Як планувати свій день - дошкільнику?

Опис документу:
Коли дитина ще маленький, ми, батьки, плануємо все за нього. Ставимо перед ним завдання, підказуємо кроки виконання, даємо інструкції, як правильно робити, контролюємо процес. Цей процес можна викласти на папері у вигляді плану. Якщо дитина ще не досягла шкільного віку, то план можна намалювати, або зробити веселу аплікацію, щоб малюк зрозумів, що від нього вимагається.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Як планувати свій день - дошкільнику?

Коли дитина ще маленький, ми, батьки, плануємо все за нього. Ставимо перед ним завдання, підказуємо кроки виконання, даємо інструкції, як правильно робити, контролюємо процес.

Цей процес можна викласти на папері у вигляді плану. Якщо дитина ще не досягла шкільного віку, то план можна намалювати, або зробити веселу аплікацію, щоб малюк зрозумів, що від нього вимагається. Молодші школярі частково справляються з цим завданням самі, але в більшій мірі потребують допомоги батьків.

Навіщо дитині прищеплювати навик планування, коли і так все ясно і зрозуміло, що день запланований заздалегідь? Він щодня відвідує дитячий садок або школу. Мама веде його на підготовчі курси. Танці, гімнастика, музика, хокей, футбол - це приблизний режим дня дитини. Але при цьому батьки часто кажуть, що дитина погано справляється з ранковими процедурами, спізнюється в школу, а ввечері його важко відправити вчасно в ліжко. Труднощі також виникають з організацією порядку, підтриманням чистоти робочого місця, контролем емоцій.

Спочатку список справ призначений для батьків. Але, коли дитина бачить, як ми складаємо план дня, він набуває навик, який буде використовувати в подальшому для своїх потреб. На першому етапі він тільки знайомиться з плануванням справ на день, тиждень. Далі його втягують в процес складання справ. Дитина є повноправним партнером при розробці завдань на день. Поступово він навчається організовувати свій час без допомоги батьків.

Для більшої ефективності список справ краще розбити на частини - ранок, обід, вечір.

Список справ на ранок найкраще обговорити заздалегідь з дитиною. Разом визначити порядок дій, час виконання, щоб вчасно встигнути до школи. Згідно з вимогами створити чек-лист і повісити його на видному місці. На перших порах мама нагадує без прямих вказівок про послідовність справ на ранок. Справа, яку виконує, дитина викреслює зі списку або ставить галочку. Щоб дитина відчула час виконання, можна поставити таймер. Наприклад, 8-10 хвилин на зарядку, 2 хвилини почистити зуби, 5 хвилин перевірити портфель, одягнутися. Протягом трьох тижнів у дитини виробляється самостійний навик виконання завдань.

Час з ранку до обіду займає школа. Це час чітко розподілено за допомогою щоденника. Деякі діти часто забувають заповнити щоденник або не хочуть, так як увечері можуть подзвонити другу / подрузі, дізнатися домашнє завдання. У цьому випадку допоможуть нагадувалки у вигляді стікерів на підручниках, заохочувальна система.

Справи на вечір розподілені по пріоритетам: домашнє завдання, приготування портфеля, речей на завтра, виконання роботи по дому, вечірній ритуал. Головний принцип - все справи закриваються до 21.00. План дій, терміни виконання також обговорюються з дитиною. Щоб дитині було легше почати, найкраще починати з легких завдань.

Наприклад, після виконання домашнього завдання дитині необхідно прибрати своє робоче місце. Складаємо перші кроки:

- Вирішуємо, які предмети залишаються на столі, які відправляються в ящик.

- Розподіляємо зошити до зошитів, книжки до книжок, олівці відправляються в стакан для олівців, кольоровий папір, картон - в папку.

- Над столом прикріплюємо фотографію, як виглядає стіл, приведений до ладу.

Через пару тижнів дитині не доведеться нагадувати про прибирання на своєму столі. Маленька людина виробив такий навик за допомогою планування.

Список справ на вечір: заздалегідь обговорюються обов'язки дитини по дому (від одного до чотирьох справ за день). Скільки часу буде потрібно на виконання? Коли справа буде виконано? У списку справ вказуються терміни: час, день виконання цієї справи. Дитина відзначає галочкою - виконав / не виконав. Якщо виконав, хвалимо, підтримуємо азарт у виконанні завдань. Якщо не виконав - ведуться переговори. Можливо в процесі виконання у нього виникли труднощі. З'ясовуємо їх, допомагаємо подолати.

Правильне планування - ключ до успіху. План завжди можна змінити, відкоригувати залежно від набутих навичок дитини.

Як ефективніше впоратися з цим завданням? Групові заняття мотивують в десять разів більше, ніж робота поодинці. надитячої дистанції ми розвиваємо навик планування так, щоб ранок був сонячним і бадьорим, а вечір приємним і теплим в колі сім'ї. Регулярний графік занять, зворотний зв'язок тренера кожен день, підтримка колег є потужним стимулом розвиватися і не відставати від інших дітей.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
395 грн