Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
("Петербурзькі повісті" Гоголя - новий крок у розвитку реалізму. У цей цикл входять повісті: "Невський проспект", "Ніс", "Портрет", "Коляска", "Записки божевільного" і "Шинель". Над циклом письменник працює між 1835 і 1842 роками. Об'єднані повісті за загальним місцем подій - Петербургом. Петербург, однак, не тільки місце дії, а й своєрідний герой зазначених повістей, в яких Гоголь малює життя в його різних проявах. Зазвичай письменники, розповідаючи про петербурзького життя, висвітлювали побут і характери знаті, верхівки столичного товариства. Гоголя привабили дрібні чиновники, майстрові (кравець Петрович), жебраки художники, "маленькі люди", вибиті з колії життя. Замість палаців і багатих будинків читач в гоголівських повістях бачить міські халупи, в яких тулиться біднота).
Повість «Шинель» що увійшла до циклу петербурзьких повістей, мала гумористичну історію, адже з’явилася вона завдяки анекдоту.
Якось письменник почув історію про бідного чиновника, що дуже любов полювання. Ціною жорстокої економії та виснажливої праці він зібрав гроші та придбав дуже дорогу рушницю. Але першого ж дня, коли він на човні вирушив на полювання, рушниця впала в воду. Втрата так засмутила чиновника, що він захворів і був на межі життя та смерті. Товариші, дізнавшись про цю пригоду, зібрали гроші і купили таку саме рушницю.
Усі присутні посміялися над мисливцем-невдахою, а Гоголь замислився. Так з’явилася повість «Шинель».Дійсно, жанр «Шинелі» визначають як повість, але не стільки за обсяг (твір не перевищує 20 сторінок), скільки за величезну смислову наповненість. Проста історія про бідного чиновника набула значного філософського підтексту. Це не просто викривально-сатирична повість, а художній твір, який розкриває вічні проблеми людського життя, сенс самого буття людини.
(Прочитати і переписати перші 4 речення)
№2:
Вільне введення тексту
Переглянути відеоматеріал:https://youtu.be/-WN_be5vcX0
Опрацювати(законспектувати) з підручника ст.128-132
Рефлексія від 8 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: