Урок:

Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен «Листя трави». Тематика, проблематика, композиція збірки Образ ліричного героя. Символи.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета: формувати компетентності розуміння тенденцій розвитку світової літератури наприкінці ХІХ ст.; знання біографії В. Вітмена, новаторських пошуків митця; навички аналітико-дослідної роботи з текстом; культуру мислення; читацьку активність; естетичний смак; (уміння вчитися: навички самостійної роботи; пізнавальну активність; уміння знаходити потрібну інформацію та презентувати її; прагнення літературної освіченості; світогляд.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

0400p2kg-1d8d-474x541.jpg

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Значну роль у становленні філософських засад романтизму США відіграли твори французьких просвітителів, ідеї Французької революції. У творчості американських письменників відбувався певний синтез просвітницьких ідей і нових романтичних форм. Порівняно з європейським романтизмом американський мав інші історичні умови розвитку. До останньої чверті XVIII ст. література США налічувала менше 150 років існування, а потреби колоністів у читанні задовольнялися переважно за рахунок книг, привезених із європейських країн. Американська революція 1776-1783 рр. дала серйозний поштовх розвитку художньої, політичної та філософської думки Своєрідність розвитку романтизму в США полягала у близькості до традицій. Просвітництва, особливо у ранніх романтиків (Вашинґтон Ірвінґ, Джеймс Фенімор Купер, Вільям Каллен Брайант), плеканні оптимістичних ілюзій щодо майбутнього Америки. Творчість Волта Вітмена постала як складне поєднання романтизму й реалізму. Романтичні мотиви органічно вплетені також у творчість марка Твена, Джека Лондона та інших письменників США межі XIX-XX ст.

Ти уже зрозумів\ла , що цей урок присвячений творчості Волта Вітмена.

2:

Вільне введення тексту

Прочитайте і прослухайте поезію із збірки " Листя трави".

Висловіть свої враження від вірша, написаного верлібром.

Верлібр (у перекладі з фр. вільний вірш) — система віршованих рядків, ритмічна єдність яких ґрунтується лише на інтонаційній подібності. Вірш без рими з довільним чергуванням рядків різної довжини.

3:

Теоретичний блок

Шукаючи ключ до таємниці людського буття, поет-початківець Вітмен знайшов його в поетичному узагальненні світового прогресу, під яким розумів поступове просування людини з царства рабства до царства Свободи. Волт Вітмен захоплювався ідеями письменників-романтиків і філософів-трансценденталістів, зокрема Ральфа Волдо Емерсона.

Трансценденталізм — напрям філософії, який вивчає те, що лежить за межами досвіду, те, що неможливо пізнати, спираючись на досвід. Відомий у світі завдяки американському трансценденталізму — низці нових ідей у літературі, релігії, культурі та філософії, які зародилися в Новій Англії у I половині XIX ст.

Основні ідеї трансценденталізму

• Соціальна рівність «однакових перед Богом» людей.

• Духовне самовдосконалення.

• Близькість до природи, що очищає людину від «вульгарно-матеріальних» інтересів.

• Інтуїтивне осягнення макрокосму через мікрокосм.

4:

Вільне введення тексту

Особливості світобачення митця

Волт Вітмен — поет, який (за власним зізнанням) «свідомо прагнув висловити опосередковано чи прямо кипіння, стрімке зростання, напруженість буття Сполучених Штатів,— провідні тенденції й події XIX століття, загалом дух мінливого світу, часу, тому що до цього духу був причетний, ці події викликали найжвавіший інтерес: вони завершували величну епоху, розчищаючи шлях новій, ще величнішій».

Сивобородий патріарх американської поезії, прикутий до інвалідного візка, учасник і свідок бурхливих подій американської історії XIX ст., уособлення американського духу в найвищих його проявах... Вірші поета, сповнені пружної динаміки новітнього часу, бурхливого й мінливого, такі не схожі на сучасні їм європейські декадансні.

Яким ви уявляєте ліричного героя поезії " Пісня про себе" ?

5:

Теоретичний блок

Образ ліричного героя збірки «Листя трави». Символи

За Вітменом, життя кожної людини — найзвичайніше, проте воно сповнене змісту. І любов поета до людства (народів) — це не проза, адже вона зростає з любові до кожної окремої людини: він захоплюється досконалістю людського єства та дуже страждає, спостерігаючи невідповідність між красою й величчю людини та її жалюгідною долею.

Ліричний герой «Листя трави» є представником «усіх епох і всіх земель», тому автор прагне за допомогою завершених циклів різних за жанром віршів і поем розкрити його в усьому розмаїтті часових та просторових взаємозв’язків від народження до самої смерті, розповісти про об’єктивну дійсність, яка існує поза людиною, замислитися над призначенням людини у Всесвіті, виявити у звичайній людині безсмертну її сутність. Циклічність «народження — праця — смерть — безсмертя» властива всій книжці загалом і окремим творам (поема «Пісня про себе»).

Опис, який учні побачать після проходження уроку

0400p2kt-11b2-408x306.jpg

Рефлексія від 58 учнів

Сподобався:

53 5

Зрозумілий:

53 5

Потрібні роз'яснення:

54 4
Рекомендуємо

Образ Енея та його значення в композиції твору.

Образ Енея та його значення в композиції твору.

1733

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
8 клас

25 грн

Лірика. Види лірики. Ліричний твір. Ліричний герой / героїня. Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…». ТЛ: ліричний твір, ліричний герой / героїня

Лірика. Види лірики. Ліричний твір. Ліричний герой / героїня. Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…».  ТЛ: ліричний твір, ліричний герой / героїня

230

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
5 клас

35 грн

Піднесено-героїчний образ головного героя – Тараса Бульби

Піднесено-героїчний образ головного героя – Тараса Бульби

541

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
9 клас

25 грн

Джейн Остін «Гордість і упередження»: образи головних героїв і героїнь, засоби їх створення.

Джейн Остін «Гордість і упередження»: образи головних героїв і героїнь, засоби їх створення.

341

Аватар профіля Пилипчук Олександр Миколайович
Зарубіжна література
9 клас

25 грн

Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Німеччина. Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху.

Специфіка переходу від романтизму до реалізму.  Німеччина. Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху.

614

Аватар профіля Сопіжук Майя Тарасівна
Зарубіжна література
10 клас

20 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

677

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

502

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

7196

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

1051

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

1190

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас