Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Урок:

Вірші зарубіжних поетів про кохання ( Р.Бернс «Любов», Г.Гейне «Коли настав чудовий май») Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.

07.02.2023
0 0
7 Клас

11

55

3443

0

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема Вірші зарубіжних поетів про кохання ( Р.Бернс «Любов», Г.Гейне «Коли настав чудовий май») Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.

Мета: ознайомити учнів із зарубіжними поетами, що писали про дружбу та кохання: Р.Бернсом, Г.Гейне; ознайомити з основними фактами біографій поетів та історіями створення поезій; показати втілення теми кохання в їх творах; довести, що любов — найсвітліше, найніжніше почуття, яке здатне творити дива із людьми; розвивати усне мовлення учнів, навички виразного читання, творчі здібності учнів, фантазію та творчу уяву, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати повагу до справжніх почуттів.

Вміст уроку:

Завдання №1:

Теоретичний блок

Як ви вже зрозуміли, сьогодні ми продовжимо розмову про найсвітліше, найсвятіше і найпрекрасніше почуття – кохання.

Ця одвічна тема не могла залишити байдужими талановитих людей  - Роберта Бернса та Генріха Гейне. Вони різняться своїм походженням, уподобаннями, розумінням багатьох житейських речей. Вони навіть жили в різних епохах. Але їх єднає одне: глибоке розуміння світлого і прекрасного людського почуття – кохання. 

Кохання – незвичайне почуття. Воно наповнює людину щастям і її життя стає змістовним і світлим. Це почуття оспівували письменники і поети у всі віки.

Кохати — нові землі відкривати,

Нюанси свіжі i відтінки нові.

Кохати — це щомиті дивуватись,

Це — задихатись з подиву — любові.

Це — припадати до джерел незнаних

I дикої жаги не втамувати.

Порушувати дивовижні плани,

А потім дивовижніші сплітати.

                                                      Іван Драч   

Завдання №2:

Теоретичний блок

Почнемо свою роботу з вивчення творчості Р. Бернса. З його творами  ми познайомилися ще в 6 класі. 

Завдання №3:

Теоретичний блок

Прослухати вірш за посиланням

Завдання №4:

Теоретичний блок

Аналіз вірша

Історія написання вірша  «Моя Любов» 

У своїх віршах він поетизував образ гарної дівчини . Але за життя Р. Бернса шотландські красуні насміхалися над ним і чекали, коли ж співець дівочої краси зустріне справжнє кохання.

Це трапилося 1785 р., коли Р. Бернс познайомився з Джин Армор. Вони поклялись одне одному у вірності. За давнім каледонським звичаєм вони підписали шлюбний контракт, у якому перед Богом навіки оголосили себе чоловіком і дружиною. На шляху до щастя подружжю довелося багато й виснажливо працювати, пережити скруту й розлуку. Однак вони таки зуміли зберегти найважливіше — своє кохання.

Багатий батько Джин не дав дозволу на шлюб і почав судове переслідування молодого поета. А Р. Бернс був бідним, тому мусив тривалий час переховуватися.

Потрапивши до м. Единбурга, поет опублікував свої вірші, які пізніше ввійшли до його зібрання творів. Так він здобув популярність. А кохання жило в його серці. У 1788 р. він узяв офіційний шлюб із Джин Армор. До речі, першим слухачем його творів була саме вона.

Завдання №5:

Теоретичний блок

Рік написання – 1794.

Цев вірш Бернс присвятив своїй дружині.

Тема – кохання та його значення в житті людини.

Головна думка – життєрадісна віра у всепереможну силу хохання

Художні засоби:

гіпербола – посхнуть усі моря, потануть брили скал, згасне сонця пал

епітети – рожевий квіт, веселий спів, весінньому саду, єдиная моя, пишна рожа, весняних днів, краса безмежна;

метафори – «моя любов — рожевий квіт», «моя любов — веселий спів»,

звертання – Єдиная моя!

повтори – моя любов.

Символ кохання у вірші – троянда, серце.

Поезія кохання шотландського поета Р. Бернса зачаровує щирістю, мелодійністю та простодушністю. У його віршах ідеться про почуття звичайної людини, яка сумує, радіє, страждає і вірить у щастя.

Почуттям ліричного героя немає меж “Яка краса твоя безмежна, така й любов моя”, він упевнений, що кохатиме вічно «поки всі висохнуть моря», «розтопиться граніт», «поки не западеться світ».

Сам Бернс сприймав кохання як надзвичайно важливе джерело натхнення: «Безперечно, існує безпосередній зв’язок між любов’ю, музикою і віршами, — стверджував митець. — Любов — це світлий дар Природи. Можу сказати про себе, що я ніколи не мав жодної думки чи схильності стати поетом, доки не закохався. А тоді рима і мелодія стали… голосом мого серця».

Отже, провідна тема вірша – кохання та його значення в житті людини. Стверджується думка – його любов ніколи не закінчиться, буде вічною. Поетичні образи: троянда, музика (спів душі), весна.

Завдання №6:

Теоретичний блок

Завдання №7:

Вільне введення тексту

Прослухати вірш за посиланням

Завдання №8:

Теоретичний блок

Аналіз вірша

Рік написання – 1827

 Вірш Гейне «Im wunderschönen Monat Mai» був написаний у 1827 році й увійшов до циклу «Ліричне інтермеццо» в «Книзі пісень».

Збірка – “Книга пісень”

Жанр – елегія

Рід – лірика

Лірика – інтимна

Тема – зображення пробудження кохання в душі ліричного героя.

Ідея – оспівування великого почуття, яке приносить і радість, і сум.

Настрій – сумний, бо закоханого не помічають

Художні засоби

Епітети: чудовий май,

Метафори: прокинулось кохання, розказав журбу й кохання

Уособлення – садочків розвивання, у серденьку… прокинулось кохання

Анафора – Коли настав чудовий май…

Коли настав чудовий май…

Тоді…

Тоді…

Інверсія – це зміна значення слова або виразу шляхом перестановки слів у реченні. Тобто це нестандартна послідовність слів у реченні.

–  Тоді у серденьку моїм

Прокинулось кохання.

Цей вірш входить до збірки “Книга пісень” і присвячений нерозділеному коханню до кузини Амалії. Переживання ліричного героя виходять далеко за межі біографії митця. У вірші йдеться про високе почуття кохання, що дає життя людському серцю.

У вірші “Коли настав чудовий май” Генріх Гейне застосував принцип фольклорного паралелізму – тобто проведення паралелей між світом природи і почуттями людей.

Ми бачимо, що значне місце у вірші посідає опис природи, яка постає повноправною дійовою особою. Зображуючи природу, поет відтворює свої настрої, мрії, сподівання, страждання і радості. Отже, поет зображує кохання через образи квітучої природи, садочків, що розвиваються, пташок, які співають.

Ліричний герой закоханий, щирий, чутливий.

Завдання №9:

Теоретичний блок

Кохання – незвичайне почуття. Воно наповнює людину щастям і  її життя стає  змістовним і світлим. Людина, яка любить і яку люблять, лагідніша, доброзичливіша – такі вже якості цього благородного почуття. Справжньому коханню не страшні ніякі випробування.  Воно не підвладне часу. І кожне покоління людей залишає після себе прекрасні рядки присвячені цьому дивовижному почуттю.

Відкрийте своє серце для любові і дружбі, і ви відчуєте, як зміниться світ, який вас оточує. Нехай у вашому житті буде більше поезії і любові!

«Кохання дзвенить у моєму серці різдвяними дзвонами» - зізнався Бернс. Сподіваюся, на сьогоднішньому уроці ви ці дзвони почули.

Завдання №10:

Вільне введення тексту

- Що таке кохання , на вашу думку?

Завдання №11:

Завантаження файлу

Вивчити один із віршів напам"ять ( на вибір) - прикріпити

Рефлексія від 25 учнів

Сподобався:

24 1

Зрозумілий:

24 1

Потрібні роз'яснення:

24 1
Рекомендуємо

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання:

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання:

88

Аватар профіля Олег Балабан
Зарубіжна література
7 клас

53 грн

Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини

Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини

146

Аватар профіля Перепелиця Любов Вікторівна
Українська література
10 клас

20 грн

Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.

Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.

371

Аватар профіля Тулінова Ірина Олександрівна
Зарубіжна література
9 клас

50 грн

Які права як люди ми маємо

Які права як люди ми маємо

266

Аватар профіля Овдій Сергій Михайлович
Громадянська освіта
10 клас

20 грн

Сутність держави. Суверенітет

Сутність держави. Суверенітет

88

Аватар профіля Бадак Максим Станіславович
Теорія держави і права
9—12 клас, I—VI курси, дорослі та змішані

35 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

511

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

341

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

4234

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

850

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

788

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас