Бібліотека

"Як досягти мрії або Формула успіху" тренінгове заняття для старшокласників

Опис документу:
Мета: вчити учнів планувати, продумувати власне життя, позитивно мислити, вірити у себе. Розвивати креативність, комунікативні функції, уяву, зв’язне мовлення, позитивну Я-концепцію. Формувати у старшокласників внутрішню готовність до самостійного життя, навчитися бачити проблему вибору й відповідальності за своє майбутнє. Завдання: навчити учнів орієнтуватися в реальному суспільстві; формувати впевненість у завтрашньому дні; спонукати до дій, які вимагають вольових якостей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Як досягти мрії або Формула успіху.

тренінгове заняття для старшокласників

Бутмарчук С.В.

практичний психолог

КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат»

У людини завжди є все,

щоб здійснити свою мрію.

Пауло Коельйо

Мета: вчити учнів планувати, продумувати власне життя, позитивно мислити, вірити у себе. Розвивати креативність, комунікативні функції, уяву, зв’язне мовлення, позитивну Я-концепцію.

Вікова категорія: учні 9х -11х класів.

Тривалість: 60 хв.

  1. Вправа «Мрія»

Мета: вибрати та усвідомити мрію, над якою будеш працювати, створення позитивної, доброзичливої атмосфери в групі.

Психолог пропонує закінчити фразу: «Я мрію …» - Це –чудово!- додає група.

Обговорення:

  • Для чого ми проводили цю вправу?

  1. Вправа «Правила»

Мета: визначити правила роботи групи, які будуть діяти протягом тренінгу.

Психолог зазначає, що для подальшої роботи необхідно прийняти правила.

Обговорення:

  • Чи погоджуєтесь ви працювати за такими правилами? (плакат)

  1. Вправа «Очікування»

Мета: визначити очікування учасників від роботи під час заняття.

Учні отримують стікери, на яких записують свої очікування від заняття.

Обговорення:

  • Як ви думаєте, для чого ми визначаємо очікування від сьогоднішнього заняття?

  1. Вправа-руханка «Впізнай оптиміста чи песиміста»

Мета: об’єднання у групи, створення позитивного мікроклімату, розвиток комунікативних якостей.

Психолог роздає учням папірці з написами «оптиміст», «песиміст». Школярі мімікою, жестами показують своїх героїв та об’єднуються у групи.

  1. Вправа «Що допомагає та заважає здійсненню мрії»

Мета: аналіз факторів, що сприяють здійсненню мрії.

Учні, працюючи у групах, визначають що допомагає та що заважає здійсненню мрій (записують на плакатах, потім презентують)

Обговорення:

  • Для чого ми проводили дану вправу?

  1. Притча «Щастя»

Мета: усвідомити, що досягти мети можна тільки працюючи.

Бог зліпив людину з глини, і залишився у нього невикористаний шматок.

  • Що ще зліпити тобі? – запитав Бог.

  • Зліпи мені щастя, - попросив чоловік.

Нічого не відповів Бог, тільки поклав людині в долоню шматочок глини, який залишився…

Обговорення:

  • Як можна досягти мрії?

  1. Вправа «Долоні мрій»

Мета: вчитися планувати власне життя

Психолог пропонує обвести кисть руки на аркуші А-4. На долоні написати мету, а на кожному пальчику свої кроки до її звершення. (Зачитування бажаючими)

Обговорення: чому вчить ця вправа?

  1. Вправа-релаксація «Візуалізація»

Мета: знайомство з методом візуалізації, відпочинок, розвиток уяви.

Психолог розповідає про прийоми візуалізації Джоно Кехо та пропонує розслабитись і під спокійну музику і уявити омріяне.

Обговорення:

  • Чи легко вам було уявити свою мрію?

Психолог. Успіх прийшов до багатьох мрійників. Ось як про це згадує Арнольд Шварценегер: «Еще совсем маленьким мальчиком я мысленно представлял себя таким, каким мне бы хотелось быть. В своих мыслях я никогда не сомневался, что стану именно таким. Мозг поистине уникален. Еще до присвоения мне первого титула «Мистер Вселенная», я уже воображал себя побеждающим в этом турнире. Главный приз был моим. Я столько раз мысленно выигрывал его, что уже не сомневался, что так оно и будет.

Так же произошло и с моей карьерой в кино. Я представлял себя талантливым актером, зарабатывающим много денег. Я буквально чувствовал успех и ощущал его вкус. Я просто знал, что это произойдет».

«Якщо ви можете це уявити,

тоді вам під силу це зробити»

Уолт Дісней.

Я хочу познайомити вас з модним нині методом - «дошка візуалізації» чи «карта цінностей». Він передбачає не просто уяву, а ще і її матеріалізацію: малюнки, фото, колажі, що відображають бажане. Є деякі правила роботи з нею:

  • Карта цінностей повинна відображати мету вашого життя.

  • Може бути будь-якого розміру.

  • Використайте своє фото.

  • Відображайте ідеальне, позитивне.

  • Додавайте яскраві моменти, щоб краще впливати на вашу свідомість.

  • Зображуйте себе у правдоподібній обстановці.

  • Включіть в картину якийсь символ, який має для Вас значення і силу (хрест, сонце…)

  • Обов’язково запишіть якісь ствердження… «Я багатий, знаменитий, маю щасливу родину…»

Акценти:

  • Здоров’я: зображуйте себе здоровим, красивим, активним.

  • Ви та ваша краса: покажіть себе таким, яким ви хочете бути.

  • Стосунки з іншими людьми: наклейте своє фото та інших людей, з якими хочете бути, додавайте символи, які відображатимуть ваш стан (щастя, кохання…)

  • Навчання, робота, кар’єра: зобразіть себе у тій обстановці про яку мрієте…

  • Сім’я та друзі: абсолютно гармонійні стосунки!

  • Подорожі, інтереси: зобразіть себе там, де Ви хотіли б побувати. У вас достатньо на все грошей та часу!!!

Використання:

  • Процес створення карти цінностей - дуже важливий крок на шляху досягнення мети. Тепер Вам потрібно дивитись на неї по кілька хвилин на день та часто думати про омріяне, візуалізувати бажане…

  • Будьте впевнені: мрії збуваються!

  1. Притча «Замовлення»

Мета: виховання позитивного мислення.

Їде чоловік в автобусі на роботу. Стоїть похмурий такий та й думає: «Життя – лайно, дружина – стерво, люди – корисливі сволоти…»

Позаду, за його плечем стоїть ангел з блокнотом і записує: «Життя лайно, дружина – стерво, люди – сволоти… Як дивно, знову те ж саме. Ех! Ну що ж, все одно: раз замовляє, то треба виконувати».

Обговорення:

  • Чому часто не збуваються наші мрії?

  1. Вправа «Формула мрії»

Мета: узагальнити інформацію.

Психолог пропонує вивести із отриманої інформації «формулу мрії».(Учні записують на листках).

Обговорення: що потрібно для здійснення мрії? (запис на дошці)

Мрія = усвідомлення + обдумування + планування + візуалізація + позитивне мислення (віра) + праця

  1. Рефлексія.

Психолог пропонує всім учасникам пригадати очікування від заняття і по колу висловитись:

  • Чи справдились очікування?

  • Які знання вони отримали?

  • Де ці знання використають у подальшому житті?

  1. Вправа на завершення «Побажання»

Мета: створення позитивного настрою.

Психолог пропонує закінчити фразу: «Я бажаю вам …»

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.