Урок:

Переказ тексту «Куди поспішає Струмочок?» за запитаннями, словником і малюнками.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема: Переказ тексту «Куди поспішає Струмочок?» за запитаннями, словни-

ком і малюнками.

Мета: - вчити дітей переказувати текст за запитаннями, словником та малюнками, послідовно формувати думки і поєднувати їх у зв’язному мовленні;

- розвивати зв’язне мовлення, мислення, творчу уяву дітей, фантазію;

- активізувати і поповнювати словниковий запас;

- виховувати любов і дбайливе ставлення до природи;

- коригувати мову та мовлення.

Обладнання: інтерактивна дошка.

Хід уроку:

I. Організаційний момент

1. Відгадування загадки

Зійшли сніги,

Шумить вода,

Весна вже квіти викида,

Буяє травка молода,

Все мертве оживає.

Коли, діти, це буває?

( Навесні )

2. Бесіда

- Яка зараз пора року?

- Які ознаки весни ви можете назвати? ( пригріває сонечко, день довший, зеленіють листочки, травичка, з’являються перші квіти, повертаються птахи з теплих країв ).

3. Побудова асоціативного куща

- Що виникає у вашій уяві при слові весна?

0500nwrh-a739-271x204.png 0500nwrt-f790-270x204.png

0500nwrl-7d5b-288x241.png 0500nwro-6b40-250x248.png0500nwrv-58ac-258x222.png 0500nwrz-3277-270x237.png

0500nwrm-91c3-264x247.png

II. Основна частина.

1. Повідомлення теми і завдань уроку

1.1. Літературна хвилинка

Весняні струмочки

Цілу зиму спали.

На тепло чекали.

А тепер прокинулись,

Зразу бігти кинулись,

Дзвінко заспівали:

«Ми струмочки весняні,

Ми струмочки голосні,

Спішимо до річки-

Нашої сестрички».

- Що робили струмочки взимку?

- Хто їх розбудив?

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися переказувати текст «Куди поспішає Струмочок?».

2. Первинне усвідомлення нових знань

2.1. Читання тексту «Куди поспішає Струмочок?»

Куди поспішає Струмочок?

Жив собі веселий Струмочок. Взимку він солодко спав. Та прийшла весна. Прокинулися дерева, кущі, земля. І тільки Струмочок продовжував спати.

Побачило ледаря Сонечко. Припекло сильніше. Прокинувся Струмочок, злякався і кинувся тікати. А матінка-Річка вже давно його чекала.

2.2. Бесіда за запитаннями.

- Яким був Струмочок?

- Що робив Струмочок взимку?

- Хто завітав на землю?

- Як змінилася природа?

- Що зробило з ледарем Сонечко?

- Як повівся Струмочок?

- Хто його чекав?

2.3. Фізкультхвилинка

Раз-два

Раз! Два! Всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились.

Хі струмочка чисто вмились.

П’ять! Шість! Всі веселі,

Крутимось на каруселі.

Сім! Вісім! В поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили,

І за парти разом сіли.

2.4. Словникова робота

Веселим, спав, дрімав, солодко, прийшла, прилинула, завітала, весна, прокинулись, ожили, дерева, кущі, земля, припекло, пробудився, побін, матінка-Річка, давно.

2.5. Колективне складання плану розповіді.

Запитання

Словник

Яким був Струмочок?

веселим

Що робив Струмочок взимку?

спав, дрімав, солодко

Хто завітав на землю?

прийшла, прилинула, завітала, весна

Як змінилася природа?

прокинулись, ожили, дерева, кущі, земля

Що зробило з ледарем Сонечко?

припекло

Як повівся Струмочок?

пробудився, прокинувся, побіг

Хто його чекав?

матінка-Річка, давно

2.6. Усне складання розповідей.

III Підсумок уроку

- Що ми робили на уроці?

- Яку оцінку ви поставите собі за роботу на уроці?

Д/З записати текст за планом та словником

Презентация до уроку розвитку мовлення.pptx

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Вільне введення тексту

0500nwox-deb2-480x360.png

0500nwp1-bbcf-480x360.png

2:

Вільне введення тексту

0500nwpf-f51b-480x360.png

3:

Вільне введення тексту

Бесіда за запитаннями.

- Яким був Струмочок?

- Що робив Струмочок взимку?

- Хто завітав на землю?

- Як змінилася природа?

- Що зробило з ледарем Сонечко?

- Як повівся Струмочок?

- Хто його чекав?

4:

Вільне введення тексту

3. Побудова асоціативного куща

- Що виникає у вашій уяві при слові весна?

0500nwvx-08e5-480x360.png

5:

Вільне введення тексту

Назвіть ознаки весни.

05014ypi-9a90-480x360.png

Рефлексія від 2 учнів

Сподобався:

2 0

Зрозумілий:

2 0

Потрібні роз'яснення:

2 0
Рекомендуємо

РМ №14. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. Редагування тексту переказу

РМ №14. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. Редагування тексту переказу

49

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
6 клас

35 грн

Докладний переказ тексту з елементами опису місцевості

Докладний переказ тексту з елементами опису місцевості

128

Аватар профіля Лифар Ліна Миколаївна
Українська мова
8 клас

25 грн

РМ. Контрольний переказ розповідного тексту художнього стилю

 РМ. Контрольний переказ розповідного тексту художнього стилю

684

Аватар профіля Гузік Віта Григорівна
Українська мова
7 клас

25 грн

РМ. Вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю

РМ. Вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю

439

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
9 клас

25 грн

Орфоепічний словник і словник наголосів.

Орфоепічний словник і словник наголосів.

520

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас

33 грн

Схожі уроки

Робота з деформованими текстами.

Робота з деформованими текстами.

116

Аватар профіля Сусідко Тетяна Олександрівна
Розвиток мовлення
3 клас

Їдальня. Кухня.

Їдальня. Кухня.

246

Аватар профіля Сусідко Тетяна Олександрівна
Розвиток мовлення
1 клас

Складання розповіді за серією малюнків, планом та опорними словами «Зимова пригода»

Складання розповіді за серією малюнків, планом та   опорними словами «Зимова пригода»

465

Аватар профіля Сусідко Тетяна Олександрівна
Розвиток мовлення
3 клас