Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Окремі питання оплати праці працівників освіти у 2025 році
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Проблема життя і смерті . Трактування фіналу.Гуманістична цінність трагедії,її популярність серед інших поколінь

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема Проблема життя і смерті . Трактування фіналу.Гуманістична цінність трагедії,її популярність серед інших поколінь

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Тема Проблема життя і смерті . Трактування фіналу.Гуманістична цінність трагедії,її популярність серед інших поколінь.

Мета:

навчальна: поглибити знання про творчість Шекспіра;

розвивальна: розвивати в учнів комунікативні уміння та навички, удосконалювати вміння аналізувати драматичний твір, вчити орієнтуватись у життєвих ситуаціях, оцінювати вчинки та дії інших людей та свої; розвивати творчі здібності;

виховна: виховувати здатність до сильних і щирих почуттів, оптимізм, неприйняття ворожнечі.

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Перевірка знання тексту трагедії

1) Де і коли відбувається дія трагедії? (Італія, Верона і Мантуя, XVI ст.)

2) Через що тужив Ромео? (Через нерозділене кохання до Розаліни)

3) За кого батьки хочуть видати заміж Джульетту? (За Паріса)

4) Як познайомилися Ромео і Джульетта? (На балу у Капулетті)

5) У поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений ... (Меркуціо)

6) Чому загинув Тібальт? (Був заколотий Ромео)

7) Як Ромео був покараний князем? (Його було вислано з міста)

8) Що радить Ромео брат Лоренцо? (Перечекати у Мантуї)

9) Що вирішує зробити Джульетта, щоб не одружуватися з Парісом? (Погодитись випити зілля)

10) Чому Ромео отруївся? (Через звістку про «смерть» Джульетти)

11) Що було причиною смерті Ромео та Джульетти? (Ворожнеча між родами Монтеккі та Капулетті)

12) Як поводяться Монтеккі та Капулетті, дізнавшись про смерть дітей? (Миряться)

13) Що стане пам’‎яткою про кохання Ромео та Джульетти у Вероні? (Пам'ятники із золота)

2:

Теоретичний блок

Трагедія «Ромео і Джульетта» — одна із найсвітліших і в той же час найтрагічніших історій про кохання у світовій літературі.

Головні герої трагедії стали «вічними образами», що уособлюють силу і велич справжнього кохання. Здавалось би, сюжет трагедії доволі простий і зрозумілий, але завжди постає питання: чому ця драма впродовж такого тривалого часу є однією із найпопулярніших, чому вона продовжує зворушувати серця читачів і в наш час?

Переглянути відеоурок за посиланням

3:

Теоретичний блок

Ромео і Джульєтта. Презентація.Карта пам'яті. Аналіз трагедії В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта"Цикл уроків із зарубіжної літератури за трагедією В.Шекспіра “Ромео і  Джульєтта” • Конспекти уроків Зарубіжна література 8 клас

4:

Теоретичний блок

Джульєтта Капулетті – головна героїня трагедії У. Шекспіра «Ромео і Джульєтта», юна дівчина з наївністю дитини, яка змінилася в ім’я любові.

Джульєтта належить до сімейства Капулетті, яке з давніх пір ворогує з родиною Монтеккі. Вона з’являється на початку твору і постає безтурботною дівчинкою, оточеною турботою батьків, та під захистом двоюрідного брата Тибальта і улюбленою своєю годувальницею. Та відноситься до Джульєтти, як до власної дочки і готова заради неї на все. Знатний рід Капулетті у Вероні добре знають і шанують. На момент подій, що відбуваються Джульєтті майже чотирнадцять років. Про заміжжя вона поки не замислюється, так само як і про кохання. Вона завжди покірна волі батька і матері, але все змінюється, коли вона зустрічає Ромео Монтеккі. У душі дівчини пробуджується невідоме раніше почуття, разом з яким оживає і розум. Вона не замислюється про те, до якої родини належить її коханий, що він спадкоємець їх смертельного ворога. Для неї він просто людина, яку вона полюбила всім серцем. У ході трагедії образ Джульєтти поступово змінюється від наївної дівчини-дитини до зрілої закоханої жінки. Саме вона виступає ініціатором таємного шлюбу з Ромео, як доказу любові. Адже тільки так вони зможуть бути разом. Незабаром в смертельній сутичці з Ромео гине Тибальт, за що батьки Джульєтти вирішують помститися, а також видати дочку заміж за Паріса. У відчаї героїня вирішує покінчити життя самогубством, прийнявши отруту. Однак монах Лоренцо рекомендує їй випити інше зілля, яке занурює в сон, схожий на смерть, на три дні. Коли до її гробниці прибуде Ромео, вони зможуть разом тікати з міста. Проте доля жорстока до цих двох закоханих. Дізнавшись про смерть коханої, Ромео повертається з Мантуї. У склепі Капулетті він випиває смертельну отруту, щоб спочивати поряд з Джульєттою. Прокинувшись, дівчина бачить мертве тіло коханого і заколює себе кинджалом. Над тілами загиблих дітей сім’ї Монтеккі і Капулетті укладають мир, таким чином, поклавши край кривавій ворожнечі.

Ромео Монтеккі – головний герой трагедії У. Шекспіра «Ромео і Джульєтта», романтичний, закоханий юнак, представник знатного сімейства у Вероні.

Сім’я Монтеккі тривалий час ворогує з іншого шанованою в місті родиною – Капулетті. Ромео і Джульєтта стають жертвами цієї багаторічної ворожнечі. Герой постає перед читачем в самому початку твору наївним юнаком, який гуляє весь час з друзями та закоханий в якусь безглузду красуню по імені Розалінда. Друзі помічають, що це надумана любов і часто йому про це говорять. Він сам собі придумав образ, підніс у своїх очах, а діставши свій предмет поклоніння, бажає вирости в очах друзів і в своїх власних. Такий Ромео до зустрічі з чотирнадцятирічною Джульєттою Капулетті – дочкою заклятого ворога його сім’ї. Любов до Джульєтти зовсім інша. Це не пусте захоплення, а справжнє почуття, яке перетворило його з легковажного молодика в дорослу, серйозну людину. Ця любов повністю перетворює його світовідчуття і підносить над дійсністю. Від природи Ромео наділений чуйним серцем. Намагаючись проникнути на свято до Капулетті, він заздалегідь передчуває якусь приховану біду. Як він не намагався боротися з долею, а почуття взяли гору. Вбиваючи в смертельній сутичці Тибальта, він розуміє, що губить не тільки його, а й себе. Також, в цій бійці гине кращий друг Ромео – Меркуціо. Коли його починають розшукувати у Вероні, щоб помститися, він їде до Мантуї, але почувши про те, що Джульєтта випила отруту, раптово повертається. Він вирішує також прийняти отруту, щоб спочивати поруч з коханою. Збожеволівши від горя, він перед смертю вбиває ні в чому неповинного Паріса, якого обіцяли в женихи Джульєтті. Автор барвисто малює трагічний шлях життя цього героя. Незважаючи ні на що, симпатії читачів на його боці. Однак з твору стає ясно, наскільки згубними бувають пристрасті і як вони можуть взяти верх навіть над такою світлою душею, як Ромео.


5:

Теоретичний блок

Висновок.

Шекспір створив у трагедії багато образів і ситуацій, що підкреслюють сміливість юних героїв, які прагнуть улаштувати своє життя по-новому, не так, як жили їхні батьки й предки. А головне те, що Шекспір показав кілька різних понять про любов і шлюб, починаючи від примітивно вульгарного розуміння стосунків між чоловіком і жінкою годувальницею і закінчуючи ідеальним ставленням до любові та шлюбу в Ромео й Джульєтти.

Смерть Ромео й Джульєтти настільки впливає на їхніх батьків, що вони миряться й припиняють ворожнечу. Так любов двох юних героїв змінює людей. Те, чого не міг домогтися герцог своїми погрозами й карами, відбувається після смерті юних героїв, яка змушує батьків зрозуміти, наскільки жорстокою й безглуздою є їхня ворожнеча. Любов Ромео і Джульєтти здобула перемогу над нелюдським звичаєм кревної помсти. Але ціна, сплачена за це, велика. Трагедія й полягає в тому, що тільки жертовність юних героїв могла зупинити мечі, готові без кінця проливати кров.

Для того щоб передати красу почуттів юних героїв, Шекспір скористався усім багатством поетичних засобів. Трагедія містить канцони, сонети, елегії, мадригали й інші форми лірики епохи Відродження.

6:

Вільне введення тексту

Чи сподобалися вам головні герої трагедії і чому?

7:

Завантаження файлу

  1. Опрацювати матеріал підручника с. 156-162

  2. Виконати тести на закріплення матеріалу

    https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9365120

Рефлексія від 14 учнів

Сподобався:

12 2

Зрозумілий:

13 1

Потрібні роз'яснення:

14 0
Рекомендуємо

Проблема життя і смерті в трагедії Шекспіра "Ромео і Джульєтта". Трактування фіналу.

Проблема життя і смерті в трагедії Шекспіра "Ромео і Джульєтта". Трактування фіналу.

508

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
8 клас

33 грн

Усний твір-роздум за вивченими творами. («У чому сенс людського життя», «Загальнолюдські цінності в житті людини»).

Усний твір-роздум за вивченими творами. («У чому сенс людського життя», «Загальнолюдські цінності в житті людини»).

1268

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
7 клас

25 грн

"ТРАДИЦІЇ ТА НОВЕ ТРАКТУВАННЯ В МИСТЕЦТВІ"

"ТРАДИЦІЇ ТА НОВЕ ТРАКТУВАННЯ В МИСТЕЦТВІ"

170

Аватар профіля Гуменюк Наталія Іванівна
Музика
7 клас

45 грн

"ТРАДИЦІЇ ТА НОВЕ ТРАКТУВАННЯ В МИСТЕЦТВІ"

"ТРАДИЦІЇ ТА НОВЕ ТРАКТУВАННЯ В МИСТЕЦТВІ"

729

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
7 клас

44 грн

Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.

Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.

438

Аватар профіля Тулінова Ірина Олександрівна
Зарубіжна література
9 клас

50 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

598

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

440

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

6813

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

949

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

920

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас