Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

"Адаптація учнів до 1 класу"

Психологія

Для кого: Дорослі

07.04.2020

204

7

0

Опис документу:
Проведене дослідження було спрямоване на вивчення рівня адаптації та прояву ознак дезадаптації у першокласників. Під соціальною адаптацією розуміють постійний процес актив¬ного пристосування індивіда до умов соціального становища, а також результати цього процесу. Звикання дитини до нових умов супроводжується порушенням сну, апетиту, загальним ослабленням організму, негативних емоцій. Супутником негативних емоцій є страх – джерело стресового стану дитини.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Проведене дослідження було спрямоване на вивчення рівня адаптації та прояву ознак дезадаптації у першокласників. Під соціальною адаптацією розуміють постійний процес активного пристосування індивіда до умов соціального становища, а також результати цього процесу.

Звикання дитини до нових умов супроводжується порушенням сну, апетиту, загальним ослабленням організму, негативних емоцій. Супутником негативних емоцій є страх – джерело стресового стану дитини. Звикання до дошкільного навчального закладу залежить також від типу темпераменту. Ускладнюючим чинником адаптації слід також назвати і конфлікти в сім’ї, нетовариськість батьків. Діти мимоволі засвоюють негативні риси поведінки батьків, що ускладнює їхні стосунки з однолітками. Більшість учнів мають позитивне сприйняття процесу навчання, вчителя, себе як учня, взаємин з однокласниками. .

Отже, в цілому рівень адаптації першокласників до навчання у школі є достатній. Учні, які мають низькі показники за більшістю досліджуваних аспектів потребують подальшого супроводу з боку вчителів, батьків та психологів.

Рекомендації

З метою профілактики дезадаптації учнів, прогнозування труднощів у навчанні та шляхів їх вирішення, а також психолого-педагогічного супроводу учнів, які мають ознаки дезадаптації за більшістю досліджуваних аспектів (“група ризику”):

  1. Практичному психологу:

    1. Надавати індивідуальну консультативну допомогу батькам з питань особливостей психічного розвитку їх дітей та надавати рекомендації щодо оптимальної підтримки дитини в період адаптації;

    2. проводити розвивальні заняття з метою сприяння усвідомлення дитини нової соціальної ролі та підвищення мотивації;

    3. вивчати та аналізувати дані про рівень готовності дітей до школи;

    4. здійснювати комплексну діагностику рівня адаптації першокласників;

    5. використовуючи психологічні методики, вивчати індивідуальні особливості дітей та визначати причини труднощів в навчанні та вихованні;

    6. проводити корекційно-розвивальні заняття з дітьми “групи ризику”.

  1. Вчителям 1-х класів:

2.1 здійснювати індивідуальний підхід до дітей з урахуванням виявлених особливостей їх підготовки (підвищена увага та поетапний контроль в процесі засвоєння нових знань);

    1. користуватись розвивальними вправами, які розраховані на підвищення рівня володіння дитиною певних умінь;

    2. необхідно пам’ятати, що процес адаптації дитини багато в чому залежить від обстановки в класі, від того, наскільки цікаво, комфортно, безпечно почувається дитина під час уроків, в ситуаціях взаємодії з учителем та однокласниками; включити дітей, що займають низьке статусне положення в групі однолітків, в суспільно значиму діяльність, підвищуючи їх авторитет і самооцінку.

  1. Батькам:

    1. Велику увагу приділяти вправам, іграм, різноманітним завданням на розвиток дрібної моторики та координації рухів руки, тим самим впливати на загальний інтелектуальний розвиток дитини, покращувати розвиток її мовлення, удосконалювати навички письма.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.