Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Жан де Лафонтен. Байка «Зачумлені звірі»

Зарубіжна література

Для кого: 6 Клас

1 проходження

1 запитання

03.08.2022

26

0

Вміст уроку:

Завдання №1 Тестування

Жан де Лафонтен "Зачумлені звірі"
«Зачумлені звірі», або «Звірі під час чуми» — перша байка з сьомої книги збірки «Вибрані байки» Жана...
3 серпня
Зарубіжна література
6 Клас
10 запитань
3 проходження
37
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема: Жан де Лафонтен. Байка «Зачумлені звірі»

Мета: сформувати у дітей знання про байку, алегорію, езопову мову, познайомити з фактами біографії Ж. де Лафонтена; виробляти виразність читання байки «Зачумлені звірі», вчити визначати тему та ідею твору; виховувати негативне відношення до людських недоліків і вад.

Обладнання: портрет Ж. де Лафонтена, тексти байки «Зачумлені звірі», мультимедіа.

Байки-це саме життя.

-Глібов

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

-Вам треба було вивчити словник. Перевіримо.

(Висвічую на мультимедіа словник)

1) Знання словника:байка,алегорія,езопова мова

2) –Діти,хто перекаже байку Езопа «Хліборобові діти».

-Визначте тему та ідею (висвічую на мультимедійному екрані)

Тема — розповідь про те, як батько довів дітям, що треба жити в мирі та злагоді.

Ідея — потрібно пам’ятати, що ті, хто вміє жити дружно і працювати разом, сильніші за тих, хто діє поодинці.

II. Мотивація навчальної діяльності

-Прочитайте вислів українського байкаря Глібова . Чому він так сказав?

III. Вивчення нового матеріалу

1. Міні-презентація підготовленого учня про життя Ж. де Лафонтена (1621—1695)

(На мультимедійному екрані)

Жан де Лафонтен народився у 1621 р. у французькому містечку Шато-Тьєрі в сім’ї чиновника. Здобувши несистематичну освіту, він деякий час працював чиновником, успадкувавши посаду свого батька. Але служба мало цікавила поета. Він залишив її і переїхав до Парижа, де швидко здобув славу талановитого поета і став вести світське життя. Його життя, легке і безтурботне, нагадувало життя Цикади, героїні його байки «Цикада і Мурашка».

У 1668 р. Лафонтен надрукував перші 6 книг байок під назвою «Байки Езопа, перекладені віршами паном де Лафонтеном». Байки принесли йому всесвітню відомість. Лафонтен практично відродив цей жанр античної літератури, вдихнув у нього нове життя вже в умовах європейської культури Нового часу.

Книгу байок відкриває присвята, адресована шестирічному спадкоємцю престола. У ньому поет пише: «Ви в такому віці, коли принцам дозволені забави та ігри, та в той же час Вашій думці не повинні бути зайвими чужі серйозні роздуми. Все це міститься в байках, якими ми зобов’язані Езопу. Езоп винайшов своєрідне мистецтво поєднувати одне з іншим; читання його творів непомітно сіє сім’я добра і вчить розуміти себе самого».

УЧИТЕЛЬ:( висвічую на мультимедіа)

- У байці «Пастух і Лев» Лафонтен так сформулював своє ставлення до цього жанру:

Байки не такі прості, як здається:

В них учитися можна навіть у тварини.

Гола мораль наводить сум,

А розповідь наша допоможе і урок прийняти.

Наша вигадка — навчати, розважаючи;

А розповідати просто так — не варто праці.

-Як ви розумієте ці слова?

Лафонтен зазвичай запозичував сюжети своїх байок у грецького байкаря Езопа, римського — Федра та інших, але переказував сюжети цих байок так, що вони виражають французький менталітет, думки і погляди самого поета.

Словник:менталітет

У своїх байках Лафонтен проповідує певну мораль, що втілює практичний здоровий глузд. Як говорив В. Г. Бєлінський, у байках «опоетизовується проза життя і практична мудрість життєва».

*Словник:глузд (мультимедіа)

Кращі байки Лафонтена являють собою немовби маленькі комедії, в яких зображення тварини допомагає розкрити суспільні пороки людей. Можливо, саме тому поет, який написав 238 байок, назвав їх своєю «стоактною комедією».

Чудовий гумор Лафонтена і сам тон його байок мають глибоко національний характер. О. С. Пушкін вважав, що «простодушність є природжена якість французького народу», яку особливо чітко виразив у своїх байках Лафонтен.

Вірш Лафонтена, вільний і гнучкий, часто завершується прислів’ям або афоризмом, точно висловлює дотепну думку, влучне спостереження над життям і характерами людей, над їх поведінкою. Мова байкаря багата на народні звороти.

Спадок поета широко увійшов у народний побут. Його сюжети, образи, вислови зберігаються й у живій мові, й у літературній формі.

СЛОВНИК: афоризм (на мультимедіа)

2. Робота над байкою «Зачумлені звірі»

-Виразне читання байки підготовленим учнем

-Виразне читання байки за особами.

Бесіда (питання на мультимедіа):

• Яке лихо трапилося з лісовими звірами? • Навіщо Лев скликав раду?

• Чи справжнім грішником, на вашу думку, є Лев?

• Як Лис виправдовує Лева?

* Чому Лис виправдовує Лева?

* У чому полягає гріх Осла?

* Чи був Осел найбільшим грішником у лісі? • Чому ж саме його лісова громада вирішила принести у жертву? • Яка мораль байки?

*Визначення теми та ідеї байки (висвічую на мультимедіа)

Тема — розповідь по те, як лісові звірі обирали під час чуми «найбільшого» грішника.

Ідея — несправедливість суспільства, у якому одним можна все, а іншим — нічого.

IV. Літературний акваріум (6 груп) (питання на мультимедіа)

• Що ви дізналися про Ж. де Лафонтена?

• У яких байкарів поет запозичував сюжети?

• Скільки байок було написано поетом?

• Які недоліки людей і суспільства викриває Лафонтен у байці «Зачумлені звірі»? (Лицемірство, хижість, брехливість людей; несправедливість суспільства, в якому все вирішує соціальне становище людини і кількість грошей у неї)

• Якою «чумою» вражені звірі? • Чи актуальні проблеми, порушені у байці «Зачумлені звірі»? Висловіть власну думку з цього приводу.

V. Творче завдання

-Давайте переглянемо виставку ваших малюнків. Чий малюнок вас найбільше вразив? Що ви скажете про свій малюнок? Що б ви сказали Лафонтену,якби віддали йому свій малюнок?

VI. Домашнє завдання

Мікрогрупам підготувати інсценування байок І. А. Крилова

Рефлексія від 1 учня

Сподобався

1 0

Зрозумілий

1 0

Потрібні роз'яснення

1 0
Рекомендуємо
Схожі уроки