Адаптація 5 клас. Психологічна характеристика учнів 5-го класу.

Опис документу:
Презентація буде корисною для практичних психологів у закладах освіти. Щорічно психологи презентують результати психологічних досліджень щодо адаптації учнів п"ятих класів на педагогічних консиліумах, методичних об"єднаннях тощо. Дана розробка допоможе психологам вдало представити результати своєї роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Психологічна характеристика   учнів 5 – го класу
Слайд № 1

Психологічна характеристика   учнів 5 – го класу

РІВЕНЬ ШКІЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ _____________ _____________ _____________ Високий Рівень % _____________ _____________ _____________ _____________ ______...
Слайд № 2

РІВЕНЬ ШКІЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ _____________ _____________ _____________ Високий Рівень % _____________ _____________ _____________ _____________ _____________ _____________ _____________ _____________ _____________ Середній Рівень % Зовнішня мотивація % Низький Рівень % Відсутність мотивації %

Прізвище, ім’я ____________ _________________________ Прізвище, ім'я _____________ __________________________ Прізвище, ім'я ____________ _________...
Слайд № 3

Прізвище, ім’я ____________ _________________________ Прізвище, ім'я _____________ __________________________ Прізвище, ім'я ____________ ________________________

СТАВЛЕННЯ ДО НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ 1 2 3
Слайд № 4

СТАВЛЕННЯ ДО НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ 1 2 3

ДІАГНОСТИКА ВАД ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ Естетична нечутливість % Імпульсивність % Агресивність % Схильність до нечесної поведінки % Асоціальність % ...
Слайд № 5

ДІАГНОСТИКА ВАД ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ Естетична нечутливість % Імпульсивність % Агресивність % Схильність до нечесної поведінки % Асоціальність % Замкнутість 14 % Невпевненість 33 % Екстернальність 24 %

Сильний, урівноважений, рухливий Сильний, урівневажений, інертний Сильний, неврівноважений Слабкий Прізвище, імя ___________ ______________________...
Слайд № 6

Сильний, урівноважений, рухливий Сильний, урівневажений, інертний Сильний, неврівноважений Слабкий Прізвище, імя ___________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ 33 % 19 % 29 % 19 % ТЕМПЕРАМЕНТ Прізвище, імя ___________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ Прізвище, імя ___________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ Прізвище, імя ___________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________

«Зірки» лідери класу Симпатія Байдужі Антипатія __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ ...
Слайд № 7

«Зірки» лідери класу Симпатія Байдужі Антипатія __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ СОЦІОМЕТРІЯ

Загальна тривожність у школі — загальний емоційний стан дитини, пов'язаний з різни­ми формами її включення в життя школи. 89%   Особливої уваги, пі...
Слайд № 8

Загальна тривожність у школі — загальний емоційний стан дитини, пов'язаний з різни­ми формами її включення в життя школи. 89%   Особливої уваги, підтримки за результатами даного тесту гостро потребують: ________________________________________________________________________________________________________________________________ Ці діти становлять «гру­пу ризику». їх треба постійно зацікавлювати, підтримувати, виражати впевненість у їхньому успіху, можливостях. Щоб перебороти скутість, допомогти розслабитися дітям з високим і підвищеним рівнем шкільної тривожності, рекомендується проведення рух­ливих ігор, музичних і спортивних заходів, театралізованих спектаклів тощо. Рівень шкільної тривожності Синдромальний аналіз результатів Усього %   Високазагальнатривожність   9   42%   Підвищеназагальнатривожність   10   47%   Низька тривожність   2   9%

2. Переживання соціального стресу - це емоційний стан дитини, на тлі яко­го розвиваються його соціальні контакти. 47% (10 учнів) 3. Фрустрація потр...
Слайд № 9

2. Переживання соціального стресу - це емоційний стан дитини, на тлі яко­го розвиваються його соціальні контакти. 47% (10 учнів) 3. Фрустрація потреби в досягненні успіху, тобто несприятливе психологічне тло, що не дозволяє дитині розвивати свої потреби в успіху, досягненні високого результату і т. д. 19% (4 учнів) Сприяти соціалізації, надавати допомогу у встановленні контактів з однолітками таким дітям, як _____________________________________________________________________ відпрацьовувати поведінкові навички, підвищувати їхній рейтинг серед дітей класу, ство­рюючи ситуації успіху, якщо можливо, доручити відповідальну посаду в колективі. Розвивати потребу в успіху, досягненні високого результату у таких дітей: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Виходячи з їхніх інтересів і здібностей, давати доручення, обов'язково перевіряти виконання й хвалити перед всім класом, підкреслюючи найменше досягнення. Рівень шкільної тривожності Синдромальний аналіз результатів

4. Високий страх самовираження. Цим дітям вла­стиві негативні емоційні переживання ситуацій, пов'язаних з необхідністю саморозкрит­тя, пред'явлення...
Слайд № 10

4. Високий страх самовираження. Цим дітям вла­стиві негативні емоційні переживання ситуацій, пов'язаних з необхідністю саморозкрит­тя, пред'явлення себе іншим, демонстрації своїх істинних можливостей. 66% (14 учнів) Потрібно допомагати переборювати страх самовираження учням: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ використовуючи індивідуальні завдання (виступи пе­ред класом, участь у конкурсах, виконання доручень, пов'язаних із творчим підходом і проявом індивідуальності). 5. Страх ситуації перевірки знань - це негативне відношення й переживання стану три­воги в ситуаціях перевірки (особливо публічної) знань, досягнень, можливостей. 95% (20 учнів) При проведенні фронтального опитування враховувати високий страх перевірки знань ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Якщо це можливо, намагатися поменше викликати їх до дошки, даючи можливість пись­мової відповіді, тому що їхнє хвилювання може відбитися на успішності виконання за­вдання та значно знизити показник їх успішності. Рівень шкільної тривожності Синдромальний аналіз результатів

6. Страх невідповідності очікуванням оточуючих - різновид почуття провини, але в більш широкому, ніж сімейний, соціальному контексті. 80% (17 учнів...
Слайд № 11

6. Страх невідповідності очікуванням оточуючих - різновид почуття провини, але в більш широкому, ніж сімейний, соціальному контексті. 80% (17 учнів) У дітей з високим страхом не відповідати очікуванням навколишніх, можливо, є почут­тя провини, неповноцінності. Вони дуже гостро переживають негативну оцінку з боку оточуючих і швидко звикають до неї. Спілкування з ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________  рекомендується будувати в більш м'якій, некритичній манері, усіляко підтримуючи їх і підвищуючи самооцінку. Хваліть при всіх, критикуйте дуже тактовно й наодинці. 7. Низький фізіологічний опір стресу — особливості психофізіологічної організації, що знижують пристосованість дитини до ситуацій стресогенного характеру. 47% (10 учнів) Такі діти, як _________________________________________ , що мають занижені показники опірності стресу, мають потребу в консультації педіатра. У них висока тривожність, імовірно, знаходить соматичні прояви. Можливо, необхід­ний курс масажу, відвідування басейну, загартовуючі процедури й загальнозміцнююча фітотерапія. Рівень шкільної тривожності Синдромальний аналіз результатів

8. Проблеми й страхи у відносинах з учителями — загальне негативне емоційне тло відно­син з дорослими в школі, що знижує рівень успішності. 33% (8 ...
Слайд № 12

8. Проблеми й страхи у відносинах з учителями — загальне негативне емоційне тло відно­син з дорослими в школі, що знижує рівень успішності. 33% (8 учнів) У м'якому, доброзичливому відношенні з вашого боку особливо є потреба у __________________________________________________________________________________________________________________________________Важливе від­новлення й зміцнення довіри цих дітей до дорослого, щоб уникнути дезадаптивних про­цесів в умовах старшої школи. Ураховуйте також їхній високий страх відповіді біля  дошки,  де вони почувають себе незахищеними. Рівень шкільної тривожності Синдромальний аналіз результатів

Я радію коли … Коли мене не розуміють… У школі я завжди … Дорослі завжди … Якби у школі … Коли я стану дорослим… Незакінчені речення … … отримую 12...
Слайд № 13

Я радію коли … Коли мене не розуміють… У школі я завжди … Дорослі завжди … Якби у школі … Коли я стану дорослим… Незакінчені речення … … отримую 12 балів … отримую подарунки … канікули … навчаюсь … виступаю … бігаю по коридору … граюся з друзями … не треба було писати … було нове майно … нормальні діти … тільки уроки інформатики … робила моя мама … не було уроків … я ображаюся … повторюю ще раз … то мене це бісить … доказую своє … починаю кричать … я пояснюю … мені погано … хороші і класні … не розуміють нас … допоможуть … розумні … крикливі … люблять нас … добрі … піду додому … буду футболістом … буду перукарем … поступлю на лікаря … буду самостійною … сумувати за школою … куплю школу

ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ - Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи. - Спрямовуйте свої зусилля на формув...
Слайд № 14

ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ - Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи. - Спрямовуйте свої зусилля на формування позитивного ставлення кожного учня до себе, своїх можливостей засвоєння норм взаємин із однокласниками і педагогами. - Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах). - Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення). - Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість. - Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи. - Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.

Методичні поради для вчителів основної школи Знайомитися з програмою та методикою роботи в початкових класах і спиратись на неї. Зберігати й розвив...
Слайд № 15

Методичні поради для вчителів основної школи Знайомитися з програмою та методикою роботи в початкових класах і спиратись на неї. Зберігати й розвивати традиції, які склались в учнів у процесі навчання в початкових класах. До початку роботи з дітьми ознайомитися з ними, систематично вивчати їх і використовувати одержані дані у процесі роботи. Забезпечити єдність вимог до учнів. Забезпечити поступовий перехід на предметну систему викладання, нову побудову уроків, нові методи та прийоми роботи, нові вимоги до дітей тощо. Розвивати в учнів уміння й навички самостійної роботи. Продовжувати розвиток творчого мислення учнів. Виявляти й розвивати індивідуальні нахили та інтереси учнів, їхні творчі здібності. Забезпечити міжпредметні зв’язки. Постійно підтримувати зв’язки з колегами з метою взаємодопомоги в роботі та обміну досвідом. Підтримувати зв’язки з учителями початкових класів. Протягом перших місяців навчання дітей у 5-му класі не писати зауважень у щоденники, проводити оцінювання на користь дитини, більшість уроків на початку навчального року будувати на повторенні. Дозувати навчальне навантаження та обсяг домашнього завдання. Поглиблювати свої знання з проблемами забезпечення принципу наступності в педагогічному процесі. Пам’ятайте! Легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.

Методичні поради для адміністрації Розробити план організаційно-педагогічних заходів для спостереження за проходженням дітьми адаптаційного періоду...
Слайд № 16

Методичні поради для адміністрації Розробити план організаційно-педагогічних заходів для спостереження за проходженням дітьми адаптаційного періоду та створення сприятливих умов для успішної адаптації учнів 5-х класів. Щорічно проводити педради, спільні засідання шкільних методичних об’єднань учителів початкових класів і вчителів-предметників з метою вивчення індивідуальних особливостей і навчальних можливостей учнів. Не пізніше ніж за півроку до переходу учнів на предметну систему навчання призначити класних керівників, завчасно визначити вчителів-предметників, котрі будуть працювати у 5-х класах. Забезпечувати ознайомлення навчальними програмами дошкільної освіти, початкової та основної школи організаційними формами та методами роботи з учнями на суміжних етапах навчання. Організовувати планове відвідування занять, уроків, виховних заходів учителями суміжних класів. Заохочувати й підтримувати зв’язки вчителів початкових класів зі своїми колишніми учнями. Вивчати, узагальнювати та популяризувати кращий досвід роботи із забезпечення наступності в навчально-виховному процесі. У шкільних методичних кабінетах зосередити матеріали із зазначеного питання. Наступність у навчальному процесі на педагогічних радах, методичних засіданнях, конференціях.

Дякую за увагу!!! Кінець
Слайд № 17

Дякую за увагу!!! Кінець

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.