Ця тема допомагає зрозуміти, що таке стереотипи, і як на їхній основі формуються упередження, які перешкоджають об’єктивному сприйняттю багатогранності нашого життя.
Конструктор уроків
Ця тема допомагає зрозуміти, що таке стереотипи, і як на їхній основі формуються упередження, які перешкоджають об’єктивному сприйняттю багатогранності нашого життя.
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Після цього уроку ви зрозумієте, що таке стереотипи, і як на їхній основі формуються упередження. Разом з тим, це добра нагода навчитись протидіяти дискримінації на основі стереотипів.
ОПРАЦЮЙТЕ МАТЕРІАЛИ УРОКУ
У ході виконання завдань ми з вами краще зрозуміємо, що таке расизм, ксенофобія, та інші упередження щодо інших, а також навчимося їх ідентифіковувати й протидіяти їм.
Уважно перегляньте відеоматеріали уроку.
Ми живемо в неоднорідному суспільстві. Воно складається з багатьох різних соціальних груп (страт), які об’єднують людей з однаковим статусом та доступом до суспільних благ.
Соціальна стратифікація - розшарування суспільства на верстви та соціальні класи за майновою, владною, культурною чи іншою нерівністю.
Стереотипи (з грец. - «твердий відбиток») - стійкі спрощені образи чи уявлення про явища, осіб або групи людей.
Взаємодія й солідарність допомагають людям порозумітися і зберегти суспільство цілісним
Занотуйте все, що вас зацікавило, в робочий зошит у вигляді тез.
Шлях від стереотипів до дискримінації:
Види стереотипів за сферами життя
Професійні | Групові | Регіональні | Соціальні |
Фізіогномічні | Національні | Релігійні | Тендерні |
Етнічні | Державні | Расові | Політичні |
Проявом стереотипного мислення є людські забобони, пересуди й упередження.
Наслідки стереотипів:
Це правда, що стереотипи можуть бути нейтральними. Більш небезпечними є упередження, що базуються на стереотипах, бо саме вони спричиняють наші дії чи бездіяльність. Усвідомлюйте це!
№2:
Вільне введення тексту
Аналізуємо ситуацію. ПРАЦЮЄМО ПРАКТИЧНО.
Вправа: "Мої сусіди"
Уявіть, що ви — студент / студентка університету у великому місті, де плануєте орендувати багатокімнатну квартиру. Для того, щоб вам не довелося самостійно оплачувати комунальні послуги, є можливість підселити у кожну кімнату ще по одній людині. Після того, як ви подали оголошення, зголосилося декілька охочих:
дівчина-мусульманка;
чоловік, який приїхав у місто на заробітки;
жінка, що переїхала з Донбасу;
молодий хлопець з інвалідністю;
відомий актор;
студентка із Росії;
афроамериканець;
громадянин США;
український політик.
Виберіть, з ким із перелічених претендентів ви б хотіли мешкати в одній квартирі (не більше трьох осіб) і поясніть свій вибір:
(3 бали)
№3:
Вільне введення тексту
Спробуйте змінити ракурс, наприклад, виявляється, що:
дівчина-мусульманка вільно володіє англійською мовою;
чоловік, який приїхав у місто на заробітки, є професійним психологом;
жінка, що переїхала з Донбасу, очолює волонтерську організацію;
молодий хлопець з інвалідністю — колишній солдат, що брав участь в АТО;
відомий актор регулярно вживає алкоголь;
студентка із Росії є правозахисницею;
афроамериканець викладає курс інформатики для українських студентів;
громадянин США переховується в Україні від правосуддя;
український політик опікується важкохворими дітьми.
Поміркуйте:
- Яким чином змінилося ваше уявлення про "своїх сусідів", коли ви дізналися більше про них?
- Чи зміните ви своїх сусідів? Чому? І на кого?
- Що вплинуло на зміну вашого вибору?
(6 балів)
№4:
Теоретичний блок
АЛГОРИТМ ПОДОЛАННЯ СТЕРЕОТИПІВ:
Для того, щоб подолати той чи інший стереотип, необхідно:
усвідомити його наявність;
пошукати об’єктиву інформацію про людей чи явища, що є в основі стереотипу;
не сприймати усю спільноту, групу через окремих представників;
позбуватися переконань, що власна думка є найправильнішою;
зосередити увагу на позитивному.
№5:
Вільне введення тексту
Уведіть відповідь на питання. 3 бали
Чому виникають стереотипи та як їх подолати?
№6:
Завантаження файлу
Виконати онлайн вправи
Прикріпить скріншот виконаної вправи у форму
Рефлексія від 18 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів. Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзія.