуальній і груповій. Заняття доцільно проводити з групою дітей не більше 4-х осіб 1 раз на тиждень. Тривалість таких занять – 20–30 хв. Завдання та матеріали для роботи обираються згідно з віковою категорією дитини. Усі заняття згруповані в три блоки: І. Пропедевтичний блок (підготовчий). ІІ. Корекційні заняття. ІІІ.Заняття на закріплення результату.

3 основних напрями використання арт-терапії у роботі з дітьми: Пасивна арт-терапія «лікування» вже існуючими творами мистецтва шляхом їх аналізу та...
Слайд № 7

3 основних напрями використання арт-терапії у роботі з дітьми: Пасивна арт-терапія «лікування» вже існуючими творами мистецтва шляхом їх аналізу та інтерпретації дитиною. Активна арт-терапія - спонукання дошкільнят до самостійної образотворчої діяльності, при цьому творчий акт (малювання, ліплення, робота з піском) розглядається як основний лікувальний чинник. Одночасне використання пасивної і активної арт-терапії

Дуже важливими є взаємостосунки педагога з дітьми. Педагог навчає своїх вихованців обмірковувати, порівнювати й оцінювати твори мистецтва, допомага...
Слайд № 8

Дуже важливими є взаємостосунки педагога з дітьми. Педагог навчає своїх вихованців обмірковувати, порівнювати й оцінювати твори мистецтва, допомагає зрозуміти і знайти себе.

Важливою умовою ефективної арт-терапії є активне залучення батьків до спільних занять.
Слайд № 9

Важливою умовою ефективної арт-терапії є активне залучення батьків до спільних занять.

Вправа «Малювання піпеткою»
Слайд № 10

Вправа «Малювання піпеткою»

Вправа «Каракулі Вінікотта»
Слайд № 11

Вправа «Каракулі Вінікотта»

Вправа «Малюнок ниткою»
Слайд № 12

Вправа «Малюнок ниткою»

Вправа «Продовж малюнок»
Слайд № 13

Вправа «Продовж малюнок»

Вправа «Малюнок з мозаїки»
Слайд № 14

Вправа «Малюнок з мозаїки»

Вправа «Квітка»
Слайд № 15

Вправа «Квітка»

Вправа «Маска»
Слайд № 16

Вправа «Маска»

Вправа «Казка, яка ожила»
Слайд № 17

Вправа «Казка, яка ожила»

Арт-терапія є сучасною технологією корекційно-виховної роботи, яка виходить за межі традиційного освітнього та корекційного процесу, гармонійно поє...
Слайд № 18

Арт-терапія є сучасною технологією корекційно-виховної роботи, яка виходить за межі традиційного освітнього та корекційного процесу, гармонійно поєднуючи психолого-педагогічний, корекційно-розвивальний, медичний і соціальний аспекти.

Арт-терапія є «лагідним методом» особистісного зцілення і «чарівною паличкою» в руках психолога, яка сприяє проникненню у найпотаємніші закутки наш...
Слайд № 19

Арт-терапія є «лагідним методом» особистісного зцілення і «чарівною паличкою» в руках психолога, яка сприяє проникненню у найпотаємніші закутки нашої психіки і забезпечує усвідомлення власних ресурсів, можливостей і особистісне зростання.

Коли дитина матеріалізує свої емоції на папері, в ліпленні, аплікації, казці – вона звільняє себе від страхів і бар'єрів, від негативних емоцій, за...
Слайд № 20

Коли дитина матеріалізує свої емоції на папері, в ліпленні, аплікації, казці – вона звільняє себе від страхів і бар'єрів, від негативних емоцій, замкнутості і нестриманості.

Дякую за увагу !
Слайд № 21

Дякую за увагу !

Література: Креативна психологія. Арт-терапія в ДНЗ/ О.А. Мокосєєва, В.І. Прибульська, С.О. Лісовська – Київ: «Вид.група «Шкільний світ», 2017. – 1...
Слайд № 22

Література: Креативна психологія. Арт-терапія в ДНЗ/ О.А. Мокосєєва, В.І. Прибульська, С.О. Лісовська – Київ: «Вид.група «Шкільний світ», 2017. – 112с. http://odevaemdetok.kiev.ua/novosti/174-art-terapiya-dlya-ditini https://dytpsyholog.com/2015/05/01/%D0%B0%D1%80%D1%82-%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BF%D1%96%D1%8F/ http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/10/part_1/14.pdf

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.